Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Automaattilootissa yleensä menee P-asennossa jonkunnäköinen kynsi jonkunnäköiseen koloon, joka sitten lukitsee lootan ja näin auto ei liiku. Pelkän parkkilukon varaan ei kannata autoa kovinkaan kummoiseen mäkeen jättää. Joissain laatikoissa parkkilukko voi jopa halkaista laatikon kuoren jyrkässä paikassa. Ja ainakin omassa autossa saa välillä käyttää vähän voimaa ja väkivaltaa että saa kepin pois P:ltä, mikäli auto on liian jyrkässä mäessä ilman käkkäriä.
 
Juu haaveile vain. Töissä kun väännetään ohjauskulmia autoihin, niin sieltä sitten joskus löytyy väljää. Niitähän ei silloin kannata säätää, koska jos osan joutuu kohta vaihtamaan, niin kulmat täytyy taas katsoa uudestaan.

Niin, en pysy enää edes laskuissa mukana, kun asiakkaalle on ilmoitettu, että autossa on väljää, niin takaisin on tullut huutoa tai vittuilua, ettei varmasti ole, kun auto on eilen katsastettu. Eli on täysi mahdottomuus, että autossa olisi mitään väljää, jos katsastusmies ei ole siitä maininnut. Katsastusmies on maailman suurin auktoriteetti, eikä sen sanaa voi ylittää. Meille taas on varmaan ihan vitusti hyötyä kusettaa sellaisessa asiassa ja jättää työ tekemättä. Tulee itselle vain vittumainen olo, kun autossa on väljää 100% varmuudella, mutta asiakkaan mukaan siellä ei ole jos se on katsastettu.

Niinä harvoina kertoina ollaankin sitten huuli pyöreänä, kun asiakas itse suostuu katsomaa autoaan ja saa itse todeta väljyyden. Muttaku muttaku katsastussetä ei sanonu tästä mitään niiiii...

Ajankohtainen aihe :)

Saako tuota väljyyttä itse selville riittävän hyvin? Tyyliin "auto pukeille, rengas irti ja kaksin käsin jarrulevystä kiinni" ?

Iskarit ja kallistuksenvakaajan korihelat on vaihdettu, raidetangon päät vaihtuu ennen kulmien tarkistusta. Muuten ei väljää tuntunut olevan...

Auto -00 tdi Toledo.
 
Ajankohtainen aihe :)

Saako tuota väljyyttä itse selville riittävän hyvin? Tyyliin "auto pukeille, rengas irti ja kaksin käsin jarrulevystä kiinni" ?

Iskarit ja kallistuksenvakaajan korihelat on vaihdettu, raidetangon päät vaihtuu ennen kulmien tarkistusta. Muuten ei väljää tuntunut olevan...

Auto -00 tdi Toledo.
Auto ylös tunkilla ja renkaasta kiinni, heilutusta, lopuksi pyöräytät renkaan voimakkaasti vauhtiin.
Jos välystä pystyakselilla on väljää joko alatukivarren puslissa, alapallossa tai ylätukivarren puslissa/pallonivelessä.
Jos välystä poikittaissuunnassa niin raidetangonpää ulompi tai sisempi.
Jos taas välystä molemmissa suunnissa niin mahdollinen pyöränlaakeri hajoamassa.
Jos taas rengasta pyörittäessä kuuluu rohinaa voi tämä myös viitata pyöränlaakeriin, laakeri ei aina osoita välystä vaan ääntelee ja toisinpäin.
Tässä olisi niinku näin pikaisesti väsättynä tällainen ohje:thumbs:
 
Osaisiko täällä joku neuvoa?
Vaihdettiin veljen transportteriin (2,4d) jakopään hihna ja pumpun ajoitus hihna. Itse vaihtotyö meni ihan hyvin, mutta kun löi ensimmäisen kerran käymään niin auto kävi vaivalloisesti kaasutettaessa tuli valkoista savua:eek:. Käytössä oli nokka-akselin ajoitus rauta ja ruiskutuspumpun ajoitus tappi, ja niitä myös käytettiin. Mistäköhän huono käyntisyys voi johtua?
 
Osaisiko täällä joku neuvoa?
Vaihdettiin veljen transportteriin (2,4d) jakopään hihna ja pumpun ajoitus hihna. Itse vaihtotyö meni ihan hyvin, mutta kun löi ensimmäisen kerran käymään niin auto kävi vaivalloisesti kaasutettaessa tuli valkoista savua:eek:. Käytössä oli nokka-akselin ajoitus rauta ja ruiskutuspumpun ajoitus tappi, ja niitä myös käytettiin. Mistäköhän huono käyntisyys voi johtua?
Pumpun ajoitus pielessä. uusiks män.
 
Pumpun ajoitus pielessä. uusiks män.

ei välttämättä vaan pumppu on synkrossa nokan kanssa jos on käytetty molemmissa lukitus työkalua joten kamppari pielessä itellä meni kampparin kiilaura halki alkoi savuttamaan valkeaa ja kun siitä pyöräytti hihnapyörän kohdilleen ja veti kempillä:rock: kii ni taas pelas..:dance: tosin kaikki varmaan ymmärtää että ei ollut kovin pitkä ikäinen kun hitsaa kampuraa...:itku:
 
vw golf -03 oli 150tkm huollossa. Nyt on kuskin oven lukko rikki / joku vika. Kun avaa keskuslukon kauko-ohjaimella ja avaa oven / ei avaa ovea / avaimet virtalukkoon menee keskuslukko päälle noin 20 sekunnissa (kerran jo jäi avaimet sisälle). Tätä ei tapahtunut ennen huoltoa. Nyt ottaa päähän sanoivat että 300€ maksaa jne.
Minkälaisia "huoltovastuita" merkkiliikkeillä on ? Eräs passatkin oli käyntiongelmista 3x kyseisessä puljussa ja hintaa tuli. Ruiskunpumppua vaihdettiin ym ja loppujen lopuksi vika oli jossain letkussa jossa oli tullut reikä ja sai ilmaa ---> jonka korjaus olisi maksanut tyyliin jeesusteippiä päälle. Miksei niitä saada kerralla kuntoon ja voiko jollain kuluttajasuojalla vaatia rahoja takaisin / muuta korvausta ?
 
Jälkimmäisessä passat-tapauksessa mielestäni liike ei ole välttämättä toiminut väärin, käyntihäiriöt kun voivat olla saatanan vaikeita paikantaa. Mutta golfin kanssa homma on toinen: jos lukko hajoaa huollossa niin kyllä se on korvattava. Ei muuta kun rupeet vaan prässäämään liikettä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös sen pumpun ajotuksen pysty säätään ilman remmien irrottamista? Tarviikos siihen jotain erikoisia työkaluja?
Henkilökohtaisesti pystyn hankkimaan tarkat tiedot tuosta säätämisestä mutta ikinä en itse ole kuin katsonut vierestä. Eli jos tarttet ohjeet niin voin hankkia mutta ohjeita kellolla mittaukseen en osaa suoraan antaa.
 
vw golf -03 oli 150tkm huollossa. Nyt on kuskin oven lukko rikki / joku vika. Kun avaa keskuslukon kauko-ohjaimella ja avaa oven / ei avaa ovea / avaimet virtalukkoon menee keskuslukko päälle noin 20 sekunnissa (kerran jo jäi avaimet sisälle). Tätä ei tapahtunut ennen huoltoa. Nyt ottaa päähän sanoivat että 300€ maksaa jne.
Minkälaisia "huoltovastuita" merkkiliikkeillä on ? Eräs passatkin oli käyntiongelmista 3x kyseisessä puljussa ja hintaa tuli. Ruiskunpumppua vaihdettiin ym ja loppujen lopuksi vika oli jossain letkussa jossa oli tullut reikä ja sai ilmaa ---> jonka korjaus olisi maksanut tyyliin jeesusteippiä päälle. Miksei niitä saada kerralla kuntoon ja voiko jollain kuluttajasuojalla vaatia rahoja takaisin / muuta korvausta ?
eli golffissa menee ovet lukkoon automaattisesti 30 sekunnin jälkeen vaikka avaat oven.
syttyykö sisävalo kun avaat oven, tuntuu että oven katkaisija ei toimi ja lukot menee lukkoon niinkuin pitääkin. kokeile avata joku muu ovi tai takaluukku meneekö ovet silti lukkoon 30s jälkeen.
 
Mitä ovien saranoihin kannattaa laittaa kun avatessa ja sulkiessa naksahtelee. Jotain paksua rasvaa vai öljyä?

Tarkasta onko pultit millä oven saranan rajoitin (se sellainen metalliliuska joka menee ulos ja sisään ovea avatessa) kunnolla kiinni. Ainaki volvossa on se vika että noi pultit löystyy ja kun se liuska pääsee liikkumaan, naksuu nuo pykälät jotka ohjaa oven liikettä. Löytyy siis ovesta saranan puolelta, vaikea selittää.
 
Osaisiko täällä joku neuvoa?
Vaihdettiin veljen transportteriin (2,4d) jakopään hihna ja pumpun ajoitus hihna. Itse vaihtotyö meni ihan hyvin, mutta kun löi ensimmäisen kerran käymään niin auto kävi vaivalloisesti kaasutettaessa tuli valkoista savua:eek:. Käytössä oli nokka-akselin ajoitus rauta ja ruiskutuspumpun ajoitus tappi, ja niitä myös käytettiin. Mistäköhän huono käyntisyys voi johtua?

Noni. Saatiinhan se toimiin:dance:. Pumpun ajoitus oli myöhaisellä, ajoituksen oli edellinen vaihtaja säätänyt väärästä paikasta ja siksei mennyt lukitustapilla kohilleen. Saatiin mittakello lainaksi jonka avulla säädettiin ajoitus pumppua kääntämällä.
 
Webasto ei lähde ajastimella käyntiin, mutta muuten toimii, kun laittaa napista päälle. Kellokin oli oikeassa ajassa... Onkohan iso vika?
 
Äkkiseltään tulis mieleen, että ajastin on jotenkin rikki :D
 
ongelma sähköjen kanssa

eli minulla on 90v 1.3 toyota corolla xli vika on siinä että että en saa bensapumppuun virtaa omien johtojensa avulla tietenkin virittämällä sais toimii mutta haluaisin ihan normi johdoillä ynnä muilla toimii mutta en käsitä mikä on vikana kun ei bensapumppu sekä bensamittari ei saa virtaa ja tässä corollassa bensapumppu on tankin sisällä pumppu toimii se on kokeiltu mutta omilla sähköjohdoilla ei saa virtaa myös siis bensamittari ei saa virtsaa jos joku ny tietää mist on kyse ni jelppikää vähä ku corollan siitä alfamer kirjan sähkökaaviost ei tajunnu mitää ku se oli iha sekalainen....
 
eli minulla on 90v 1.3 toyota corolla xli vika on siinä että että en saa bensapumppuun virtaa omien johtojensa avulla tietenkin virittämällä sais toimii mutta haluaisin ihan normi johdoillä ynnä muilla toimii mutta en käsitä mikä on vikana kun ei bensapumppu sekä bensamittari ei saa virtaa ja tässä corollassa bensapumppu on tankin sisällä pumppu toimii se on kokeiltu mutta omilla sähköjohdoilla ei saa virtaa myös siis bensamittari ei saa virtsaa jos joku ny tietää mist on kyse ni jelppikää vähä ku corollan siitä alfamer kirjan sähkökaaviost ei tajunnu mitää ku se oli iha sekalainen....
tuleeko virta sulakkeille asti
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom