Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missäs V40 volle kannattais huoltaa Turun lähistöllä, 140tkm huolto. Luultavasti jostain saa järkevämpään hintaan kun Keskusautohallista. Jakohihna on vaihdettu jo edellisessä huollossa. Jarrupalat vaihdoin kesällä. Levyt on ok!

periaattessa on ihan perushuolto niin aivan sama. siihen ei vaihdeta kun öljyt+suod. ilman ja polttoainesuod. tarpeen vaatiessa ja valot katotaan. suosittelen autoasi liikkeitä. niillä on sama huoltoohjelma kuin merkkihuollolla mutta paljon edullisempi (itse töissä asissa)
 
Akun kengät hapettuneet? Maadotus ongelma akun - kaapelissa?
todennäköisesti laturi. akku varaa itseään vaikka se menis tyhjäks. esim menet kauppaan ja jätät valot päälle, kun koitat startata autoa ja ei lähe, oota puol tuntia ja koita taas niin johan pärähtää. anteeksi oikeinkirjoitus ja sekavuus, vammasta kirjottaa pelkäl vasurilla ku oikee käsi leikattiin ja on kipsis:david:
 
On no italian ihmeet kivoja... Eli Fiat Brava vm. 00 on alla ja torvi alkaa soimaan kun ratti on tietyssä asennossa. Nyt sitten huomasin, että torven saa soimaan myös laittamalla oven kiinni hieman vauhdikkaammin :eek: ja ilmeisesti myös hidastystöyssyt saavat aikaan yllättäviä ääniä. Olisiko kenelläkään hyviä ideoita ennen kuin vien deltaan ja suren lompakkoni kohtaloa?
 
Siellä ratin sisällä on todennäköisesti se kosketuslevy irti mikä töötin maadottaa,jos et osaa rattia purkaa(airbag mallilla ei kannata edes harjoitella), kato löydätkö itse töötin jostain auton keulalta ja otat siitä piuhat irti,loppuu tööttäily kokonaan.
 
Mazda 323 -00 kuskinpuolen istuimen lämmitin ei toimi, sulake ok.

Varmaan sähköt katseltava jostain penkin alta tms?

Mahdollisesti penkinlämmittimen vastus palanut, tulee semmoisen kankaan välissä, hintaa noin 170€ (ainakin 626), noissa oli kait sama. Vastus on verhoilun alla vaahtomuovin päällä.
Penkin istuinosa on helppo purkaa, varaat vaan verhoilukoukkuja (saa motonetistä tms. ) tongit ja 12 ja 14 mm hylsyt+ räikän (jos oikein muistan). Palaneen vastuksen huomaat kärvähtäneestä kohdasta kankaassa.
 
www.smartrepair.fi noin 200e, merkkiliikekorjaus noin 800e ja harvemmin merkkiliike korjaa tuollaista vaan haluavat vaihtaa uuteen ja pökötin puskurit maksaa ihan sikana verraten missä autossa ovat kiinni :)


Saahan sen puskurin hitsattua, siihen vaan jää jälki. Liimaamalla voi onnistua. Aika Spede saa olla jos haljenneen puskurin näyttämään siltä kun siinä ei olisi mitään ollutkaan. Usein puskuri ei ole suoraan halki, vaan siinä on myös painauma.

Maalaus on hieman kalliimpi koska puskuri maalataan O/V-luokkana eli pohjat on tehtävä uudestaan muovikorjauksen takia. Merkkiliike ei lähde tekemään pelkkää muovikorjausta, koska he ovat vastuussa tekemästään työstä, ja sen laadusta. Maalaushinta noin 450-650 riippuen puskurin alasta. Muovikorjaukseen menee maksimissaan 1,5 tuntia eli hintaa sille noin 75-150€ riippuen paikasta ja tuntiveloituksesta.

Pököttiin voisi olla paras hommata jostain purkuosa, jos saman väristä löytyy. Erivärisen puskurin voi myös maalata pelkkänä pintana, jolloin kustannukset ovat pienemmät.
 
Mahdollisesti penkinlämmittimen vastus palanut, tulee semmoisen kankaan välissä, hintaa noin 170€ (ainakin 626), noissa oli kait sama. Vastus on verhoilun alla vaahtomuovin päällä.
Penkin istuinosa on helppo purkaa, varaat vaan verhoilukoukkuja (saa motonetistä tms. ) tongit ja 12 ja 14 mm hylsyt+ räikän (jos oikein muistan). Palaneen vastuksen huomaat kärvähtäneestä kohdasta kankaassa.
Vastuksen saa myös mitattua, jos omistaa yleismittarin. Penkin alta johdot irti ja penkkiin menevien johtojen väliltä pitäisi löytyä jotain luokkaa muutama ohmi resistanssia. Samalla voi mitata, tuleeko penkin alle toiseen liittimeen se +12v (jännitemittausalueella).
 
Saahan sen puskurin hitsattua, siihen vaan jää jälki. Liimaamalla voi onnistua. Aika Spede saa olla jos haljenneen puskurin näyttämään siltä kun siinä ei olisi mitään ollutkaan. Usein puskuri ei ole suoraan halki, vaan siinä on myös painauma.

Maalaus on hieman kalliimpi koska puskuri maalataan O/V-luokkana eli pohjat on tehtävä uudestaan muovikorjauksen takia. Merkkiliike ei lähde tekemään pelkkää muovikorjausta, koska he ovat vastuussa tekemästään työstä, ja sen laadusta. Maalaushinta noin 450-650 riippuen puskurin alasta. Muovikorjaukseen menee maksimissaan 1,5 tuntia eli hintaa sille noin 75-150€ riippuen paikasta ja tuntiveloituksesta.

Unohdit aloitusajan muovikorjaukseen jossa pinta maalataan, 1,8h lisäaikaa :) Tuokin o/v maalaus on hieman "outo" juttu koska silti voidaan käyttää esim kittiä oikomiseen ja silloin vedetään pintana, tilanne on silti aivan sama kuin esim. muovikorjauksen kanssa. Vai olikos tuo pelkkä cabaksen oma juttu, nyt ei muista.. mitä lie maalausnormisto sanoo tuohon.
 
Unohdit aloitusajan muovikorjaukseen jossa pinta maalataan, 1,8h lisäaikaa :) Tuokin o/v maalaus on hieman "outo" juttu koska silti voidaan käyttää esim kittiä oikomiseen ja silloin vedetään pintana, tilanne on silti aivan sama kuin esim. muovikorjauksen kanssa. Vai olikos tuo pelkkä cabaksen oma juttu, nyt ei muista.. mitä lie maalausnormisto sanoo tuohon.

Meillä ainakin vedetään O/V-luokkana jos on vähänkin muovikorjausta. Tosin ei me asiakastöitä hirveästi tehdäkään.
 
Avensiksessa syttyy satunnaisesti keltainen moottorin vikavalo pidemmän (1-2h) ajon jälkeen, mistä pitäis lähteä vikaa etsimään? Yleensä sammuu ihan kaasun löysäämisellä, mutta torstaina ehti tehdä tuota kolmesti ennen kuin vedin auton tien sivuun, sammutin virrat ja lisäsin vähän öljyä. (ei ollut alarajalla, vaan jossain vähän alle puolivälissä ehkä).
Kerran olen luetuttanut autosta vikakoodit, tuloksena ei mitään, joten mistä tässä vois itse lähteä vikaa etsimään?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Avensiksessa syttyy satunnaisesti keltainen moottorin vikavalo pidemmän (1-2h) ajon jälkeen, mistä pitäis lähteä vikaa etsimään? Yleensä sammuu ihan kaasun löysäämisellä, mutta torstaina ehti tehdä tuota kolmesti ennen kuin vedin auton tien sivuun, sammutin virrat ja lisäsin vähän öljyä. (ei ollut alarajalla, vaan jossain vähän alle puolivälissä ehkä).
Kerran olen luetuttanut autosta vikakoodit, tuloksena ei mitään, joten mistä tässä vois itse lähteä vikaa etsimään?

Käy luettamassa Toyotalla vikakoodit? Sillä se selviää :)
 
Avensiksessa syttyy satunnaisesti keltainen moottorin vikavalo pidemmän (1-2h) ajon jälkeen, mistä pitäis lähteä vikaa etsimään? Yleensä sammuu ihan kaasun löysäämisellä, mutta torstaina ehti tehdä tuota kolmesti ennen kuin vedin auton tien sivuun, sammutin virrat ja lisäsin vähän öljyä. (ei ollut alarajalla, vaan jossain vähän alle puolivälissä ehkä).
Kerran olen luetuttanut autosta vikakoodit, tuloksena ei mitään, joten mistä tässä vois itse lähteä vikaa etsimään?

tojotois on se nokka-akselin hammaspyörissä vikaa. se säätyy hydraulisesti ja vaikuttaa siten venttiilin ajotukseen. varsinaisesti sitä ei edes huomaa ajossa. maksaa joku 200-250€ osa. mutta jossain moottorityypeissä aivan vitun kova vaihtaminen, mutta taas toisissa kestää 1-2h
 
Käy luettamassa Toyotalla vikakoodit? Sillä se selviää :)
Viimeks näin teinkin, ei vaan ollut muistissa mitään vikoja. Ilmeisesti nollaantuu jonkin ajan jälkeen. Nyt sitten luin itse, kun satuin saamaan käsiini oppaan missä tuo neuvotaan. Vaatii peräti pätkän jotain sähköjohtoa ja laskutaitoa, sekä tietoa minne se johto tökätään. Eikä muuten löytynyt vikoja nytkään.
tojotois on se nokka-akselin hammaspyörissä vikaa. se säätyy hydraulisesti ja vaikuttaa siten venttiilin ajotukseen. varsinaisesti sitä ei edes huomaa ajossa. maksaa joku 200-250€ osa. mutta jossain moottorityypeissä aivan vitun kova vaihtaminen, mutta taas toisissa kestää 1-2h
Hmm, tuollaisesta viasta en ole ikinä kuullutkaan tuon auton yhteydessä. Lähinnä veikkailtu satunnaista häiriötä/lambda-anturia. Mutta miten kun tuo vika on sattunut aina pidemmän ajan jälkeen, kun ajan aivan tasaista vauhtia? Ja jos venttiilien säädöt olis kovin perseellään, niin pitäishän tuon kuulua käyntiäänessä? Vanha bensapösö ainakin rupes kuulostamaan dieseliltä :D
Avensiksessa on tosiaan se kone, mikä PITÄISI useamman asentajan mukaan olla noista kaikista varmin. Eli 1.6 bensakone.
 
Mitähän kaikkee pitäs tehdä jos aikoisin saada vanhan, 80-luvun bemarin ajokuntoon. Kyseessä on siis BMW 320. Saattasin laitaa pelin ajo kuntoon :)
 
Mitähän kaikkee pitäs tehdä jos aikoisin saada vanhan, 80-luvun bemarin ajokuntoon. Kyseessä on siis BMW 320. Saattasin laitaa pelin ajo kuntoon :)

No ei varmaan mitään jos ei mitään vikaakaan oo...

Vähän vaikea täällä on antaa vastauksia mitä kaikkea tarvii tehdä, jos et kerro mitä on rikki.

Peltityöt nyt tulee ekana mieleen mistä kannattais aloittaa.
 
Viimeks näin teinkin, ei vaan ollut muistissa mitään vikoja. Ilmeisesti nollaantuu jonkin ajan jälkeen. Nyt sitten luin itse, kun satuin saamaan käsiini oppaan missä tuo neuvotaan. Vaatii peräti pätkän jotain sähköjohtoa ja laskutaitoa, sekä tietoa minne se johto tökätään. Eikä muuten löytynyt vikoja nytkään.

Hmm, tuollaisesta viasta en ole ikinä kuullutkaan tuon auton yhteydessä. Lähinnä veikkailtu satunnaista häiriötä/lambda-anturia. Mutta miten kun tuo vika on sattunut aina pidemmän ajan jälkeen, kun ajan aivan tasaista vauhtia? Ja jos venttiilien säädöt olis kovin perseellään, niin pitäishän tuon kuulua käyntiäänessä? Vanha bensapösö ainakin rupes kuulostamaan dieseliltä :D
Avensiksessa on tosiaan se kone, mikä PITÄISI useamman asentajan mukaan olla noista kaikista varmin. Eli 1.6 bensakone.

joo siis sen unohdin mainita et koneen mun käsittääkseni täytyy olla ketjukäyttöinen. mut se ei tosiaan vaikuta niin paljon et se käyntiin vaikuttais maallikon korvin.
 
No ei varmaan mitään jos ei mitään vikaakaan oo...

Vähän vaikea täällä on antaa vastauksia mitä kaikkea tarvii tehdä, jos et kerro mitä on rikki.

Peltityöt nyt tulee ekana mieleen mistä kannattais aloittaa.

Auto on seisonut about 10 vuotta varastossa käyttämättömänä. saattais olla vähän röörit tukossa?
 
Auto on seisonut about 10 vuotta varastossa käyttämättömänä. saattais olla vähän röörit tukossa?

Kannattais vähä eka katsella sitä autoo jne. Tuut sitte kyseleen tänne missä vois olla vika kun ei toimi se ja se jos nyt mikään on edes hajalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom