Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän mahtaa olla vikana kun vm. 98 corollan jarruvalot palavat jatkuvasti auton käydessä vaikka ei käännä viiksestä valoja päälle? Myös ajovalot palavat. Virtojen ollessa päällä ja auton sammuksissa valot toimivat normaalisti.

Lisäksi auton ollessa sammuksissa ja oven ollessa auki, jarrua painamalla kuuluu valosummerin ääni, mikä pitäisi vain kuulua jos valot ovat jääneet päälle.
 
Mikähän mahtaa olla vikana kun vm. 98 corollan jarruvalot palavat jatkuvasti auton käydessä vaikka ei käännä viiksestä valoja päälle? Myös ajovalot palavat. Virtojen ollessa päällä ja auton sammuksissa valot toimivat normaalisti.

Lisäksi auton ollessa sammuksissa ja oven ollessa auki, jarrua painamalla kuuluu valosummerin ääni, mikä pitäisi vain kuulua jos valot ovat jääneet päälle.
veikkaisin että jarruvalon katkaisin jumissa/rikki
 
Mulla katoo kaikki valot edestä, kun ajan pitkillä n.15km/min. Lyhyillä valoilla ei tule tätä ongelmaa. Valot alkavat vilkkua juuri ennen pimahtamista ja varsinkin jarrua painaessa ne vilkkuvat ja sitten pimenee. Valot syttyvät kyllä taas jonkun ajan päästä, mutta vittumaista se on silti...onneksi on sumuvalot, joilla näkee.
Auto: Chevrolet Corsica 3.1l V6 -92

Miksi näin?

Chevyissä tuntuu tämä olevan aikalalla ominaisuus kun ikää tulee enempi, itsellä '84 Camarossa oli sama ongelma. Johtuu valokatkaisijan yhteydessä olevasta "lämpösulakkeesta"/ylikuormitussuojasta, jonka vaihtamalla valot pysyvätkin päällä.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=2898.0
 
Mikähän mahtaa olla vikana kun vm. 98 corollan jarruvalot palavat jatkuvasti auton käydessä vaikka ei käännä viiksestä valoja päälle? Myös ajovalot palavat. Virtojen ollessa päällä ja auton sammuksissa valot toimivat normaalisti.

Lisäksi auton ollessa sammuksissa ja oven ollessa auki, jarrua painamalla kuuluu valosummerin ääni, mikä pitäisi vain kuulua jos valot ovat jääneet päälle.

Onko autossa jälkiasenteista peräkoukkua? Mikäli koukun sähkökytkennöissä on käytetty omia patetteja niin valojen kanssa saattaa ilmetä ihmeellisiä vikoja.
 
Ei varsinaisesti topicin asiaa, mutta kolhin kevytmetallivanteeni rotvalliin, tuollainen suurehko naarmu jäi... Mitenköhän tuota kannattaisi korjata? Ainakin äkkiä katsoen näytti ihan kosmeettiselta, vaan en viitsisi muuten tyylikkäitä vanteita poiskaan heittää.
 
Ei varsinaisesti topicin asiaa, mutta kolhin kevytmetallivanteeni rotvalliin, tuollainen suurehko naarmu jäi... Mitenköhän tuota kannattaisi korjata? Ainakin äkkiä katsoen näytti ihan kosmeettiselta, vaan en viitsisi muuten tyylikkäitä vanteita poiskaan heittää.
ihan pakkelia ja maalia. eipä sille muuta voi.
 
Pitäisi Volvo S40:seen vaihtaa talvirenkaat, mutta äsken selvisi että vaatii ilmeisesti pulttiavaimen tms.? Onko noilla jotain perinteistä säilytyspaikkaa Volvoissa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäisi Volvo S40:seen vaihtaa talvirenkaat, mutta äsken selvisi että vaatii ilmeisesti pulttiavaimen tms.? Onko noilla jotain perinteistä säilytyspaikkaa Volvoissa?

Ai että, sehän vaatii paljon autoksi. :hyper:

Kannattaisi ehkä jättää homma jollekkin toiselle henkilölle mutta mikäli itse hommaan rohkenet niin suosittelisin aloittamaan etsinnät takaluukun pohjan alta, sieltä siis mistä se mysteerinen vararengaskin saattaa löytyä.

Tarkemmin mietittynä, tää ei voi olla kuin trolli...


(paitti jos etit lukkopultin avainta, sen voi olla missä vaan mutta sitäkin alkaisin etsimään sieltä vararengaskotelon/työkalusarjan läheltä)
 
Pitäisi Volvo S40:seen vaihtaa talvirenkaat, mutta äsken selvisi että vaatii ilmeisesti pulttiavaimen tms.? Onko noilla jotain perinteistä säilytyspaikkaa Volvoissa?

Niinpä. Pulttiavain on autossa, varastossa tai kaupassa. Jos lukkopultista kysyt, niin se on yksilöllinen eli sulla pitää olla just sille pultille oma hylsy tms.
 
Auto vm. 1994 Ford Mondeo. Onko totta, että etuvaloumpion vaihtaminen vaatii etupuskurin irroittamisen?

Saattaa hyvinkin pitää paikkansa mutta puskuri on normaalisti kiinni noin 4-8 pultilla/ruuvilla että ei paha nakki.
Itse olen irroittanut -08 mersusta puskurin 15minuutissa joten eiköhän se -94 mondestakin irtoa kun asiaan vain syventyy:)
 
Ei tarvitse irrottaa puskuri, lasin saa väännetlyä pois ilman puskurin irroittamista. Itse koitin irroittaa puskuria mutta oli sen verta ruosteessa ja tiukassa mutterit/pultit niin jäi irroittamatta.
 
Niinpä. Pulttiavain on autossa, varastossa tai kaupassa. Jos lukkopultista kysyt, niin se on yksilöllinen eli sulla pitää olla just sille pultille oma hylsy tms.

Jees eli kyse oli tosiaan lukkopultin avaimesta, jonka omistaja oli hävittänyt.
 
Ai että, sehän vaatii paljon autoksi. :hyper:
Itse huomasin aamulla kun olin lähdössä autolla töihin, että nämä bemarit ilmeisesti vaativat avaimen käynnistyäkseen. Siinä sitten ihmettelin vähän aikaa ja soitin kaverille, joka kehoitta etsimään kyseisiä instrumenttejä avainnipusta... Lähtihän se auto viimein käyntiin mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa menee tällaiselta perusjampalta sormi suuhun. Onneksi on kavereita joilta kysyä, ettei tarvitse aamukiireissä lähteä netistä kyselemään.

Edit: nyt kun tarkemmin lähdin tuota mun tilannetta miettimään niin olishan tuo tieto varmaan löytynyt ohjekirjastakin. Pitänee varmaan sekin sit lukea.
 
Itse huomasin aamulla kun olin lähdössä autolla töihin, että nämä bemarit ilmeisesti vaativat avaimen käynnistyäkseen. Siinä sitten ihmettelin vähän aikaa ja soitin kaverille, joka kehoitta etsimään kyseisiä instrumenttejä avainnipusta... Lähtihän se auto viimein käyntiin mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa menee tällaiselta perusjampalta sormi suuhun. Onneksi on kavereita joilta kysyä, ettei tarvitse aamukiireissä lähteä netistä kyselemään.

Edit: nyt kun tarkemmin lähdin tuota mun tilannetta miettimään niin olishan tuo tieto varmaan löytynyt ohjekirjastakin. Pitänee varmaan sekin sit lukea.

Oliko tämä nyt jotain mukahauskuttelua? Siis jos tarkoituksena oli kysyä että säilytetäänkö tuota lukkopultin avainta jossain perinteisessä paikassa niin onko se jotenkin tyhmä kysymys?
 
-99 Skuda Octavia, ajettu 200t, ongelma seuraava:

Esim. liikennevaloista lähdettäessä kiihtyminen hidastuu välillä huomattavasti, jopa niinkin paljon että kierrokset alkaa tippua alaspäin kunnes hetken päästä taas lähtee nousuun. Ilmiö tapahtuu erityisesti kakkosella tai kolmosella ajettaessa, vähän miten sille päivälle sattuu. Tätä tapahtuu satunnaisesti, myös lämpimällä koneella.

Kysymys on että mitkä anturit voisi aiheuttaa tommosta toimintaa (joku anturi voisi olla karstoittunut tms)? Tai mikä muu voisi olla syynä?
 
Oliko tämä nyt jotain mukahauskuttelua? Siis jos tarkoituksena oli kysyä että säilytetäänkö tuota lukkopultin avainta jossain perinteisessä paikassa niin onko se jotenkin tyhmä kysymys?
Juu sitähän se oli. Oli tarkoitus mikä tahansa niin sä kuitenkin sanoit, että Volvo s40:n vaatii pulttiavaimen tms. jotta saa renkaat irti. Renkaat tosiaan ovat pulteilla kiinni ja harva niitä pelkillä sormilla auki vääntää. Kyllähän noin tyhmästä kysymyksestä on pakko jo vittuilla.

Tiedä sitten onko tuo nyt jotain uusavuttomuutta vai mitä, ettei osata itse avata peräkonttia ja katsoa josko sieltä jostain kys. avain löytyisi. Vähän sama homma kuin viime pirkka tms. lehdessä joku kysyi, että kun hän tehdessään palapaistia oli pudottanut sen imeytystyynyn uunivuokaan, että mitä pitää tehdä. Jos tällaista pitää lähteä lehdessä kyselemään niin vois vaikka vetää itsensä narun jatkoksi. Älä nyt helvetissä ainakaan ota sitä tyynyä siitä uunivuoasta pois...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom