Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä tehtävissä kun Audi A4 (b5) takaluukku ei aukea? Ei ole kääntyviä takapenkkejäkään... Lukko ei ole jäässä se on varmistettu ainakin. Ilmeisesti jossain vivustossa joku häikkä, mutta miten tämmöstä vikaa lähteä korjaamaan? Takapenkit pois? Sielläkin on metallilevy takana... Tarvis perkele saada reenivehkeet takakontista pikku hiljaa pois :curs:

Täältä löytyy apua
 
Merkki liikkessä väittivät että ei olisi mitään relettä pyyhkijöille, että täytyisi vaihtaa koko pyyhkijöiden moottori kun siellä sisällä on joku osa joka kuumenee ja napsahtaa pois päältä. Tosin ei kovin varmalle tuntunu se merkkiliikkeen ukkokaan, aika arvaamalla tuntu asian esittävän.
mitäs jos nostat pyyhkijät irti lasista ja annat jauhaa aikansa, hyytyykö silloinkin?
 
Onkos täällä muita ford focuksen omistajia, joilla on esiintynyt nykimistä pintakaasulla ajettaessa...?
Auto 99 vuosimalli oleva 1.6 litrainen bensa ja tänään ilmeni sellainen ongelma, että kun lähdin kaupungista ajelemaan kotio, niin pienillä vaihteilla kiihdyttäessä alkoi ilmetä suht voimakasta nykimistä.
Tyhjäkäynnillä ottaa ihan hyvästi kierroksia ja muutenkin käynti on suht normaalia. Motarilla satasen nopeudessa auto menee ihan normaalisti.
Joku epäili jossain, että kyseessä voisi olla viallinen lambda-anturi, meneeköhän ihan metsään?
 
Onkos täällä muita ford focuksen omistajia, joilla on esiintynyt nykimistä pintakaasulla ajettaessa...?
Auto 99 vuosimalli oleva 1.6 litrainen bensa ja tänään ilmeni sellainen ongelma, että kun lähdin kaupungista ajelemaan kotio, niin pienillä vaihteilla kiihdyttäessä alkoi ilmetä suht voimakasta nykimistä.
Tyhjäkäynnillä ottaa ihan hyvästi kierroksia ja muutenkin käynti on suht normaalia. Motarilla satasen nopeudessa auto menee ihan normaalisti.
Joku epäili jossain, että kyseessä voisi olla viallinen lambda-anturi, meneeköhän ihan metsään?

Aika paljon niitä mahdollisia vikoja. Lambda on yksi hyvä vaihtoehto.
Mutta eikös lambdan avulla säädetä vasta silloin seoksia, kun se on lämmenyt.

Vika saattaa olla myös jossain muussa anturissa tai sitten imuilmavuoto.

Edit: Myös sytysjohdot saattavat olla huonona, jos ei ole vaihdettu.
Jos pystyt itse lukemaan vikakoodit, niin vikahan löytyy suht helposti, eikä se vianhaku merkkihuollossa paljoa maksa.
 
Onkos täällä muita ford focuksen omistajia, joilla on esiintynyt nykimistä pintakaasulla ajettaessa...?
Auto 99 vuosimalli oleva 1.6 litrainen bensa ja tänään ilmeni sellainen ongelma, että kun lähdin kaupungista ajelemaan kotio, niin pienillä vaihteilla kiihdyttäessä alkoi ilmetä suht voimakasta nykimistä.
Tyhjäkäynnillä ottaa ihan hyvästi kierroksia ja muutenkin käynti on suht normaalia. Motarilla satasen nopeudessa auto menee ihan normaalisti.
Joku epäili jossain, että kyseessä voisi olla viallinen lambda-anturi, meneeköhän ihan metsään?
onneksi olkoon todennäköisesti vetarit paskana,
 
Onkos täällä muita ford focuksen omistajia, joilla on esiintynyt nykimistä pintakaasulla ajettaessa...?
Auto 99 vuosimalli oleva 1.6 litrainen bensa ja tänään ilmeni sellainen ongelma, että kun lähdin kaupungista ajelemaan kotio, niin pienillä vaihteilla kiihdyttäessä alkoi ilmetä suht voimakasta nykimistä.
Tyhjäkäynnillä ottaa ihan hyvästi kierroksia ja muutenkin käynti on suht normaalia. Motarilla satasen nopeudessa auto menee ihan normaalisti.
Joku epäili jossain, että kyseessä voisi olla viallinen lambda-anturi, meneeköhän ihan metsään?

