Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaa-a.. Tuntuu vain kummalta että eturenkaat yhtäkkiä muuttuis meluisammiksi. Kun eivät ole ennen ujeltaneet tuolla lailla. Voisin koittaa huomenissa vaihtaa etu- ja takarenkaiden paikkoja keskenään ja kattoa mitä tapahtuu.
 
Mikä mahtaa olla vikana?

Pihalla seisovaan autoon(VW Bora) on itsestään syttynyt valot mittareihin ja ajovaloihin sekä tuuletin mennyt päälle.
Viikon aikana on nyt tehnyt sen kolme kertaa.

Liikkeessä vaihtoivat virtalukon, muttei auttanut.
 
Kellään mitään hajua missä voisi olla vika, kun autoa saa "puolilämpimänä" startata välillä pitempään. Ja kun lopulta lähtee käyntiin, niin bensa haisee vahvasti ja käynti vähän aikaa epätasaista. kylmänä eikä lämpimänä mitään ongelmaa. Olisiko joku anturi kenties mennyt? :o Ja puolilämpimällä meinaan tolpasta vedettyä autoa tai esim. 5-10min ajon jälkeen. (40-50 C?)

e: ja kun lähtee käyntiin, niin pakokaasu haisee todella pistävälle ja kierrokset jonkun aikaa korkeat. saa liikaa (?)

Niin ja autona VW Golf VR6 -92
 
Tuota, tuota mikähän nissanissa tuuletinta vaivaa kun ei toimi 1 teholla. Osaisko kukaan kertoa mistäpäin vikaa lähtiä ettimään?
 
Mikä mahtaa olla vikana?

Pihalla seisovaan autoon(VW Bora) on itsestään syttynyt valot mittareihin ja ajovaloihin sekä tuuletin mennyt päälle.
Viikon aikana on nyt tehnyt sen kolme kertaa.

Liikkeessä vaihtoivat virtalukon, muttei auttanut.

joo elikkäs NS. tehorele juuttunut eli luultavasti suurin rele mikä on sähkökeskuksessa 30-50amp
tai jos on webasto niin tuulettimen ohjauksesta palanut 6amp diodi jolloin webasto laittaa myös auton virrat päälle kun tarkoitus lämmittää autoa sisältä... :arvi:
 
Kellään mitään hajua missä voisi olla vika, kun autoa saa "puolilämpimänä" startata välillä pitempään. Ja kun lopulta lähtee käyntiin, niin bensa haisee vahvasti ja käynti vähän aikaa epätasaista. kylmänä eikä lämpimänä mitään ongelmaa. Olisiko joku anturi kenties mennyt? :o Ja puolilämpimällä meinaan tolpasta vedettyä autoa tai esim. 5-10min ajon jälkeen. (40-50 C?)

e: ja kun lähtee käyntiin, niin pakokaasu haisee todella pistävälle ja kierrokset jonkun aikaa korkeat. saa liikaa (?)

Niin ja autona VW Golf VR6 -92

eli luultavasti on ruiskun boxille oma lämpö anturi joka on risa. jolloin luulee että ilma/kone on kylmä jolloin kone tarvitsisi lisää soppaa:kippis1: lähteäkseen hyvin käyntiin, mutta kun kone onkin jo lämmin kastelee vaan tulpat ja lähtee huonosti käyntiin + bensa haisee:itku:. myös mahdollista että lambda anturi rikki jollloin käy rikkaalla.. kannattaa korjata/korjauttaa ettei mene katti palamattoman bensan takia rikki!:itku:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaimon -99 Cliossa on alkanut etupäästä kuulua 50-60km/h nopeudessa ujelluksen tapainen ääni.

jos renkaat tuntuu olevan kunnossa niin kannattaa tsekata jarrut on sen ikäinen rellu että etupään jarru sylinterit ovat ns uivia satuloita yhdellä männällä ja jos liukutapit ovat sopivasti jumittuneet voi toinen jarrupala laahata vähän kiinni kokoajan.:david:
 
Forte jakaa mielipiteitä vähintäänkin yhtä paljon kuin automerkit. Melko monien automekaanikkojen mielestä on aivan yhtä tyhjän kanssa ajaa Fortea koneeseen, mutta kai sitä joku kannattaakin. "Saahan sitä kokkeilla, mut en mie tiiä toimiiks se."

ajattelin kertoa oman mielipiteen ko aineesta 2 kertaa käyttänyt ekalla kerralla loppui naulaus ja kampuran stefa alkoi vuotaa ulospäin öljyä eli se tosiaan irroittaa paskan mutta voi myös tehdä vahinkoa.. toisella kerralla kone vuoti jo niin paljon öljyä valmiiksi että ajattelin että ei väliä vaikka stefa vähän tihkuttais. kannaattaa myös huomioida se että se paska jää vasta seuraavalla kieroksella suodattimeen eli jos shaibaa on heti suodattimen jälkeen joku karstaköntti niin se kiertää osan voitelukohteista (ehkä jopa laakerit/jonkun laakerin) ennen kuin kuin kiertää ö-pohjan kautta suodattimeen.. onnea kokeiluun :hyvä:
 
eli luultavasti on ruiskun boxille oma lämpö anturi joka on risa. jolloin luulee että ilma/kone on kylmä jolloin kone tarvitsisi lisää soppaa:kippis1: lähteäkseen hyvin käyntiin, mutta kun kone onkin jo lämmin kastelee vaan tulpat ja lähtee huonosti käyntiin + bensa haisee:itku:. myös mahdollista että lambda anturi rikki jollloin käy rikkaalla.. kannattaa korjata/korjauttaa ettei mene katti palamattoman bensan takia rikki!:itku:

Jeps, eli moottorin lämpöanturi oli mennyt. Kiitosta vaan, taas pelittää. :dance:
 
Tuota, tuota mikähän nissanissa tuuletinta vaivaa kun ei toimi 1 teholla. Osaisko kukaan kertoa mistäpäin vikaa lähtiä ettimään?

mikä nissani? luultavasti tuulettimen vastus on mennyt! on sellainen vihreä "möntti" josta lähtee 2 piuhaa tuulettajan moottorille..
 
mikä nissani? luultavasti tuulettimen vastus on mennyt! on sellainen vihreä "möntti" josta lähtee 2 piuhaa tuulettajan moottorille..

jos vastus on mennyt niin se toimii vaan täydellä teholla. eli silloin kun sinne tulee täydet 12V. vai onko japsit tehny käänteistä psykologiaa?
 
Mikä mahtaa olla vikana?

Pihalla seisovaan autoon(VW Bora) on itsestään syttynyt valot mittareihin ja ajovaloihin sekä tuuletin mennyt päälle.
Viikon aikana on nyt tehnyt sen kolme kertaa.

Liikkeessä vaihtoivat virtalukon, muttei auttanut.

vanhemmissa volkkareissa ainakin sulakerasian pohja suli mikä teki tollatteen vian.
 
jos vastus on mennyt niin se toimii vaan täydellä teholla. eli silloin kun sinne tulee täydet 12V. vai onko japsit tehny käänteistä psykologiaa?
niin siis eikö noi yleensä ole moniasentoisia vastuksia, jos yksi nopeus puuttuu niin vastus on silloin rikki.
 
niin siis eikö noi yleensä ole moniasentoisia vastuksia, jos yksi nopeus puuttuu niin vastus on silloin rikki.

no ne mitä töissä olen vaihtanu niin on toiminu vain nopeimalla teholla...
 
V40 -01 palaa "varoitusvalo" jarruvaloista ja yksi jarruvalo ei syty. Muistankohan oikein, että valo ei ilmoita siitä jos lamppu on palanut?
 
Peugeot Foorumille pistin jo, mutta pistetääs tännekin kun varmasti täällä joku noiden Pösön 1-pisteruiskujen päällekin ymmärtävä pyörii:

Auto:
309 -90 1.6 (XU5M) 1-pisteruisku (Magneti Marelli MMBA G5)

Kaupunkiajossa auto toimii täysin ok, mutta jonkun 10-20km tasaista nopeutta maantiellä ajettua moottorin "K" -valo syttyy. Tämän jälkeen kaasupolkimen toiminta muuttuu todella ärsyttäväksi, veto päällä kaikki on ok, mutta jos polkimen päästää moottorijarrulle täytyy sitä seuraavan kerran painaa melkein puoliväliin, jotta veto taas palautuu (ja luonnollisesti moottori nykäisee samalla kivasti)! Tuo 'ominaisuus' seuraa vielä jonkun aikaa maantieajon loputtuakin, ja kaupungissa varsinkin äärimmäisen ärsyttävää. Muutaman starttikerran (tai päivän) kuluttua tuo K-valo sammuu ja auto toimii taas ok.

Vikakoodiksi tuli "Lambda control (ei siis Oxygen sensor, joka itse anturiin viittaa)", kun viimeksi tuon luin. Itse tuota pähkäiltyäni tulin sellaiseen arvaukseen, että kaasuläpän asentotunnistimen rata olisi jostain kohtaa poikki ja tuo kohta osuu juuri siihen pintakaasulle, jota jossain 80-100km/h maantienopeuksissa tarvitaan. Ja kun moottorinohjaus saa riittävän kauan "järjetöntä" tietoa kaasuläpän asentotunnistimelta, se lakkaa käyttämästä sen tuomaa informaatiota ja alkaa määrittää tuon kaasuläpän asennon käyttämällä muita tunnistimia (joista voi kanssa olla joku vähän sökö). Onko tässä mitään järkeä? Ainut mikä tuossa hämää, on tuo vikakoodi mutta ainakaan suoraan tuolle k-läpän asennontunnistimelle ei taida omaa koodia olla, joten viittaisiko tuo juuri siihen sitten.

Sen verta vielä, että 5€ yleisimittarilla (jonka näytön päivitysväli luokkaa ~1s) mitattuna tuossa anturissa melko pintakaasulla tosiaankin tietyssä kohtaa resistanssi pomppaa taivaisiin. Mutta tosiaan tuo mittari on sen verta kehno, että en ihan täysin tuohon luottaisi vielä. Kunnollinen oskilloskooppi olisi näissä hommissa aika kova juttu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom