Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo ihmettelen kovasti tuota, että miksi toimii kun töpselin kääntää toisinpäin ja niin ihmetteli autoasentajana työskentelevä kaverikin.
Vikavirtasuojan toiminta perustuu vaihe- ja nollajohtojen summavirran mittaukseen. Ts. sieltä nollajohtimesta täytyy tulla saman verran ampeereja toiseen suuntaa, kuin mitä vaihejohtimessa kulkee päinvastaiseen suuntaan. Mikäli ero kasvaa liian suureksi (usein 30mA), eli virtaa 'karkaa' välillä eikä kaikki palaudu nollajohtoa pitkin, vikavirtasuoja toimii ja katkaisee jännitteen. 99% todennäköisyydellä jossain kohtaa johtosarjaa on toisessa johtimessa eristevika, ja mikäli töpseli on niin että ko. johdin kytkeytyy tolpassa vaiheeseen, pääsee osa virrasta kiertämään siitä eristevian kautta auton runkoon ja sitä kautta suojamaajohtimen kautta takaisin tolppaan jolloin vikavirtasuoja toimii. Mikäli töpseli on niin, että eristevikainen johdin on nolla, ei virtaa kulje tarpeeksi auton runkoon koska nollajohdin ja auton runko on likimain samassa potentiaalissa, eikä näinollen vikavirtasuojakaan toimi. Missään nimessä tuota lämppäriä ei tule käyttää, ennekuin vika on paikallistettu ja korjattu!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no silloinhan korjaamo maksaa tuon lystin. asentaja varmaan vääntänyt pultin liaan kovaan momenttiin jolloin jengat menny ja, no kuvistahan tuo lopputulos näkyy aika selvästi :D
 
no silloinhan korjaamo maksaa tuon lystin. asentaja varmaan vääntänyt pultin liaan kovaan momenttiin jolloin jengat menny ja, no kuvistahan tuo lopputulos näkyy aika selvästi :D

Niin varmaan näkyykin, jos jotain autoista tajuaa. Se suutin siis ilmeisesti on poksahtanut irti ja möllöttää tossa esillä?
 
No niin pakkiksen autosähkömiehet. Apuja ja vinkkejä kaivattaisiin kipeästi. Ongelma seuraava: Uskollisen sotaratsun lohkolämppärissä tai sen johdoissa on varmaankin jonkinsortin sähkövika (maavuoto tms.?) koskaa räpsäyttää lämmitystolpan vikavirtakytkimen lähes joka kerta.

Tausta:
Viime talvena ja tämän vuoden alkutalvena (loka/marraskuu) pelasi moitteetta. Autossa on myös sisälämppäri, joka on myös pelannut moitteetta. Ongelmat alkoivat joulukuussa kun auto oli aamulla jäässä ja vikavirtakytkin oli jossain vaiheessa yötä/aamua räpsähtänyt. Autoon vaihdettiin uusi vastus, mutta ongelmat jatkuivat. Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin kuitenkin toimivat kun lämmitystolppaan tulevan "töpselin" käänsi toisinpäin. WTF?

Nykytilanne:
Sisälämppäri on pois käytöstä, mutta lohko ei lämpene tolpan ajastimella, vaan aamulla on vikavirta taas räpsähtänyt. Lohko rupeaa kuitenkin lämpeämään kun ei käytä ajastusta vaan lämmittää ns. reaaliajassa. Eli vastus siis pelittää. Uskaltaako tolla enää leikkiä? Eli voiko autoon jäädä vaihe/virta päälle kun on johdossa kiinni? Eli onko auto hengenvaarallinen (sähköisku kun autoon koskee)?

Sekava ja pitkä selitys, mutta hommaan pitäs saada jokin selkeys. Loppuviikoks taas luvattu -23. Kiitos jo etukäteen.

No niin. Vika löytyi ja nyt pelittää lohkolämppäri sekä sisätilalämppäri. Töpseliä saa käännellä kummin perin vain ja hyvin puhaltaa. Vika oli vastuksen ja etupuskurin välisessä johdossa. Puskurissa kiinni olevassa Defan miniplugissa oli yhden "nastan" juuressa lohkeama, josta varmaan kosteus + suola ja muu paska oli päässyt sisään. Kiitosta vaan avustaneille.
 
Ei sinänsä ratkaisua vaativa kysymys, mutta kuinka kauan pitäisi yleensä jarrulevyjen kestää normaaliajossa ?

Soittivat 45tkm huollosta, että etupään levyt menevät vaihtoon, autolla ikää siis alle kaksi vuotta, takuu voimassa etc... Auto on Dodge Journey.

Voisiko olettaa, että jarrutasapainot ovat olleet alusta saakka epätasapainossa...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
olin tossa kaverin kyydissä ja sillä tyhjäkäynnillä moottori käy epätasaisesti. Kun ei paina kaasua, niin käynnissä sellainen tasainen aaltoilu. Ei sammu ja äänimuutos ei ole kovin iso, mutta säännöllinen. Olisko tietoa missä voisi vika olla ja onko akuutti vai voiko jatkaa ajelua. Ei ole mikään autoasiantuntija kuten en minäkään.
 
olin tossa kaverin kyydissä ja sillä tyhjäkäynnillä moottori käy epätasaisesti. Kun ei paina kaasua, niin käynnissä sellainen tasainen aaltoilu. Ei sammu ja äänimuutos ei ole kovin iso, mutta säännöllinen. Olisko tietoa missä voisi vika olla ja onko akuutti vai voiko jatkaa ajelua. Ei ole mikään autoasiantuntija kuten en minäkään.

Bensasuodatin?
 
Ei sinänsä ratkaisua vaativa kysymys, mutta kuinka kauan pitäisi yleensä jarrulevyjen kestää normaaliajossa ?

Soittivat 45tkm huollosta, että etupään levyt menevät vaihtoon, autolla ikää siis alle kaksi vuotta, takuu voimassa etc... Auto on Dodge Journey.

Voisiko olettaa, että jarrutasapainot ovat olleet alusta saakka epätasapainossa...

Onko sulla luistonesto siinä
vetoluistonestojärjestelmä toimii jarruttamalla luistavaa pyörää ja siirtämällä vääntömomenttia samalla akselilla olevalle toiselle pyörälle.
jos on niin sillä pystyy tuhoamaan jarrut aika nopeasti.
 
Mikä auto? Tyhjäkäyntiventtiili, ilmamääräanturi, melkee mikä anturi tahansa, sytytys katkeilee.. no enpä tiiä.. ei se välttämättä kovin akuuttia ole jos ei kauheesti kuljettajaa häiritse. Jos kyseessä on alle 2000-luvun ford niin lähes kaikki tyhjäkäyntiongelmat on vaan ominaisuuksia:D
 
olin tossa kaverin kyydissä ja sillä tyhjäkäynnillä moottori käy epätasaisesti. Kun ei paina kaasua, niin käynnissä sellainen tasainen aaltoilu. Ei sammu ja äänimuutos ei ole kovin iso, mutta säännöllinen. Olisko tietoa missä voisi vika olla ja onko akuutti vai voiko jatkaa ajelua. Ei ole mikään autoasiantuntija kuten en minäkään.

Imuvuoto, eikai vaan oo BMW E36 318?
 
Mikäs on menny paskaks kun vasemmalle kääntyessä kuuluu semmosta napsumista vasemmasta etukulmasta.
ainoastaan kääntyessä tämmöstä napsumista / kolinaa kuuluu
 
Zone-sarja -42%
Quote KanttoritSelaa postia
Ei sinänsä ratkaisua vaativa kysymys, mutta kuinka kauan pitäisi yleensä jarrulevyjen kestää normaaliajossa ?

Soittivat 45tkm huollosta, että etupään levyt menevät vaihtoon, autolla ikää siis alle kaksi vuotta, takuu voimassa etc... Auto on Dodge Journey.

Voisiko olettaa, että jarrutasapainot ovat olleet alusta saakka epätasapainossa...
Onko sulla luistonesto siinä
vetoluistonestojärjestelmä toimii jarruttamalla luistavaa pyörää ja siirtämällä vääntömomenttia samalla akselilla olevalle toiselle pyörälle.
jos on niin sillä pystyy tuhoamaan jarrut aika nopeasti.
luistonesto on, samoin kitkat. Tänä talvena on "luistelunesto" vilkkunu useasti... Kiitoksia vastauksesta.
 
Imuvuoto, eikai vaan oo BMW E36 318?

:D Itelläki oli E36 318i sama homma.. jatkuva kierroksien heittely 800-1100. Liikenne valoissa mummot mietti että voi vittu nuita teinejä ja niiden rasseja, suu vaahdossa pumppaa kaasua :D Häpesin kyseistä autoa, onneks se meni vaihtoon aika päiviä sitten.
 
:D Itelläki oli E36 318i sama homma.. jatkuva kierroksien heittely 800-1100. Liikenne valoissa mummot mietti että voi vittu nuita teinejä ja niiden rasseja, suu vaahdossa pumppaa kaasua :D Häpesin kyseistä autoa, onneks se meni vaihtoon aika päiviä sitten.

Juu niissä hajoo se parinkympin imuputki siitä koneen päältä. Useammalla kaverilla oli aikoinaan noita hiirimoottorisia E36:sia ja kaikista se hajos.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom