Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Probleema:

405 vm - 95 Pösö 1.8i koneella. Autolla ajettu n.160 tkm ja alkanut helisemään lämpösenä ts. ääni on kuin venttiilin naputusta. Kylmänä kulkee kuin sukkasillaan eli ei hirveesti vaikuta mekaaniselle vialle. Onko kellään kokemusta mistä voisi johtua? Hydraulisilta nostajilta loppuu paine? Vai mikä? Tyhjäkäynnillä on hiljaa mutta kierrokset 2500 tai yli niin alkaa kuulumaan nap nap nap...

Mikä neuvoksi? Jäykemmät öljyt? RVS tai muu ihme aine? Paalaus?
 
Auton jarrut huonontuneet todella paljon parin viikon aikana. Eli jarrupoljinta joutuu painamaan lähes pohjaa ennenkö jarruttaa. No katoin jarrunesteet niin eiköhän se säilöi oo tyhjänä. Lisäsin säiliön suositusrajalle DOT 4 jarrunestettä, mitä autoni ohjekirjan mukaan piti laittaa. No vähän parantu jarrut (eli ei tarvi niin pohjaa painaa), mutta silti huomattavasti heikommat kuin aiemmin. Mistäköhän tämä johtuu? Jarrupalat kenties kuluneet? Jarruneste ei kulkeudu säiliöstä eteenpäin? Auto huollettu ja katsastettu n. 1kk sitten...

Edit. Niin ja auto on -96 Opel Corsa 1.2 hatchback
 
Auton jarrut huonontuneet todella paljon parin viikon aikana. Eli jarrupoljinta joutuu painamaan lähes pohjaa ennenkö jarruttaa. No katoin jarrunesteet niin eiköhän se säilöi oo tyhjänä. Lisäsin säiliön suositusrajalle DOT 4 jarrunestettä, mitä autoni ohjekirjan mukaan piti laittaa. No vähän parantu jarrut (eli ei tarvi niin pohjaa painaa), mutta silti huomattavasti heikommat kuin aiemmin. Mistäköhän tämä johtuu? Jarrupalat kenties kuluneet? Jarruneste ei kulkeudu säiliöstä eteenpäin? Auto huollettu ja katsastettu n. 1kk sitten...

Edit. Niin ja auto on -96 Opel Corsa 1.2 hatchback

melkein voisin lyödä vetoa että takajarrusylinterit vuotaa.
ja jos säiliö on tyhjä niin jarrut ei hirveesti parane vain nestettä lisäämällä jarrut pitäisi myös ilmata.
 
nestettä ei tarvi koskaan lisätä vaan se neste pinta vajoaa sitä myöden kun palat kuluu. uudet palat kun vaihtaa niin nestepinta on normaalissa, koska mäntä työntyy luonnollisessti sisemmäs mitä paksummat palat ja näin ollen nestepinta nousee. jos neste kuitenkin katoaa niin vuoto on joko sylintereissä tai letkuissa, mutta en moista usko koska olet vasta auton katsastanut ja siellä nuo vuodot yleisesti ottaen katsotaan aika tarkkaan. joten levyistä ja paloista lähtisin liikkeelle.
 
nestettä ei tarvi koskaan lisätä vaan se neste pinta vajoaa sitä myöden kun palat kuluu. uudet palat kun vaihtaa niin nestepinta on normaalissa, koska mäntä työntyy luonnollisessti sisemmäs mitä paksummat palat ja näin ollen nestepinta nousee. jos neste kuitenkin katoaa niin vuoto on joko sylintereissä tai letkuissa, mutta en moista usko koska olet vasta auton katsastanut ja siellä nuo vuodot yleisesti ottaen katsotaan aika tarkkaan. joten levyistä ja paloista lähtisin liikkeelle.

Juu nyt ainaki ku lisäsin sitä nestettä siihen jarrunestesäiliöön (n.8h sitten)niin sen pinta on ainaki pysyny samana (ei vuoda mistään?) Aika nopeesti noi palat kulunut ku katsastuksen jälkeen jarru reagoi n. parin sentin polkimen painalluksen jälkeen, nyt vasta n.10cm painalluksen jälkeen alkaa jarrut ottaa...
 
Auton jarrut huonontuneet todella paljon parin viikon aikana. Eli jarrupoljinta joutuu painamaan lähes pohjaa ennenkö jarruttaa. No katoin jarrunesteet niin eiköhän se säilöi oo tyhjänä. Lisäsin säiliön suositusrajalle DOT 4 jarrunestettä, mitä autoni ohjekirjan mukaan piti laittaa. No vähän parantu jarrut (eli ei tarvi niin pohjaa painaa), mutta silti huomattavasti heikommat kuin aiemmin. Mistäköhän tämä johtuu? Jarrupalat kenties kuluneet? Jarruneste ei kulkeudu säiliöstä eteenpäin? Auto huollettu ja katsastettu n. 1kk sitten...

Edit. Niin ja auto on -96 Opel Corsa 1.2 hatchback


Jarrupalat on voinu kulua loppuun: Vaiha uudet, ei paljoa maksa. Jos ei ala jarrut pelaamaan niin vika saattaa olla jarrukengissä tai justiin tuossa ettei jarruneste liiku eteenpäin.
 
Veikkaisin tota topin yllämainitsemaa takajarrusylinterien vuotamista, tuollaisessa corsassahan on luonnollisesti takana rumpujarrut ja jos sylinterit vähän vuotaa niin sitä on melko mahdoton nähdä ulospäin. Ilmaaminen on joka tapauksessa edessä, viimeistään sylinterirempan jälkeen. Muista vaihtoehdoista tulee sit mieleen jarrupääsylinteri mut se on aika epätodennäköinen vaihtoehto
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Veikkaisin tota topin yllämainitsemaa takajarrusylinterien vuotamista, tuollaisessa corsassahan on luonnollisesti takana rumpujarrut ja jos sylinterit vähän vuotaa niin sitä on melko mahdoton nähdä ulospäin. Ilmaaminen on joka tapauksessa edessä, viimeistään sylinterirempan jälkeen. Muista vaihtoehdoista tulee sit mieleen jarrupääsylinteri mut se on aika epätodennäköinen vaihtoehto

Onkohan tuollanen isoki remontti? Tuleekohan kalliiksi jos vie korjaamolle? Mitään hajua? Ne pystyis samalla kattoo mistä todellinen vika johtuu...
 
Onkohan tuollanen isoki remontti? Tuleekohan kalliiksi jos vie korjaamolle? Mitään hajua? Ne pystyis samalla kattoo mistä todellinen vika johtuu...

takajarru sylinteri maksaa 7€kpl kengät kannattaa vaihtaa samalla 18€.
eli osat ei ainakaan paljoa maksa jos se johtuu takajarrusylinteristä. omassa sorsassa -97 meni sylinterit vaihtoon jo pari vuotta sitten. ja ei nää ilman rummun irrottamista vuotaako vai ei. mulla oli vuoto sen verran vähäistä että piti sylinterin pölysuoja irrottaa ennen kuin näki mistä vuotaa.
Sorsan tuntien suosittelen myös pyörän laakereiden vaihtamista samalla.
 
Probleema:

405 vm - 95 Pösö 1.8i koneella. Autolla ajettu n.160 tkm ja alkanut helisemään lämpösenä ts. ääni on kuin venttiilin naputusta. Kylmänä kulkee kuin sukkasillaan eli ei hirveesti vaikuta mekaaniselle vialle. Onko kellään kokemusta mistä voisi johtua? Hydraulisilta nostajilta loppuu paine? Vai mikä? Tyhjäkäynnillä on hiljaa mutta kierrokset 2500 tai yli niin alkaa kuulumaan nap nap nap...

Mikä neuvoksi? Jäykemmät öljyt? RVS tai muu ihme aine? Paalaus?

Oletko varma että moottorissa on hydraulisesti säätyvät venttiilit? Jos kone on 8-venttiilinen, niin voi olla että siinä on palasäätö, ja venttiilien säädättäminen voisi auttaa tuohon mainitsemaasi ongelmaan.
 
Bemarin e39 koneesta kuuluu ylimääräistä ääntä/naksutusta, ilmeisesti venttiilinnostaja jumissa. Osaako kukaan heittää mitään arviota mitä voi tollaseen E39 523 maksaa venttiilinnostajien remontti? Ilmeisesti lähelle tuhatta euroa saattaa mennä.. :(

Alkuviikosta forte-käsittely ja sitten merkkiliikkeeseen diagnosia varten, saas nähdä miten kallista remppaa epäilevät..

Auto kuitenkin muuten toimii normaalisti, ylimääräistä ääntä vaan pitää pahus..
 
Mikähän mahtaa olla vikana kun tollaisessa bmw316 e36:ses tuo kuljettajan puolen ikkuna alas tullessa pompsahtaa tuonne eteenpäin pois paikaltaan ja siinä keski kohdassa kun nuo kiskot on ääri asennossa etummainen (oikeanpuoleinen) pompsahtaa irti. Ja kun ikkuna alhaalla ja alan veivaamaan ylöspäin lähtee ikkuna nousemaan takakenossa eli lähtee ikkunan vasemmasta reunasta irti.
 
Mikähän mahtaa olla vikana kun tollaisessa bmw316 e36:ses tuo kuljettajan puolen ikkuna alas tullessa pompsahtaa tuonne eteenpäin pois paikaltaan ja siinä keski kohdassa kun nuo kiskot on ääri asennossa etummainen (oikeanpuoleinen) pompsahtaa irti. Ja kun ikkuna alhaalla ja alan veivaamaan ylöspäin lähtee ikkuna nousemaan takakenossa eli lähtee ikkunan vasemmasta reunasta irti.
Muistaisin että mullakin on joskus ollut jossain autossa samanlainen vika, en sitä kylläkään koskaan korjannut. Bemarissa on sentään helppo purkaa ovipahvi, joten ei muuta kuin se irti niin näet mitä siellä on. Veikkaisin, että toinen ohjuri on irti alapäästä.
 
Mulla on -85 vuoden bemari 518i ?e34?. Ongelmana on lukkopesät molemmissa etuovissa, eli lukot ei aukea avaimella eikä mene kiinni. Avainkin on käyty teettämässä uudelleen.

Eli olisiko mahdollista korjauttaa molemmat lukkopesät hinnalla joka on pienempi kuin itse auton arvo? Miten? Voisiko ite korjata oikeilla välineillä? Tai varmaan joutuisi ostamaan uudet lukkopesät ym. joita ei saa nuin vanhaan autoon?

Ps. ostakaa pois peltoautoksi jos ei saa korjattua tuota ongelmaa.
 
Opel Vectra 2.0i Expression -93

sadekelillä lasit menee huuruun vaikka koko ajan puhaltaa kuumaa ilmaa. Mistä johtuu?
 
Mulla on -85 vuoden bemari 518i ?e34?. Ongelmana on lukkopesät molemmissa etuovissa, eli lukot ei aukea avaimella eikä mene kiinni. Avainkin on käyty teettämässä uudelleen.

Eli olisiko mahdollista korjauttaa molemmat lukkopesät hinnalla joka on pienempi kuin itse auton arvo? Miten? Voisiko ite korjata oikeilla välineillä? Tai varmaan joutuisi ostamaan uudet lukkopesät ym. joita ei saa nuin vanhaan autoon?

Ps. ostakaa pois peltoautoksi jos ei saa korjattua tuota ongelmaa.


Mites ootko romiksilta kyselly, jos sattuis löytymään käytettyä lukkosarjaa?

Ps. Minkä arvoisena autoa pidät ja onko leimaa jäljellä? ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom