Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
öö ei. Auto puskee eteenpäin ja jarrutat, pusla antaa periksi välyksen vuoksi ja rengas pääsee kääntymään esim. camber-kulmassa jolloin auto hakee jompaan kumpaan suuntaan. Tästä ei tule vielä ravistusta koska silloin pitäisi jonkin voiman vetää rengas takaisin alkuasentoon että rengas voisi heilua tässä puslan välysaluella mutta se ei vain ole mahdollista.
Tai jos caster-kulma muuttuu niin sama homma, ei siinä tapahdu kuin mahdollinen yksi nyppäys kun rengas pystyakselilla heilahtaa taaksepäin mutta ei taaskaan mitään nypytystä tästä aiheudu.
I need more proof.
 
öö ei. Auto puskee eteenpäin ja jarrutat, pusla antaa periksi välyksen vuoksi ja rengas pääsee kääntymään esim. camber-kulmassa jolloin auto hakee jompaan kumpaan suuntaan. Tästä ei tule vielä ravistusta koska silloin pitäisi jonkin voiman vetää rengas takaisin alkuasentoon että rengas voisi heilua tässä puslan välysaluella mutta se ei vain ole mahdollista.
Tai jos caster-kulma muuttuu niin sama homma, ei siinä tapahdu kuin mahdollinen yksi nyppäys kun rengas pystyakselilla heilahtaa taaksepäin mutta ei taaskaan mitään nypytystä tästä aiheudu.
I need more proof.
nimenomaan puslat antaa välyksen verran periksi jarruttaessa mutta tienpinnan ja renkaan välinen kitka vaihtelee jolloin rengasta taaksepäin painava energia palauttaa renkaan eteenpäin. mistä aiheutuu toistuessaan tärinää.
 
Kuskin puoleinen ovi ei mene ulkokautta avaimella lukkoon, missä vika? Sisä kautta oven saa kiinni.
 
tuttu vika. mulla 99 focus ja keskuslukitus. täytyy aina avaa ovet hanttarin puolelta. suljettuun saa kuskinpuoleltakin. :thumbs:
 
Lukkopesä kulunut. Onko Ford kyseessä?
vw polo vm. 01. Pitää kattoa missä kunnossa tuo lukkopesä on. Aiheuttaa ihmisissä hilpeyttä kun nousee kuskinpaikalta apukuskin penkille, sulkee kuskin oven ja lukitsee aparin oven avaimella :DD
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla katoo kaikki valot edestä, kun ajan pitkillä n.15km/min. Lyhyillä valoilla ei tule tätä ongelmaa. Valot alkavat vilkkua juuri ennen pimahtamista ja varsinkin jarrua painaessa ne vilkkuvat ja sitten pimenee. Valot syttyvät kyllä taas jonkun ajan päästä, mutta vittumaista se on silti...onneksi on sumuvalot, joilla näkee.
Auto: Chevrolet Corsica 3.1l V6 -92

Miksi näin?
 
Sattusko joku tietämään missä sijaitsee bensapumpun rele vm-96 Renault Lagunassa? jätti välille tuossa yks päivä ja kun koitettiin ettiä vikaa nii saatiin selville että ei saa bensaa. Ja kun noin yhtäkkiä rupes oikkuilemaan niin eihän sitten bensateiden tukkeutuminen voi olla syy? +se että bensapumppu ei pidä ääntä kun lyö virrat päälle saatika sitten autoa startatessa.. Kiitos jo etukäteen!
 
Sattusko joku tietämään missä sijaitsee bensapumpun rele vm-96 Renault Lagunassa? jätti välille tuossa yks päivä ja kun koitettiin ettiä vikaa nii saatiin selville että ei saa bensaa. Ja kun noin yhtäkkiä rupes oikkuilemaan niin eihän sitten bensateiden tukkeutuminen voi olla syy? +se että bensapumppu ei pidä ääntä kun lyö virrat päälle saatika sitten autoa startatessa.. Kiitos jo etukäteen!

Onkos RTF:n keskustelut luettu? Sieltä varmaan etsi-toiminnolla löytyy tarinoita Rellun bensa/sähköongelmista, siinä yks esimerkin vuoks -> http://rtf.fi/vanhasivusto/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?15305

Niin sille releelle on todennäköisesti kaks mahdollista paikkaa joko kojelaudan alla sulakerasian lähistöllä tai konehuoneessa jossain laatikossa, sitä en tiedä millä siitä relekasasta tunnistaa bensapumpun releen ilman kirjallisuutta.
 
Mazda 323 1,3 -90 (kaasari) kylmäkäynnistys

Oisko kellää tietoa mikä vois olla vikana ku auto toimii muuten aivan mainiosti mutta kylmäkäynnistäminen ei suju kovin hyvin. Eli vaikka lähtee autohallista (~+15c) nii ei hörähdä helposti tulille, lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa. Imuhan menee päälle ku käyttää kaasupolinta pohojassa enne käynnistämistä mut en oo iha varma toimiiko koko imu edes.

Tulpat ja ilmanpuhdistimen vaihdoin joskus vuosi sitte ku ollu pitemmän aikaa tämä ongelma, mut ei oo laiskana jaksanu suuremmin puuttua asiaan ku kerran muute toimii. Tietenki ekana kannattas selvittää tuon imun toimivuus mutta oisko mitään muita perusjuttuja/niksejä mihin kannattas kiinnittää huomiota/tietää?
 
Mikä on vikana keskuslukon kauko-ohjauksessa, kun esim. aamulla ekaa kertaa autolle mennessä saa kävellä ihan viereen ja painella avaus- ja lukitusnappuloita satunnaisessa järjestyksessä ennen kuin lukot aukeaa? Tämän jälkeen toimii oikein hyvin kun kokeilee avata ja lukita, mutta sitten kun ajaa vaikka työpaikalle ja yrittää siellä lukita ovia niin taas saa rämpyttää nappeja. Kauko-ohjaus on jälkiasennettua mallia, IncaPro V60 ja on tehnyt tuota asennuksesta asti. Auto Golf IV.
 
No kyseessä on viime viikolla myyjältä tullut sarja että enpä usko että vika olisi pattereissa. Ja lähetin toimii ihan hyvin kunhan saa ne ovet ekan kerran lukkoon tai auki niinkuin edellä kerroin. Mietin vaan että vaatiiko tuo jonkun koodauksen vielä vai onko laitteessa jotain vikaa.
 
Mikähän mahtaa olla jarruissa vikana, kun jarrutettessa tuntuu melko voimakasta nykimistä..? Jarrupoljin siis tekee sellaista pumppaavaa liikettä. No okei, joku jarrulevyistä varmaan mystisesti kieroutunut tms, mutta sitten myös takalevyt(molemmat puolet) ovat melkein kokokonaan ruosteessa. Siis että palat eivät hinkaa niitä ollenkaan... männät jumissa vai mitä vittua?

Autona siis VW Golf IV -98.
 
No kyseessä on viime viikolla myyjältä tullut sarja että enpä usko että vika olisi pattereissa. Ja lähetin toimii ihan hyvin kunhan saa ne ovet ekan kerran lukkoon tai auki niinkuin edellä kerroin. Mietin vaan että vaatiiko tuo jonkun koodauksen vielä vai onko laitteessa jotain vikaa.

saattais vaatia jonkuu naittamisen... omassa (ei tuo merkki) muistaakseni aina paristojen vaihdon jälkeen auton viereen ja 4 krt avausta...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom