Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Volkkarin G60 laatikko raapasee kakkoselle vaihdettaessa todella usein? muilla vaihteella ongelmaa ei ilmeenny. Olisko öljyissä vikaa vai missä?
yksi vaihtoehto on että synkronointi rupee olemaan finaalissa. tai käsi on nopeampi kuin jalka eli hitaampaa vaihtoa vaan. toki saattaa olla vaihdevivusto kulahtanut mikä vähän kanittaa.
 
Nissan Sunny 1994 1.6l syö liikaa bensaa

Mistähän johtuu, että otsikon auto imee bensaa niin perkeleesti. Oma mielipiteeni on, että joku siinä on pakko olla vikana, koska ajetaan autolla kuitenkin tod. nätisti, vältetään turhia pysähtymisiä, ennakoidaan, käytetään moottorijarrutuksia jne, mutta löpöä menee kaupungissa reilu 10 ja matka-ajossakin noin 8l / 100km, joka on mielestäni aivan liikaa. Muuten auto toimii kuin enkeli, mutta bensaa menee.

Kone on siis 1.6i twincam.

Joka vuosi käytetty huollossa, eikä ne oo koskaan mitään siellä sanoneet bensan syönnistä.
 
Mistähän johtuu, että otsikon auto imee bensaa niin perkeleesti. Oma mielipiteeni on, että joku siinä on pakko olla vikana, koska ajetaan autolla kuitenkin tod. nätisti, vältetään turhia pysähtymisiä, ennakoidaan, käytetään moottorijarrutuksia jne, mutta löpöä menee kaupungissa reilu 10 ja matka-ajossakin noin 8l / 100km, joka on mielestäni aivan liikaa. Muuten auto toimii kuin enkeli, mutta bensaa menee.

Kone on siis 1.6i twincam.

Joka vuosi käytetty huollossa, eikä ne oo koskaan mitään siellä sanoneet bensan syönnistä.

Jos oot taloudellisenajonmestari, niin vika saattaa nimenomaan olla siinä.
Eli revittele pari päivää huolella ja polta karstat koneesta.
Siellä saattaa olla putket niin noessa, että haittaa menoa.

Itselläni oli vähän samaa ongelmaa vanhassa autossa. Tosin vanhan autoni kulutus ei noussut kovin hirveenä, mutta kone muuten oli jotenkin tukkoisen oloinen.

Kaikki kaipaa välillä vähä ronskimpaa vetelyä.
 
Auto ei mennyt päästömittauksista läpi. Tyhjäkäynnillä liikaa päästöjä. Mitkäs kaikki osat/asiat tohon vaikuttaa? Venttiilit, tulpat..?
 
Auto ei mennyt päästömittauksista läpi. Tyhjäkäynnillä liikaa päästöjä. Mitkäs kaikki osat/asiat tohon vaikuttaa? Venttiilit, tulpat..?
Ihan ensimmäisenä kysymyksiä sulle:
Miten paljon rajoista jäätiin?
Ajoitko auton kunnolla lämpimäksi, esim kolmosvaihteella satasta useampi kilometri?
 
Auto ei mennyt päästömittauksista läpi. Tyhjäkäynnillä liikaa päästöjä. Mitkäs kaikki osat/asiat tohon vaikuttaa? Venttiilit, tulpat..?

Täälläpäin on halvempi hakea korjaamolta säädöt ja todistus päästöistä kuin katsastuasemalla pelkkä päästöjen mittaus.
 
Ihan ensimmäisenä kysymyksiä sulle:
Miten paljon rajoista jäätiin?
Ajoitko auton kunnolla lämpimäksi, esim kolmosvaihteella satasta useampi kilometri?

Raja on sen 600 ja tulokseks tuli 1229. Ei se ehkä ihan kunnolla ollu lämmennyt. Ois varmaan silti yli menny ku noin reippaasti ylitty.
 
No niin... tänään primera jätti sit kaupan pihaan, avaimesta ku väänsi niin ei tapahtunut mitään ja tätä ennen on ollut täysin oireeton. Keskuslukituskaan ei toiminut saatikka muutkaan sähkölaitteet. Hinattiin tuo sitten kotia ja pihassa sitten sytty ajovalot ku olin irroittamassa köyttä ja alkoi pelittämään kun mitään ei olis koskaan ollutkaan. Mikähän vika vois tulla kyseseen? Virtalukon pohja? Auto on 98 vuoden 2L primera.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin... tänään primera jätti sit kaupan pihaan, avaimesta ku väänsi niin ei tapahtunut mitään ja tätä ennen on ollut täysin oireeton. Keskuslukituskaan ei toiminut saatikka muutkaan sähkölaitteet. Hinattiin tuo sitten kotia ja pihassa sitten sytty ajovalot ku olin irroittamassa köyttä ja alkoi pelittämään kun mitään ei olis koskaan ollutkaan. Mikähän vika vois tulla kyseseen? Virtalukon pohja? Auto on 98 vuoden 2L primera.

Akun kengät hapettuneet? Maadotus ongelma akun - kaapelissa?
 
Mikäköhän ruisku on kyseessä?
Ilmeisesti LE-jetronic, jossa kyseinen ongelma voi johtua vaikka mistä.
Ensin repisin alipainesäätimen letkun irti, ja tarkastaisin tilanteen uudestaan.
Sen jälkeen ilmamäärämittarin kimppuun, liikkuuko läppä ja onko liittimet kunnossa?
Muistaakseni kaasun asentoanturissa on tyhjäkäyntikytkin, jonka toiminta vaikuttaa tyhjäkäyntiventtiiliin, joka todennäköisimmin on ongelman ydin.

Tosin jos siinä on joku mekaaninen ruisku :curs: niin sit menee arvaukset uusiksi.

Kiitoksia,

Jettihän siinä on. On se käynti nyt pysynyt parempana. Täytyy jossain välissä vaihtaa tulpat, pyörijä ja v-jakajan kansi. Ehkä se kovempi heilunta alkaa taas talvella.

Nyt on ongelmana se, että mikä helvetti on välipönttö ja takapönttö? Eikö takapönttö ole äänenvaimennin? Ei siellä mun mielestä edes ole kuin katti ja yksi pönttö.
 
onko tietoa missä hinnoissa kulkee etupuskurin korjaus?

noin 5cm matkalta halkeama ja peugeot 406 -98

Kantsii suoraan soittaa korjaamolle ja kysyä hinta-arviota. Mutta itselläni ajettiin oman hiivattini perään kun se oli parkissa ja takapuskurin uusiminen, linjaus ja maalaaminen tuli maksamaan n.1200e, josta sain itse reilu 50e. :D

Vakuutus hoiti siis.
 
En ymmärrä miten en huomannut takapönttöä. Takapöntössä ei ole muutenkaan mitään järkeä, koska se on suunnilleen ison leipäpaketin kokoinen ja välivaimemmin on varsinainen äänenvaimennin. Jos jaksaisi askarrella ja olisi sopivaa putkea, niin vetäisi vaan putken tuon tilalle.
 
Missäs V40 volle kannattais huoltaa Turun lähistöllä, 140tkm huolto. Luultavasti jostain saa järkevämpään hintaan kun Keskusautohallista. Jakohihna on vaihdettu jo edellisessä huollossa. Jarrupalat vaihdoin kesällä. Levyt on ok!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom