- Liittynyt
- 3.6.2004
- Viestejä
- 61
- Ikä
- 41
kuulostaa sähkövialta...varsinki kun on noin vanha auto
Samaa ajattelin itsekin mutta kokeilin ottaa tulpan irti ja laitoin moottorin runkoa vasten samalla kun käynnistin niin antoi ainakin kipinän..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kuulostaa sähkövialta...varsinki kun on noin vanha auto
Repesin:D:lol2:Käännä toiseen suuntaan.
Auton jarrut huonontuneet todella paljon parin viikon aikana. Eli jarrupoljinta joutuu painamaan lähes pohjaa ennenkö jarruttaa. No katoin jarrunesteet niin eiköhän se säilöi oo tyhjänä. Lisäsin säiliön suositusrajalle DOT 4 jarrunestettä, mitä autoni ohjekirjan mukaan piti laittaa. No vähän parantu jarrut (eli ei tarvi niin pohjaa painaa), mutta silti huomattavasti heikommat kuin aiemmin. Mistäköhän tämä johtuu? Jarrupalat kenties kuluneet? Jarruneste ei kulkeudu säiliöstä eteenpäin? Auto huollettu ja katsastettu n. 1kk sitten...
Edit. Niin ja auto on -96 Opel Corsa 1.2 hatchback
Probleema:
405 vm - 95 Pösö 1.8i
nestettä ei tarvi koskaan lisätä vaan se neste pinta vajoaa sitä myöden kun palat kuluu. uudet palat kun vaihtaa niin nestepinta on normaalissa, koska mäntä työntyy luonnollisessti sisemmäs mitä paksummat palat ja näin ollen nestepinta nousee. jos neste kuitenkin katoaa niin vuoto on joko sylintereissä tai letkuissa, mutta en moista usko koska olet vasta auton katsastanut ja siellä nuo vuodot yleisesti ottaen katsotaan aika tarkkaan. joten levyistä ja paloista lähtisin liikkeelle.
Auton jarrut huonontuneet todella paljon parin viikon aikana. Eli jarrupoljinta joutuu painamaan lähes pohjaa ennenkö jarruttaa. No katoin jarrunesteet niin eiköhän se säilöi oo tyhjänä. Lisäsin säiliön suositusrajalle DOT 4 jarrunestettä, mitä autoni ohjekirjan mukaan piti laittaa. No vähän parantu jarrut (eli ei tarvi niin pohjaa painaa), mutta silti huomattavasti heikommat kuin aiemmin. Mistäköhän tämä johtuu? Jarrupalat kenties kuluneet? Jarruneste ei kulkeudu säiliöstä eteenpäin? Auto huollettu ja katsastettu n. 1kk sitten...
Edit. Niin ja auto on -96 Opel Corsa 1.2 hatchback
Veikkaisin tota topin yllämainitsemaa takajarrusylinterien vuotamista, tuollaisessa corsassahan on luonnollisesti takana rumpujarrut ja jos sylinterit vähän vuotaa niin sitä on melko mahdoton nähdä ulospäin. Ilmaaminen on joka tapauksessa edessä, viimeistään sylinterirempan jälkeen. Muista vaihtoehdoista tulee sit mieleen jarrupääsylinteri mut se on aika epätodennäköinen vaihtoehto
Onkohan tuollanen isoki remontti? Tuleekohan kalliiksi jos vie korjaamolle? Mitään hajua? Ne pystyis samalla kattoo mistä todellinen vika johtuu...
Probleema:
405 vm - 95 Pösö 1.8i koneella. Autolla ajettu n.160 tkm ja alkanut helisemään lämpösenä ts. ääni on kuin venttiilin naputusta. Kylmänä kulkee kuin sukkasillaan eli ei hirveesti vaikuta mekaaniselle vialle. Onko kellään kokemusta mistä voisi johtua? Hydraulisilta nostajilta loppuu paine? Vai mikä? Tyhjäkäynnillä on hiljaa mutta kierrokset 2500 tai yli niin alkaa kuulumaan nap nap nap...
Mikä neuvoksi? Jäykemmät öljyt? RVS tai muu ihme aine? Paalaus?
Muistaisin että mullakin on joskus ollut jossain autossa samanlainen vika, en sitä kylläkään koskaan korjannut. Bemarissa on sentään helppo purkaa ovipahvi, joten ei muuta kuin se irti niin näet mitä siellä on. Veikkaisin, että toinen ohjuri on irti alapäästä.Mikähän mahtaa olla vikana kun tollaisessa bmw316 e36:ses tuo kuljettajan puolen ikkuna alas tullessa pompsahtaa tuonne eteenpäin pois paikaltaan ja siinä keski kohdassa kun nuo kiskot on ääri asennossa etummainen (oikeanpuoleinen) pompsahtaa irti. Ja kun ikkuna alhaalla ja alan veivaamaan ylöspäin lähtee ikkuna nousemaan takakenossa eli lähtee ikkunan vasemmasta reunasta irti.
Mulla on -85 vuoden bemari 518i ?e34?. Ongelmana on lukkopesät molemmissa etuovissa, eli lukot ei aukea avaimella eikä mene kiinni. Avainkin on käyty teettämässä uudelleen.
Eli olisiko mahdollista korjauttaa molemmat lukkopesät hinnalla joka on pienempi kuin itse auton arvo? Miten? Voisiko ite korjata oikeilla välineillä? Tai varmaan joutuisi ostamaan uudet lukkopesät ym. joita ei saa nuin vanhaan autoon?
Ps. ostakaa pois peltoautoksi jos ei saa korjattua tuota ongelmaa.