Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en saa vaihdettua sulaketta 89 vuoden mitsuun. Se kärähtää heti kun se hipaseekin sitä mihin se laitetaan. Eli millä helvetin taikatempulla sen saa vaihettua??
Sulla on auton sähköissä jossain oikosulku, sen takia se sulake palaa. Eli ensin korjataan kyseinen vika, ja sitten uusi sulake tilalle.
 
Sulla on auton sähköissä jossain oikosulku, sen takia se sulake palaa. Eli ensin korjataan kyseinen vika, ja sitten uusi sulake tilalle.

Täytyy kiikuttaa mitsu autosähkökorjaamolle huomenna sitten. Ei nimittäin pysty pitää valojakaan päällä kun alkaa helvetinmoinen vinkuminen kun kääntää valot päälle.

Viat muuten ilmestyi muutamaa tuntia sen jälkeen kun olin pessyt auton. Ei taida mitsu kestää vettä :D
 
No niin autojen rassaajat. Mun tutun autossa on sellasta vikaa, että en nyt itse ihan heti keksinyt ratkaisua.

Auto: Nissan Primera, 1,6 litranen bensakone (ruisku), '95 mallia.
Vika: Auto ei käynnisty.
Oireet: auto oli nykinyt moottoritiellä ajaessa. Perille saapumisen jälkeen auto lähti käyntiin parilla pytyllä ja sammui yskähdellen. Tämän jälkeen ei ole lähteny käyntiin.

Se on tiedossa, että kipinää ei tule. Startatessa tosin virranjakajan pyörijä pyörii. Virtaa ei siis tule virranjakajalle.

Kaikki sulakkeet on tsekattu ja kunnossa. Lisäksi akussa on reilusti virtaa. Mikä voisi olla suurin syypää? Sytytyspuola?
 
No niin autojen rassaajat. Mun tutun autossa on sellasta vikaa, että en nyt itse ihan heti keksinyt ratkaisua.

Auto: Nissan Primera, 1,6 litranen bensakone (ruisku), '95 mallia.
Vika: Auto ei käynnisty.
Oireet: auto oli nykinyt moottoritiellä ajaessa. Perille saapumisen jälkeen auto lähti käyntiin parilla pytyllä ja sammui yskähdellen. Tämän jälkeen ei ole lähteny käyntiin.

Se on tiedossa, että kipinää ei tule. Startatessa tosin virranjakajan pyörijä pyörii. Virtaa ei siis tule virranjakajalle.

Kaikki sulakkeet on tsekattu ja kunnossa. Lisäksi akussa on reilusti virtaa. Mikä voisi olla suurin syypää? Sytytyspuola?

onks tosissaan 95 vuoden nissanis viel jakaja? eiks se mene jo suoraan puolalta tulppaan? no jos siinä kerrran virranjakaja on niin tarkista ettei pyöriä tai kansi ole halki. ihan pienen pieni hiushalkeamakin vaikuttaa jo sen en kipinä menee väärään paikkaan.
 
No niin autojen rassaajat. Mun tutun autossa on sellasta vikaa, että en nyt itse ihan heti keksinyt ratkaisua.

Auto: Nissan Primera, 1,6 litranen bensakone (ruisku), '95 mallia.
Vika: Auto ei käynnisty.
Oireet: auto oli nykinyt moottoritiellä ajaessa. Perille saapumisen jälkeen auto lähti käyntiin parilla pytyllä ja sammui yskähdellen. Tämän jälkeen ei ole lähteny käyntiin.

Se on tiedossa, että kipinää ei tule. Startatessa tosin virranjakajan pyörijä pyörii. Virtaa ei siis tule virranjakajalle.

Kaikki sulakkeet on tsekattu ja kunnossa. Lisäksi akussa on reilusti virtaa. Mikä voisi olla suurin syypää? Sytytyspuola?

Puola! Vaihda jostain muusta autosta puola siihen hetkeksi, jos kipinää tulee taas käy hankkimassa nissaniin oikeanmallinen puola tarvike liikkeestä..
 
Puola! Vaihda jostain muusta autosta puola siihen hetkeksi, jos kipinää tulee taas käy hankkimassa nissaniin oikeanmallinen puola tarvike liikkeestä..

Jakajasta, pyörijästä, puolasta tai sytkäyksiköstä veikkaisin vian löytyvän. Sitten kun ei noista löydy niin ecu rikki (jos em. autossa osallistuu sytytystapahtumiin) ja silleen. Tuskin kuitenkaan mikään iso vika.

Toki ennenkuin mitään lähtisin vaihtamaan, tarkistaisin ettei piuhoja ole nirhautunut poikki (mielestäni epätodennäköistä tässä tapauksessa kun vika on ilmennyt noin) ja mahdolliset hapettuneet liitokset.
 
Jos Nissan Sunny (-89 tai vastaava) ei lataa akkua enää vaikka laturin merkkivalo ei syty, voi vika olla seuraava: Diodisilta tai tasasäädin on palanut laturista. Molempia saa uutena erillisenä parin kympin hintaan mutta ovat vittumaiset vaihtaa (pitää esim. kolvata), uudessa laturissa molemmat tulevat mukana. Laturi maksaa 109e Motonetillä ja on todella helppo vaihtaa itse.

Eli auto imee akun tyhjäksi jo muutaman kilometrin matkalla, akun jännite tulee olla ovet kiinni ja kaikki sähköt sammutettuina noin 12V ja auto käynnissä noin 13.8V. Jos jännite tippuu kun auto käynnistetään, esim. 11.5V, on vika laturissa. Itse laturi on paskana vain jos se laturin merkkivalo palaa kojelaudassa, muuten nuo sisäiset sähköosat.

Nuo voi särkyä jos esim. luukuttaa musiikkia kovalla tehokkaalla vahvistimella :nolo:
Näin varmasti muissakin autoissa.

Tuossa päivän korjausvinkki Nissaniin ;)
 
Eli olis tällainen ongelma. Vectra käy kolmella kun kone on kylmä, mutta alkaa vähitellen toimia kun lämpiää. Ja riittää kun ajan sen kerran päivässä lämpimäksi, niin toimii loppupäivän. Ja taas kun aamulla lähden liikkeelle, niin vähän aikaa mennään kolmella. Bensa haisee ihan saatanasti ja putkessa paukkuu, eli ruiskusuutin tuskin on tukossa. Tulpat vaihdoin, mutta ei ollut apua. Seuraavaksi olisi vaihtolistalla ilmeisesti puolapaketti ja tulpanjohdot. Vai onko kellään muita ideoita?

Kaikista kauneinta tässä on se, että tolla paukuttelulla on 110% varmaa, että katti on sulanut aikaa sitten. Ei ole halpa osa, ei.
 
Jaha. Kävin vaihtaan tulpanjohdot ja vika saattoi selvitä. Yksi tulpanjohdoista oli virranjakaja/puolapaketin päästä aivan törkeän hapettunut. Tuntuu aika omituiselta, kun ainoastaan yhdessä oli toi hapettuma, muissa ei mitään. Tosin mun tuurilla tämä pikku yhdistyshäiriö on sitten rikkonut puolankin. Saas nähdä. Ei ole halpa osa sekään, ei.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaha. Kävin vaihtaan tulpanjohdot ja vika saattoi selvitä. Yksi tulpanjohdoista oli virranjakaja/puolapaketin päästä aivan törkeän hapettunut. Tuntuu aika omituiselta, kun ainoastaan yhdessä oli toi hapettuma, muissa ei mitään. Tosin mun tuurilla tämä pikku yhdistyshäiriö on sitten rikkonut puolankin. Saas nähdä. Ei ole halpa osa sekään, ei.

Yhteen Mitsubishiin kyseltiin puolaa, sitä ei saanut erikseen vaan piti koko toi jakaja/puolasetti ostaa ja hintaa oli n. 700€. Toivottavasti pääset halvemmalla.
 
Yhteen Mitsubishiin kyseltiin puolaa, sitä ei saanut erikseen vaan piti koko toi jakaja/puolasetti ostaa ja hintaa oli n. 700€. Toivottavasti pääset halvemmalla.
Joo, mullakin on tossa kärjetön sytytys, ja siis virranjakaja ja puola samassa. Alkuperäisen hintaa en tiedä, mutta motonetistä sellainen irtois näköjään vähän alta kuuteenkymppiin. Se ei ole paha. Noista vaan ei ikinä tiedä. Se saattaa olla ihan boschin osa, eli alkuperäistä vastaava, tai sitten joku zingzangzong mikä toimii viikon. Jos laittais sellasen ja hukkais ton äkkiä pois. :D
 
auto: ford escort van, 1.4 bensakone, vm.-97
vika: tyhjäkäynti sekoaa totaalisesti parin minuutin välein

vika ei ole ilmamäärämittarissa, eikä tyhjäkäyntisolenoidissa.
ilmavuotoja ei ole ja jokainen sähköpistoke on tarkistettu ja lisätty kontaktirasvaa.
fordin merkkihuollossa (vemix) eivät tiedä mikä on.

mitä tehdä?
 
auto: ford escort van, 1.4 bensakone, vm.-97
vika: tyhjäkäynti sekoaa totaalisesti parin minuutin välein

vika ei ole ilmamäärämittarissa, eikä tyhjäkäyntisolenoidissa.
ilmavuotoja ei ole ja jokainen sähköpistoke on tarkistettu ja lisätty kontaktirasvaa.
fordin merkkihuollossa (vemix) eivät tiedä mikä on.

mitä tehdä?

Viittaisi kyllä johonkin anturivikaan. Onko muitakin käyntioireita,nykiikö ja miten tyhjäkäynti muuttuu? Omassa sierrassa oli tossa viime talvena tyhjäkäynti ihan levotonta ja viaksi paljastui lopulta vääriä arvoja antava kaasuläpänasennontunnistin ja luulisinpa sinunkin escortista tuollaisen löytyvän. Tuon toiminnan pystyy tarkistamaan yleismittarilla mittaamalla joko vastusta tai jännitettä. Arvojen pitäisi muuttua tasaisesti kaasuläppää käännettäessä muistaakseni jostain alle 1 voltista (läppä kiinni) noin 5 volttiin (läppä täysin auki,kaasu pohjassa). Lisää tietoa asiasta löytyy ford forumilta hakusanalla "tps anturi": http://www.ford-club.net/keskustelu/ ja kannatta lueskella muutenkin jos löytyisi ratkaisua ongelmaan. :)
 
Mikähän on kun autosta kuuluu silloin tällöin sellainen "klonks" ääni. Ääni saattaa kuulua vähän tiukemmassa vasemmalle kaartuvassa kurvissa, hiljaa ajettaessa töyssyyn tai jos kiihdyttäessä auto nytkähtää. Kuskin penkiltä kuunneltuna ääni tuntuu kuuluvan vasemmalta takaa. Arvauksia? Auto on galant -89.
 
Miten kytkin varoittelee loppumisestaan?

Ajele 80-100km/h isoimmalla vaihteella, paina kytkin pohjaan, nosta kierroksia vaikka parituhatta kierrosta tasaisen vauhdin lukemasta, pidä kaasu siinä, nosta kytkin nopeasti, paina kaasu pohjaan. Jos kytkin on kulunut, luistaminen ilmenee ko. menetelmällä melko selkeästi. Eli jos kierrokset eivät tipahda heti tasavauhdin lukemiin, kytkin luistaa.
 
Ton saman voi tehdä yhtä hyvin vaikka 50km/h vauhdissa vaihtamalla vitoselle ja sitten kaasu pohjaan. Jos kytkin luistaa, niin kierrokset alkaa nousta eikä oikein mitään tapahdu. Normaalisti se lähtee siitä hitaasti kiihtymään.
 
Mikähän on kun autosta kuuluu silloin tällöin sellainen "klonks" ääni. Ääni saattaa kuulua vähän tiukemmassa vasemmalle kaartuvassa kurvissa, hiljaa ajettaessa töyssyyn tai jos kiihdyttäessä auto nytkähtää. Kuskin penkiltä kuunneltuna ääni tuntuu kuuluvan vasemmalta takaa. Arvauksia? Auto on galant -89.
pakoputki irti? irtotavaraa takakontissa? :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom