Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisko tyyppivika eli kun kone käynnistyy niin startti pyörähtää hetken mukana liian koville kierroksille. Startti kaipaa vähän puhdistusta niin pitäisi helpottaa. Tosin ongelma tulee takaisin.
 
Mikähän voisi olla epätasaisen tyhjäkäynnin syynä? Paikalla ollessaan tuntuu myös aavistuksen pientä pätkimistä moottorin käynnissä. Tyhjäkäynti heiluu ylös alas ja välillä lähellä sammumista 400-500 kierrokseen ja sieltä takaisin 1000, kunnes tasoittuu johonkin 800 paikkeille:rolleyes: tehnyt kyllä sitä jo pidempään mutta ajattelin olisiko tohon jotakin simppeliä korjausta.. autona skoda felicia 1.6 -96
 
Mikähän voisi olla epätasaisen tyhjäkäynnin syynä? Paikalla ollessaan tuntuu myös aavistuksen pientä pätkimistä moottorin käynnissä. Tyhjäkäynti heiluu ylös alas ja välillä lähellä sammumista 400-500 kierrokseen ja sieltä takaisin 1000, kunnes tasoittuu johonkin 800 paikkeille:rolleyes: tehnyt kyllä sitä jo pidempään mutta ajattelin olisiko tohon jotakin simppeliä korjausta.. autona skoda felicia 1.6 -96

Ihan yleisiä mahollisia automerkki riippumattomia..
- Ilmavuoto, ilmamittari/läppärunko - sylinteri välillä (esim. tiiviste, ratkennut alipaineletku jne.)
- jos ruiskukone niin lisäilma systeemin ohjaus tahmoo, eli ei kerkiä säätää tyhjäkäyntiä sopivaksi esim. kylmänä -> heittelee edes takaisin..
- joku anturi vika: Imuilman lämpötila, alipaine anturi, koneen&jäähdytysnesteen lämpötila anturi.. yms.

Noita antureita ja zydeemejä voi periaatteessa irrotella yksitellen ja katsoa vaikuttaako miten.. imuilma vuotoja voi kuulostella jollain ohuella putkella/letkulla tai sitten suihkutella vettä mahdollisiin epäiltyihin vuotokohtiin.
 
Tyhjäkäynti heiluu ylös alas ja välillä lähellä sammumista 400-500 kierrokseen ja sieltä takaisin 1000, kunnes tasoittuu johonkin 800 paikkeille
Itelle tuli ekana mieleen tyhjäkäyntimoottori. Saattaa olla kuolemassa, tai sitten putsausta ja huoltoa vailla. Jos yhtään mitään osaa autolle tehdä, niin toi hommakin onnistuu itse. Ainakin jos löytää ohjeet jostain.
 
Mikähän on vanhassa Carinassa vikana, kun vaihteet ei tahdo mennä silmään? Joku viikko sitten alkoi vaihtaminen tuntua jäykemmältä ja välillä kuului sellainen rutina, niin kuin olisi ilman kytkintä koittanut vaihtaa. Välikaasulla vaihtaminen on sitten toiminut mutta nyt ei toimi enää sekään ja pakki ei mene enää ollenkaan päälle auton ollessa käynnissä. Auto on menossa korjaamolle kohta mutta kiinnostaisi tietää, että miten paskana tuo romu nyt oikein on ja onko se sama vittu ajaa suoraan paaluttamolle?
 
Voiskohan olla että on joku laakeri menossa laatikosta tai sitten kytkimessä joku vika. Itellä meni nissanista joku laakeri ja en sen enenpää ruvennut leikkimään sen kans vaan ostin suoraan uuden vaihdelaatikon ja laitoin paikalleen.
 
Yleensä on vaihteiston synkronointirenkaat paskana / kuluneet, jos noin tekee. Jos kytkin tuntuu ottavan vasta ihan pohjassa, niin sitten se kannattaa vaihtaa.. Jos vaihdekeppi "lyö käsille" vaihdetta laittaessa silmään, niin silloin vika on kytkimessä, joka nykäisee vaihteen päälle kovalla voimalla vasta ihan lopussa ja heilauttaa vaihdekeppiä kuluneisuutensa takia !


Ja tuohon tyhjäkäyntiin, niin tyhjäkäyntimoottori se varmimmin on. Tyhjäkäyntimoottori on kuluva osa, ja sitä pitää myös joskus puhdistella. Ilmanputsari kannattaa myös vaihtaa / puhdistaa. Myös tankissa oleva vesi laittaa koneen pätkimään.

Lue tuolta tietoa Skodan ongelmiin! : http://www.ffp.fi/bb/index.php
 
Hyödyllisiä linkkejä automerkin mukaan! Quotettakaa näitä vaikka silloin tällöin eteenpäin niin ei heti katoa kun uusi sivu vaihtuu keskustelussa! Jos on itsellä autossa ongelmaa, niin foorumeilta saa samantien asiantuntevia neuvoja! :)

www.ffp.fi < Kaikenlaista tietoa

http://87.94.41.25/ftcf/board/index.php < Fiat

http://www.btcf.fi/ < Bmw

http://www.overdrive.fi/ < Jenkit / Muuta kaikenlaista tietoa

http://www.mazdago.net/ < Mazda

http://www.ocf.fi/forum/ < Opel

http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi < Datsun / Nissan

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/ < Mitsubishi

http://www.armbell.com/forum/index.php?mforum=volvoclub < Volvo

http://www.fordclub.fi/foorumi/ < Ford

http://www.club-peugeot.com/forum/index.php < Peugeot

http://www.renaultkeskustelu.net/foorumi/ < Renault

http://foorumi.saabclub.fi/ < Saab

http://www.subaruclubfinland.net/bbs/ < Subaru
 
-02 megane 1.6 ja auto toimii välillä kuin unelma, ja välillä tyhjäkäynti aaltoilee, tehot katoaa kaasua painaessa, eikä auto suostu kiihtymään normaalisti ja näin tapahtuessa bensan suihkutuksen varoitusvalo alkaa vilkkumaan. lisäksi kottero alkaa nykimään. kokemusta moisesta viasta, mistä voisi johtua? itselle tulee mieleen joko puola, tai tulpat(&johdot).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vanha Sunny ja nyt ensimmäistä kertaa tehot hävisi. Ajaessa kierrokset nousee hillittömästi, mutta nopeus ei kasva. Alkoi olla mielenkiintoista kun motikalla vauhti jä 70 ja siinäkin sai taiteilla ettei laske. Ennen toiminut ihan hyvin, nyt parin sadan kilsan ajo takana eilen ja tänään alkoi tuo vika. Joku jousi on sieltä ilmeisesti kiristetty tms, onko se syynä vai mitä tässä nyt tekisi. Auto pari vuotta ollut ihan kunnossa ja nyt tämä.
 
Vanha Sunny ja nyt ensimmäistä kertaa tehot hävisi. Ajaessa kierrokset nousee hillittömästi, mutta nopeus ei kasva. Alkoi olla mielenkiintoista kun motikalla vauhti jä 70 ja siinäkin sai taiteilla ettei laske. Ennen toiminut ihan hyvin, nyt parin sadan kilsan ajo takana eilen ja tänään alkoi tuo vika. Joku jousi on sieltä ilmeisesti kiristetty tms, onko se syynä vai mitä tässä nyt tekisi. Auto pari vuotta ollut ihan kunnossa ja nyt tämä.

Vaikuttaisi kytkin luistavan. Onko se oireillut aikaisemmin?

Onko neste- vai vaijerikytkin? Haiseeko kiihdytyksissä?
 
Vaikuttaisi kytkin luistavan. Onko se oireillut aikaisemmin?

Onko neste- vai vaijerikytkin? Haiseeko kiihdytyksissä?

Tuossa viimeisillä metrillä haisi kunnolla

En tiedä mikä. Auton sain käyttööni vasta, eikä mitään hajua mistään. Vanha Sunny

Saattanut oireilla, mutta niin vähän etten juuri kiinnittänyt huomiota...
 
Tuossa viimeisillä metrillä haisi kunnolla

En tiedä mikä. Auton sain käyttööni vasta, eikä mitään hajua mistään. Vanha Sunny

Eli kytkin se on.

Jos kytkin on vaijerilla, niin sitä saattaa vielä saada säädettyä. Nestetoimisella taas kytkinremppa edessä, koska niitä ei voi säätää.
Mahdollista on myös, että öljyä vuotaa kytkimen tilaan jolloin alkaa luistaa.
 
Eli kytkin se on.

Jos kytkin on vaijerilla, niin sitä saattaa vielä saada säädettyä. Nestetoimisella taas kytkinremppa edessä, koska niitä ei voi säätää.
Mahdollista on myös, että öljyä vuotaa kytkimen tilaan jolloin alkaa luistaa.


Ok. Soitin omistajalle, ja tosiaan joulun alla oli jotain vaijeria ilmeisesti kiristetty tms jossain vaihteiston yhteydessä(mahdollisesti kytkimen) Mikä tuo säätö homma on, ja miten kallis keikka on tiedossa? Tuo öljyn vuotaminen ei oikein kuulosta oikealta, tai siis ei ole mitään tilannetta missä olisi mennyt rikki että olisi alkanut valumaan.

Viikon auto ollut käytössä niin eetei tarvitse heti palautta, ja näin käy...:curs:
 
Minkä ikäinen Saniainen on kyseessä? 1986-91? Millä moottorilla, 1.6 vai..? Koko kytkinsetin (paineasetelma, kytkinlevy ja painelaakeri) saa tuohon N13-koriseen 1.6-litraiseen yksilöön esim. Motonetistä alle 100€.

Edit. Nyt vasta tajusin viestini köyhän sisällön :D Tarkoitin vaan sitä että kalllista remppaa ei ole tiedossa vaikka vaihtaisit koko paketin (suositeltavaa jos joka tapauksessa kytkin avataan). Asentaminen itsessään luultavasti tulee tuota pakettia kalliimmaksi.
 
90-luvun auto on, en tiedä tarkkaan.

Pitää katsoa nyt miten tuon korjaa. Tuolla ei varmaankaan voi ajaa lainkaan, jos meni noin huonoksi, vi voiko se vaihdella, eli voinko ajaa pari sataa kilaa "tutulle" vai meneekö helsingin huoltoon helsingin hinnoilla?
 
Onkos kellään suositella halpaa ja hyvää ;) korjaamoa lauttasaaresta, joka vanhempia Sunnyja huoltaisi?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom