Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä mun golf IV:ssä on ilmeisest tuulilasinpyyhkijöiden vivusto jumissa tms. kun eivät reagoi muutakun pienillä nytkäytyksillä ku ne laittaa päälle. Kysymys kuitenki olisi et pääseekö tosta tuulilasin alapuolella olevasta muovisesta suojuksesta (tms.) läpitte mitenkään rikkomatta sitä vai onko siinä joku ovela systeemi voimankäytön sijasta mitä en oo huomannu? :D
 
Napsahti liiallisen voiman seurauksena iskarin yläpään kiinnityspulteista yksi poikki (yhteensä 3kpl). Uskaltaako tuolla ajella pelkästään kaksi pulttia kiinni?
 
Audi A4 b6. Etupäässä kolahtaa joku, kun ajaa hidastustöyssyihin tms. Molemmat puolet kolahtelee. Mikä vikana?

Onko koskaan vaihdettu etupyörien ylä tukivarsia (koiranluita)? Aika todennäköisesti väljää jossain alustan komponentissa.
 
Ihan mikä tahansa alustan osista voi kolistella. Puslat, iskarit jne. Yläpään laakereita ei taida ton ikäsessä aanelkussa olla, ne ovat takuuvarma kolinan paikka vanhemmissa audeissa. Audifinnssin foorumilta löytyy älyttömästi juttua aiheesta, syyksi löytynyt kaikkea raidetangonpäästä pusliin.

http://www.audiclub.fi/audifinns/search.php?searchid=2012808
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=43559&highlight=a4+kolina
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=41181&highlight=a4+kolina
 
Mitä tehdä, kun autoa ei saa asettumaan päästörajoihin? Autona Skoda 1.6 bensa (AEE-kone), tietokonetestauksen mukaan autossa ei ole mitään vikaa, ei antureissa, ei johdoissa, ei missään.. autofoorumeilta on kyselty vinkkejä, ei apua. Seos on liian rikkaalla lambdan mukaan, mutta ei kuitenkaan pienene mihinkään.. Auto kulkee normaalisti, käy tyhjäkäyntiä, kuluttaa 6-8 litraa satasella, mutta päästöt ei kelpaa.. ja katalysaattori toimii testaajien mukaan hyvin..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko lambdaa koskaan vaihdettu? Kengititkö vehkeen aivan tulikuumaksi juuri ennen testausta?
Onhan noita kikkakolmosia olemassa millä saadaan päästöt hetkellisesti alas kuten esim. litra jäänestoa täyteen tankkiin, mutta omakohtaista kokemusta ei ole, joten en ainakaan uskalla suositella.
 
Kengititkö vehkeen aivan tulikuumaksi juuri ennen testausta?
Tästä mäkin lähtisin. Eroa saattaa olla todella paljon mittauksissa.

Tiedän jopa yhden tarinan, kun appiukkoni meni katsastamaan autoaan. Ei mennyt päästöistä läpi ja appiukko sitten alkoi asiasta kitisemään katsastusmiehelle, että eikö se tiedä, että päästöt kannattaa mitata kuumasta koneesta. Ei kuulemma katsastussetä tiennyt. Kävi kuitenkin kenkimässä sen kunnolla kuumaksi, ilmeisesti ihan mielenkiinnosta ja mittasi uudestaan. Ihmetteli kuulemma kun putkesta tuli melkein pelkkää ilmaa.

No, appiukon tuntien tässä on jotain liioittelua, mutta luulisi tarinan olevan pääpiirteissään tosi. Se nimittäin oikeasti auttaa, kun katti on tulikuuma.
 
Ratin radionsäätimet toimivat miten sattuvat. Välillä kun lisää äänenvoimmakkuutta se vaihtaa radiokanavaa ja välillä nostaa äänenvoimakkuuta vaikka pitäisi laskea.
 
Mitään vikaa ei korjaamolla löytynyt. Varmaan katsastusmies löytää jonkun väljyyden..
Juu haaveile vain. Töissä kun väännetään ohjauskulmia autoihin, niin sieltä sitten joskus löytyy väljää. Niitähän ei silloin kannata säätää, koska jos osan joutuu kohta vaihtamaan, niin kulmat täytyy taas katsoa uudestaan.

Niin, en pysy enää edes laskuissa mukana, kun asiakkaalle on ilmoitettu, että autossa on väljää, niin takaisin on tullut huutoa tai vittuilua, ettei varmasti ole, kun auto on eilen katsastettu. Eli on täysi mahdottomuus, että autossa olisi mitään väljää, jos katsastusmies ei ole siitä maininnut. Katsastusmies on maailman suurin auktoriteetti, eikä sen sanaa voi ylittää. Meille taas on varmaan ihan vitusti hyötyä kusettaa sellaisessa asiassa ja jättää työ tekemättä. Tulee itselle vain vittumainen olo, kun autossa on väljää 100% varmuudella, mutta asiakkaan mukaan siellä ei ole jos se on katsastettu.

Niinä harvoina kertoina ollaankin sitten huuli pyöreänä, kun asiakas itse suostuu katsomaa autoaan ja saa itse todeta väljyyden. Muttaku muttaku katsastussetä ei sanonu tästä mitään niiiii...
 
Juu haaveile vain. Töissä kun väännetään ohjauskulmia autoihin, niin sieltä sitten joskus löytyy väljää. Niitähän ei silloin kannata säätää, koska jos osan joutuu kohta vaihtamaan, niin kulmat täytyy taas katsoa uudestaan.

Niin, en pysy enää edes laskuissa mukana, kun asiakkaalle on ilmoitettu, että autossa on väljää, niin takaisin on tullut huutoa tai vittuilua, ettei varmasti ole, kun auto on eilen katsastettu. Eli on täysi mahdottomuus, että autossa olisi mitään väljää, jos katsastusmies ei ole siitä maininnut. Katsastusmies on maailman suurin auktoriteetti, eikä sen sanaa voi ylittää. Meille taas on varmaan ihan vitusti hyötyä kusettaa sellaisessa asiassa ja jättää työ tekemättä. Tulee itselle vain vittumainen olo, kun autossa on väljää 100% varmuudella, mutta asiakkaan mukaan siellä ei ole jos se on katsastettu.

Niinä harvoina kertoina ollaankin sitten huuli pyöreänä, kun asiakas itse suostuu katsomaa autoaan ja saa itse todeta väljyyden. Muttaku muttaku katsastussetä ei sanonu tästä mitään niiiii...

No vittuakos sitä sille sanomaan.

Asiakas maksaa siitä kulmien säädöstä, sen hän saakoon. Vaikka sitten pariksi viikoksi kulmat kohdalleen ja sitten väljien osien säätöön:rolleyes:

Itse en ainakaan autoa ostaessa anna sille "leiman tuoreudelle" mitään muuta arvoa kuin sen että ei tarvitse itse sitä perus remonttia katsastusta varten tehdä. Todella naurettavaa väittää että auto olis jotenkin kunnossa vain siksi kun se on juuri katsastettu.
 
No vittuakos sitä sille sanomaan.

Asiakas maksaa siitä kulmien säädöstä, sen hän saakoon. Vaikka sitten pariksi viikoksi kulmat kohdalleen ja sitten väljien osien säätöön:rolleyes:
Se nyt vaan on asiakkaalle vähän väärin, että säädetään vaikka on väljää. Sitten säädetään jos käsketään.

Yksikin asiakas tuli meille ja valitteli, kun kulmat oli säädetty jossain muussa meidän toimipisteessä, rahastettu ja sen jälkeen kerrottu, että on väljää. Äijä oli vaihtanut osat ja tuli parin päivän päästä meidän toimipisteeseen säädättämään takuuseen. Olisi siltäkin vältytty, jos asiakasta olisi informoitu asiasta.

Kyllä mulla ainakin on pääprioriteettina hyvä asiakaspalvelu, joka menee tällaisissa asioissa sen edelle tienaako talo siitä jotain vai ei. Väljän auton säätäminen on kusetusta.
 
Mitä tehdä, kun autoa ei saa asettumaan päästörajoihin? Autona Skoda 1.6 bensa (AEE-kone), tietokonetestauksen mukaan autossa ei ole mitään vikaa, ei antureissa, ei johdoissa, ei missään.. autofoorumeilta on kyselty vinkkejä, ei apua. Seos on liian rikkaalla lambdan mukaan, mutta ei kuitenkaan pienene mihinkään.. Auto kulkee normaalisti, käy tyhjäkäyntiä, kuluttaa 6-8 litraa satasella, mutta päästöt ei kelpaa.. ja katalysaattori toimii testaajien mukaan hyvin..

Kuten epäiltyä niin lambda todennäköisesti paskana, uuden lambdan vaihtokaan ei vielä auta välttämättä sillä paras mitä itse olen asentanut on kolme uutta lambdaa eri valmistajilta ja vasta viimeisella saatiin päästöt kohdalleen.

Audi A4 b6. Etupäässä kolahtaa joku, kun ajaa hidastustöyssyihin tms. Molemmat puolet kolahtelee. Mikä vikana?

Akilleen kantapää tuossa autossa on ylätukivarret. Ne menee parin vuoden välein. siellä on puslat päissä jotka väliintyy ja koko varsi on vaihdettava. ei mitään uutta.

Napsahti liiallisen voiman seurauksena iskarin yläpään kiinnityspulteista yksi poikki (yhteensä 3kpl). Uskaltaako tuolla ajella pelkästään kaksi pulttia kiinni?

Anna palaa Frank.
 
Oisko takajarruista taikka jostain sieltä, kun takana "kilisee" joku niinku metalli ku ajan, takajarrut muutenki ois jarrupalojen vaihdos tarpeessa. Ainakin tällästä olisin lukenu, että saattas johtua jarruihin liittyvistä asioista?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom