- Liittynyt
- 19.9.2009
- Viestejä
- 18
- Ikä
- 44
tuleeko virta sulakkeille asti
Jos sulakkeet ehjänä, niin orggispiuhat jostain kohti katkennut. Seuraa johtojan pumpulta lähtien. Johto voi näyttää ehjältä, vaikkei olekkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tuleeko virta sulakkeille asti
Jos sulakkeet ehjänä, niin orggispiuhat jostain kohti katkennut. Seuraa johtojan pumpulta lähtien. Johto voi näyttää ehjältä, vaikkei olekkaan.
laturin diodit tullut todennäköiseti tiensä päähänVectra '03 syö akun tyhjäksi yön aikana. Tehnyt sen jo useamman kerran. Purkujännite 3-4 ampeeria irroitetun miinuskengän ja akun navan välistä mitattuna, eli eipä ihme. Tänään siis mittasin tuon. Sulakkeita irroittelin yksitellen ja samalla luin mittarista arvoja, mutta ei vaikutusta. Tulee mieleen, että startin tai laturin kautta laskettelis virtaa läpi. Ideoita? Onko tuo mittaustapa lainkaan oikea tällaisen vian paikantamiseen, vai pitäisikö kengän olla paikallaan ja käyttää pihtityylistä mittaria yleismittarin sijaan?
ok hei löytyykö keneltäkää corollan ohjekirjaa mist löytyy oikee rele katon sen eka...bensapumpun rele mahtollisesti.
releelle menevän jännitteen saat mitattua testiliittimestä A(16pinninen) pinni4-maa. pitäisi tulla virrat päällä 10-14vok hei löytyykö keneltäkää corollan ohjekirjaa mist löytyy oikee rele katon sen eka...
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=18651.0mikähän sairaus on volvo850 kun sammuilee kesken ajon? Ensin oli ongelma sellanen ku kylmillä keleillä alkumatkalla kytkimen paino pohjaan niin auto sammu, ei nyt aina mut joskus. Nyt ongelma on senkaltainen että auto sammuu tai meinaa sammua kesken ajon, nytkähtää ja lambda valo ehtii syttyä hetkeksi. vm93 ja ajettu kohta 300tkm. Ei ole mitään hajua mistä voi johtua!
bensapumpun rele on vaihdettu, bensapumppu vaihdettu vuosi sitten, bensansuodatinkin uusi, jakohihna,tulpat,virranjakajan kansi,pyörijä vaihdettu lähiaikoina.
Ekana itellä tulee mieleen tankin huohotus eli auto tukehtuisi?
mikä mahtaa/mahto olla vialla ku parikuukautta sitten autoon hankittu uus akku. nyt se oli täysparkissa 1-2vk ja paukahti hajalle?? auto focuksen -99
Akun merkki? Siis valmistaja?
tua akku mikä meni hajalle, oli boschin akku. ostin siihen nyt vecteran akun..
Mulla on tämmöne onkelma.
Autona farkkumallin vm98 Ford Scorpio.
Ongelma on se, että välillä auto tärisyttää jarruttaessa todella pahasti. Eli siis niin että ratti vipattaa edes takas suht kovalla voimalla
Tuntuu kuin tuo tapahtuisi nyt hieman harvemmin kun vaihdoin ulommat raidetangonpäät (oli hieman väljät). Välillä siis jarruttaessa ei tunnu mitään epänormaalia.
Aikaisemmin tehtyjä toimenpiteitä (aikajärjestyksessä):
Etujarrulevyt,palat,takajarrulevyt,palat. Liukutapit sun muut tarkistettu ettei jumita.
Sisemmät raidetangonpäät
Kallistuksenvakaajan pystytangot eli koiranluut (oli väljyyttä)
Kallistuksenvakaajan puslat -> uretaanipuslat tilalle
-tässä vaiheessa ongelma alkoi-, muistaakseni n. 1000km ajon jälkeen.
n. 5tkm ajon jälkeen:
Ulommat raidetangonpäät
Vasen etunapa (metelöivän/rikkoutuneen laakerin takia)
Eri renkailla sama juttu. Kulmat säädetty kierteet laskemalla (ja juu, kaikki osat vaihdettuihin verrattuina samanpituisia, kierteet samoissa kohdissa jne). Ei vaella tai puolla maantiellä, ratti tarkasti keskellä ja renkaatkin lämpenee tasaisesti eli ei kuluta reunoja.
Mulla oli edellisessä Scorpiossa kerran etujarrulevyt aivan kierot, ja sen näki aivan selvästi silmällä että ne on käppyränä. Ravistus oli silloin samanlaista, mutta se tapahtui joka kerta jarruttaessa.
Käsittääkseni ongelma rajautuu tässä vaiheessa jarrulevyihin tai alatukivarsiin. Vai voiko joku muu vielä aiheuttaa tuota ? Mutta siinä probleema että miten näen onko alatukivarren puslat kunnossa? Jarrulevyt näyttää ainakin päällisiin puolin suorilta.
Mulla on tämmöne onkelma.
Autona farkkumallin vm98 Ford Scorpio.
Ongelma on se, että välillä auto tärisyttää jarruttaessa todella pahasti. Eli siis niin että ratti vipattaa edes takas suht kovalla voimalla
Tuntuu kuin tuo tapahtuisi nyt hieman harvemmin kun vaihdoin ulommat raidetangonpäät (oli hieman väljät). Välillä siis jarruttaessa ei tunnu mitään epänormaalia.
Aikaisemmin tehtyjä toimenpiteitä (aikajärjestyksessä):
Etujarrulevyt,palat,takajarrulevyt,palat. Liukutapit sun muut tarkistettu ettei jumita.
Sisemmät raidetangonpäät
Kallistuksenvakaajan pystytangot eli koiranluut (oli väljyyttä)
Kallistuksenvakaajan puslat -> uretaanipuslat tilalle
-tässä vaiheessa ongelma alkoi-, muistaakseni n. 1000km ajon jälkeen.
n. 5tkm ajon jälkeen:
Ulommat raidetangonpäät
Vasen etunapa (metelöivän/rikkoutuneen laakerin takia).