Kokeile ottaa ilmamäärämittarin johdot irti, jos nykiminen loppuu koita ilmaräärämittarin puhdistusta(ei paineilmaa!!!). Jos ei puhidstus auta niin uusi tilalle(maksaa hävyttömiä summia). En usko että nykiminen tulisi vetareista(olen ajanut fiikuksella missä on vetarit paskana)
 
Kokeile ottaa ilmamäärämittarin johdot irti, jos nykiminen loppuu koita ilmaräärämittarin puhdistusta(ei paineilmaa!!!). Jos ei puhidstus auta niin uusi tilalle(maksaa hävyttömiä summia). En usko että nykiminen tulisi vetareista(olen ajanut fiikuksella missä on vetarit paskana)

Kiitosta vain vinkeistä!
Vein tänä aamuna auton pajalle, ja siellähän selvisi, että yks tulpanjohto oli menny poikki, jonka seurauksena lyönyt sikunan puolaan--> puola paskana.
Tuli ihan hyvä summa maksettavaa, mutta toimiipahan taas. Vikakoodista selvisi myös viallinen lambda, jota en kuitenkaa vielä vaihtanu.
 
Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään.

Tarina alkaa tähän päivään asti moitteetta toimineen, sillä hetkellä muutaman tunnin seisoneen 1.6i -92 a-vectran käynnistyksestä. Startti pyörittää iloisesti, mutta ei edes lupaa, ei vähääkään. Siinä sitten n. puolen tunnin ajan yritän autoa käynnistellä välissä eri pituisia aikoja odotellen. Kaasuun en koskenut missään vaiheessa. Lopulta auto hinaten korjaamon pihaan, jossa viimeinen kokeilu - lähtee käyntiin heti.

Korjaamolla epäilevät tulpanjohtoja, virranjakajan kantta tai sytkäboksia. Pimeässä startatessa katsoin ettei ainakaan näy läpilyöntejä mistään välistä. Tähän asti kone käynyt tosi hyvin sekä lähtenyt käyntiin laakista.

Noh, tästä sitten kotiin ajaen ja toivoen että oli tilapäistä. Auto parkkiin ja parin tunnin päästä kokeilu - eipä lähde.
 
Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään.

Tarina alkaa tähän päivään asti moitteetta toimineen, sillä hetkellä muutaman tunnin seisoneen 1.6i -92 a-vectran käynnistyksestä. Startti pyörittää iloisesti, mutta ei edes lupaa, ei vähääkään. Siinä sitten n. puolen tunnin ajan yritän autoa käynnistellä välissä eri pituisia aikoja odotellen. Kaasuun en koskenut missään vaiheessa. Lopulta auto hinaten korjaamon pihaan, jossa viimeinen kokeilu - lähtee käyntiin heti.

Korjaamolla epäilevät tulpanjohtoja, virranjakajan kantta tai sytkäboksia. Pimeässä startatessa katsoin ettei ainakaan näy läpilyöntejä mistään välistä. Tähän asti kone käynyt tosi hyvin sekä lähtenyt käyntiin laakista.

Noh, tästä sitten kotiin ajaen ja toivoen että oli tilapäistä. Auto parkkiin ja parin tunnin päästä kokeilu - eipä lähde.

Varmaankin juuri tuo sytkäyksikkö.
Katso sinne virranjakajan sisälle miltä näyttää. Jos se olisi pelkkä v-jakajan kansi tai pyörijä, niin olisi varmaan varoitellut jo aiemmin.
Sytytysyksikkö taas voi mennä aivan kerrasta poikki.

Katso tuleeko tulpille kipinää, kun starttaat.

Edit: Puolakin kannataa tarkistaa :)
 
Jälleen käy hyvin. Auto oli seisonut yön yli ja lähti laakista käyntiin, eikä mitään käyntihäiriöitä.
Ajoin pari km ja kotipihassa kokeilin muutamaan kertaan käynnistellä ja hyvin lähti joka kerta. Jokohan taas parin tunnin päästä kenkkuilee...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt tarvis apua viisaammilta -94 Nissan Sunnyn käyntiin saamisessa.
Eli ongelma on että kun yritän startata niin ei tapahdu mitään, muuten virrat lähtee normaalisti päälle mutta startatessa ei kuulu mitään. Päättelin että akku olisi tehnyt tehtävänsä ja hain uuden tilalle mutta edelleen sama tilanne :jahas:
Jos löytyy ideoita ongelman poistamiseen niin :thumbs:
 
Nyt tarvis apua viisaammilta -94 Nissan Sunnyn käyntiin saamisessa.
Eli ongelma on että kun yritän startata niin ei tapahdu mitään, muuten virrat lähtee normaalisti päälle mutta startatessa ei kuulu mitään. Päättelin että akku olisi tehnyt tehtävänsä ja hain uuden tilalle mutta edelleen sama tilanne :jahas:
Jos löytyy ideoita ongelman poistamiseen niin :thumbs:

Ja yleensäkin noissa vähä vanhemmissa autoissa niin laturia kannattaa tarkkailla myös. Yleensä porukka luulee et vika on akussa vaikka usein vika on laturissa...
 
hommatkaa yleismittari niin noitakaan asioita ei tarvi arvailla. tulee kalliiksi nuo arvailut kun joka kokkareen erikseen ostelee ku yrittää vikaa etsiä.


Yleismittari_perus.jpg
 
Pistä valot päälle ja starttaa.

Jos valot himmenee ihan sammuksiin saakka -> akku on tyhjä

Jos valojen kirkkaudessa ei tapahdu muutosta startatessa -> Vika solenoidissa / startissa / piuhoissa / (virtalukon pohjassa).

Hommaa yleismittari ja mittaa startille tulevan paksun johdon ja maan välinen jännite (pitäisi löytyä sama kuin akusta). Seuraavaksi mittaa startille (taino, solenoidille) tulevan ohuen johdon (=heräte) ja maan välinen jännite samalla kun kaveri kääntää avaimen start -asentoon. Pitäisi löytyä ~akun napajännite. Jos molemmat jännitteet löytyy, koputtele vähän solenoidia ja koita startata. Ellei onnistu, joudut irroittamaan startin ja korjaamaan / hakemaa romikselta uuden.
 
Pakkikselta on ennenkin löytynyt apu asiaan jos toiseenkin, joten kysyn täältäkin kun ammatilaisetkin on huuli pyöreenä.

Auto on -03 Chrysler Voyager 2.4 bensa manuaalilootalla. Ongelmana on toimimattomat peruutusvalot. Lamput on ehjät, sulakkeet on ehjät, mutta vaihdelaatikon kyljessä oleva kytkin, joka lamppuja sytyttelee, ei saa virtaa. Kaiken järjen mukaan pitäisi siis olla sulake rikki. Mutta kun tuossa konehuoneen puolella olevassa sähköpääkeskuksessa ei ainakaan minun englannin ymmärryksellä edes ole sulaketta takavaloille, ainakaan erikseen. Jos vain joku tietäisi, minkä sulakkeen takaa ne löytyy vai onko tuolla autossa sitten sulakkeita jossain muuallakin?
 
Pakkikselta on ennenkin löytynyt apu asiaan jos toiseenkin, joten kysyn täältäkin kun ammatilaisetkin on huuli pyöreenä.

Auto on -03 Chrysler Voyager 2.4 bensa manuaalilootalla. Ongelmana on toimimattomat peruutusvalot. Lamput on ehjät, sulakkeet on ehjät, mutta vaihdelaatikon kyljessä oleva kytkin, joka lamppuja sytyttelee, ei saa virtaa. Kaiken järjen mukaan pitäisi siis olla sulake rikki. Mutta kun tuossa konehuoneen puolella olevassa sähköpääkeskuksessa ei ainakaan minun englannin ymmärryksellä edes ole sulaketta takavaloille, ainakaan erikseen. Jos vain joku tietäisi, minkä sulakkeen takaa ne löytyy vai onko tuolla autossa sitten sulakkeita jossain muuallakin?

Johdot poikki?

Yleismittarillahan se selviää ja kytkentäkaavioista olisi aika paljon iloa, että tietää missä on liittimet ja maadoituspisteet.
On kyllä sen verran uusi auto, että aika kummalista olisi, jos johdot olisivat katkenneet tai mahdolliset liittimet hapettuneet pilalle.
 
Johdot poikki?

Yleismittarillahan se selviää ja kytkentäkaavioista olisi aika paljon iloa, että tietää missä on liittimet ja maadoituspisteet.
On kyllä sen verran uusi auto, että aika kummalista olisi, jos johdot olisivat katkenneet tai mahdolliset liittimet hapettuneet pilalle.

Ei ainakaan silmämääräisellä tutkimisella, pitänee vielä mittailla. Sen verran tuosta sain selvitettyä eri lähteistä, että virta kulkee kahdenkin eri kontrolliboksin kautta sinne kytkimelle. Jatkamme tutkimuksia...
 
ARGH! Mälläsin auton oikean renkaan katukiveen, jonka seurauksena rengas jarruttaessa / enemmän käännettäessä osuu lokasuojan koteloon (taakse ja eteen) + ratti on vinossa. Mitä siis on rikki? Otin renkaan pois mutta mitään näkyvää tuhoa en nähnyt/osannut katsoa. Onko jotain pultteja katki, vai jotain isompaa. Jos jollain tietoa tai valistuneita arvauksia siitä mitä on hajalla niin vastauksia kiitos.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom