Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä voisi johtua, että tyhjäkäynti heiluu ja samasta johtuu varmaan pieni nykiminen tasakaasulla, minkä huomaa matalissa vauhdeissa. Kyseessä on ruiskuvehe.

Sytytyksen osien kuluminen`? jos auto on vanhempi tsekkaa virranjakajan kannen ja pyörijän kunto, myös tulpat on hyvä tarkistaa
 
Elikkäs.
Nissan sunny -88 1.3 kaasari, joka ei starttaa. Starttimoottorille menevät ja tulevat piuhat sekä virtalukko tarkastettu ja akku vaihdettu uuteen. Noin 20% käynnistysyrityksistä onnistuu ihan tuosta vaan. Loput 80% starttimoottori ei inahdakkaan, eli ei naksahda tai rutisekaan. Auto ei siis välttämättä joka viidennellä lähde käyntiin, vaan kerrasta ja päivästä riippuen joko lähtee ensimmäisellä tai ei ollenkaan. En ole sähkömies, mutta mitä jännitemittarin kanssa sompailin niin avainta käännettäessä startti saa 12V jännitettä ja on myös maadoitettu. Kannattaako siis suoraan lähteä vaihtamaan starttimoottoria vai pitäisikö ensin testata/vaihtaa jotain halvempia osia? :wtf:

Mulla oli samanlainen ongelma tossa talvella vuoden -94 Nissan sunnyssa. Paikallinen korjaaja kävi kattomassa ja totes että luultavasti solenoidi taikka koko startti sökönä. Uus starttimoottori tilalle ja toimii taas. Uuden starttimoottorin hinta oli 78€+asennus.

Ja sitte jos joku tietää ratkasun sellasee ongelmaa että mikä mahtaa olla kun -94 Nissan Sunnyn mittariston alla oleva kello sammuu aina kun virrat katkeaa? Normaalisti kello jää päälle kun auton sammuttaa ja nyt kun auton starttaa niin kello näkyy kyllä mutta on nollaantunu eli näyttää aikaa 01:00. Voisiko tällä olla myös yhteyttä siihen että soitin ei lähde myöskään päälle vaikka mitä tekis :D On muuten harvinaisen tylsää ajaa kun ei radio toimi :david:
 
Sytytyksen osien kuluminen`? jos auto on vanhempi tsekkaa virranjakajan kannen ja pyörijän kunto, myös tulpat on hyvä tarkistaa
Noi pitää katsoa. Luin, että esimeriksi pyörijä voi karstoittua/nokeentua. Mitäköhän niistä pitäisi tarkistaa?

Onko niin, että pyörijä pitäisi pyörähtää hieman jos alipainesäätimen letkusta imaisee?
 
Noi pitää katsoa. Luin, että esimeriksi pyörijä voi karstoittua/nokeentua. Mitäköhän niistä pitäisi tarkistaa?

Onko niin, että pyörijä pitäisi pyörähtää hieman jos alipainesäätimen letkusta imaisee?

Tuskin se pyörijä pyörähtää minkään alipaineletkun imulla, kun se on nokka-akselin päässä kiinni. Pyörijä "jakaa" tavallaan kipinän tulpanjohdoille.
Aukaise vaan virranjakajan kansi ja katso missä kunnossa se on. Noihan on tarvikkeena halvempaa ostaa kuin saippua.

Mikäs auto on kyseessä?
 
Tuskin se pyörijä pyörähtää minkään alipaineletkun imulla, kun se on nokka-akselin päässä kiinni. Pyörijä "jakaa" tavallaan kipinän tulpanjohdoille.
Aukaise vaan virranjakajan kansi ja katso missä kunnossa se on. Noihan on tarvikkeena halvempaa ostaa kuin saippua.

Mikäs auto on kyseessä?
Ihan kuin tyhjäkäynnin heiluminen olisi pienentynyt. En muuta tehnyt kuin imailin sitä letkua(voiko sitten alipainesäädintä herkistää), katselin vj-kannen sisään ja yritin kiristellä tulpanjohtoja. Eli joko siellä on pientä kontaktihäiriötä tai sitten se alipainesäädin on risa.

Auto on vanha saappi.
 
Varmaanki on siinä alipainesäätimessä se vika, kun sehän säätää nuo alemmat kierrosalueet, kun sylinetreissä on silloin pienempi täytösaste.
 
Varmaanki on siinä alipainesäätimessä se vika, kun sehän säätää nuo alemmat kierrosalueet, kun sylinetreissä on silloin pienempi täytösaste.

Eli tyhjäkäynnin heiluminen on oire liian aikaisesta ennakosta? Ei kai se alipainesäädin muuta tee kuin säätää ennakkoa.
 
Moi,

Ajattelin jos jollain olisi täällä bemaritietoutta, kun jostain syystä en ole btcf:lle pystynyt threadia laittamaan niin pakko kysyä täältä eli autosta tippui kurvissa osa:

Alhaalla olevasta osoitteesta löydät kuvat tippuneesta osasta. Ilmeisesti joku tukipalikka, mutta jos joku voisi antaa tuolle nimen niin olisin kiitollinen, että voisin uudenkin tilata.

Mahtaisiko osa olla tässä kuvassa oleva nro 7:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=41_0936&hg=41&fg=10

http://netti.nic.fi/~acu/bmw/

Autona siis -93 Bmw 318is coupe
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
missä vika?

Nissan Primera 1995

ovet kun avaa keskuslukituksen kaukosäädöllä, lukot aukeaa mutta jälkeen päin kuuluu hetken aikaa ylimääräinen naksuminen!?
 
Mitsu Lancer -97 moottori (1.3i) alkoi yhtäkkiä pitämään aina kiihdyttäessä äänekästä rohinaa, hieman kuin laakeri tms. olisi hajalla, mutta ei kuulu esim. vapaalla rullatessa (eli ei renkaiden suunnalta) eikä tyhjäkäynnillä, vaan ainostaan kiihdyttäessä eli jostain moottorilta. Tehot ja käytös muuten tuntuu olevan ennallaan. Arveluja viasta?
 
Eli tyhjäkäynnin heiluminen on oire liian aikaisesta ennakosta? Ei kai se alipainesäädin muuta tee kuin säätää ennakkoa.
Se siis nimenomaan säätää minun käsittääkseni juuri tuon tyhjäkäynninkin, koska silloin sylintereihin ei virtaa niin paljoa seostakaan. Ja kun ajat pienilla kierroksilla se sillonkin säätää sitä sytytystä. Ei se auta mitään jos rupeat sitä kokonaisennakkoa säätämään, kun se vaikuttaa koko auton kierrosalueen toimintaan.
 
Mistä voisi johtua, että tyhjäkäynti heiluu ja samasta johtuu varmaan pieni nykiminen tasakaasulla, minkä huomaa matalissa vauhdeissa. Kyseessä on ruiskuvehe.

Mikäköhän ruisku on kyseessä?
Ilmeisesti LE-jetronic, jossa kyseinen ongelma voi johtua vaikka mistä.
Ensin repisin alipainesäätimen letkun irti, ja tarkastaisin tilanteen uudestaan.
Sen jälkeen ilmamäärämittarin kimppuun, liikkuuko läppä ja onko liittimet kunnossa?
Muistaakseni kaasun asentoanturissa on tyhjäkäyntikytkin, jonka toiminta vaikuttaa tyhjäkäyntiventtiiliin, joka todennäköisimmin on ongelman ydin.

Tosin jos siinä on joku mekaaninen ruisku :curs: niin sit menee arvaukset uusiksi.
 
Mitsu Lancer -97 moottori (1.3i) alkoi yhtäkkiä pitämään aina kiihdyttäessä äänekästä rohinaa, hieman kuin laakeri tms. olisi hajalla, mutta ei kuulu esim. vapaalla rullatessa (eli ei renkaiden suunnalta) eikä tyhjäkäynnillä, vaan ainostaan kiihdyttäessä eli jostain moottorilta. Tehot ja käytös muuten tuntuu olevan ennallaan. Arveluja viasta?
Vetonivelet?

Kuuluuko ääni vapaalla kaasuttaessa vai vaan vaihde silmässä kiihdyttäessä? Jos jälkimmäinen niin epäilen vetoakselistoon/niveleen liittyvää vikaa.
 
Elikkäs.
Nissan sunny -88 1.3 kaasari, joka ei starttaa. Starttimoottorille menevät ja tulevat piuhat sekä virtalukko tarkastettu ja akku vaihdettu uuteen. Noin 20% käynnistysyrityksistä onnistuu ihan tuosta vaan. Loput 80% starttimoottori ei inahdakkaan, eli ei naksahda tai rutisekaan. Auto ei siis välttämättä joka viidennellä lähde käyntiin, vaan kerrasta ja päivästä riippuen joko lähtee ensimmäisellä tai ei ollenkaan. En ole sähkömies, mutta mitä jännitemittarin kanssa sompailin niin avainta käännettäessä startti saa 12V jännitettä ja on myös maadoitettu. Kannattaako siis suoraan lähteä vaihtamaan starttimoottoria vai pitäisikö ensin testata/vaihtaa jotain halvempia osia? :wtf:

siel on kolme napaa startilla. paksu punanen suoraan akulta, musta mikä maadottaa startin rungon kautta ja viiminen sekä pienin muttei vähäsin: heräte. jollei sinne tule virtaa niin ei toimita. kokeile ensin kuitenkin startin toimivuus sillai että yhdistä se heräte ja plusnapa esim ruuvimeisselillä toisiinsa. sit jollei mitään puhu niin uus startti. jos se naksuttaa vaan. niin silloin kärjet on paskana, jos se pyörii mutta mitään ei tapahdu, silloin bendixlaite.
 
Vetonivelet?

Kuuluuko ääni vapaalla kaasuttaessa vai vaan vaihde silmässä kiihdyttäessä? Jos jälkimmäinen niin epäilen vetoakselistoon/niveleen liittyvää vikaa.

ja kuuluuko ääni kovin kun lähet paikalta ratti täysin käännettynä liikkeelle. jos se kuuluu myöskin kun auto ei liiku. niin vesipumppu tai joku jakopään rullista. jos se kuuluu myös auton ollessa paikalla, niin eipä kannata paljoa ajella ennen kuin vika on korjattul. ikävää jos menee jakopään rullasta laakeri paskaks. muuten kyllä samaa mieltä että vetonivelet siel sitten raksuttaa
 
Tuonti auto Ford Tempo (vm92) moottori (2.3l), akun varoitusvalo syttyi ajon aikana palamaan ja hetken kuluttua sähköt toimi heikosti ja meno tökki. Ajoin sivuun ja kohta auto ei enää käynnisty, eli tod näk akku tyhjä. Mun järki sanoo, että akku ei lautaudu. Avaan konepellin, ja minun mielestä laturin hihna/remmi puuttuu?

Olen omistanut auton 2kk, ja olen tosi huono näissä.

Delegoin kaverin etsimään uutta remmiä/hihnaa, mutta hänelle sanottiin useammassa paikassa (en tiedä tarkkaan mitkä), että ei sellaista osaa olekkaan, ja että laturi myydään kokonaisena. (Minusta ei ole järkeä ostaa koko laturi, kerta hihna/remmi on selvästi näkyvillä ja pitäisi olla vaihdettavissa.)

Kysynkö väärää osaa vai väärillä termeillä?
Mistä kannattaisi kysellä Helsingin alueelta? (Googlettelin, mutta kun on tuollainen harvinainen tuontiauto, niin ei liikkeiden sivujen autom. haut löydä)
Auto on tien vielä tien päällä, joten snadi kiirus olisi?

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin minulla on linkin mukainen laturi
http://www.autopartswarehouse.com/d...IndustriesQQAlternatorQQ19921994QQUS7751.html

jonka mustasta kiekosta pitäisi lähteä se remmi alas, ja kiinnittyä isompaan "mustaan".

Minun autossa tosin musta kiekko on vaan yksi urainen, toisin kuin kuvassa.

Iso kiitos etukäteen!
 
Volkkarin G60 laatikko raapasee kakkoselle vaihdettaessa todella usein? muilla vaihteella ongelmaa ei ilmeenny. Olisko öljyissä vikaa vai missä?
 
Delegoin kaverin etsimään uutta remmiä/hihnaa, mutta hänelle sanottiin useammassa paikassa (en tiedä tarkkaan mitkä), että ei sellaista osaa olekkaan, ja että laturi myydään kokonaisena. (Minusta ei ole järkeä ostaa koko laturi, kerta hihna/remmi on selvästi näkyvillä ja pitäisi olla vaihdettavissa.)
Apinaa koijataan, apinaa pumpataan... :hyvä:

Oikea nimike on "laturin hihna", ja aivan varmana tuon saa joka autoon varaosana ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom