Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
varmaan edullisempaa ostaa käytetty loota jos ei itse työtä tee? 5v loota hajottamolla n,200e
 
Juu en ole itse tekemässä.. Mites, käykö tohon G60 lohkoon mitkä volkkarin laatikot? Esim käykö uudempien 1.8T koneiden lootat?
 
Skoda Octavia 1.6. Vika: Lämpömittari ei nouse. Kone ei ole mitenkään erityisen lämmin, itse asiassa tuntuu että pitemmän ajon jälkeenkään lämppäristä ei tule kovin kuumaa. Kun auton sammuttaa, flekti huutaa ~15 minuuttia. Mahtaako olla vain anturi rikki vai termostaattiko falskaa, osaako joku meedio sanoa? Luulisi että lämpö nousee vaikka termari olisi koko ajan auki? Vag-comia ei justiinsa saatavilla.
 
Skoda Octavia 1.6. Vika: Lämpömittari ei nouse. Kone ei ole mitenkään erityisen lämmin, itse asiassa tuntuu että pitemmän ajon jälkeenkään lämppäristä ei tule kovin kuumaa. Kun auton sammuttaa, flekti huutaa ~15 minuuttia. Mahtaako olla vain anturi rikki vai termostaattiko falskaa, osaako joku meedio sanoa? Luulisi että lämpö nousee vaikka termari olisi koko ajan auki? Vag-comia ei justiinsa saatavilla.
Voisko olla ilmaa järjestelmässä? Selittäis miks mittari ei välttämättä nouse eikä puhalla lämmintä.
 
Skoda Octavia 1.6. Vika: Lämpömittari ei nouse. Kone ei ole mitenkään erityisen lämmin, itse asiassa tuntuu että pitemmän ajon jälkeenkään lämppäristä ei tule kovin kuumaa. Kun auton sammuttaa, flekti huutaa ~15 minuuttia. Mahtaako olla vain anturi rikki vai termostaattiko falskaa, osaako joku meedio sanoa? Luulisi että lämpö nousee vaikka termari olisi koko ajan auki? Vag-comia ei justiinsa saatavilla.
kaveri vaihtoi samasta syystä termarin pariviikkoa sitten.
 
On kummallista miten ajan ja kilometrien myötä tulppien ja niiden johtojen vaihtamisen jälkeen nykimiset väheni lähes nollaan. Uudet tulpanjohdotkin sai paikalleen ku vähän puukolla lyhensi niiden hattuja. Niissä oli ihan liian pitkät suojat eikä saanut kunnolla pohjaan asti.
 
Missäs mahtaa olla vika kun -96 Twingo oikuttelee. Tyhjäkäynti pätkii ajoittain ja tuolla ajellessa on muutamaan otteeseen sammunut kun on lähtenyt esim risteyksistä liikkeelle. Välillä saa uudelleen käyntiin, kerran on hinattu kotio :D. Yleensä lähtee uudestaan käyntiin kun on odotellut muutaman tunnin.

Oon nesteenpoistoa laittanut bensatankkiin ja myös tulpat on tsekattu isän toimesta. Missäs mahtaa mättää? Ekan kerran se teki tän kun oli seissy viikonlopun yli sadesäässä mutta nyt on kyllä ollu kaunista ja lämmintä eli mahtaako vika sittenkään olla jossain kostumisessa?
 
Missäs mahtaa olla vika kun -96 Twingo oikuttelee. Tyhjäkäynti pätkii ajoittain ja tuolla ajellessa on muutamaan otteeseen sammunut kun on lähtenyt esim risteyksistä liikkeelle. Välillä saa uudelleen käyntiin, kerran on hinattu kotio :D. Yleensä lähtee uudestaan käyntiin kun on odotellut muutaman tunnin.

Oon nesteenpoistoa laittanut bensatankkiin ja myös tulpat on tsekattu isän toimesta. Missäs mahtaa mättää? Ekan kerran se teki tän kun oli seissy viikonlopun yli sadesäässä mutta nyt on kyllä ollu kaunista ja lämmintä eli mahtaako vika sittenkään olla jossain kostumisessa?
virranjakajankannesta lähtisin liikkeelle. Kannattaa vaihtaa joka tapauksessa jos on alkuperäinen.
kannattaa vaihtaa myös johdot. kansi maksaa ehkä n.7€ ja piuhat n.20€.
bensansuodatin kannattaa myös vaihtaa.
Alipainevuotokin saattaa tulla kyseeseen eli katsoo letkujen päät ettei ole halki
 
ok, kiitos neuvoista..sitä virranjakajan kantta on kanssa pohdittu..siitä siis alotellaan :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen ihmetellyt 2.0TDI:n (BKD eli pumppis) pölläyttelyä, kun kiihdyttää poljin lattiassa. Aika reippaasti puskee mustaa. Autolla ajettu noin 60tkm ja just kävi huollossa, missä vaihdettu kaikki suodattimet (ainakin laskutettu :) ).

Onko toi voimakas "pölläyttely" ominaisuus tai missä vaiheessa kannattaisi alkaa katselemaan ja mitä?
 
Olen ihmetellyt 2.0TDI:n (BKD eli pumppis) pölläyttelyä, kun kiihdyttää poljin lattiassa. Aika reippaasti puskee mustaa. Autolla ajettu noin 60tkm ja just kävi huollossa, missä vaihdettu kaikki suodattimet (ainakin laskutettu :) ).

Onko toi voimakas "pölläyttely" ominaisuus tai missä vaiheessa kannattaisi alkaa katselemaan ja mitä?

Saa liikaa löpöä, liian vähän ilmaa. Vie huoltoon.
 
Saa liikaa löpöä, liian vähän ilmaa. Vie huoltoon.


Kiitoksia. Pakko tsekata ennen huoltoon vientiä, että ilmansuodatin on ylipäätään vaihdettu. Tuli meinaan perushuollosta 3 reissua ihan sen takia, että asiat "oli jääneet kesken" tai tehdy vasurilla eli kun yksi korjataan niin toinen repsottaa sen jälkeen. Kyllä se neljäs reissukin menee.
 
Äitillä on vuoden 2005 vw bora jolla on ajettu vähä vajaa 50 000km ja nyt on jo jakohihna vaihto kuosissa. Onko muille käyny samoin. Tuli vaan ekana mieleen että onko vaan susi hihna vai onko joku tyyppi vika? Eikös kuitenki volkkareissa ole vaihtoväli sen 90 000km?
 
^Noissa VW Golf IV ja Borassa käytetyissä 16valve moottoreissa on ongelmaa noiden jakohihnojen kestävyydessä. Tuskin on hihna susi, mutta joutuu vaan vaihtelemaan vähän useammin.

^^Kyllä täydellä kaasulla diiseliautossa kuuluu mustaa tullakin, se vain kertoo siitä että palotilaan tulee enemmän poltettavaa ainetta jotta tehoa saataisiin kehitettyä. Musta tulemiseen vaikuttaa myös pakoputkiston karstat, lähtevät irti kun paine ja virtaus putkissa kasvaa. Tästä syystä myös varsinkin Diesel autolla olisi suositeltavaa ennen määräaikaiskatsastusta suorittaa pitkähkö ajo moottoritiellä korkeilla moottorinpyörintä nopeuksilla. Tällöin katsastuksessa ei päästömittauksessa tulisi mitattua putkiston partikkeleita, vaan niitä moottorista syntyy.
 
Mikähän on, kun latausvalo syttyi? Syttynyt talvella pariin otteeseen, mutta sammunut. Tänään otin laturin pöydälle ja tarkistin hiilet, mutta ne on kunnossa.
Samoin mittasin jännitteet. Akussa moottori sammuksissa 12.6v ja latausjännite 13.6v-14.4v riippuen kierroksista, eli täysin normaalit.
Latausvalo palaa himmeästi...
Autona nissan primera 1.6lx vm.91
 
Onko alapallonivelen vaihto hankalakin homma? Millaiset mahdollisuudet on sössiä jos tällaiseen projektiin lähtee? Tällaista ohjeistusta löytyi netistä, mutta tiiä sitten uskaltaako itse rueta laittamaan... http://vectra.desteem.org/pallonivel.htm

Helppo homma ja vaikeeta siinä on mitään sössiä.

Suurin homma noissa alustahommissa on yleensä saada auki suolassa ja paskassa lilluneet pultit yms.
 
Mikähän on, kun latausvalo syttyi? Syttynyt talvella pariin otteeseen, mutta sammunut. Tänään otin laturin pöydälle ja tarkistin hiilet, mutta ne on kunnossa.
Samoin mittasin jännitteet. Akussa moottori sammuksissa 12.6v ja latausjännite 13.6v-14.4v riippuen kierroksista, eli täysin normaalit.
Latausvalo palaa himmeästi...
Autona nissan primera 1.6lx vm.91

Ens alkuun tulis mieleen että hiili on vain hiukan "kantanut" eli ei kunnon kontaktia.. mutta kun olet jo aukassu niin eipä sen pitäs enää vaivata. Eikös aika perinteinen puolihimmeä johdu mahdolisesti laturissa olevan diodisillan osittaisesta rikkoontumisesta tai ao. pulikan jonkun kohdan kytkennän "kylmäjuotoksesta". Ja vielä yksi, no senkin olet tavallaan käynyt läpi, eli löysä laturin hihna.

Joihinkin tapauksiin tekohengityksen tai jopa diagnostiikkana saattaa auttaa kumivasaralla/puukalikalla paukuttelu :)
 
Ei täältä varmaan ratkaisua löydy kun kyseessä on kumminkin peugeot... kysynpä silti.

Ongelmana on siis se, että mun 205 (1,1i, vm-90) ei oikein tahdo käynnistyä. Joskus starttaa, useimmiten ei. Tämä vika on ollut siinä kauan aikaa, nyt mennyt vaan paljon pahempaan suuntaan. Ei sillä uskalla lähteä enää mihinkään, kun ei voi tietää pääseekö enää takaisin. Vika ilmeni joskus vuosi sitten, se teki silloin tällöin (lähinnä sateella) sitä, että ei meinannut startata, mutta releitä heiluttelemalla ja virtoja räpsyttelemällä päälle ja pois, se starttasi. Lisäksi se on ruvennut ajon aikana nykimään. Kuoppaisella tiellä varsinkin, joskus ihan suorallakin.

Tulpat on tarkistettu, puola on kunnossa, virranjakajan kansi ja pyörijä ok, sytytyksen kipinän tunnistin vaihdettu... epäilys olisi polttoainepumppu, tai joku sähköjuttu, että virta ei aina kulje sinne asti. En vain ole viitsinyt mennä vielä ostamaan sitä pumppua, kumminkin melko kallis osa.. jos se ei olekaan siinä se vika, niin harmittais pistää rahaa periaatteessa turhaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom