Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koetetaan kepillä jäätä ja heitetään tännekin tämä kysymys, oli nimittäin toyota-forum niin sekainen kuin vaan voi olla.

-98 1.6 Avensiksessa outo ääni?

Eli vapaalla ollessa kuulostaa kylmänä siltä, kuin joku laakeri pitäis oikein vaimeaa ääntä. Loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Onko tämäkin jotain Avensiksen "perusääniä" vai miten tuota pitäis lähteä tutkimaan?
Korjaamolle kun soitin, niin sanoi että se ääni vois kuulua silloin vaihdelaatikosta. Mutta vaihteet pelaa normaalisti ja kytkinkin pitää joten mistä lähteä vikaa hakemaan?

Ylipäätään korjaamon mies oli sitä mieltä että turha tuolle tehdä mitään, ajattelin kuitenkin viedä vielä paikan päälle ja ajattaa sen auton sillä + vaihdattaa vaihteistoöljyt.
Aika varmasti kytkimen painelaakeri.
 
Mikäli mulla on mitään jäänyt päähän noitten asentajien puheista, niin eikös tuo ääni kuuluisi kytkintä painaessa eikä sillon kun kytkin on ylhäällä?
Niin ja käytin korjaamolla missä vaihdatin vaihteistoöljyt, asentaja tuumas että eihän tuolta nyt mitään kuulu ja jos jotain siellä olis vikana niin se ääni kyllä kuuluis selvästi joka tilanteessa. Sanoi että monet laatikot pitää pientä ääntä ihan normaalistikin, joten onpahan yks ei ihan niin halpa huoli poissa.
 
Tulpat vaihdettu syyshuollon yhteydessä. Pitäs olla vielä kondiksessa.



Tämä upouusi akku on Exiden akku, pitäs olla soiva peli. Täytyypä tarkastaa tuo maakaapelin kontakti. Jännitemittari vanhalta sähkömieheltä toki löytyy, mutta epäilen itsekkin, että vika olisi laturissa... Joku muu tässä mättää! :curs:

Joo, itellä oli 240 volvossa samoja oireita juurikin kosteilla ilmoilla. Loppujen lopuks auto ei enää startannut, vaa ainoastaan sole naksahti kun kääns virtaavaimesta. Vika oli todella p*skanen ja hapettunut maajohdon liitos peltiin. Irrotus, putsaus ja maalien hionta kontaktipinnalta ja ssiihen loppu ongelmat. Hieman syletti kun tuli heti ensimmäisenä sännättyä ostamaan 69€ akku, ennekin tota tajusin tarkistaa. :curs:
 
Laakeria ei pysty erikseen vaihtamaan vaan pitää vaihtaa koko pyörännapa.

Nyt tosin aloin miettimään, että onkohan sittenkään laakeri viallinen. Käytin auton perän ylhäällä ja koitin onko laakereissa klappia, eikä kummallakaan puolella tuntunut olevan ollenkaan väljyyttä. Voiko laakeri olla vaikkapa kuivunut ja sen vuoksi pitää hurisevaa ääntä jonka taajuus muuttuu nopeuden mukaan. Onko mitään muuta paikkaa mistä tuollainen hurina voisi kuulua.
Omasta vanhemmasta mondeosta viallinen laakeri löytyi kun nosti auton ilmaan, otti jousesta kiini ja pyöräytti rengasta. Jousesta tunti että laakeri ei ollut kunnossa vaikkei väljä ollutkaan.
 
Omasta vanhemmasta mondeosta viallinen laakeri löytyi kun nosti auton ilmaan, otti jousesta kiini ja pyöräytti rengasta. Jousesta tunti että laakeri ei ollut kunnossa vaikkei väljä ollutkaan.

Kiitos vinkistä, pitää testata tuota joku päivä. Tosin tuo hurina on nyt voimistunut ja aika varmasti kuuluu vasemmasta takapyörän laakerista.
 
Kiitos vinkistä, pitää testata tuota joku päivä. Tosin tuo hurina on nyt voimistunut ja aika varmasti kuuluu vasemmasta takapyörän laakerista.
Eipä mitään. Ja yksi vielä mistä voisi olla apua niin koneen äänien kuuntelua varten suunniteltu stetoskooppi maksaa fixuxella kai alle 10€. Näyttää tältä http://www.sears.com/shc/s/p_10153_...ipment&psid=YAHOOSSP01&sid=ISx20070515x00001c
Anteeksi pyyntö linkin pituudesta en tiedä miten noita voi lyhentää ilman että sivu ei muutu
 
Eli vapaalla ollessa kuulostaa kylmänä siltä, kuin joku laakeri pitäis oikein vaimeaa ääntä. Loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan.

Mulla on sama "vika" 93 civikissä. Kuuluu kuulemma laatikosta. Öljyjen vaihtamisella ei ollut mitään vaikutusta. Eipä toi menoa haittaa.
 
VW Bora 1,9 tdi ei käynnisty

Velipojan Bora (1,9 tdi vm. 2000) sanoi kesken ajon työsopimuksensa irti. Sammui kuin seinään eikä sen jälkeen ole käynnistynyt. Hinattiin Volkkari kotipilttuuseen ja nyt on koitettu nämä tavalliset, eli irroiteltu releitä ja akunkenkää. Naftasuodatinkin vaihdettiin vaan ei. Ei käyntiin kirveelläkään. Välillä lupaa, mutta siihen se sitten jääkin. :itku:

Löpöä ainakin tuntuu saavan, virtausta näkyy letkussa ja starttaillessa palamatonta naftaa tuuppaa katkun muodossa pakoputkessa niin, että koko tienoo on sinisenä.

Eli, arvon Pakkislaiset, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Biili pitäisi saada tulille huomiseksi.. :hyper:
 
Mulla on sama "vika" 93 civikissä. Kuuluu kuulemma laatikosta. Öljyjen vaihtamisella ei ollut mitään vaikutusta. Eipä toi menoa haittaa.

Kytkimen painelaakerihan tuo on, sitten ku melu käy iha järjettömäks ni kannattaa vaihtaa ;)
 
Ideoita? = Miten saisin auton listan tiukasti kiinni auton oveen. Ovessa peltiä ja pienet liuskat muovia/kumia, lista on muovia/kumia. Ko. tarkoitukseen tarkoitettua 2-puoleista teippiä ja kuumaliimaa on tullut testattua. Teipillä pysyi pari päivää, mutta sitten meni kuprulle pakkasen/kosteuden vaikutuksesta. Kuumaliima ei oikein tunnu toimivan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Velipojan Bora (1,9 tdi vm. 2000) sanoi kesken ajon työsopimuksensa irti. Sammui kuin seinään eikä sen jälkeen ole käynnistynyt. Hinattiin Volkkari kotipilttuuseen ja nyt on koitettu nämä tavalliset, eli irroiteltu releitä ja akunkenkää. Naftasuodatinkin vaihdettiin vaan ei. Ei käyntiin kirveelläkään. Välillä lupaa, mutta siihen se sitten jääkin. :itku:

Löpöä ainakin tuntuu saavan, virtausta näkyy letkussa ja starttaillessa palamatonta naftaa tuuppaa katkun muodossa pakoputkessa niin, että koko tienoo on sinisenä.

Eli, arvon Pakkislaiset, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Biili pitäisi saada tulille huomiseksi.. :hyper:
Kannattaa hommata vag-com ja odb-kaapeli. Helpottaa kummasti, kun lukee vikakoodit.
 
Ideoita? = Miten saisin auton listan tiukasti kiinni auton oveen. Ovessa peltiä ja pienet liuskat muovia/kumia, lista on muovia/kumia. Ko. tarkoitukseen tarkoitettua 2-puoleista teippiä ja kuumaliimaa on tullut testattua. Teipillä pysyi pari päivää, mutta sitten meni kuprulle pakkasen/kosteuden vaikutuksesta. Kuumaliima ei oikein tunnu toimivan.

Ootkos koittanut minkään näkösellä liimalla? Pitäisi kyllä pysyvän, mutta pois ottamine vois olla sitte taas eri juttu.
 
Kannattaa hommata vag-com ja odb-kaapeli. Helpottaa kummasti, kun lukee vikakoodit.

No juu, mutta eipä taida näin sunnuntai-iltana olla moisia kaapeleita kovin helposti saatavilla.. kenties Siwassa? Hyvä kun edes yleismittari löytyy :rolleyes:
Tarkoitinkin, josko foorumilaisilla olisi vastaavanlaisesta vaivasta kokemusta ja konsteja mitä voi koittaa ilman XZC-GYQW-systeemikaapeleita. Noihin kun käsittääkseni tarvii myös kannettavan tietokoneen. Tai no, voihan pöytäkoneenkin tuonne autokatokseen raahata.. :rock:
 
Auto pitää epämääräistä kilinää kun kääntää ratin ääriasentoon tai nostaa kierrokset nopeasti 1000--->2000. Oma epäilys on laturin laakerit, mutta saako noita pelkästään vaihdettua? Ja jos saa niin millainen homma on kyseessä? Ei nimittäin tekis mieli maksaa 140€ "uudesta" tehdaskorjatusta laturista.
 
Ennemmin veikkaisin ohjaustehostinta. Laturin voi toki rempata itse jos vähän viitsii, onnistuu kädettömältäkin jos kyseessä ei ole mikään uuden auton nestejäähdytetty malli.
 
No ohjaustehostin on toki myös vaihtoehto, mutta miten se tekee tuota nopeasti kierroksia nostaessa suoralla tiellä? Mulle -98 Avensis on uusi auto, mutta kait se näissä asioissa on niin vanha ettei tuommoisia hienouksia löydy.
 
Vastaanpa itselleni. Kilinää ei kuulunut kuin vähän alussa, asentaja väitti että räpläsin silloin ilmastointia vaikka en räplänny. Sitte jäljelle jäi sellanen sirisevä ääni, kuulemma vähän kuiva hihna eikä muuta. Eihän tosta mitään veloitettu mutta jossain määrin vitutti kun kaks asentajaa puhuu neuroottisuudesta mun ajaessa autoa hallista pihalle.. :rolleyes:
Ennemmin mä olen tosin kyllä vaikka se neuroottinen hullu, kuin että olisin lähteny huomenna ilman varmistusta ajamaan 400km kihlatun kotipaikalle. Eikä enää viitsi käyttää samaa keinoa mitä vanhalla autolla, mitä enemmän ääntä niin sitä enemmän volyymiä mankasta.
 
Auto pitää epämääräistä kilinää kun kääntää ratin ääriasentoon tai nostaa kierrokset nopeasti 1000--->2000. Oma epäilys on laturin laakerit, mutta saako noita pelkästään vaihdettua? Ja jos saa niin millainen homma on kyseessä? Ei nimittäin tekis mieli maksaa 140€ "uudesta" tehdaskorjatusta laturista.

Itsellä korjaantu vika ohjaustehostimen hihnan kiristyksellä.
 
Mikäköhän fiat unoa voi vaivata kun ei jaksa käydä matalilla kierroksilla, tyhjäkäyntiä ei ollenkaan ja esimerkiksi kun vaihtaa vaihdetta niin sammuu siinä välissä. Ryypyn kun laittaa päälle niin käy ja kukkuu mutta kiertääkin aika reippaasti jo tyhjäkäynnillä. Juu ja tulpanjohdot ja tulpat pitäis olla kunnossa.
 
Back
Ylös Bottom