Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toista kertaa jo sama juttu, painan kytkimen pohjaan, kuuluu sellainen rolina vaimeasti ja tuntuu myös polkimessa. Kytkin ylös ja uudelleen alas, toimii taas normaalisti. Veteleekö kytkin viimeisiään vai mistä pitäis lähteä tuota ongelmaa selvittämään?

painelaakeri paskana. varsinaisesti ei kytkin paskana, mutta kaikki sinne vaihtaa kannattaa ku auki ottaa. eli levy, asetelma ja painelaakeri
 
No voi perse. Miten tuon pallonivelen saa irti? Sellainen irroitustyökalu on, pari pulttia on jo irti, mutta möllykkä edelleen kiinni autossa. Miten sitä irroitushärpätkettä on tarkoitus käyttää?

murtohaarukka on kätevä vehje mut kyl se siitä lähtee ku moskalla muiluttaa siihen mihin se pallonivelen nivelosa kiinnittyy
 
Niin onko se pallonivel irti jo alatukivarresta, mutta tappi ei tahdo irrota?
CRC:tä vaan ruikit siihen ja paljon voimaa erilaisista asennoista. Eikös sitä pitäis pakkislaiselta aina löytyä. Meisselillä tms. voi yrittää kammeta sitä ulos ja paukuttaa samalla.

Noita ulosvetäjiä (?) voi olla aika vaikeeta saada sinne mahtumaan.

joo siis kaikista paras konsti kotikeinoin tähän on se, että ottaa sen mutterin siitä nivelestä ensin pois. sitten lyö alatukivarteen moskalla ja sitten vasta irrottaa sen alatukivarresta
 
Seuraavanlainen pulma: mun rakas, hyvin palvellut turbodiiseli on lähes seissyt kuukauden, ihan pientä ajoa ollut kunnes sitten tänään piti ajaa vähän pidempää matkaa. Vitosvaihteella kaasu pohjassa vauhti vaan hyytyi? Nelosella kiihtyi ihan normaalisti, kierrokset nousi, mutta vitosvaihde ei "toiminut" ollenkaan? Sitten kun huudatin pienellä vaihteella ja vähän kiihdyttelin niin sitten kierrokset nousi myös vitosella. Pitääkö olla huolissaan?

ei syytä huoleen. kun se on seissyt jonkin aikaa niin paikat alkaa hiukan ryytyyn. mää luulen et sun turbon alipainekellon akseli ollu hiukan juntturas mut sit on auennut. eli ei saanut ollenkka tai hyvin vähän vaan ahtoja
 
Nyt tarviis neuvoo vitoskoteloisen 1.6fsi golffin ongelmaan, elikkäs sadekelillä menee ilmeisesti vettä jonnekkin väliin ku syttyy moottorin ja polttoainesuihkutuksen vikavalot. Samaan aikaan meno menee muutenkin tosi nykiväks.

Samaa pätkimistä sattuu joskus kuivallakin kelillä, auto on toki menos huomenna taas takuuseen korjaamolle. Ajattelin vaan jos jollain ois kokemusta tälläsestä vaivasta.
 
Nyt tarviis neuvoo vitoskoteloisen 1.6fsi golffin ongelmaan, elikkäs sadekelillä menee ilmeisesti vettä jonnekkin väliin ku syttyy moottorin ja polttoainesuihkutuksen vikavalot. Samaan aikaan meno menee muutenkin tosi nykiväks.

Samaa pätkimistä sattuu joskus kuivallakin kelillä, auto on toki menos huomenna taas takuuseen korjaamolle. Ajattelin vaan jos jollain ois kokemusta tälläsestä vaivasta.
:offtopic: Asiasta en mitään tiedä, muuta pyöritkö motot.netissä samalla nikillä?
 
Mistäköhän on kyse?
Mitsussa (vm. 87 :rock:) kun kiihdyttää esim. 50:sta 60:iin niin kuuluu takapyörien luota sellainen tasainen jatkuva "kops kops" ääni. Sitten kun löysää kaasua tai ajaa tasaisella kaasulla niin ei kuulu mitään. Ääni on aika kuuluva.

Ei siitä mitään haittaa ole ollut, mutta nyt on alkanut tyttöystävä kyselemään, että mikä se on ja hävettää kun en osaa vastata.
 
Mazda 323 -00, abs+käsijarru -varoitusvalo palaa ajoittain, tunasin anturia niin sammu, mahdollisesti kosketushärö... Jarruneste ok. Jos ei oo kosketushärö niin mikä lie sitte. Pitää kai se koko anturi vaihtaa ja katella sitte.
 
vuosimallia 91-oleva honda civic, ajettu n.200 000. Alkaa olla kaikenlaista vikaa, ei välillä lähde käyntiin jne. Tonikäselle autolle pitäisi saada tehtyä sellainen perushuolto jotta sillä ajaisi vielä pari vuotta, autolla ei ole oikein mitään muuta kuin käyttöarvo, eli satoja ja satoja euroja siihen ei kannata enää laittaa kun alkaa jo ruostua puhki.

Heittäkääs ammattilaiset joitain juttuja mitä kannattaisi tehdä ? Itse en oikein mitään autoista ymmärrä, öljyt on vaihdettu aina mutta siihenpä se melkein jääkin =) Itelläni tulee mieleen tulpat / johdot, onko jotain suodattimia tms. mitä kannattaisi vaihtaa... ?
 
Mistäköhän on kyse?
Mitsussa (vm. 87 :rock:) kun kiihdyttää esim. 50:sta 60:iin niin kuuluu takapyörien luota sellainen tasainen jatkuva "kops kops" ääni. Sitten kun löysää kaasua tai ajaa tasaisella kaasulla niin ei kuulu mitään. Ääni on aika kuuluva.

Ei siitä mitään haittaa ole ollut, mutta nyt on alkanut tyttöystävä kyselemään, että mikä se on ja hävettää kun en osaa vastata.
Onko neliveto?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
painelaakeri paskana. varsinaisesti ei kytkin paskana, mutta kaikki sinne vaihtaa kannattaa ku auki ottaa. eli levy, asetelma ja painelaakeri
Eikös painelaakerin pitäis sillon ääntää aina, kun kytkin on pohjassa?
Oisko muuten mahdollisuutta että jarrutehostin tekis tuota? Nimittäin yleensä mulla on samaan aikaan ollut myös jarrupoljin pohjassa.
 
Eikös painelaakerin pitäis sillon ääntää aina, kun kytkin on pohjassa?
Oisko muuten mahdollisuutta että jarrutehostin tekis tuota? Nimittäin yleensä mulla on samaan aikaan ollut myös jarrupoljin pohjassa.
Sehän selviää kun painat pelkkää jarrupoljinta
 
painelaakeri huutaa silloin kun kytkintä painetaan, mikäli paskana.
ääni voi muuttua kierrosten mukana.

jos jarrut toimii normaalisti niin tuskin ääni j.tehostimesta tai sen letkuista tulee.
 
Mistäköhän on kyse?
Mitsussa (vm. 87 :rock:) kun kiihdyttää esim. 50:sta 60:iin niin kuuluu takapyörien luota sellainen tasainen jatkuva "kops kops" ääni. Sitten kun löysää kaasua tai ajaa tasaisella kaasulla niin ei kuulu mitään. Ääni on aika kuuluva.

Ei siitä mitään haittaa ole ollut, mutta nyt on alkanut tyttöystävä kyselemään, että mikä se on ja hävettää kun en osaa vastata.
Koska toi sun Mitsu on viimeksi katsastettu? Siellä yleensä löytyy liiankin hyvin kaikki väljät paikat. :D

Voisko pakoputkesta olla kannatinkumi poikki? Kiihdyttäessä pakoputki voi silloin ottaa auton pohjaan kiinni ja pitää ääntä? Tarkasta pakoputken kiinnitys.
 
Koska toi sun Mitsu on viimeksi katsastettu? Siellä yleensä löytyy liiankin hyvin kaikki väljät paikat. :D

Voisko pakoputkesta olla kannatinkumi poikki? Kiihdyttäessä pakoputki voi silloin ottaa auton pohjaan kiinni ja pitää ääntä? Tarkasta pakoputken kiinnitys.

Juu pitääpä tarkistaa tuo pakoputken kiinnitys. Sellaiselta harmittomalta kolinalta se vaikuttaa, ja katsastuksestakin meni hujahtamalla läpi.
 
Juu pitääpä tarkistaa tuo pakoputken kiinnitys. Sellaiselta harmittomalta kolinalta se vaikuttaa, ja katsastuksestakin meni hujahtamalla läpi.
Ei sielä takana kovin moni asia pyöri. Eli varmaan joku ottaa renkaaseen kiinni, takajarruissa häikkää tai taka laakeri paskana. Vai voiko ääntä yhdistää pyörimiseen?
 
Sehän selviää kun painat pelkkää jarrupoljinta
Vika ilmenee vain niin harvoin että vaikea paikallistaa.
painelaakeri huutaa silloin kun kytkintä painetaan, mikäli paskana.
ääni voi muuttua kierrosten mukana.

jos jarrut toimii normaalisti niin tuskin ääni j.tehostimesta tai sen letkuista tulee.
Ei oikein riitä usko tuohon painelaakeriin enää. Jarrut toimii kyllä täysin normaalisti, tuli vaan mieleen tuo tehostin edellisen auton (ranskalainen) vuotavasta jarrutehostimen kalvosta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom