- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
Jos se lukkopultti on jotain erikoista mallia ja entinen omistaja nakannut sen kaivoon niin voi olla muuten mielenkiintoista yrittää etsiä samanlaista tilalle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-99 Skuda Octavia, ajettu 200t, ongelma seuraava:
Esim. liikennevaloista lähdettäessä kiihtyminen hidastuu välillä huomattavasti, jopa niinkin paljon että kierrokset alkaa tippua alaspäin kunnes hetken päästä taas lähtee nousuun. Ilmiö tapahtuu erityisesti kakkosella tai kolmosella ajettaessa, vähän miten sille päivälle sattuu. Tätä tapahtuu satunnaisesti, myös lämpimällä koneella.
Kysymys on että mitkä anturit voisi aiheuttaa tommosta toimintaa (joku anturi voisi olla karstoittunut tms)? Tai mikä muu voisi olla syynä?
Tiedä sitten onko tuo nyt jotain uusavuttomuutta vai mitä, ettei osata itse avata peräkonttia ja katsoa josko sieltä jostain kys. avain löytyisi. Vähän sama homma kuin viime pirkka tms. lehdessä joku kysyi, että kun hän tehdessään palapaistia oli pudottanut sen imeytystyynyn uunivuokaan, että mitä pitää tehdä. Jos tällaista pitää lähteä lehdessä kyselemään niin vois vaikka vetää itsensä narun jatkoksi. Älä nyt helvetissä ainakaan ota sitä tyynyä siitä uunivuoasta pois...
No kyllä se kaara tuli nuohottua aika perusteellisesti, eikä sitä avainta autoliikkeessäkään löydetty.
En kyllä lähtis mitää pora/vastakierretappi yhdistelmää tossa kokeilemaan. Siinä käy helposti niin, että menee jengat piloille.
Rengasliikkeeseen vaan. Lyövät siihen pultin päähän semmosen hylsyn jossa on kynnet jotka puree siihen pultin pyöreään ulko-osaan. sillä lähtee helposti. Sitten vaan merkkiliikkeestä uus lukkopulttisatsi. pitäisi kaikenkaikkiaan alle 50e selvitä koko operaatiosta.
Roudaa vaikka rengasliikkeeseen, niin tulee varmaan halvemmaksi. Meillä esim otetaan noita ns. murtosarjalla, eli vastakierrehylsyllä pois. Yleensä onnistuu, joskus harvoin ei. Hommaan ei mene kuin puoli minuuttia jos se sieltä on lähteäkseen.Tekisköhän ton joku paja vaikka Tattarisuolla vai pitääkö roudata se johonkin rengasliikkeeseen? Mitähän tuollaisen poisotto maksaa rengasliikkeessä?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2688142&postcount=1702V-koppasen golfin pitkienvalojen suuntaus/säätö, en löydä millään ??
Vikakoodeja on tullut luettua aika useaankin (lähinnä siksi kun virta-avaimen käynnistyksen esto generoi niitä puolisen vuotta sitten). Lämpötila-anturi tuli vaihdettua pari kuukautta sitten (siitä oli yksi vikakoodi myös), mutta ei auttanut tähän ropleemaan. Kävin katsastuksessa just pari viikkoa sitten eikä sielläkään herjattu mitään mistään. Vaiva on kuitenkin ollut tässä muutaman kuukauden ajan, pahentunut tosin huomattavasti viime aikoina.Moottorista riippuen tollasta aiheuttaa ainakin mm. ilmamäärämittari(MAF). Kun käyttäisit jossain vikakoodien luvussa niin selviäisi koska tollasesta häiriöstä jää yleensä vikakoodi muistiin.
Täytyykin heti päivän koittaessa testata tätä lääkettä. Tappelin kesän/syksyn skudan mittariston toimimattomuuden kanssa joten kokemusta kyseisen merkin kettumaisista vioista löytyy. Se vasta perkele olikin! :D Lopussa onneksi kiitos seisoi ja mittaristo on pysynyt taasen pidempään hengissä. Tosin kesäkelit ja lämpötilojen vaihtelut ne vasta lopullisesti kertoo että onko se regu kunnolla juotettu vai ei...Sitä voi yrittää korjata itse putsaamalla sen ilmamäärämittarin. Eli MAF irti, ja sitten esim. CRC:n maf-kliineriä (löytyy vaikkapa Motonetistä). Luultavasti tuossa on sellainen kuumalankatyyppinen mittari, joten sinne vaan ruiskuttelee sitä kliineriä ja antaa kuivaa. Sitten palikat takaisin autoon ja koeajolle. Jos ongelma paheni tai lieveni, vika on ilmamäärämittarissa. Jos mitään ei tapahtunut, vika voi olla silti ilmamäärämittarissa. Ne ovat yksiä perkeleitä! :(
Takso myös juholle. Tutulla on pelit ja rensselit joten siellä hoituu koodien lukemiset yms aseveli hintaan. Ei vaan osannut ihan heti sanoa että mikä aiheuttaa tällaista toimintaa (voi myös olla etten osannut järin hyvin selittää... ;).Ja täältä löytyy niitä vikakoodien kanssa auttajia eikä tarvitse viedä merkkihuoltoon sen takia.
Esim. turusta näyttäis löytyvän aika monta kenellä vehkeet koodien lukemisee ja varmaan kympillä selviää.
Vuosimallin 1993 Toyota Corollasta (korimalli E10 tai E11) pitäisi kuljettajan puolen vetoakselin (ulompi ”haitari”) suojakumi vaihtaa. Kuinkahan paha homma on kyseessä ja mitä pitäisi tehdä?
Onko alapallonivelen ”kiinnitystappi” yleensä kuinka tiukassa? Pitäisikö siihen olla ulosvetäjässä minkä tyylinen kiinnitys? Entäpä rikkoutuuko alapallonivelen suojakumi tässä operaatiossa herkästi?
Isot kiitokset vastaajille!
Satutko tietämään, missä sulake on??
Vuosimallin 1993 Toyota Corollasta (korimalli E10 tai E11) pitäisi kuljettajan puolen vetoakselin (ulompi ”haitari”) suojakumi vaihtaa. Kuinkahan paha homma on kyseessä ja mitä pitäisi tehdä?
Onko alapallonivelen ”kiinnitystappi” yleensä kuinka tiukassa? Pitäisikö siihen olla ulosvetäjässä minkä tyylinen kiinnitys? Entäpä rikkoutuuko alapallonivelen suojakumi tässä operaatiossa herkästi?
Isot kiitokset vastaajille!
Vuosimallin 1993 Toyota Corollasta (korimalli E10 tai E11) pitäisi kuljettajan puolen vetoakselin (ulompi ”haitari”) suojakumi vaihtaa. Kuinkahan paha homma on kyseessä ja mitä pitäisi tehdä?
Onko alapallonivelen ”kiinnitystappi” yleensä kuinka tiukassa? Pitäisikö siihen olla ulosvetäjässä minkä tyylinen kiinnitys? Entäpä rikkoutuuko alapallonivelen suojakumi tässä operaatiossa herkästi?
Isot kiitokset vastaajille!