No niin pakkiksen autosähkömiehet. Apuja ja vinkkejä kaivattaisiin kipeästi. Ongelma seuraava: Uskollisen sotaratsun lohkolämppärissä tai sen johdoissa on varmaankin jonkinsortin sähkövika (maavuoto tms.?) koskaa räpsäyttää lämmitystolpan vikavirtakytkimen lähes joka kerta.
Tausta:
Viime talvena ja tämän vuoden alkutalvena (loka/marraskuu) pelasi moitteetta. Autossa on myös sisälämppäri, joka on myös pelannut moitteetta. Ongelmat alkoivat joulukuussa kun auto oli aamulla jäässä ja vikavirtakytkin oli jossain vaiheessa yötä/aamua räpsähtänyt. Autoon vaihdettiin uusi vastus, mutta ongelmat jatkuivat. Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin kuitenkin toimivat kun lämmitystolppaan tulevan "töpselin" käänsi toisinpäin. WTF?
Nykytilanne:
Sisälämppäri on pois käytöstä, mutta lohko ei lämpene tolpan ajastimella, vaan aamulla on vikavirta taas räpsähtänyt. Lohko rupeaa kuitenkin lämpeämään kun ei käytä ajastusta vaan lämmittää ns. reaaliajassa. Eli vastus siis pelittää. Uskaltaako tolla enää leikkiä? Eli voiko autoon jäädä vaihe/virta päälle kun on johdossa kiinni? Eli onko auto hengenvaarallinen (sähköisku kun autoon koskee)?
Sekava ja pitkä selitys, mutta hommaan pitäs saada jokin selkeys. Loppuviikoks taas luvattu -23. Kiitos jo etukäteen.