Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
97 vectra. Taitaa olla vain vaijeri jäätyny.
Mullaa 00 mallinen Vectra ja sama homma täälläki. Oon koittanu välttää käsijarrun käyttöä näin talvipakkasilla. Eikö tuohon ongelmaan ole mitään lääkettä?

Keväällä ois katastus ja mietin et meneeköhän läpi jos en käytä koko talveen käsijarrua?
 
Mullaa 00 mallinen Vectra ja sama homma täälläki. Oon koittanu välttää käsijarrun käyttöä näin talvipakkasilla. Eikö tuohon ongelmaan ole mitään lääkettä?
Jos palat on jäässä, niin eipä oikein. Tai jarrukengäthän vectrassa on käsijarrussa, mutta ei siihen moni konsti auta. Vedä öljyä niihin jarrukenkien pintoihin, niin ei jäädy kiinni. :D

No joo, jotkut on tehneet sitä, että ovat vetäneet käsijarruvaijerin nippusiteillä ylös niin ettei sinne pääse valumaan vettä. Toisilla auttaa, toisilla ei. Kyseessä siis takapyörän edessä oleva kohta jossa monessa vectrassa näkyy vaijeri roikkuvan alempana. Sen kun vetää ylös niin saattaa parantua.
 
Mullaa 00 mallinen Vectra ja sama homma täälläki. Oon koittanu välttää käsijarrun käyttöä näin talvipakkasilla. Eikö tuohon ongelmaan ole mitään lääkettä?

Keväällä ois katastus ja mietin et meneeköhän läpi jos en käytä koko talveen käsijarrua?
en tiedä onko vectrassa samanlainen kuin corsassa mutta corsassa ainakin vaijeri rupeaa kanittamaan siitä tukivarren edestä missä on ohjainliuku.
putsasin ja rasvasin sen jälkeen tein suojan eteen halkaisemalla noi 10cm puutarha letkua ja laitoin sen siihen päälle. nyt ei ole kanittanut.
toki kesällä tein muuten jarrut uusiksi, käsijarrun käyttövipu oli ruostunut kenkään kiinni eikä toiminut oikein ja rummut oli kuluneet niin paljon että niissä oli 2mm reunus eli jos oli kosteaa niin rumpuun jäi 2mm vesi/jää mihin kengät tarttui kiinni.
 
Miten vag-koneissa pitäisi latausjännitteen käyttäytyä? Mittailin tuossa että startin jälkeen akun navoilla on vain 11.7V eli ei lataa pätkääkään ja pysyy siinä kunnes käyttää kierrokset päälle parin tonnin, jonka jälkeen jännite nousee 14.5V ja pysyy siellä myös tyhjäkäynnillä. Onko normaalia? 2002 mallinen 1.6 kyseessä.

Kävi nimittäin eilen niin että pistin auton tyhjäkäynnille lämpenemään niin sehän jurskutti akun tyhjäksi ja simahti siihen. Olen ennenkin pistänyt merkille että valot kirkastuu ja lämppäri lähtee käymään nopeampaan kun on lähtenyt liikkeelle ja kone saanut vähän kierroksia.
 
Semmonen ongelma vm. -00 Renault Lagunassa, että kuskin puolen ovi jäätyy niin ettei mene kiinni. Eli siis jos on ollut muutamakin aste pakkasta, autolla aikoo jonnekin lähteä niin kuskin puolen oven kun avaa (aukeaa kyllä normaalisti), ei sitä saa enää kiinni, ilman lukkosulaa + odotusta. Ovi siis heiluu avaamisen jälkeen vapaana, eikä suostu menemään kiinni. Mikään lukittaminen tms. ei auta.
 
Semmonen ongelma vm. -00 Renault Lagunassa, että kuskin puolen ovi jäätyy niin ettei mene kiinni. Eli siis jos on ollut muutamakin aste pakkasta, autolla aikoo jonnekin lähteä niin kuskin puolen oven kun avaa (aukeaa kyllä normaalisti), ei sitä saa enää kiinni, ilman lukkosulaa + odotusta. Ovi siis heiluu avaamisen jälkeen vapaana, eikä suostu menemään kiinni. Mikään lukittaminen tms. ei auta.
Lukkosulaöljy sekotusta lukot täyteen, niin ei pitäisi jäätyä. Pelkkä lukkosula kuivattaa lukkoja ja haihtuu nopeasti pois.
 
Hmm, autossa kun on lyhyet päällä niin soitin toimii normaalisti, mutta kun lyö pitkät päälle niin soitin sammuu, missä vika??

Ota virta stereoille suoraan akulta, älä ajovaloilta :lol2:
Ilmeisestikkin autossasi sammuu lyhyet ajovalotkin, kun vaihdetaan pitkille?
 
Jepjep. Tarina alkaa siitä kun saan lainaksi isäukon tuliterässä olevan Land Rover Freelanderin..

Ajelen kohti frendin kämppää ja istuudun 6 tunniksi pelailemaan livepokeria. Montutan siinä muutaman binin (sisäänoston) jäätäviin ohivetoihin. Muutaman perus coinflipinkin häviön johtoasemassa niinikään.

6 tunnin istuskelun jälkeen suuntaan kohti autoa. Istuudun kuljettajanpaikalla ja käynnistän auton, kunnes se tapahtuu. PAKKI EI TOIMI OLLENKAA, TUNTUU KUIN SE OLISI HÄVINNYT VAIHDELAATIKOSTA.
(Jonkun aikaa kavereiden kanssa mietitää, että mitä vittua. ja kokeillaan kaikenlaista.. Ei vaan toimi!)

(Siinä sitten vapaalle, ja toivotaan että liukuisi sen verran taaksepäin.., joka ei muuten helposti onnistunut.)

Siinähän sitten pohditaan ja soitellaan asioita.

Toivotaan ettei tuu kauheen kallista laskua, takuista ja muista konkreettisestä en tiedä. Mutta tällä hetkellä vituttaa suunnattomasti.


Kezmah kuittaa ja kiittää. :worship:


Saako jotain irti ?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tuntuu aika uskomattomalta että pakki hävis "ihan itekseen"....
 
tuntuu aika uskomattomalta että pakki hävis "ihan itekseen"....
Kyllä se melko "normaalia" on sillon, kun automaatti alkaa reistailemaan. Monissa autoissa käy jompikumpi seuraavista:
a) suurin vaihde jää päälle
b) joitakin vaihteita katoaa.

Tuskin sille mitään itse kannattaa tehdä varsinkaan jos kyseessä on uusi auto. Automaattiloota on kaikkine planeettapyörästöineen monelle ammattiautoasentajallekin aika hepreaa jollei oo erikoistunut niihin. Eikä sillä, että minäkään niistä mitään ymmärtäisin, mutta noi tapaukset oon kuullut tapahtuneen.
 
Miten vag-koneissa pitäisi latausjännitteen käyttäytyä? Mittailin tuossa että startin jälkeen akun navoilla on vain 11.7V eli ei lataa pätkääkään ja pysyy siinä kunnes käyttää kierrokset päälle parin tonnin, jonka jälkeen jännite nousee 14.5V ja pysyy siellä myös tyhjäkäynnillä. Onko normaalia? 2002 mallinen 1.6 kyseessä.
Kuullostaa vähän siltä, että laturin magnetoinnissa jotain häikkää. Laturi ei periaatteessa toimi ilman ulkopuolista magnetointivirtaa, mutta käytännössä sinne jää sen verran jäännösmagnetismia että lähtee yleensä lataamaan kunhan kierroksia on vaan tarpeeksi. Eli yleismittari käteen, ja etsit jostain puolelta laturia sellasen ohuehkon johdon, johon pitäisi sytytysvirta päällä tulla ~12V. Jos tulee - > laturissa häikkää, jos ei tule - > autossa häikkää.
 
vw golf farkku -03, kesällä vaihdettiin joku anturi pakoputkessa, nyt alkanut sytyttelemään varoitusvaloja ja välillä pihassa ollessa syttyy jarruvalot, eivätkä sammu ennen kuin käy polkasemassa poljinta. todella ärsyttävää... kokemusta muilla ?

jarruvalo katkaisin menossa luultavimmin....
 
Geez...
Kerro sitten mikä oli vikana, kun selviää. Ei tossa tunnu olevan mitään järkeä, jos kerran soitin on oikein kytketty ja se toimii muuten normaalisti
Mikä auto ja soitin? Mistä soittimelle on otettu virta?
Ja onko sulla lisäpitkät?

Nope:D
Kun laitat pitkät päälle niin kätesi osuu ratissa olevaan soittimen virtakytkimeen ja soitin sammuu

Kokeilin tehdä niin että laitan pitkät valmiiksi päälle ja sammutan virrat avaimesta.
Sitten pidin toisellä kädellä ratista ja toisella käänsin avainta niin soitin ei lähtenyt käyntiin, eli tämäkään ei ole ongelma:D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom