Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mikä nissani? luultavasti tuulettimen vastus on mennyt! on sellainen vihreä "möntti" josta lähtee 2 piuhaa tuulettajan moottorille..

sunny - 91 N14, vois tuota "mönttiä" vilaista kun aikataulu antaa periksi, mutta voisitko kertoa missäs tuommoinen möntti sijaitsee?
 
sunny - 91 N14, vois tuota "mönttiä" vilaista kun aikataulu antaa periksi, mutta voisitko kertoa missäs tuommoinen möntti sijaitsee?

En tiedä nissanista mutta luulisin että lämppärin moottorin lähellä tai sen rungossa kiinni.
useisiin autoihin tulee moottorin mukana uusi. sen vastuspaketin pystyy mittaamaan siinä yleensä on 3-4 tulevaa nastaa ja 2 lähtevää + ja maa. mittaa tulevat lähtevään plussaan nähden niin voit selvittää onko joku vastus poikki. joissain vastuksissa on laitettu diodi häiriönpoistoa varten ja se jos on mennyt vaikutti juuri noihin suuriin nopeuksiin.
 
Kävin perjantaina näyttämässä autoa (renault laguna -96 2.0 16v RXE) K1:llä ja eipä paljoa vikaa ollut. Tulin kotiin, laitoin auton ajastimella lämppäriin ja muutaman tunnin päästä lähdin autolla liikenteeseen. Kun tulin pihalle niin auton pellin alta nousi vaaleaa savua aivan julmetusti (auto siis ei ollut käynnissä). Nopeasti lämppärin johto irti ja tutkimaan tilannetta. :D
Ilmeisesti lohkolämmitin menny oikkariin?
Auto lähti normaalisti käyntiin, mutta koneen ja ilmanputsarinkotelon välistä tuprutti hiljaa vaaleaa savua, mutta nyt se näyttäisi loppuneen.
Toivottavasti vain lohkolämmitin on paskana, eikä mitään muuta mennyt paskaksi..
Lohkolämmitin meni paskaksi ja lämmitti vettä liikaa, jolloin se höyry muodostui siis tuosta kuumenneesta vedestä?
Oon nyt 200km ajanut ja normaalisti pelittää, lisäsin tänään aamulla vettä, ja lämmötkin laski hieman. Olisikohan lämppärin vastuksen tiiviste kyrvähtänyt ja tiputtaisi vettä? :rolleyes:

P.S
JOS ET OLE SÄHKÖALAN AMMATTILAINEN, ÄLÄ IKINÄ, SIIS ÄLÄ IKINÄ OSTA RENAULT LAGUNA 1:STÄ, ELLET RAKASTA TYÖTÄSI AIVAN VITUSTI
 
Onko tossa Rellussa imuilman esilämmitystä? Jos on, niin vaikuttaisi että joku letku/putki/liitos imupuolella on antautunut ja sitä kautta pääsisi jäähdytysnestettä vuotamaan, höyrysten lämpöisenä. Imupuolelle ei oikein muuten voi jäähdytysnestettä päätyä, mikäli kansi/kansipahvi olisi siinä kondiksessa että jäähdytysneste höyryää ilmanputsarikotelon kautta ulos voisi käynnissä olla pientä sanomista.

Ja lohkarin kauttakaan ei höyry imupuolelle päädy, lohkari on suoraan koneen kyljessä kiinni, mikäli on normaali vesitilassa oleva vastus. Säteilylämmitin voi olla myös öljypohjassa, jolloin sillä ei ole sitäkään vähää tekemistä jäähdytysnesteen kanssa.

Mutta mä lähtisin tutkimaan tota vikaa imupuolelta, josko sieltä löytyisi vuotokohta.
 
Elikkäs omistan tuolaisen Honda Accord 90 kaasariversion. Nyt on sellainen outo vika, kun auto on kylmänä ja jarruttaa niin kierrokset nousee sinne 4-5k paikkeille. Vika ilmaantui, kun vaihdettiin kannentiiviste.
 
Ilmeisesti lohkolämmitin menny oikkariin?

Lohkolämmitin meni paskaksi ja lämmitti vettä liikaa, jolloin se höyry muodostui siis tuosta kuumenneesta vedestä?
1. Tuossa tapauksessa tolpasta katkeaa virta, ennen kuin ehdit kissaa sanoa (tai savua muodostua). Ellei sitten tolpan sähköt ole mallia "rakentaja-Rane", tosin tällöinkin palaisi joku johdin siitä tolpan ja lohkolämppärin välistä poikki melko nopeaan.

2. Lohkolämmitin ei ole mitään muuta kuin pätkä johtavaa metallia, jolla on tietty resistanssi. Jos tuo pätkä on yhtenäinen, virta kulkee ja lämmitin lämmittää. Jos vastus menee poikki, virta ei kulje eikä lämppäri lämmitä. Mitenkään "liikaa" se ei voi lämmittää, kun tuossa on vain kaksi asentoa "on/off".
 
Elikkäs omistan tuolaisen Honda Accord 90 kaasariversion. Nyt on sellainen outo vika, kun auto on kylmänä ja jarruttaa niin kierrokset nousee sinne 4-5k paikkeille. Vika ilmaantui, kun vaihdettiin kannentiiviste.
toimiiko jarrutehostin kunnolla. onko tehostimen letkussa oleva venttiili oikein päin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajoin tänään Oulusta Kokkolaan ja 50km ennen Kokkolaa, syttyi fläppitaulussa STOP ja akkuvalo :D Välittömästi alkoi paskainen räkänauru, ei jumalauta voi olla totta.

Siinä sitten radio ja puhallin pois päältä ja aina valaistulla tieosuuksilla ajovalot pois päältä. Viimeisen 15km aikana ikkunaa auki, jotta huuru poistuisi. Fläppitaulun valot säädin minimiin ja ajovalot lopun matkaa kokonaan pois. Edessä oleva rekka heitti paskaa tuulilasiin välillä ja lasinpyyhkijät liikkuivat 5cm sekunnissa.

Jollakin ihmeen kaupalla akussa riitti virta kotipihaan.
Ilmeisestikin laturi paskana, tai laturin hiilet. Kiva kiva ku ei oo mitään työkaluja täälä Kokkolassa. Autoilu on kivaa :)

P.S Älä osta Renault Laguna 1:stä.
 
Onko kellään kokemusta saab 2.3 Saab 9-5:sen jakopäärempasta? Eli koko jakopää rempattaisiin kuntoon. Faijalla alko ikävä kalkatus kuulumaan etupäästä ja vei nyt Saabin huoltoon niin sanoivat, että koko jakopää kannattaa rempata samalla kerralla, kun irottaa koneen. Auto on vm 01 ja ajettu noin 170tkm joten ei nyt luulisi, että koko jakopää pitäisi rempata tässä vaiheessa. Hintakin on mielestäni aika saatanan korkea, 2500 sanoivat ensin hinnaksi (tosin sisältää myös vesipumpun vaihdon) ja yllättäen hinta tippuikin 2000 euroon kun vähän neuvotteli. Lieneekö tossa nyt huollon puolelta vähän kusetuksen makua, kun käsittääkseni osat ei oo kovin kalliita. Ja pitääkö yleensä noissa kilsoissa rempata koko jakopää, kun siellä ei edes ole hihnaa vaan ketju? Muut liikkeet eivät suostuneet koko jakopäätä remppaamaan suuren työn vuoksi, ja yksi korjaaja sanoi, ettei ole kuin kerran joutunut saabiin remppaamaan koko jakopään ja sekin n. 400tkm ajettuun.
 
Onko kellään kokemusta saab 2.3 Saab 9-5:sen jakopäärempasta? Eli koko jakopää rempattaisiin kuntoon. Faijalla alko ikävä kalkatus kuulumaan etupäästä ja vei nyt Saabin huoltoon niin sanoivat, että koko jakopää kannattaa rempata samalla kerralla, kun irottaa koneen. Auto on vm 01 ja ajettu noin 170tkm joten ei nyt luulisi, että koko jakopää pitäisi rempata tässä vaiheessa. Hintakin on mielestäni aika saatanan korkea, 2500 sanoivat ensin hinnaksi (tosin sisältää myös vesipumpun vaihdon) ja yllättäen hinta tippuikin 2000 euroon kun vähän neuvotteli. Lieneekö tossa nyt huollon puolelta vähän kusetuksen makua, kun käsittääkseni osat ei oo kovin kalliita. Ja pitääkö yleensä noissa kilsoissa rempata koko jakopää, kun siellä ei edes ole hihnaa vaan ketju? Muut liikkeet eivät suostuneet koko jakopäätä remppaamaan suuren työn vuoksi, ja yksi korjaaja sanoi, ettei ole kuin kerran joutunut saabiin remppaamaan koko jakopään ja sekin n. 400tkm ajettuun.

mikä se vika ylipäätään nyt oli et se moottori täytyis ottaa pois? kyllähän se ketju tietysti järkevää olis vaihtaa mutta onko se tarpeellista? hilut siellä kestää kumminkin 200 000km- 1 000 000km
 
Tää on jo vanha juttu. Mutta jos moottori otetaan pois ja kilahteluja kuuluu, niin kannataa kyllä tehdä ne jakopään osien vaihdot. Itsellä vaihdettiin hiluja kansiremontin yhteydessä ja olivat kyllä kuluneet. En omista kyllä saabia, mutta kone on kuluisa kestävyydestään. Entinen huolto ei olut vaihtanut rullia ja ne oli ihan loppu. Mielummin vähän varman päälle, mitä juosten kustu.

Itsellä kusi vielä öljypumpun tiivisteen välistä apukonehihnalle öljyä ja ohajustehostin toimi huonosti. Pari tonnia meni, mutta kone on nyt kuin uusi (ajettu 300tkm). Sinänsä harmittaa, kun olisi selvinnyt puolta pienemmällä jos huolto olis tehty aiemmin.
 
Onko kellään kokemusta saab 2.3 Saab 9-5:sen jakopäärempasta? Eli koko jakopää rempattaisiin kuntoon. Faijalla alko ikävä kalkatus kuulumaan etupäästä ja vei nyt Saabin huoltoon niin sanoivat, että koko jakopää kannattaa rempata samalla kerralla, kun irottaa koneen. Auto on vm 01 ja ajettu noin 170tkm joten ei nyt luulisi, että koko jakopää pitäisi rempata tässä vaiheessa. Hintakin on mielestäni aika saatanan korkea, 2500 sanoivat ensin hinnaksi (tosin sisältää myös vesipumpun vaihdon) ja yllättäen hinta tippuikin 2000 euroon kun vähän neuvotteli. Lieneekö tossa nyt huollon puolelta vähän kusetuksen makua, kun käsittääkseni osat ei oo kovin kalliita. Ja pitääkö yleensä noissa kilsoissa rempata koko jakopää, kun siellä ei edes ole hihnaa vaan ketju? Muut liikkeet eivät suostuneet koko jakopäätä remppaamaan suuren työn vuoksi, ja yksi korjaaja sanoi, ettei ole kuin kerran joutunut saabiin remppaamaan koko jakopään ja sekin n. 400tkm ajettuun.

lueskele tuolta tuo thread ja hakua kehiin...ja kysy myös tuo oma kysymyksesi...asiantuntevaa porukkaa palstalla on ja vastaukset tulevat juuri näiltä guruilta vieläpä nopeasti

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=78420
 
Mikäs ihme mun akussa on, kun jos sen laittaa lataukseen ei laturi näytä virtaa siirtyvän ollenkaan? Kun sen antaa olla tunnin pari itsestään johdot kytkettynä on laturi kuitenkin aloittanut latauksen. Voisiko akkulaturissa olla vikaa?
 
lueskele tuolta tuo thread ja hakua kehiin...ja kysy myös tuo oma kysymyksesi...asiantuntevaa porukkaa palstalla on ja vastaukset tulevat juuri näiltä guruilta vieläpä nopeasti

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=78420

Ja tässä vielä vähän juttua T7-koneiden ongelmien perussyistä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138

Ja todellakin, jos on jotain ihmeteltävää niin tekaise Saab-clubin foorumille tunnukset ja kysy siellä niin varmasti löytyy vastauksia.
 
Mikäs ihme mun akussa on, kun jos sen laittaa lataukseen ei laturi näytä virtaa siirtyvän ollenkaan? Kun sen antaa olla tunnin pari itsestään johdot kytkettynä on laturi kuitenkin aloittanut latauksen. Voisiko akkulaturissa olla vikaa?

Ennemmin tuo kuulostaisi siltä, että akku on finaalissa eikä meinaa enää ottaa lainkaan virtaa vastaan. Jos on yleismittari käytettävissä niin katso sillä jännite laturin navoista kun olet kytkenyt sen akkuun kiinni. Joissakin latureissa on sellainenkin ominaisuus, etteivät ne lähde lataamaan lainkaan ellei johtimien välissä ole riittävää ulkoista jännitettä (estää oikosulut johtojen kanssa sählätessä). Tällöin laite ei täysin tyhjää akkua lähde lataamaan lainkaan, mutta voi tuurilla herätä henkiin kuvaamallasi tavalla riittävän pitkään akussa kiinni oltuaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom