- Liittynyt
- 20.1.2004
- Viestejä
- 1 667
- Ikä
- 38
tietojeni mukaan sille ei oo omaa sulaketta, eli se on jonkun muun sulakkeen takana?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mä lähtisin te se itse -miehenä katselemaan onko siellä säätömoottorin piuha kiinni. Jos on, niin seuraavaksi irtoaa umpio ja katsellaan mitä se on syönyt ja toimiiko moottori. Toimii tai ei, niin tässä vaiheessa on yleensä tehty niin paljon tuhoa, että umpion saa joko kiinnittää sinitarralla ja jesarilla, tai heittää koko umpio niinsanotusti v...uun ja lykätä auto korjaamolle.Lähivalojen korkeussäätö ei toimi kuskin puolella , prkleen pieni vika mutta eipä mene katsastuksesta toista kertaa läpi ilman korjausta. Koko säätö toimii vissiin yhden sulakkeen piirissä? Hankalan näkönen koko paketti ja niin pienessä tilassa.
Onko mitään kokemusta vastaavasta, tai korjauksen hinnasta?
Mazda 6 farkku -04
Lähivalojen korkeussäätö ei toimi kuskin puolella , prkleen pieni vika mutta eipä mene katsastuksesta toista kertaa läpi ilman korjausta. Koko säätö toimii vissiin yhden sulakkeen piirissä? Hankalan näkönen koko paketti ja niin pienessä tilassa.
Onko mitään kokemusta vastaavasta, tai korjauksen hinnasta?
Mazda 6 farkku -04
Kiitokset, noilla vihjeillä löytyikin, työkalu paneelikiinnittimeen on virallinen nimi.Shane. Nasta lähtee ruuvarilla aika nätisti jos olet varovainen( eli joka toinen *poks* halki)
Semmosen hevosenkenkä päällä varustettu "verhous" työkalun saa vaikka biiltemasta halvalla. Kahva kuin esim. ruuvvarissa , googelsta hakusanalla varmaan vois löytyä.
Motonetistä saa jos minkälaista verhoilun kiinnitysnasta, eli jos rikki menee niin sinne sit. On paljon parempi valikoima kuin biltemassa.Tämä ei ole suoranaisesti vikaan liittyvä kysymys, mutta läheltä liippaa. Takaronkin ja takaluukun verhoilu on kiinni sellaisilla muovisilla nastoilla/niiteillä. Miten ne nastat saa parhaiten ehjänä irti ja onko siihen tarkoitukseen joku erityinen työkalu?
Katos ohjekirjasta siinä on varmaan numeroitu kaikki sulakkeet ja laitteet mitkä saa virtansa minkäkin kautta. Eikös noissa ole useasti useampi vastus? Jos yks vastus palaa nii vaan joka toinen tuulettimen nopeus tipahtaa pois pelistä. Luulis ettei molemmat yhtä-aikaa kovin useasti kärvähdä ellei ole kunnon oikosulkua tehnyt.
Urpo kysymys mutta kysyn silti. Ajatuksissani jätin lämmitystolpan piuhan autoon ja tolppaan kiinni ja lähdin ajelemaan. Piuha jäi tolppaan, ei mitään näkyviä vahinkoja. Nyt kuitenkin vaikuttaa, että autoon ei mee mitään tuosta piuhasta. Voiko ton tulpan vaan vaihtaa vai mitä sille pitää tehä?
Joo, yrittäkää ymmärtää, olen nainen...
Siis onkos tuossa manuaalinen säätö eli hytissä on säätö rulla vai automaattinen järjestelmä? Toisella puolellako säätö toimii?
Toinen säätämään korkeussäätöä hytistä ja toinen kuuntelee yrittääkö siellä moottori edes tehdä säätöä. Jos sieltä jotain kuuluu niin ehkä säätömoottori ei ole totaalisen kuollut vaan jotain on tapahtunut umpion mekaniikassa. Tai sitten se säätömoottori vetelee viimeisiään.
En tiedä millainen rakenne noissa tarkalleen ottaen on, eli onko säätömoottori "yhtä puuta" umpion kanssa vai saako moottorin erillään. Motonetissä näkyy umpio maksavan ~140e, merkitty sisältävän säätömoottorin. Yleensä säätömoottorit saa erillään eikä niiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. Umpion joutuu yleensä ottamaan irti että pääsee sen vaihtamaan.
Manuaalinen säätö , hytissä on kolmivaiheinen rulla. Toinen puoli toimii loistavasti. Kuskin puoli lakkasi toimimasta kun vaihdoin ajovaloa, olisinkohan onnistunut jotain rikkomaan sieltä koska moottori tuntuis yrittävän kuitenkin surista ja siirtää valoa.
Mites tuo on katsastuksessa sitten, viimeksi se siellä huomattiin ettei toimi ja korjauskehotus tuli lappuun. Seuraavaan kertaan mennessä vissiin pitää olla korjattuna , vai tuleeko leimaa vaikka on sama vika? Ei taida olla mitään joustoja noissa katsastuksen linjoissa?
Itse en taas ymmärrä miten ne Defan valmistavat 1,5m pitkät sähköjohdot voivat maksaa jopa 30€! Siis ne uudenmalliset, pienellä päällä varustetut. Helppoahan se tietty on pyytää, kun varmaan kaikenmaailman patentit ym. mutta johdon valmistus tuskin maksanee 50c enempää. Itsellä jäi autoon johto kiinni lähtiessä, johto & auton päästä liitin paskaksi ja vaihdoin liittimen tilalle ihan normaalin ulkokäyttöön tarkoitetun & maadoitetun pistotulpan. Eipähän tarvitse ryöstöhintaisia Defan kuminaruja enää ostella..Jos johto on vioittunut, niin uusia saa kaupasta eikä pitäisi edes kovin paljoa maksaa. Jos taas on auton päässä pistoke vahingoittunut, niin sitten menee vähän vaikeammaksi, kyllä senkin vaihtamaan pystyy. Yleismittarillahan sen näkisi, onko johto ehjä ja näkyykö lämmityselementin vastus auton pistokkeessa kuten pitää. Toisella johdolla kokeilemalla asian näkee mittaamattakin, jos sellaisen jostain lainaan saa.
Vikakoodit kantsii tosiaan luetuttaa, jos ei itsellä ole siihen välineitä. Säästyy turhien osien ostolta.
Täältä veikkaus moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturille tai sitten tuolle kampiakselin asennontunnistinanturille.