Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikös painelaakerin pitäis sillon ääntää aina, kun kytkin on pohjassa?
Oisko muuten mahdollisuutta että jarrutehostin tekis tuota? Nimittäin yleensä mulla on samaan aikaan ollut myös jarrupoljin pohjassa.

tuol kerroit että sittenku painaa kytkintä niin pitää ääntä. voi se hetken pitää sen jälkeenki ku kytkimen nostaa. jarrutehostimesta en usko koska jos siinä jotain vikaa olis niin se vuotais ja jarrupoljin olis kivikova ja auto ei pysähtyis mihinkä
 
Nyt tarviis neuvoo vitoskoteloisen 1.6fsi golffin ongelmaan, elikkäs sadekelillä menee ilmeisesti vettä jonnekkin väliin ku syttyy moottorin ja polttoainesuihkutuksen vikavalot. Samaan aikaan meno menee muutenkin tosi nykiväks.

Samaa pätkimistä sattuu joskus kuivallakin kelillä, auto on toki menos huomenna taas takuuseen korjaamolle. Ajattelin vaan jos jollain ois kokemusta tälläsestä vaivasta.

isosiskon autossa oli samaa vikaa täs vähän aika sitten. moottorin pyörintänopeusanturi paskana.
 
Ei kai se muuten voi saada öljyä ellei pahvi tai ohjurinkumit falskaa

Voihan se, jos venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä tulpankoloon. Taitaa olla se kaikkein yleisin syy.
Eli jos siellä kolon seinämissäkin on öljyä, niin luultavasti venttiilikopan tiiviste vuotaa.

edit. Etkös sä Kyöpeli vähän aikaa sit irrottanut sen venttiilikopan (mondeosta?). Jos on vaikka mennyt tiiviste huonosti paikoilleen.
 
-01 mondeon etupää kolisee. ei pidä ääntä mutkaan vedättäessä vaan jo kevyissä montuissa tai jyrkissä "väistöliikkeissä" käy kolahdus..alustassa jotain mutta osaisko kukaan heittää lonkalta mikä siellä voisi olla niin säästyisi pahimmalta roplaukselta..koiranluut? vetarien suojakumit?

toisena sitten käynnistysongelma..kylmää autoa täytyy kitkuttaa tovi että hörähtää..eikö bensapumppu kerää painetta? jos en ekalla kerralla viitsi kauaa kitkuttaa vaan otan startin uusiksi niin toisella kerralla lähtee sitten kuin salamasta pyörimään.

pikkuvikoja mutta ah niin vittumaisia
 
Voihan se, jos venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä tulpankoloon. Taitaa olla se kaikkein yleisin syy.
Eli jos siellä kolon seinämissäkin on öljyä, niin luultavasti venttiilikopan tiiviste vuotaa.

edit. Etkös sä Kyöpeli vähän aikaa sit irrottanut sen venttiilikopan (mondeosta?). Jos on vaikka mennyt tiiviste huonosti paikoilleen.
totta.:thumbs:
 
-01 mondeon etupää kolisee. ei pidä ääntä mutkaan vedättäessä vaan jo kevyissä montuissa tai jyrkissä "väistöliikkeissä" käy kolahdus..alustassa jotain mutta osaisko kukaan heittää lonkalta mikä siellä voisi olla niin säästyisi pahimmalta roplaukselta..koiranluut? vetarien suojakumit?

toisena sitten käynnistysongelma..kylmää autoa täytyy kitkuttaa tovi että hörähtää..eikö bensapumppu kerää painetta? jos en ekalla kerralla viitsi kauaa kitkuttaa vaan otan startin uusiksi niin toisella kerralla lähtee sitten kuin salamasta pyörimään.

pikkuvikoja mutta ah niin vittumaisia
Varmaan vakaajanluut. Ainekin vanhemmissa mondeoissa saa olla vaihtamassa melko usein. Nosta auto ilmaan ja kokeile heiluuko(elä nosta tukivarresta).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-01 mondeon etupää kolisee. ei pidä ääntä mutkaan vedättäessä vaan jo kevyissä montuissa tai jyrkissä "väistöliikkeissä" käy kolahdus..alustassa jotain mutta osaisko kukaan heittää lonkalta mikä siellä voisi olla niin säästyisi pahimmalta roplaukselta..koiranluut? vetarien suojakumit?

toisena sitten käynnistysongelma..kylmää autoa täytyy kitkuttaa tovi että hörähtää..eikö bensapumppu kerää painetta? jos en ekalla kerralla viitsi kauaa kitkuttaa vaan otan startin uusiksi niin toisella kerralla lähtee sitten kuin salamasta pyörimään.

pikkuvikoja mutta ah niin vittumaisia

juu koiranluut siel väljänä on. käynnistysonkelma voipi olla sellanen että se valuuttaa aineet takas tankkiin ku sammutat sen. en nyt muista oliko siel erillinen takaiskuventiili vai onko se pumpus???
 
Mazdan etupää rupesi täristämään ja puoltamaan melko reilusti oikealle. Ohjaus mene ikäänkuin askeleittain aina hieman oikealle. Taajamanopeudessa kun pitää yhdellä kädellä ratista kiinni niin tärinäksihän tuo menee, ja melko kovaa sellaista. Renkaat on kyllä melko kuluneet, mutta voiko niistä noin kovaa tärinää syntyä. Tehostajan öljyt näyttäisi olevan ylärajalla, joten tuskin siitäkään johtuu.
 
tuol kerroit että sittenku painaa kytkintä niin pitää ääntä. voi se hetken pitää sen jälkeenki ku kytkimen nostaa. jarrutehostimesta en usko koska jos siinä jotain vikaa olis niin se vuotais ja jarrupoljin olis kivikova ja auto ei pysähtyis mihinkä
Yritetään vielä.
Myönnetään että kuvailut on ollut aika perseestä, ja heikkoahan tuollaista ongelmaa on kuvailla, kun se ei ole jatkuva. Nyt se esiintyy kuitenkin jo tiheämmin, ei kuitenkaan läheskään aina. Esimerkkinä, tiellä on hidastetöyssy, kytkin pohjaan ja vähän jarrua, alkaa kuulua ja tuntua polkimessa, niin kuin joku pyörisi. Kuuluu sellainen roli roli roli roli, pidän kuitenkin kytkimen tarkoituksella yhä pohjassa, kun haluan tietää onko ääni jatkuva. Muutama sekunti, ääni ja pyörimisen tunne häipyy. Onko tuolla joku osa puoliksi irti, vai mitä tämä oikein meinaa?
Onko se nyt päivänselvä juttu, että vika on jossain kytkinpuolella? Sinänsä kumma, kun tuo ääni ei ole edelleenkään jatkuva, eikä kytkinkään luista.
Vai pitäiskö tässä epäillä että vika onkin jossain voimansiirron osissa?
Edit: Mitä joku kytkinrempan työ maksanee avensikseen? Rahaa siihen olis käytännössä vasta noin 3 viikon päästä...
 
Lisätään vielä, että aina kun nämä ongelmat tapahtuvat, on kyseessä lämmin kone ja takana vähintään se 10-20 ongelmatonta kytkimen käyttökertaa.
 
Mazdan etupää rupesi täristämään ja puoltamaan melko reilusti oikealle. Ohjaus mene ikäänkuin askeleittain aina hieman oikealle. Taajamanopeudessa kun pitää yhdellä kädellä ratista kiinni niin tärinäksihän tuo menee, ja melko kovaa sellaista. Renkaat on kyllä melko kuluneet, mutta voiko niistä noin kovaa tärinää syntyä. Tehostajan öljyt näyttäisi olevan ylärajalla, joten tuskin siitäkään johtuu.

tarkista ihan ekana renkaan paineet.onko renkaat kuluneet epätasaisesti?aurauskulmat viturallaan?
 
Mistähän kannattaisi aloittaa vianetsintä kun ongelma on yksinkertaisesti seuraava. Auto kuluttaa noin tuplamäärän kakkua normaaliin verrattuna. Pakokaasukin haisee vähän oudolle. Eli joku tunnistin tai säätö on nyt vituillaan. Eikö? Voiko toi johtua siitä jos tulppa menee paskaksi. Niin ja autona on 2.0 Octavia.
 
ECU varmaan tallentaa vikakoodin jos joku anturi on paskana eli käy luetuttamassa vikakoodit ja vilasevaikka tulpat.
 
Kone vuotaa öljyä, olisiko olemassa mitään öljyä millä toi vuotaminen olisi vähäsempää? toisin sanoen joku vähä paksumpi öljy..
 
Kone vuotaa öljyä, olisiko olemassa mitään öljyä millä toi vuotaminen olisi vähäsempää? toisin sanoen joku vähä paksumpi öljy..

serkku ainakin joskus löi traktorin peräöljyt koneeseen samaisessa tilanteessa :lol2:

tosin hävitti kyllä heti sen jälkeen auton pois.....
 
serkku ainakin joskus löi traktorin peräöljyt koneeseen samaisessa tilanteessa :lol2:

tosin hävitti kyllä heti sen jälkeen auton pois.....

kuulostaa hyvältä idealta:hyvä: vuoden verran ainaki pitäs autolla vielä ajella.. kun katsastus setäkin antoi leimaa vuodeksi eteenpäin..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom