Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos sulakkeet ehjänä, niin orggispiuhat jostain kohti katkennut. Seuraa johtojan pumpulta lähtien. Johto voi näyttää ehjältä, vaikkei olekkaan.

bensapumpun rele mahtollisesti.
 
Vectra '03 syö akun tyhjäksi yön aikana. Tehnyt sen jo useamman kerran. Purkujännite 3-4 ampeeria irroitetun miinuskengän ja akun navan välistä mitattuna, eli eipä ihme. Tänään siis mittasin tuon. Sulakkeita irroittelin yksitellen ja samalla luin mittarista arvoja, mutta ei vaikutusta. Tulee mieleen, että startin tai laturin kautta laskettelis virtaa läpi. Ideoita? Onko tuo mittaustapa lainkaan oikea tällaisen vian paikantamiseen, vai pitäisikö kengän olla paikallaan ja käyttää pihtityylistä mittaria yleismittarin sijaan?
 
Vectra '03 syö akun tyhjäksi yön aikana. Tehnyt sen jo useamman kerran. Purkujännite 3-4 ampeeria irroitetun miinuskengän ja akun navan välistä mitattuna, eli eipä ihme. Tänään siis mittasin tuon. Sulakkeita irroittelin yksitellen ja samalla luin mittarista arvoja, mutta ei vaikutusta. Tulee mieleen, että startin tai laturin kautta laskettelis virtaa läpi. Ideoita? Onko tuo mittaustapa lainkaan oikea tällaisen vian paikantamiseen, vai pitäisikö kengän olla paikallaan ja käyttää pihtityylistä mittaria yleismittarin sijaan?
laturin diodit tullut todennäköiseti tiensä päähän
 
Onko kukaan koskaan hankkinut Skoda Fabian ohjauskulma-anturia ja vaihtanut sitä itse? Onko kukaan ylipäätään koskaan vaihtanut ohjauskulma-anturia itse mihinkään katiskaan? Kesällä kyselin jelppiä meitin faabioon kun siinä välkkyy valot ja ohjaustehostimen merkkivalo syttyy tai jättää syttymättä sen mukaan miten Uranus on asemoitunut Kuuhun ja Pohjantähteen nähden. Nyt kun alkaa taas olemaan pimeää, valojen välke viluttaa t-viivan kera.
Ulkomaisten foorumeiden avulla olen päätynyt siihen käsitykseen, että ohjauskulma-anturi kaipaa vaihtoa. Onnistuuko se homma konttorirotalta vai pitääkö auto ajaa pajalle (edellyttäen, että saan osan hankittua)?
 
mikähän sairaus on volvo850 kun sammuilee kesken ajon? Ensin oli ongelma sellanen ku kylmillä keleillä alkumatkalla kytkimen paino pohjaan niin auto sammu, ei nyt aina mut joskus. Nyt ongelma on senkaltainen että auto sammuu tai meinaa sammua kesken ajon, nytkähtää ja lambda valo ehtii syttyä hetkeksi. vm93 ja ajettu kohta 300tkm. Ei ole mitään hajua mistä voi johtua!

bensapumpun rele on vaihdettu, bensapumppu vaihdettu vuosi sitten, bensansuodatinkin uusi, jakohihna,tulpat,virranjakajan kansi,pyörijä vaihdettu lähiaikoina.

Ekana itellä tulee mieleen tankin huohotus eli auto tukehtuisi?
 
mikähän sairaus on volvo850 kun sammuilee kesken ajon? Ensin oli ongelma sellanen ku kylmillä keleillä alkumatkalla kytkimen paino pohjaan niin auto sammu, ei nyt aina mut joskus. Nyt ongelma on senkaltainen että auto sammuu tai meinaa sammua kesken ajon, nytkähtää ja lambda valo ehtii syttyä hetkeksi. vm93 ja ajettu kohta 300tkm. Ei ole mitään hajua mistä voi johtua!

bensapumpun rele on vaihdettu, bensapumppu vaihdettu vuosi sitten, bensansuodatinkin uusi, jakohihna,tulpat,virranjakajan kansi,pyörijä vaihdettu lähiaikoina.

Ekana itellä tulee mieleen tankin huohotus eli auto tukehtuisi?
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=18651.0
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=6528.0
volvolandiasta kannattaa katsella ja kysellä volvo ongelmissa
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mikä mahtaa/mahto olla vialla ku parikuukautta sitten autoon hankittu uus akku. nyt se oli täysparkissa 1-2vk ja paukahti hajalle?? auto focuksen -99
 
Mulla on tämmöne onkelma.

Autona farkkumallin vm98 Ford Scorpio.
Ongelma on se, että välillä auto tärisyttää jarruttaessa todella pahasti. Eli siis niin että ratti vipattaa edes takas suht kovalla voimalla

Tuntuu kuin tuo tapahtuisi nyt hieman harvemmin kun vaihdoin ulommat raidetangonpäät (oli hieman väljät). Välillä siis jarruttaessa ei tunnu mitään epänormaalia.

Aikaisemmin tehtyjä toimenpiteitä (aikajärjestyksessä):
Etujarrulevyt,palat,takajarrulevyt,palat. Liukutapit sun muut tarkistettu ettei jumita.
Sisemmät raidetangonpäät
Kallistuksenvakaajan pystytangot eli koiranluut (oli väljyyttä)
Kallistuksenvakaajan puslat -> uretaanipuslat tilalle
-tässä vaiheessa ongelma alkoi-, muistaakseni n. 1000km ajon jälkeen.
n. 5tkm ajon jälkeen:
Ulommat raidetangonpäät
Vasen etunapa (metelöivän/rikkoutuneen laakerin takia)


Eri renkailla sama juttu. Kulmat säädetty kierteet laskemalla (ja juu, kaikki osat vaihdettuihin verrattuina samanpituisia, kierteet samoissa kohdissa jne). Ei vaella tai puolla maantiellä, ratti tarkasti keskellä ja renkaatkin lämpenee tasaisesti eli ei kuluta reunoja.

Mulla oli edellisessä Scorpiossa kerran etujarrulevyt aivan kierot, ja sen näki aivan selvästi silmällä että ne on käppyränä. Ravistus oli silloin samanlaista, mutta se tapahtui joka kerta jarruttaessa.

Käsittääkseni ongelma rajautuu tässä vaiheessa jarrulevyihin tai alatukivarsiin. Vai voiko joku muu vielä aiheuttaa tuota ? Mutta siinä probleema että miten näen onko alatukivarren puslat kunnossa? Jarrulevyt näyttää ainakin päällisiin puolin suorilta.
 
Jos jarruttaessa alkaa takomaan niin ei siinä oikein ole vaihtoehtoja. Jarrulevy on silloin jostain paskana.
Se että laitoit uudet levyt ei vielä meinaa mitään, itse asentelin asiakkaan autoon uudet levyt joka kulmaan ja parin päivän päästä asiakas tuli takaisin kun ravisti taas rattiin.
Heittokellolla mittasin ja levy kierona.
Oli jotain maanantai levyjä tai sitten hyvääjahalpaa kun oli mennyt kovassa jarrutuksessa kieroksi.
Eli tarkistaisin nämä vielä.
Eihän levyn alla ole mitään hiekkaa tms. mikä laittaisi levyn hieman kieroon?
 
mitkään puslat ei tao rattiin jarruttaessa. Jarruista se löytyy jostain kulmasta. rattiin jos se tuntuu selvästi niin edestä.
 
tua akku mikä meni hajalle, oli boschin akku. ostin siihen nyt vecteran akun..

Yep. Sillä vaan kysyin, että oliko se joku halpisakku, joka voi olla paskana jo ostettaessa.
Mutta jos se oli Bosch, niin ei sen nyt niin paska pitäis olla...
No, Optimakin on joskus pettänyt:rolleyes:
 
Mulla on tämmöne onkelma.

Autona farkkumallin vm98 Ford Scorpio.
Ongelma on se, että välillä auto tärisyttää jarruttaessa todella pahasti. Eli siis niin että ratti vipattaa edes takas suht kovalla voimalla

Tuntuu kuin tuo tapahtuisi nyt hieman harvemmin kun vaihdoin ulommat raidetangonpäät (oli hieman väljät). Välillä siis jarruttaessa ei tunnu mitään epänormaalia.

Aikaisemmin tehtyjä toimenpiteitä (aikajärjestyksessä):
Etujarrulevyt,palat,takajarrulevyt,palat. Liukutapit sun muut tarkistettu ettei jumita.
Sisemmät raidetangonpäät
Kallistuksenvakaajan pystytangot eli koiranluut (oli väljyyttä)
Kallistuksenvakaajan puslat -> uretaanipuslat tilalle
-tässä vaiheessa ongelma alkoi-, muistaakseni n. 1000km ajon jälkeen.
n. 5tkm ajon jälkeen:
Ulommat raidetangonpäät
Vasen etunapa (metelöivän/rikkoutuneen laakerin takia)


Eri renkailla sama juttu. Kulmat säädetty kierteet laskemalla (ja juu, kaikki osat vaihdettuihin verrattuina samanpituisia, kierteet samoissa kohdissa jne). Ei vaella tai puolla maantiellä, ratti tarkasti keskellä ja renkaatkin lämpenee tasaisesti eli ei kuluta reunoja.

Mulla oli edellisessä Scorpiossa kerran etujarrulevyt aivan kierot, ja sen näki aivan selvästi silmällä että ne on käppyränä. Ravistus oli silloin samanlaista, mutta se tapahtui joka kerta jarruttaessa.

Käsittääkseni ongelma rajautuu tässä vaiheessa jarrulevyihin tai alatukivarsiin. Vai voiko joku muu vielä aiheuttaa tuota ? Mutta siinä probleema että miten näen onko alatukivarren puslat kunnossa? Jarrulevyt näyttää ainakin päällisiin puolin suorilta.

Minulla oli joskus 10 vuotta sitten Sierra, johon minun muistini mukaan vaihdettiin jotkut puslat, koska niiden väljyys aiheutti jarrutettaessa vipatusta ja jarrulevjen kieroutumisen...Voisiko Scorpparissa olla samaa? (Elekää tappako jos muistan väärin, siitä on niin kauan kun Riesalla joutui ajamaan.)
 
Mulla on tämmöne onkelma.

Autona farkkumallin vm98 Ford Scorpio.
Ongelma on se, että välillä auto tärisyttää jarruttaessa todella pahasti. Eli siis niin että ratti vipattaa edes takas suht kovalla voimalla

Tuntuu kuin tuo tapahtuisi nyt hieman harvemmin kun vaihdoin ulommat raidetangonpäät (oli hieman väljät). Välillä siis jarruttaessa ei tunnu mitään epänormaalia.

Aikaisemmin tehtyjä toimenpiteitä (aikajärjestyksessä):
Etujarrulevyt,palat,takajarrulevyt,palat. Liukutapit sun muut tarkistettu ettei jumita.
Sisemmät raidetangonpäät
Kallistuksenvakaajan pystytangot eli koiranluut (oli väljyyttä)
Kallistuksenvakaajan puslat -> uretaanipuslat tilalle
-tässä vaiheessa ongelma alkoi-,
muistaakseni n. 1000km ajon jälkeen.
n. 5tkm ajon jälkeen:
Ulommat raidetangonpäät
Vasen etunapa (metelöivän/rikkoutuneen laakerin takia).

Kannattaa varmaaan katsoa että noi kallistuksenvakaajan puslat on kunnossa.
paskat puslat ja huonot iskarit sai ainakin sierran ravistamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom