Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko varma, että se öljy tulee just siitä kohdasta? Sitä varsinaista vuorokohtaa voi olla vaikee paikallistaa, jos se öljy valuu koneen kylkeä pitkin jostain ylempää.. Tyhmä kysymys, mutta kokeilit kääntää putsaria, että se on varmasti kiinni? Seuraava kohde vois olla öljynpaineanturi, jos siihen pääsee käsiksi.

Siis ei se öljynputsarin liitoksista tule vaan muutaman sentin alempaa. Vähän mitä kyselin, niin siinä vaikuttaisi olevan öljynpainemittari sen alla ja öljynpaineen mittarin alla joku toinen mötikkä. Näyttäs vuotokohta olevan noiden välissä. Yritän huomenna vähän katsella tarkemmin tuota paikkaa, jos vaan saan auton edes talliin tuiskulta suojaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nissan primera 98,jäi tien päälle ja kun yritti käynnistää uudestaan niin taulussa vilkkuu valo joka manuaalin mukaan tarkoittaa että käynnistyksen esto laitteessa on vika eli se ei anna koneelle bensaa,itehän tuota nyt ei saa kuntoon mutta onko kellään mitään käryä siitä miten iso rulianssi tässä on edessä?
 
Nissan primera 98,jäi tien päälle ja kun yritti käynnistää uudestaan niin taulussa vilkkuu valo joka manuaalin mukaan tarkoittaa että käynnistyksen esto laitteessa on vika eli se ei anna koneelle bensaa,itehän tuota nyt ei saa kuntoon mutta onko kellään mitään käryä siitä miten iso rulianssi tässä on edessä?

Kokeile ekana toisella avaimella.
 
Kokeiltu on,tuolla se makaa yhen liikkeen pihassa mutta porukka on joulu lomilla.

Seuraavaksi ota avain erilleen muista avaimista ja kaukosäätimestä, pistä virrat päälle viideksi sekunniksi, sen jälkeen virrat pois 5s ja kokeile käynnistää.
 
Seuraavaksi ota avain erilleen muista avaimista ja kaukosäätimestä, pistä virrat päälle viideksi sekunniksi, sen jälkeen virrat pois 5s ja kokeile käynnistää.

Joo mä rämppäsin sitä jo kaikilla mahollisilla tavoilla.
 
se on siis nimenomaan 5s on 5s off ja käyntiin että toi toimii. ihan sama vaikka renkkaisit puolvuotta edestakaisin niin ei se auta.
 
Kävi avensiksen kanssa sama homma. Soitin toyotan 24h palveluun ja kysyin ohjeita.
menetelmä millä sain toimimaan meni näin:
1, virrat autosta pois ja avain lukosta pois.
2, akun kengät irti. en muista pitikö pitää joku minuuttimäärä. Ehkä varman päälle 5min pitäisin irti.
3. akun kengät takaisin
4. mene autoon. pistä ovi kiinni. avain virtalukkoon. älä käynnistä vaan pistä virrat vain päälle. Jätä avain tuohon asentoon 30minuutiksi*. jonka jälkeen starttaa auto.

* muistaakseni 30min. sinä aikana käynnistyksenestolaite synkkaa avaimen uudestaan.

näin ainakin toyotassa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käynnistin Bemarin (e46, -99, 328) kylmänä 30 asteen pakkasessa (eukko unohti laittaa roikan päähän illalla :jahas:). Lähti käyntiin ihan nätisti ja ajoin 2 kilometriä töihin. Pakoputki röpötti vähän ja auto haisi. 10 minuutin päästä lähdin uudestaan ajamaan ja auto sammui 200 metriä ajettuani ja haisi palaneelle. Jätin tien varteen kun en uskaltanut enää koittaa käynnistää jos sieltä hajosi jokin. Soitin huoltoon ja sanoivat, että tuo on yleistä noissa ja että voisi auttaa jos auton vie lämpimään sisälle. Mitä veikkaatte, menikö tuolta jokin paskaksi vai nikotteleeko kone vaan kylmän takia? Huollossa on 2 viikon jono, joten ei oikein nappaisi turhan takia sinne viedä...
 
Käynnistin Bemarin (e46, -99, 328) kylmänä 30 asteen pakkasessa (eukko unohti laittaa roikan päähän illalla :jahas:). Lähti käyntiin ihan nätisti ja ajoin 2 kilometriä töihin. Pakoputki röpötti vähän ja auto haisi. 10 minuutin päästä lähdin uudestaan ajamaan ja auto sammui 200 metriä ajettuani ja haisi palaneelle. Jätin tien varteen kun en uskaltanut enää koittaa käynnistää jos sieltä hajosi jokin. Soitin huoltoon ja sanoivat, että tuo on yleistä noissa ja että voisi auttaa jos auton vie lämpimään sisälle. Mitä veikkaatte, menikö tuolta jokin paskaksi vai nikotteleeko kone vaan kylmän takia? Huollossa on 2 viikon jono, joten ei oikein nappaisi turhan takia sinne viedä...

Palaneelle? Öljynkäryiselle? Huohottimethan noissa tuppaa jäätymään talvella jos ei ole putsattu/vaihdettu/asennettu "cold country" separaattoria ja huohottimen putkia. Ja kun huohotus on tukossa niin puskee jostain öljyt läpi, esim venttiilikopantiivisteen välistä pakosarjalle, jolloin tulee öljynkäry kabiiniin.

Tuolta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=116499
 
Palaneelle? Öljynkäryiselle? Huohottimethan noissa tuppaa jäätymään talvella jos ei ole putsattu/vaihdettu/asennettu "cold country" separaattoria ja huohottimen putkia. Ja kun huohotus on tukossa niin puskee jostain öljyt läpi, esim venttiilikopantiivisteen välistä pakosarjalle, jolloin tulee öljynkäry kabiiniin.

Tuolta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=116499

Joo tuo siinä taisi olla vikana :). Kiitoksia sulle! Koitan saada auton johonkin lämpiämään jos saisi vielä toimimaan pariksi viikoksi ennenkuin vaihdetaan paremmat kamat koneeseen...
 
Joo tuo siinä taisi olla vikana :). Kiitoksia sulle! Koitan saada auton johonkin lämpiämään jos saisi vielä toimimaan pariksi viikoksi ennenkuin vaihdetaan paremmat kamat koneeseen...

Ei varmaan kauheasti kannata ajaa sillä, tai jos on pakko niin mieluiten öljytikku rakosellaan tms. ettei kehitä painetta uudelleen ja riko mitään isompaa. Todennäköisesti nyt selviää separaattorin ja huohottimen putkien sekä venttiilikopantiivisteen vaihdolla.
Itsellä on kanssa vitossarjalainen m54b30 koneella ja orkkishuohottimella ja pieni pelko perseessä.. Saisi nyt talven kestää, josko sitten kesällä jotain askartelisi oman mielenrauhan vuoksi.
 
Ei varmaan kauheasti kannata ajaa sillä, tai jos on pakko niin mieluiten öljytikku rakosellaan tms. ettei kehitä painetta uudelleen ja riko mitään isompaa. Todennäköisesti nyt selviää separaattorin ja huohottimen putkien sekä venttiilikopantiivisteen vaihdolla.
Itsellä on kanssa vitossarjalainen m54b30 koneella ja orkkishuohottimella ja pieni pelko perseessä.. Saisi nyt talven kestää, josko sitten kesällä jotain askartelisi oman mielenrauhan vuoksi.

Ok, pitää katella miltä tuo vaikuttaa. Vajaan parin viikon päästä huoltoon aika varattuna.
 
Zone-sarja -42%
Honda Civic -97 jäi eilen aamulla parkkipaikalle, pakkasta oli jotain -28 pintaan. Lohkolämppäri oli ollut päällä, kun menin autoa käynnistelemään. Kun käänsin avaimesta, kojetauluun syttyi valot ja sähköt pelasivat muutenkin, bensapumppu hurisi normaalisti ja vänkärin puolelta kuului perinteinen naksahdus, ilmeisesti jostain releestä. Kun koitin käynnistää, startti lähti pyörimään ihan oikean kuuloisesti (hieman jähmeästi kyllä niinkuin kaikkina muinakin kovina pakkasaamuina), mutta kone ei yrittänytkään hörähtää käyntiin. Bensapumpun/releen seutuvilta kuului startin pyöriessä rytmikäs naksahtelu ehkä noin vajaan sekunnin välein ja kojetaulu vilkutteli samaa tahtia moottorin vikavaloa. Sama vikavalo palaa virrat päälle laittaessa hetken ja sammuu sitten releen naksahtaessa ja pumpun sammuessa.

-Startti sökö? Voiko se pyöriä ja olla silti hajalla?
-Bensapumppu? Onko mahdollista, että joku letku tai suutin on jäässä, eikä moottori saa polttoainetta?
-Akku? Virrat kuitenkin tuntuivat pelaavan normaalisti.

Tänään pakko yrittää uudestaan päivemmällä, että tietää, pääseekö avovaimo töihin. Jos huomenna viimeistään sään lauhtuessa ei lähde apuvirran voimin käyntiin, niin sitten en kyllä tiedä mitä tekis.
 
Startin tehtävä on vaan pyörittää konetta eli jos koneessa jotain tapahtuu startatessa niin se on kunnossa. Jos starttii pyörii hyvin niin eiköhä se akkukin ole kunnossa. Vaihtoehdot on yleensä, että puuttuu bensa tai kipinä eli haiseeko starttaamisen jälkeen bensa? Jos vastasit kyllä, niin sitten on vikaa kipinä puolella. Eli puola tai virranjakaja tai jotain muuta miellyttävää. Parhaassa tapauksessa käynnistymättömyys johtuu hajonneesta moottorinohjaus boksista. Tai sitten bensasuodattimessa on vettä ja se on jäässä. Siinä muutamia arvauksia.
 
Ei haissut bensa käynnistysyrityksen jälkeen, eli liekö sitten joku paikka jäässä. Olis varmaan paras vaihtoehto. Toivotaan, että ratkeaa itsestään nyt pakkasten hellittäessä. Ei ole mahdollisuutta työntää/hinata autoa mihinkään lämpimään, niin prosessia ei voi oikein jouduttaakaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom