Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opel Vectra 2.0i Expression -93

sadekelillä lasit menee huuruun vaikka koko ajan puhaltaa kuumaa ilmaa. Mistä johtuu?

Paskainen sisäilmansuodatin? Onko vaihdettu milloin? Vesi pääsee suodattimelle, jolloin huurtuu. Myös lämppärinkenno saattaa vuotaa, mutta veikkaisin ensimmäistä.
 
Paskainen sisäilmansuodatin? Onko vaihdettu milloin? Vesi pääsee suodattimelle, jolloin huurtuu. Myös lämppärinkenno saattaa vuotaa, mutta veikkaisin ensimmäistä.

Ei ole tietääkseni ikinä vaihdettu. Olen autojen kanssa ihan tohelo eli missä tuo sisäilmansuodatin sijaitsee?

Hassua on että kun puhaltaa kylmää ilmaa tuulilasille niin huuru lähtee miltei kokonaan pois... mutta heti ku laittaa kuumaa niin alta sekunnissa ei näe mitään. :david:
 
Ei ole tietääkseni ikinä vaihdettu. Olen autojen kanssa ihan tohelo eli missä tuo sisäilmansuodatin sijaitsee?

Hassua on että kun puhaltaa kylmää ilmaa tuulilasille niin huuru lähtee miltei kokonaan pois... mutta heti ku laittaa kuumaa niin alta sekunnissa ei näe mitään. :david:

Tuo mun Korjaamoyrittäjäni sanoo, että lämppärin kenno siellä kettuilee.
Sisäilmansuodatinta voi olla kuulemma vaikee sun autostas löytää;)
 
Ei ole tietääkseni ikinä vaihdettu. Olen autojen kanssa ihan tohelo eli missä tuo sisäilmansuodatin sijaitsee?

Hassua on että kun puhaltaa kylmää ilmaa tuulilasille niin huuru lähtee miltei kokonaan pois... mutta heti ku laittaa kuumaa niin alta sekunnissa ei näe mitään. :david:

No ainakin tuo suodatin on helppo ekaksi tarkistaa ennenkuin rupeaa kennon kanssa puljaamaan. Pitäisi olla siinä tuulilasin ja moottorin välissä muovien alla. Voi olla, että siellä on myös veden poistoreiät tukossa. Tässä on ohjeet Astra F:n vastaavaan operaatioon, pitäisi aika samanlainen homma olla Vectrassa....ehkä. :)

linkki
 
-89 Galant. Öljyn merkkivalo ja check engine valo palaa vaikka koneessa on öljyä. WTF?? Uskaltaako ajaa?!?!
 
Mites ootko romiksilta kyselly, jos sattuis löytymään käytettyä lukkosarjaa?

Ps. Minkä arvoisena autoa pidät ja onko leimaa jäljellä? ;)

Nuita lukkosarjoja ei löydy mistään. :(
Auto ei ole sinänsä minkään arvoinen ja leimaa ei ole, mutta olis ollu mukavaa saada lukot kuntoon kohtuullisella hinnalla ja pari ens kesää tuota piettäny kesäautona ja sitten myydä pois.
 
-89 Galant. Öljyn merkkivalo ja check engine valo palaa vaikka koneessa on öljyä. WTF?? Uskaltaako ajaa?!?!


Sanoisin että uskaltaa jos ei pidä ylimäärästä ääntä ja tosiaan öljyä piisaa. öljynpaine-anturi rikki. Jos venttiilit naputtaa entistä kovemmin ni sit ei kannata ajaa yhtää.
 
Apua.

Rakkaasta Eskosta kilahti vaihdelaatikko tossa männäviikolla ja uusi (=toimiva) pitäisi saada.
Auto on siis Ford Escort v-96 1.6:n moottorilla. Eräs purkaamo myy vm 93:n laatikkoa kohtuulliseen hintaan, mutta se mietityttää, että sopiikohan se varmasti tähän mun helmeeni...

Jos jollakulla olisi tietoa niin hatunnostoa ja kiitosta jo valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mitsubishi Colt Gti -90.

Ei lataa, eikä latauksen merkkivalo syty kun laittaa virrat päälle. Autolla pääsee ajamaan kun pitää autoa yön laturissa ja ajaa päivällä akun voimin...

Mikä vialla!?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laturi paskana.
Eikun uusi tilalle, ei maksa maltaita. Jos osaat niin kato onko hiilet kunnossa, jos vaan niistä on kyse niin ei maksa ehkä edes niin paljon kun laturi.
 
Mitsubishi Colt Gti -90.

Ei lataa, eikä latauksen merkkivalo syty kun laittaa virrat päälle. Autolla pääsee ajamaan kun pitää autoa yön laturissa ja ajaa päivällä akun voimin...

Mikä vialla!?

No eikös se jo kysymyksestä paista kuin aurinko veenukseen?

Laturi paskana, tai sen kytkennöissä kontaktihärö.
 
Laturi paskana.
Eikun uusi tilalle, ei maksa maltaita. Jos osaat niin kato onko hiilet kunnossa, jos vaan niistä on kyse niin ei maksa ehkä edes niin paljon kun laturi.

Kaikkiin latureihin ei sitten hiiliä vaihda mcgyverkään. Mutta kannattaa edes tarkistaa, onko mahdollista ja jos ei itse osaa, olisko halvempaa pajalla kuin uusi laturi. Laturit on tyyriitä.
 
Kaikkiin latureihin ei sitten hiiliä vaihda mcgyverkään. Mutta kannattaa edes tarkistaa, onko mahdollista ja jos ei itse osaa, olisko halvempaa pajalla kuin uusi laturi. Laturit on tyyriitä.
tuo on totta, mutta jos on yksikertainen ns hiilisilta joka on kiinni kahdella pultilla niin sellasen kyllä jokainen osaa vaihtaa. jos taas ei tollasta "hiilisiltaa" ole niin ei kannata alkaa itse vaihteleen. ja jos joku nyrkkipaja vaihtaa halvalla niin uudet hiilöet. jos taas hintaero on muutaman kympin uuteen laturiin nähden niin sitten uus tilalle. latureissa kun on muitakin kuluvia osia kuin hiilet.
 
Eikun mietin sitä vaan että vaikka laturi olisikin paskana niin pitäisi latauksen merkkivalon palaa. Mutta ei vilahdakkaan. Eikä ole poltin palanut :D, Laturi maksaa 115€ halvimmillaan tuohon. Joten en vielä ihan heti mielelläni sitä vaihtaisi. Hiilethän eivät maksa kun noin 2-3€

Edit: Hiilet vaihdettu 30000 sitten....
 
Mitsubishi Colt Gti -90.

Ei lataa, eikä latauksen merkkivalo syty kun laittaa virrat päälle. Autolla pääsee ajamaan kun pitää autoa yön laturissa ja ajaa päivällä akun voimin...

Mikä vialla!?
1. Onko laturin herätejohto (sellainen ohut, päässä luultavasti abikoliitin) kiinni laturissa?

2. Jos on, ota herätejohto irti, virrat päälle ja johdon ja maan (auton rungon) väliltä pitäisi löytyä kutakuinkin akun napajännite. Jos löytyy -> vika laturissa, jos ei -> vika välillä akku -> virtalukko -> latausvalon poltin -> herätejohto.
 
Osaisiko joku sanoa kuinka edetä kun:

Automme (VW Bora -99) toinen käynnistysavain lakkasi toimimasta. Eli auto ilmoittaa että "elektroninen ajonesto" tms. Avaimessa on käsittääkseni joku siru tai joku joka nyt reistailee tai jotain? Missäs tälläisiä korjaillaan Vantaan lähellä ja mitä tuollainen maksaa? Toinen avain toimii ongelmitta. Kiitos jo etukäteen.
 
Eikun mietin sitä vaan että vaikka laturi olisikin paskana niin pitäisi latauksen merkkivalon palaa.

Joissakin merkeissä latausvalo ei pala, jos miinushiili kuluu loppuun ensimmäisenä. Tämä taas puolestaan saattaa vahingoittaa diodeja, jolloin uusi laturi on helpoin ratkaisu.
 
Osaisiko joku sanoa kuinka edetä kun:

Automme (VW Bora -99) toinen käynnistysavain lakkasi toimimasta. Eli auto ilmoittaa että "elektroninen ajonesto" tms. Avaimessa on käsittääkseni joku siru tai joku joka nyt reistailee tai jotain? Missäs tälläisiä korjaillaan Vantaan lähellä ja mitä tuollainen maksaa? Toinen avain toimii ongelmitta. Kiitos jo etukäteen.
Paikallinen merkkiliike. (vw-center tai laakkonen?)
 
Mä en saa vaihdettua sulaketta 89 vuoden mitsuun. Se kärähtää heti kun se hipaseekin sitä mihin se laitetaan. Eli millä helvetin taikatempulla sen saa vaihettua??
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom