Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autoon pitäisi radio vaihtaa. Entinen lähti vittuilematta irti, mutta sitten tulikin mukava johtoviidakko vastaan. Uudessa soittimessa on erilainen "sokeripala" kuin vanhassa joten johdot pitäisi liittää uudelleen. Uudessa soittimessa eri väriset piuhat kuin vanhassa joten suoraan niitä ei voi samalla tavalla laittaa kuin vanha oli. Uskaltaako niitä alkaa virittelemään, pahimmassa tapauksessa taitaa hajota koko soitin? Olisin kiitollinen jos jostain jonkin sortin ohjeita kytkentään löytyisi (itse niitä en löytänyt).
 
Autoon pitäisi radio vaihtaa. Entinen lähti vittuilematta irti, mutta sitten tulikin mukava johtoviidakko vastaan. Uudessa soittimessa on erilainen "sokeripala" kuin vanhassa joten johdot pitäisi liittää uudelleen. Uudessa soittimessa eri väriset piuhat kuin vanhassa joten suoraan niitä ei voi samalla tavalla laittaa kuin vanha oli. Uskaltaako niitä alkaa virittelemään, pahimmassa tapauksessa taitaa hajota koko soitin? Olisin kiitollinen jos jostain jonkin sortin ohjeita kytkentään löytyisi (itse niitä en löytänyt).
Tuliko soittimen mukana ohjekirjaa tms.? Yleensä, tai no ainakin aina kun minä olen mankan vaihtanut, niissä on ollut ohjeet miten johdot kytketään. Tietenkin jos hankkii iso-liittimen ja hommaa sen kytkemiseksi ohjeet ja kytkee tuon liittimen niin ei tarvitse sitten enää miettiä noita kytkentöjä.
 
Kaverilla oli vähän ongelmia autonsa, -98 Skoda Felician, kanssa aamulla. Joku oli ilmeisesti jäätynyt niin, ettei vaihdetta saanut vaihdettua 10min lämmittelynkään jälkeen ykköseltä kakkoselle. Voiko vaihteisto jäätyä noin vai mikä olisi diagnoosi? Päivällä keppi kuitenkin liikkuu vallan iloisesti. Auttaisikohan tuo pidempi tyhjäkäynti ongelmaan vai onko tuohon olemassa jotain kikkakolmosta?
 
Kaverilla oli vähän ongelmia autonsa, -98 Skoda Felician, kanssa aamulla. Joku oli ilmeisesti jäätynyt niin, ettei vaihdetta saanut vaihdettua 10min lämmittelynkään jälkeen ykköseltä kakkoselle. Voiko vaihteisto jäätyä noin vai mikä olisi diagnoosi? Päivällä keppi kuitenkin liikkuu vallan iloisesti. Auttaisikohan tuo pidempi tyhjäkäynti ongelmaan vai onko tuohon olemassa jotain kikkakolmosta?

Ei toi nyt ihan mikään felician tyyppivika ainakaan ole, ei oo itellä koskaan käynyt, vaikka tollasella jo nelisen vuotta ajellu. Onko vaihdelaatikossa öljyä? Felicioissa sitä saa yleensä lisäillä melkee joka vuosi ja harva kuitenkaan tajuaa sitä tarkistuttaa.. jos olis aamusella vähä kuiva laatikko ja sitten pienen ajon jälkeen sitä öljyä sitten olis paremmin ympäriinsä laatikkoa tarjolla..:rolleyes: tai sitten se on edellisenä iltana ajettu jonkun lumikasan yli siten, että alustan vivut täynnä lunta ja pakkasyön jälkeen jumissa..
 
Vaihdoin autoon otteen ja käyttöohjekirjan mukaiset kesärenkaat 17-tuumasilla vanteilla. Nyt ajotietokone herjaa että alhaisen rengaspaineen tunnistusjärjestelmässä ois joku vika, ikään kuin se ei tunnistais renkaita ollenkaan. Autona kakkoskoppanen Renault Laguna.



Mikä mättää?
 
Vaihdoin autoon otteen ja käyttöohjekirjan mukaiset kesärenkaat 17-tuumasilla vanteilla. Nyt ajotietokone herjaa että alhaisen rengaspaineen tunnistusjärjestelmässä ois joku vika, ikään kuin se ei tunnistais renkaita ollenkaan. Autona kakkoskoppanen Renault Laguna.
No onko niissä uusissa pyörissä nyt sitten paineentunnistimia ollenkaan? Jos ei, niin onko joku ihme?
 
No onko niissä uusissa pyörissä nyt sitten paineentunnistimia ollenkaan? Jos ei, niin onko joku ihme?
Kyllä noissa pitäisi olla, koska noi samat nakit ja vanteet on ollut mulla aiemmassa vastaavassa lagunassani ja toimineet moitteetta. Pikaisella googletuksella taisikin selvitä syy, elikkäs vaihtaessani noi alle laitoin vaan paremmat taakse, kun taas ilm. edellisessä lagunassa ne on ollut toisinpäin, josta syystä toi nyt valittaa. Eli googlella selvisi että jos haluaa vaihtaa renkaat edestä taakse niin pitää käyttää merkkiliikkeessä ohjelmoitavana. Joten täytyy tuupata toi huomenna korjaamolle. Mitäköhän tollanen maksaa?
 
Eikös sieltä auton valikoista löydy rengaspaineiden kalibrointi, sillä pitäisi selvitä. Anturit saattaa olla ohjelmoitu niin että tietää mikä rengas on kyseessä, ja jos vaihtaa paikkaa niin pitää koodata uudestaan mutta jos valittaa paineista niin kalibrointiongelmalta kuullostaa.

Tai sitten on liian vähän painetta :)
 
Joo, rellussa on oikein nätit värikoodit jotka kertoo mikä rengas kuuluu mihinkin nurkkaan. Syksyllä mutsin autoon talvirenkaita vaihtaessani en ollut noin hienosta systeemistä tietoinen, kuitenkin lotolla kaikki renkaat osui oikealle paikalleen ensimmäisellä yrittämällä. Siitä huolimatta auto herjasi rengaspaineita, vaikka ne olivatkin kohdallaan. Eli siis ihan v*tun hieno systeemi, kun herjaaminen ei loppunut ennen kuin auto kävi huollossa. Eli ilmeisesti tarttis aina käydä huollon kautta kun on renkaat vaihtanut :hyper: Vitun japanilaiset...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, rellussa on oikein nätit värikoodit jotka kertoo mikä rengas kuuluu mihinkin nurkkaan. Syksyllä mutsin autoon talvirenkaita vaihtaessani en ollut noin hienosta systeemistä tietoinen, kuitenkin lotolla kaikki renkaat osui oikealle paikalleen ensimmäisellä yrittämällä. Siitä huolimatta auto herjasi rengaspaineita, vaikka ne olivatkin kohdallaan. Eli siis ihan v*tun hieno systeemi, kun herjaaminen ei loppunut ennen kuin auto kävi huollossa. Eli ilmeisesti tarttis aina käydä huollon kautta kun on renkaat vaihtanut :hyper: Vitun japanilaiset...
Ei kai rellu mikään japanilainen ole. Mä olen aina ollut siinä uskossa, että olisi ranskalainen.

Edit: ennen kuin Huppe kerkeää kertomaan niin mainitsempa, että mulla on bemarissa sellainen nappi mistä saa kuitattua nuo rengaspainehässäkät. Ei se kylläkään alkanut herjaamaan kun kesärenkaat heitin alle... Ei olis mikään ihme jos ei bemarissa tuo toimiskaan.
 
Noi kaikki perkeleen anturit saisi kyllä survoa suohon. Niistä ei ole kuin haittaa. Varsinkin renkaita kun vaihtaa vanteelle ja pitää jotain antureita vielä varoa, niin vituttaa kahta kauheammin. Eihän se hommaa juurikaan hankaloita, mutta hidastaa kyllä ja pistää ärsyttämään. Eikä ne näköjään edes toimi.

Ja nyt kun vauhtiin päästiin, niin toinen ihana asia on ranskalaisten keksintö "sokea vanne". Eli vanne jossa ei ole ollenkaan keskireikää. Mun päähän ei mahdu mitä muuta tollakin keksinnöllä on haettu kuin suoranaista rengasasentajille vittuilemista. Niissä ei ole yhtäkään hyvää puolta, ainoastaan huonoja.
 
Nyt kävi ihmeellinen juttu. Laitoin vilkun vasempaan ja yhtäkkiä se alko vilkuttamaan omituiseen rytmiin ja hetken päästä ei enää ollenkaan. Kävin kattomassa, niin vilkun sijasta takana vilkkuu ilmeisesti tavallinen perävalo ja jarruvalo vuorotellen. Samaan aikaan sisällä vilkkuu takasumuvalon kytkimen valo. Ja kaiken lisäksi vilkku ei toimi silloin, kun painaa jarrua. :D Onkohan tuolla nyt joku sähköhäiriö, kun on selvästi jollain tapaa yhteydessä niihin jarruvaloihin ja jarrun käyttöön vai onko luvassa joku isompi juttu? Auto on siis Fiat bravo -98
 
Nyt kävi ihmeellinen juttu. Laitoin vilkun vasempaan ja yhtäkkiä se alko vilkuttamaan omituiseen rytmiin ja hetken päästä ei enää ollenkaan. Kävin kattomassa, niin vilkun sijasta takana vilkkuu ilmeisesti tavallinen perävalo ja jarruvalo vuorotellen. Samaan aikaan sisällä vilkkuu takasumuvalon kytkimen valo. Ja kaiken lisäksi vilkku ei toimi silloin, kun painaa jarrua. :D Onkohan tuolla nyt joku sähköhäiriö, kun on selvästi jollain tapaa yhteydessä niihin jarruvaloihin ja jarrun käyttöön vai onko luvassa joku isompi juttu? Auto on siis Fiat bravo -98

Kuulostaisi CAN-väylän hairiöltä, jos tuon ikäisissä Fiateissa sellainen on.
 
Maavika. Eli käy läpi kaikki maadoituspisteet ja putsaa ne hapettumista. Ja vilkaise samalla takavalo-/vilkku-umpioihin, ettei siellä ole hapettumia polttimoiden kannoissa tai piuhoissa.
 
Noi kaikki perkeleen anturit saisi kyllä survoa suohon. Niistä ei ole kuin haittaa. Varsinkin renkaita kun vaihtaa vanteelle ja pitää jotain antureita vielä varoa, niin vituttaa kahta kauheammin. Eihän se hommaa juurikaan hankaloita, mutta hidastaa kyllä ja pistää ärsyttämään. Eikä ne näköjään edes toimi.

Ja nyt kun vauhtiin päästiin, niin toinen ihana asia on ranskalaisten keksintö "sokea vanne". Eli vanne jossa ei ole ollenkaan keskireikää. Mun päähän ei mahdu mitä muuta tollakin keksinnöllä on haettu kuin suoranaista rengasasentajille vittuilemista. Niissä ei ole yhtäkään hyvää puolta, ainoastaan huonoja.

Jep, ja suurin osa niistä vanteista on sisäpuolelta tehty niin vammaisella profiililla että joskus jotkut renkaat saa kiskoa kaksin käsin pois siitä päältä ennenku suostuu lähtemään. Ranskalaiset ei vaan osaa.

Joskus aikoja sitten oli krapula aamuna töissä yks tuommonen keskireiätön vanne.
Kannoin sen tasapainokoneelle ja rupesin laittamaan sitä normaalisti siihen paikalleen.
*KOPS* wtf??? kovempaa *JYTYMS* katoin että eihän tässä oo keskireikää, FFFFFFFFUUUUUU.
Kyllä vitutti, jätin tasapainottamatta kun ei jaksanut ruveta pultinrei'istä kiinnittämään.
 
Joskus aikoja sitten oli krapula aamuna töissä yks tuommonen keskireiätön vanne.
Kannoin sen tasapainokoneelle ja rupesin laittamaan sitä normaalisti siihen paikalleen.
*KOPS* wtf??? kovempaa *JYTYMS* katoin että eihän tässä oo keskireikää, FFFFFFFFUUUUUU.
Kyllä vitutti, jätin tasapainottamatta kun ei jaksanut ruveta pultinrei'istä kiinnittämään.

Jätitkö myös laskuttamatta?

-Franco
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom