Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa koittaa joo herkistellä ja kattoa et muutenkin siellä kaikki kunnossa.. Onks siinä rumpu vai levyjarrut takana ?

Levyjarrut näyttäisi olevan. Täytyy vähän retuuttaa niitä, jos alkaisi pelittämään.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sulakerasiat usein kojetaulun alapuolella ja konehuoneessa etukulmassa. Kannessa lukee monesti sisäpuolella mikä sulake kuuluu mihinkin piiriin tai katso mikä on palanut (sulakkeen lanka poikki).

joo tiiän kyl missä sulakerasiat on. kaikki sulakkeet on tarkistettu ja ykskään ei ollut palanut. sillä kysyn, että tietäis missä se kellon sulake tarkalleen on, jospa siinä on kuitenki jotain vikaa, vaikka palanu ei olekkaan. pitääkö tässä releitä mennä tarkistelemaan..

edit. kannessa ei lukenu et mikä olis kellon sulake
 
joo tiiän kyl missä sulakerasiat on. kaikki sulakkeet on tarkistettu ja ykskään ei ollut palanut. sillä kysyn, että tietäis missä se kellon sulake tarkalleen on, jospa siinä on kuitenki jotain vikaa, vaikka palanu ei olekkaan. pitääkö tässä releitä mennä tarkistelemaan..

edit. kannessa ei lukenu et mikä olis kellon sulake

Vastaus löytyy Googlesta varmasti hakemalla "toyota carina e wiring diagram"
 
voisko joku ystävällinen carina e:n omistaja kertoa missä tuo kellon sulake tarkalleen sijaitsee? mahtaakohan radio olla samassa? kaikki sulakkeet mitkä löysin oli kunnossa, mutta jos se sulake on kuitenkin viallinen..
 
Kenelläkään tietoa mistä voi johtua pari mystistä vikaa vm. 2001 1,9 TDCitroen Jumperisssa?
1. Kytkin on alkanut jäätymään pohjaan?
2. Tehot/vääntö kadoksissa? Tuntuisi kuin olis käsijarru hieman päällä kokoajan. Mitään ääntä ei kuitenkaan kuulu. (Aiemmin jäätynyt kärmä päälle) Auto kiihtyy normaalia hitaammin kuitenkin. Mitään ihmeellistä ei kuitenkaan moottoristakaan kuulu, eikä mikään varoitusvalo pala. Oisko turbo paskana...

Mystistä...
 
jotain mutuilua, onko kytkinnesteitä vaihdettu milloin(kaan)? jos ois vettä seassa, vois olla että jäätyy...

tuo tehot/vääntö kadoksissa sitten voi periaatteessa johtua vaikka mistä. viisainta voisi olla käyttämässä jossain missä luetaan vikakoodit, niin ei tartte mutuilla :)
 
Moottorin lämmöt ei nouse

Elikkä moottorin lämmöt ei ajossa nouse lainkaan mittarin mukaan. Ainoastaan paikallaan kun tarpeeksi pitkään (yli 10min) pitää tyhjkäkäynnillä autoa, niin lämpömittari alkaa nousta sinne minne kuuluukin. Ajossa puhaltaa kyllä lämmintä, mutta lämpöisempääkin on ennen puhaltanut. Onko vika siis termostaatissa vai kenties jokin isompikin ongelma? Autona Skoda felicia 1.3 -97.
 
termostaatista on hyvä aloittaa. myös moottorinlämpötila-anturi voi olla sökönä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elikkä moottorin lämmöt ei ajossa nouse lainkaan mittarin mukaan. Ainoastaan paikallaan kun tarpeeksi pitkään (yli 10min) pitää tyhjkäkäynnillä autoa, niin lämpömittari alkaa nousta sinne minne kuuluukin. Ajossa puhaltaa kyllä lämmintä, mutta lämpöisempääkin on ennen puhaltanut. Onko vika siis termostaatissa vai kenties jokin isompikin ongelma? Autona Skoda felicia 1.3 -97.

Termari vaihtoon vain.
 
No eipä se termari siihen vaikuta että se auto lämpeäisi paremmin.
Vähän on tuo termarin tarkoitus eri.
Vesipumppu huonossa kunnossa, kenno finis tai ihan vaan pakkanen.
Itse aloittaisin tuosta vesipumpusta.

Edit:Ja mitenköhän lämpötila-anturi vaikuttaa siihen että ei puhalla lämmintä kunnolla?
 
No eipä se termari siihen vaikuta että se auto lämpeäisi paremmin.
Vähän on tuo termarin tarkoitus eri.
Vesipumppu huonossa kunnossa, kenno finis tai ihan vaan pakkanen.
Itse aloittaisin tuosta vesipumpusta.

Edit:Ja mitenköhän lämpötila-anturi vaikuttaa siihen että ei puhalla lämmintä kunnolla?

jos lukisit vielä ton alkuperäisen kysymyksen uudestaan? nimenomaan kyse ei ollu lämpimän puhaltamisesta, vaan että moottorin lämmöt ei nouse.
ja termari ei vaikuta auton lämpenemiseen?
 
Zone-sarja -42%
Joo siis jos termarin jousi on pettänyt yms että termari on auki koko ajan.Olisi taas pitänyt miettiä vähän ennen kuin kirjoitti.
Jotenkin vaan mietin että termari on tietenkin sulki kylmänä..pahoittelen
 
Elikkä moottorin lämmöt ei ajossa nouse lainkaan mittarin mukaan. Ainoastaan paikallaan kun tarpeeksi pitkään (yli 10min) pitää tyhjkäkäynnillä autoa, niin lämpömittari alkaa nousta sinne minne kuuluukin. Ajossa puhaltaa kyllä lämmintä, mutta lämpöisempääkin on ennen puhaltanut. Onko vika siis termostaatissa vai kenties jokin isompikin ongelma? Autona Skoda felicia 1.3 -97.

Termostaattikotelo tai termostaatti rikki. Lähes tulkoon tyyppivika Feliciassa. Tossa kuvassa se näkyykin, kun joku on vaihtanut uuden kotelon -> http://koti.welho.com/lecksa/sekalaiset/21102009394.jpg Viekö tavallista enemmän bensaa? Jos vie niin todennäköisesti myös lämpötila-anturi menee uusiks.

Edit. eli termostaatti kotelon kannessa on muovitappi mikä hajoaa ja jumittaa termostaatin auki asentoon tai sitten muovirunkoinen termostaatti on useammassa osassa ton kotelon sisällä.
 
Ajoin autollani, joka on alustaltaan aika matala, kuoppaisella tiellä ja pohja otti kiinni jossain montussa. Tämän jälkeen syttyi öljyvalo ja lähin ajelemaan himaan. Jossain kohtaa moottori rupes kuulostaa ihan diesel-koneelta, eli piti aika omituista ääntä. Selvis ainaki sen verran, että ehdottomasti olis pitänyt jättää auto siihen paikkaan missä ÖV sytty, mutta osaako joku sanoa mitä lienee sitten tapahtunut? Onko kone nyt sit todennäkösesti paskana ku menin ajamaan sen ~4km öljyvalon jälkeen?
 
Öljypohja halki eli tullu öljyt mäelle ja ajanu ilman öljyjä.
Ei se välttämättä ihan selväkään ole, mutta eipä ainakaan hyvää ole tehnyt.
Onhan sieltä tietysti voinut mennä laakerit kun on kuivana ollut eikä männät/sylinteritkään tykkää.
 
Itelleni kävi noin viime kesänä, ajoin tosin vain 200 metriä mutta annoin aikalailla kierroksia hermostuneena. Oli ihan fucked up fiilis ku ei tiennyt mitä tehdä, pitikin sit panikoida. Järjetön kolaus pam ja öljyt pihalle välittömästi - muisto joka jää hautaan asti. Mitään vikoja ei kuitenkaan ilmennyt, muuta kun rikki mennyt öljypohja ja jotain liittyen ilmastointiin.

Pyöriihän sielä kuitenkin sitä öljyä jonkin verran, mutta ei ole suositeltavaa kokeilla koska leipoo kiinni.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom