Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1.6 Opel Astra G vm.-96 - Mikähän voisi olla vikana, kun auton käynnistettyä latausvalo syttyi samantien palamaan. Kaasua painaessa valo kirkastuu. Ajaessa huomasin myös, että moottorin puolelta kuuluu outoa hurinaa, vähän kuin vinkuva tuulen humina tms. Kuitenkin auto pysyi hyvin käynnissä kun tehtiin noin 3km lenkki, eli laturin luulisi toimivan? Ja muuten sähköt kyllä toimivat.

Ja ketään ei kiinnosta kommentit "vaihda toiseen merkkiiin, siinä vika" tai muu paskanjauhaminen
 
no sehän voi silti olla laturissa vika, koska kyllähän se akulla jaksaa mennä pitemmänkin matkan... paljon muuten ajettu?

edit; todella suurella todennäköisyydellä laturi menossa
 
1.6 Opel Astra G vm.-96 - Mikähän voisi olla vikana, kun auton käynnistettyä latausvalo syttyi samantien palamaan. Kaasua painaessa valo kirkastuu. Ajaessa huomasin myös, että moottorin puolelta kuuluu outoa hurinaa, vähän kuin vinkuva tuulen humina tms. Kuitenkin auto pysyi hyvin käynnissä kun tehtiin noin 3km lenkki, eli laturin luulisi toimivan? Ja muuten sähköt kyllä toimivat.

Ja ketään ei kiinnosta kommentit "vaihda toiseen merkkiiin, siinä vika" tai muu paskanjauhaminen

Kuulostais vähän, että laturin jännitteensäädin ois kaputt. Selviäisi latausjännitettä mittailemalla tyhjäkäynnillä ja kun antaa vähän jengoja. Itellä kerran meni jännitteensäädin ja oireet oli juurikin, että mittariston valot kirkastui, kun antoi kaasua (ja tietty akkukin samalla vähän kiehahti :D). Jos kyseessä jännitteensäädin, niin sen pitäisi olla vaihdettavissa, eikä koko laturia tarvitse vaihtaa.

Ja tosiaan Powerhousu on oikeassa, että jos vm. -96, niin kyseessä Astra F..
 
Jaahas, piti oikein rekisteriotteesta käydä tarkistamassa, Astra F se tosiaan on. Olin vain jostain syystä aina kuvitellut G:ksi.

Janhe: Kiitoksia, täytyy tarkistaa tuo vielä. Faijan töistä joku opel-tuntija oli sanonut että vika voisi olla vesipumpussa. Tarkistan kuitenkin ensin nyt sitten tuon latausjännitteen, ennen kuin lähtee ostelemaan mitään muita osia.

oho, en oo ennen kuullukaa että tollanen vois johtua vesipumpusta. mites ku auton käynnistää niin palaako lamput hyvin vai sillai "pätkii". itellä ku laturi oli menossa niin teki tollasta temppua....
Juu, niin kuin sanoin, sähköt kyllä toimii mainiosti muuten.
 
Jaahas, piti oikein rekisteriotteesta käydä tarkistamassa, Astra F se tosiaan on. Olin vain jostain syystä aina kuvitellut G:ksi.

Janhe: Kiitoksia, täytyy tarkistaa tuo vielä. Faijan töistä joku opel-tuntija oli sanonut että vika voisi olla vesipumpussa. Tarkistan kuitenkin ensin nyt sitten tuon latausjännitteen, ennen kuin lähtee ostelemaan mitään muita osia.

oho, en oo ennen kuullukaa että tollanen vois johtua vesipumpusta. mites ku auton käynnistää niin palaako lamput hyvin vai sillai "pätkii". itellä ku laturi oli menossa niin teki tollasta temppua....
 
Elikkäs...lämpöjen noustessa alkaa moniurahihnan kohdalta kuulumaan vikinää...kylmänä ei mitään...

sitten kun kääntää virrat pois, vikinä ei lakkaa heti vaan feidaa n. 2-3sek...
hihna ja ohjainrullat+kiristin vaihdettu...
kuitenkin hihna pysähtyy kuin seinään, eli: (ei siis voi olla mikään rulla tms...)

mikä laite voisi olla äänen aiheuttaja ts. mikä jää vielä pyörimään hetkeksi sammuttamisen jälkeen?
ehdotuksia toisaalla on tullut mm. öljypumppu, mutta ääni ei mielestäni tule koneen sisältä vaan "ulkoa"...

EHDOTUKSIA kehiin

auto siis saab 9-5 2.0t vm99
 
Elikkäs...lämpöjen noustessa alkaa moniurahihnan kohdalta kuulumaan vikinää...kylmänä ei mitään...

sitten kun kääntää virrat pois, vikinä ei lakkaa heti vaan feidaa n. 2-3sek...
hihna ja ohjainrullat+kiristin vaihdettu...
kuitenkin hihna pysähtyy kuin seinään, eli: (ei siis voi olla mikään rulla tms...)

mikä laite voisi olla äänen aiheuttaja ts. mikä jää vielä pyörimään hetkeksi sammuttamisen jälkeen?
ehdotuksia toisaalla on tullut mm. öljypumppu, mutta ääni ei mielestäni tule koneen sisältä vaan "ulkoa"...

EHDOTUKSIA kehiin

auto siis saab 9-5 2.0t vm99

Turbon laakeri
 
Turbon laakeri

äänen kuulumispaikka ei vaan oikein sovi..ääni kuuluu aivan hihnan luota, turbo taas keskellä autoa nokalla...
hihna siis edestäpäin katsottuna vas. laidassa...parhaiten kuuluu tuo ääni melkein renkaan vierestä kuuntelemalla...

oon hihnapyörä muuten sopisi paikan kannalta, mutta kun pysähtyy kuin seinään eikä jää liikkumaan...

entäs laturin laakeri, jääkö pyörimään?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
äänen kuulumispaikka ei vaan oikein sovi..ääni kuuluu aivan hihnan luota, turbo taas keskellä autoa nokalla...
hihna siis edestäpäin katsottuna vas. laidassa...parhaiten kuuluu tuo ääni melkein renkaan vierestä kuuntelemalla...

joku esim. hihnapyörä muuten sopisi paikan kannalta, mutta kun pysähtyy kuin seinään eikä jää liikkumaan...

entäs laturin laakeri, jääkö pyörimään?

d
 
Riippunee paljolti miten ne ovat jumittuneet... Ovatko jarrukenkien palat irronneet ja kiilaantuneet kenkien ja rummun väliin, vai onko vaan jäätyneet kiinni. Kerro auton merkki ja malli niin saattaa helpottaa...

97 vectra. Taitaa olla vain vaijeri jäätyny.
 
97 vectra. Taitaa olla vain vaijeri jäätyny.
Heh! Arvasin, että on kyse vectrasta... Noi jäätyy talvella aina. Pakita pitävähköllä alustalla niin kuuluu pamaus ja avo't jarrut ovat auki. Käytännössä kaikkien B-Vectrojen käsijarrut tekevät tuota. Itsellä ei vielä tälle talvelle ole tehnyt mutta en ole tuolla Vectralla ajellutkaan.

Edit: luultavasti ei ole vaijeri jäätynyt vaan palat ovat jäätyneet rumpuihin kiinni. Tuossa on vain se riski, että nuo palat irtoaisivat ja kiilautuisivat aiemmin kuvaamallani tavalla. Ikinä ei ole itsellä eikä tutulla rikkoutuneet, kokemusta on n. 10 vectrasta ja talvisin joka päiväisestä jarrujen paukuttelusta.

EditII: vältät tuon siten, ettet käytä käsijarrua talvella... ehkä.
 
Heh! Arvasin, että on kyse vectrasta... Noi jäätyy talvella aina.
Itselläni oli ihmeellinen b-vectra, josta ei käsijarru jäätynyt ikinä. Pari talvea se tossa oli, eikä tainnut kertaakaan olla käsijarru jäässä, vaikka joka päivä sitä käytettiin. Itseäkin oikein ihmetytti, kun oli toi ongelma tiedossa.
 
Heh! Arvasin, että on kyse vectrasta...

Tossa on käsijarru reistaillut koko ajan mitä se on mulla ollu. Kahva on välillä helvetin jäykkä ja välillä taas ihan veltto niinku nyt. Aikasemmin ei vaan ole jarrut noin jumissa ollu ku tänään. Eipä toi muuten haittaa mutta kun pitäs huomenna katsastaa. Onneks lupas plussakelejä tänne jos se vaikka sulais :D
 
ei muutaku opelfoorumille ja haeskelemaan jippoja

omassa 9-5 Saabissani (vectran alusta) kyseessä on vaijerin suoja"putkeen" mennyt paska semmosesta kumisesta haitarimaisesta (ei oikeesti haitari...se soitin) suojatulpasta joka halki/murentunut tms...
ei vaijeri mihinkään jäädy, vaan kaikki paska siellä sisällä...
kovat jäätkät uittaa nuo vaijerit suojineen glykoliin...

mutta luultavimmin palat siellä jäässä..opel on opel ;)
koita naputella vasaralla vanteeseen, se auttaa joskus..tosin jos on alut niin älä...
kerran pimeellä tulin kotiin ja näin että joku antaa leipää autolle oikeen kunnolla sellasella 4-tien risteysalueella, pyöritti/pakitteli niin perkeleesti...kävelin siihen kohdalle ni huuruinen ikkuna aukes ja tuttu poliisi sieltä kiroili opeliaan, palat jäätyneet "taas vaihteeksi"...
opel on opel;)
 
kävelin siihen kohdalle ni huuruinen ikkuna aukes ja tuttu poliisi sieltä kiroili opeliaan, palat jäätyneet "taas vaihteeksi"...
opel on opel;)

been there, done that. Pitää aamul kattoo tilannetta uusiks. Vituttaa vaan kun tuli vedettyä käsijarru päälle vaikka tiesin että se seisoo useamman päivän.
 
vw golf farkku -03, kesällä vaihdettiin joku anturi pakoputkessa, nyt alkanut sytyttelemään varoitusvaloja ja välillä pihassa ollessa syttyy jarruvalot, eivätkä sammu ennen kuin käy polkasemassa poljinta. todella ärsyttävää... kokemusta muilla ?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom