Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä e36 325iA -92 syö jäähdytysnestettä sen verran, että saa lisätä parin viikon välein aina. En oo huomannu koskaan mitään vuotojälkiä maassa tai mitään. Ilmastointi ei ole koskaan puhaltanut lämmintä, joku puheli jotakin jostai vesiventtiilistäkin yms.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Elikkä e36 325iA -92 syö jäähdytysnestettä sen verran, että saa lisätä parin viikon välein aina. En oo huomannu koskaan mitään vuotojälkiä maassa tai mitään. Ilmastointi ei ole koskaan puhaltanut lämmintä, joku puheli jotakin jostai vesiventtiilistäkin yms.

etkös ite joskus puhunut kun bemarin ostit, että saa nähdä millon kansipahvi menee? :D Tunge sormi jäähdyttimen korkin reiästä sisään ja hiero sitten sormiasi yhteen ja haistele. Vaikuttaako öljyiseltä ja miltä haisee ? Katsahda myös paisuntasäiliöön lampun kera etsien öljyä.
toki voi johtua muustakin, esim. syylärin korkki (korkit?) voi vuotaa. ettei vaan tuu sisälle lämppärin kennosta vuoda sisälle?

edit: tuntuuko auto savuttavan runsaasti?
 
Elikkä e36 325iA -92 syö jäähdytysnestettä sen verran, että saa lisätä parin viikon välein aina. En oo huomannu koskaan mitään vuotojälkiä maassa tai mitään. Ilmastointi ei ole koskaan puhaltanut lämmintä, joku puheli jotakin jostai vesiventtiilistäkin yms.

Mulla vuotaa jokin tiiviste paisuntasäiliössä (kolme tilattu, kun ei varmasti olis se ensimmäinen) ainoastaan pakkasissa ja kylmä käynnistyksissä. Viikonloppuna 600km reissu, eikä kulunut yhtään. Mutta päivittäisessä ajossa tarvii koko ajan lisäillä.
Jos lähdet saman tien liikkeellle käynnistyksen jälkeen niin ei välttämättä näy maassa.
Jos ei lämmintä tuu niin ensin katso jäähdytysneste taso. Jos normaali niin silloin vois kuvitella vesiventtiili/vesiventtiilit jumissa. Itsellä toinen oli alkutalvena jumissa.
 
Ei tunnu öljyseltä ja auto ei savuta mitenkään huomattavasti. Niin ja esim. aamuisin auto seisoo n.15min tyhjäkäynnillä, enkä siltikään oo ikinä maassa nähny mitään läikkiä.
 
Bowseri: Pysyykö ikkunat huurteettomina? Jos syntyy huurretta, pyyhi sormella ja maista. Jos maistuu makealta, lämmityslaitteen kenno rikki.
 
Mistäs toi johtuu että kylmällä huurtuu lasit sisältäpäin? Tämä siis kun auto on parkissa. Lämmityslaite pelaa ihan normaalisti.
 
luistonesto on, samoin kitkat. Tänä talvena on "luistelunesto" vilkkunu useasti... Kiitoksia vastauksesta.

Yleensä tuon jarruttamisen huomaa melko selvästi. Toinen syy voisi olla jarrujen kuivatustoiminto jota esim. VAG laitteista löytyy.. eli jarruja laahataan säännöllisesti jotta levyt pysyvät kuivina, turvallisuuden edistämistä jarrupalojen kustannuksella.

Itellä 328 ci -1999 , 210 hp ja kitkat, arvaas pääseekö etiäpäi?

Pari vuotta ikää lisää niin opit että sitä kaasua ei tarvitse aina laittaa pohjaan niin pysyt sitten normaalin liikenteen tahdissa kitkoillakin etkä sudi paikoillaan... :david:

Ps. mulla oli 250 hp, nykyään kiinnostaa enemmän polttoaineen kulutus kuin teho käyttöautossa.
 
Mistäs toi johtuu että kylmällä huurtuu lasit sisältäpäin? Tämä siis kun auto on parkissa. Lämmityslaite pelaa ihan normaalisti.

Onko sisäilmankierto lämmityslaitteesta kiinni? Se ainakin huurruttaa lasit. Jos auton ulkopuolella,tuulilasin alapuolella lämmityslaitteen ilmanotonaukoissa on lunta/jäätä sekin aiheuttaa huurtumista. Myös jos sisällä esim.matoissa on runsaasti lunta/vettä sekin tuo kosteutta laseihin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Corolla ei käynnisty

Eli käynnistin Corollan normaalisti aamulla ja lähti hyvin käymään, ajelin auton lämpimäks.
Noin tunnin päästä koitin käynnistää mutta ei paska lähde käymään.
Normaalisti starttaa, kaikki valot toimii mutta ei vaan käynnisty, ei edes lupaa. Sahata saa niin kauan kun haluaa muuta ei mitään tapahdu.
Sulakkeita koitin kattella, näkyis olevan ehjiä.. Missä vika?
Corolla -04 1,6 huollon jälkeen ajettu 2tkm.
 
Eli käynnistin Corollan normaalisti aamulla ja lähti hyvin käymään, ajelin auton lämpimäks.
Noin tunnin päästä koitin käynnistää mutta ei paska lähde käymään.
Normaalisti starttaa, kaikki valot toimii mutta ei vaan käynnisty, ei edes lupaa. Sahata saa niin kauan kun haluaa muuta ei mitään tapahdu.
Sulakkeita koitin kattella, näkyis olevan ehjiä.. Missä vika?
Corolla -04 1,6 huollon jälkeen ajettu 2tkm.

Tähän vois vastata perinteisesti, että kipinä tai bensa puuttuu.. Ootko käyttäny mitään Masinolia tai vastaavaa tankissa talven aikana? Kovilla pakkasilla voi olla, että vesihelmi jäätyy esim. johonkin bensaputken mutkaan ja autohan ei sit käynnisty kun ei saa ainetta. Eli lämpimään pitäis saada auto ensin. Sitten jos taas kipinä puuttuu niin vika on sytytyspuolella, tosin en tunne corollan systeemejä sen tarkemmin.

Ja oletin, että bensakone kyseessä. Dieselit nyt hyytyy vielä herkemmin näillä pakkasilla.
 
Tähän vois vastata perinteisesti, että kipinä tai bensa puuttuu.. Ootko käyttäny mitään Masinolia tai vastaavaa tankissa talven aikana? Kovilla pakkasilla voi olla, että vesihelmi jäätyy esim. johonkin bensaputken mutkaan ja autohan ei sit käynnisty kun ei saa ainetta. Eli lämpimään pitäis saada auto ensin. Sitten jos taas kipinä puuttuu niin vika on sytytyspuolella, tosin en tunne corollan systeemejä sen tarkemmin.

Ja oletin, että bensakone kyseessä. Dieselit nyt hyytyy vielä herkemmin näillä pakkasilla.

Jep, bensakone kyseessä.
Sain auton lämpimään talliin ni katotaan että auttaako mitään.
 
Ilmeisesti autossa kannen tiivisteet palanu, miks ne palaa? minkä aiheuttamana? En ymmärrä autojen tekniikasta juurikaan mitään.. mutta ilmeisen kallis keikka tulossa.
 
Ilmeisesti autossa kannen tiivisteet palanu, miks ne palaa? minkä aiheuttamana? En ymmärrä autojen tekniikasta juurikaan mitään.. mutta ilmeisen kallis keikka tulossa.
Lämmöt päässy joskus käymään liian korkeella, ns. "keittäny" kone. Esim kesähelteellä ollu flektin lämpökytkin viallinen ja joutunu ruuhkassa seisomaan. Kannen tiiviste ei pysty enää pitämään palotapahtumasta aiheutuvaa painetta palotilassa vaan pikkuhiljaa tuhoutuu ja rupeaa vuotamaan. Vuotavan kannentiivisteen tunnistaa katoavasta jäähdyttäjän nesteestä ja/tai öljystä jäähdytinnesteen seassa.

Harvinaisempia aiheuttajia löysällä olevat kannenpultit, valmiiksi kiero kansi / epätasainen lohkon pinta ym. Mutta mikäli koneelle ei hiljattain ole kansiremppaa tehty, niin ei ne kannenpultit kovin herkästi itsestään aukeile..
 
morientes! 1990-vuosimallin Opel vectra, bensakone. Katsastuksessa häkäpäästöt oli 4,2 kun olisi pitänyt olla 3,5. Arvoissa oli heilahteluja, välillä "töräytti", välillä oli melkein maksimipäästöarvojen sisällä (ei kuitenkaan ihan).

Hylsy tuli siis, kaikki muu oli ok. Kuinka vaikeaa tuollainen on korjata. Ilmeisesti jotain bensaseoksia pitää säätää tms? Onko ainoa vaihtoehto viedä korjaamolle, vai pystyykö kotikonstein säätämään? Appiukko tietää autoista todella paljon, että uskon sen pystyvän korjaukseen, mutta tarvitaankohan tuohon jotain erikoislaitteita?

Mitä luulette mikä on hitna-arvio laittaa tuollainen asia kuntoon korjaamolla?
 
Voin viime syksyn katsastuskokemuksista kertoa, että oli vaikee ja kallis paikallistaa, mutta halpa korjata. Muutama asia siihen tietysti vaikuttaa ruisku vai kaasarikone? Mekaaninen ruisku vai boksilla ohjattu? varmaan mekaaninen kun on ton ikäne auto. Miten muut päästöarvot oli? HC ja CO2? onko katalysaattoria?

Jos on katalysaattori, niin vika voi hyvinkin olla siellä. Olihan auto riittävän lämmin, kun katsastit? Jos näillä keleillä katsastaa vanhan katalysaattoriauton niin pitää kyllä olla kunnolla lämmitetty. Niin ja se ei riitä, että koneen saa just lämpimäks vaan siinä menee hetki kun se katalysaattori lämpiää myös.

Jos ongelma ei ole katissa, niin ongelma on väärässä seoksessa tai sen palamattomuudessa. Onko ilmanputsari vaihdettu? Koska tulpat on vaihdettu? Millainenkohan sytytys vectrassa on? Jos on perinteinen virranjakajalla toimiva, niin virranjakajan kansi tai pyörijä voi olla loppu. Myös kaikki johdot jakajan/puolan/tulppien välillä voi katkoa sytystä.

Eli just tän takia se voi olla hemmetin kallis selvittää kun vaihtoehtoja on miljoona. Jos kyseessä on perinteinen kaasarikone niin ei muuta kun johonkin pienemmälle pajalle missä päästömittaus laitteet ja siellä kaasari säätöihin ja päästölappu sieltä. Kaasarin säädöillä ne päästöt saa hetkellisesti aisoihin ja sitten vaan sillä sekunnilla printtaa päästölapun ja kaasari takaisin alkuperäisiin säätöihin :D
 
morientes! 1990-vuosimallin Opel vectra, bensakone. Katsastuksessa häkäpäästöt oli 4,2 kun olisi pitänyt olla 3,5. Arvoissa oli heilahteluja, välillä "töräytti", välillä oli melkein maksimipäästöarvojen sisällä (ei kuitenkaan ihan).

Hylsy tuli siis, kaikki muu oli ok. Kuinka vaikeaa tuollainen on korjata. Ilmeisesti jotain bensaseoksia pitää säätää tms? Onko ainoa vaihtoehto viedä korjaamolle, vai pystyykö kotikonstein säätämään? Appiukko tietää autoista todella paljon, että uskon sen pystyvän korjaukseen, mutta tarvitaankohan tuohon jotain erikoislaitteita?

Mitä luulette mikä on hitna-arvio laittaa tuollainen asia kuntoon korjaamolla?


No tuokin vika voi olla vaikka missä. Ite ainakin pidän tota semmosena juttuja että jos autossa on päästöissä häikkää niin jätän 100 varmasti ostamatta. Mutta se mikä sun kannattaa tehä on viedä korjaamolle joka tekee päästömittaukset ja sopia että muutaman markan lisähinnasta ne ottaa sulta auton nykysessä kunnossa kaasu pohjassa rallattaen mittauksen jolla saat sen sitten katastuksesta läpi. Ja sen jälkeen sulla on sitte taas vuosi aikaa korjata päästöt.

E: hituroin
 
No tuokin vika voi olla vaikka missä. Ite ainakin pidän tota semmosena juttuja että jos autossa on päästöissä häikkää niin jätän 100 varmasti ostamatta. Mutta se mikä sun kannattaa tehä on viedä korjaamolle joka tekee päästömittaukset ja sopia että muutaman markan lisähinnasta ne ottaa sulta auton nykysessä kunnossa kaasu pohjassa rallattaen mittauksen jolla saat sen sitten katastuksesta läpi. Ja sen jälkeen sulla on sitte taas vuosi aikaa korjata päästöt.

E: hituroin

Muuten hyvä mutta saattavat mitata konttorilla päästöt vaikka ois korjaamon todistus.Jostain oon tommosen saanut päähäni.
 
Laitetaan toi omakin pulma tähän. Eli tapahtu tossa niinkin vittumainen ja arvaamaton asia että vetäs kovilla pakkasilla huohottimen tukkoon. Öljyä alko tippaseen joka paikasta ja paska haisi sisällä. Eli onko tosta nyt jotain kauhukuvaa mitä kaikkea se rikko. Vaihdoin jo venttiikopantiivisteen, öljyfiltterin & tiivisteen, öljypropun & tiivisteet, huohotinputket uusin, tulpat & tiivisteet, kampiakselin etustefan ja siinä samalla moniurahihnan. Ja vieläki se saatana vuotaa. Eikai sinne paljon muuta jää jäljelle ku kampiakselin takastefa (voi vittu) ja öljypohja? Vai voiko se vielä rikkoa jotain muuta?

E: pooli: en oo kyllä ikinä kuullu? aika jännä jos ne laiskat sielä alkaa tehä mitään ylimäärästä ja kaiken lisäksi nehän ottaa siitä mittauksesta maksun joten luulis että ei ne sitä ihan ilmatteeksi ja huvikseen ala ottamaan.. voi tottakai näinkin olla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom