Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omistan vanhan corollan (vm89). Laturin merkkivalo on jo useamman kuukauden ajan syttynyt ajoittain palamaan. Auto on kuitenkin pelannut moitteetta.

Tänään auto ei suostunut käynnistymään. Virtaa oli akussa, mutta kone ei edes yrittänyt pyörähtää käyntiin. n. 10 tunnin kuluttua kokeilin uudelleen, auto lähti ekalla yrityksellä käyntiin, mutta akusta loppui virta muutaman eka ajokilometrin aikana. Missähän mahtaa olla vika? Laturi sökö?
Laturin hiilet lopussa? Jälkimmäinen ongelma kuullostaisi siltä että joku piuha (maadoitus?) ei saa kontaktia. Tarkista ensitöiksesi ainakin akkuun menevät kaapelit (irrota kaapelikengät, puhdista ja rasvaa navat), sekä akun ja auton rungon välinen maadoituspiste (kaapeli irti -> hankaat vaikka hiekkapaperilla ruosteet/paskat pois -> kaapeli kiinni).
 
Volkswagen Golf, syntynyt armon vuonna 1989. Pari tuntia sitten, hakiessani kaveria sammutin auton ja kun yritin käynnistää ei tapahtunut mitään. Ei edes yrittänyt lähteä käyntiin, ainoastaan työntämällä käynnistyi. Sähköt meni jotenkin päin vittua ja toimi kaasua painamalla --> mitä enemmän kaasua, sitä useampi sähkölaite (valot, vilkut, ledit kojetaulussa, kattolamppu, cd-soitin jne) toimi. Moottorin lämpömittari ja bensamittari totteli samaa kaavaa. Kun ei painanut kaasua, ei ollut sähköä paljon mitään. Auton ollessa sammuksissa poweria oli vähän, ja akku on viime viikolla ostettu uutena joten se ei voi olla tyhjä. Veljen kaveri sanoi omasta autostaan solenoidin menneen ja oireet oli olleet samat. Auton kunnolla ei sinänsä ole väliä, mutta sillä pitäisi lähteä huomenna rmj:hin ja tulee kiire tehdä asialle jotain. APUA PERKELE :itku:
 
käynnistyi. Sähköt meni jotenkin päin vittua ja toimi kaasua painamalla --> mitä enemmän kaasua, sitä useampi sähkölaite (valot, vilkut, ledit kojetaulussa, kattolamppu, cd-soitin jne) toimi. Moottorin lämpömittari ja bensamittari totteli samaa kaavaa.. APUA PERKELE :itku:

Tiukkaa laturin hihna
 
Lootaöljyt

Laatikon öljyproppua tässä koettanut avata ja tuloksena kolme taittunutta avainta ja aika heikkoonkuntoon mennyt proppu. Vissiin se pitää sit liikkeeseen viedä vai olisko hyviä ehdotuksia viel kokeiltavaksi.. Kyseessä tommoinen 8mm neliökannalla oleva proppu.
 
Laatikon öljyproppua tässä koettanut avata ja tuloksena kolme taittunutta avainta ja aika heikkoonkuntoon mennyt proppu. Vissiin se pitää sit liikkeeseen viedä vai olisko hyviä ehdotuksia viel kokeiltavaksi.. Kyseessä tommoinen 8mm neliökannalla oleva proppu.

Käännä toiseen suuntaan.
 
En tiiä ny kuuluuko varsinaiseti tänne mut kokeillaan: eli tuossa yöllä kosautin auton pohjan metsätiellä kiveen ja tuloksena voimakkaasti lommolla oleva ja vuotava öljypohja. Mitähän tollasen vaihtaminen maksaa ja voiko sieltä olla muutakin paskana eli onko öljypohjan sisäpuolella jotain kamaa joka voi rikkoontua jos pohja painuu sisään jonkun verran. Ei ollut kotiinkaan matkaa ku 100km...:hyper:
 
En tiiä ny kuuluuko varsinaiseti tänne mut kokeillaan: eli tuossa yöllä kosautin auton pohjan metsätiellä kiveen ja tuloksena voimakkaasti lommolla oleva ja vuotava öljypohja. Mitähän tollasen vaihtaminen maksaa ja voiko sieltä olla muutakin paskana eli onko öljypohjan sisäpuolella jotain kamaa joka voi rikkoontua jos pohja painuu sisään jonkun verran. Ei ollut kotiinkaan matkaa ku 100km...:hyper:


Ei hämminkiä enään...
 
Eli Nissan sunny -88 ei enää inahdakkaan.
Kauppareissulle lähtiessä starttasi hiukan huonosti ja ensimmäisessä risteyksessä vilkku naksutti omituisesti, sitten putosi bensamittari nollille, eikä seuraavassa risteyksessä vilkkukaan enää toiminut. Kaupan pihaan päästiin, mutta pois lähtiässä ei enää inahtanutkaan, ei sytyttänyt mitään valoja kojetauluun. Akun johdot tarkistettiin ja mittarinäytti, että virtaa on, mutta mitkään sähkölaitteet ei toimi. Mäkilähdöllä saatiin kuitenkin käyntiin ja päästiin pois.
Mitä tuolle nyt pitäisi tehdä?
Piuhoissa ilmeisesti jotain vikaa?, mistä kannattaisi alkaa etsiä?
 
Mikäköhän voisi olla mun VW Golf -94:ssä vikana? Jotain remppaa on tehty ja suurimmat oireet korjaantuneet, mutta edelleen on jotain häikkää. Hiljattain on siis lambda-anturi vaihdettu, sytytystulpat vaihdettu ja ilmanputsari vaihdettu. Lambda-anturi vaihdettiin kun tyhjäkäynti oli todella epätasaista ja välillä sitä ei tuntunut olevan juuri ollenkaan. Sytytystulpat taasen oli niin huonossa hapessa että auto ei enää käynnistynyt (jooh, en ole ollut hirveän kiinnostunut autoni huollattamisesta :D). Noh, nyt on auto muuten kunnossa mutta toisinaan yli satasen nopeuksissa "menee tukkoon" eli tuntuu että ei kulje vaikka kaasua painaa, tämä tosin korjaantuu itsekseen muutamassa sekunnissa. Välillä taas kun löysää kaasua ihan vähänkin (siis sillä tavalla että normaalisti vauhti vain hiljenee vähän), auto nytkähtää ja käyttäytyy niin kuin kaasua ei painaisi ollenkaan. Tämäkin korjaantuu parissa sekunnissa. Missä vika?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli Nissan sunny -88 ei enää inahdakkaan.
Kauppareissulle lähtiessä starttasi hiukan huonosti ja ensimmäisessä risteyksessä vilkku naksutti omituisesti, sitten putosi bensamittari nollille, eikä seuraavassa risteyksessä vilkkukaan enää toiminut. Kaupan pihaan päästiin, mutta pois lähtiässä ei enää inahtanutkaan, ei sytyttänyt mitään valoja kojetauluun. Akun johdot tarkistettiin ja mittarinäytti, että virtaa on, mutta mitkään sähkölaitteet ei toimi. Mäkilähdöllä saatiin kuitenkin käyntiin ja päästiin pois.
Mitä tuolle nyt pitäisi tehdä?
Piuhoissa ilmeisesti jotain vikaa?, mistä kannattaisi alkaa etsiä?

Laturi paskana?

edit. tai sitten ei, jos kerran akussa virtaa..
 
Mikäköhän voisi olla mun VW Golf -94:ssä vikana? Jotain remppaa on tehty ja suurimmat oireet korjaantuneet, mutta edelleen on jotain häikkää. Hiljattain on siis lambda-anturi vaihdettu, sytytystulpat vaihdettu ja ilmanputsari vaihdettu. Lambda-anturi vaihdettiin kun tyhjäkäynti oli todella epätasaista ja välillä sitä ei tuntunut olevan juuri ollenkaan. Sytytystulpat taasen oli niin huonossa hapessa että auto ei enää käynnistynyt (jooh, en ole ollut hirveän kiinnostunut autoni huollattamisesta :D). Noh, nyt on auto muuten kunnossa mutta toisinaan yli satasen nopeuksissa "menee tukkoon" eli tuntuu että ei kulje vaikka kaasua painaa, tämä tosin korjaantuu itsekseen muutamassa sekunnissa. Välillä taas kun löysää kaasua ihan vähänkin (siis sillä tavalla että normaalisti vauhti vain hiljenee vähän), auto nytkähtää ja käyttäytyy niin kuin kaasua ei painaisi ollenkaan. Tämäkin korjaantuu parissa sekunnissa. Missä vika?

Riippuu vähän millä moottorilla auto on.

- ilmamassamittari (jos on), tai imuvuoto ilmamassamittarin ja sylinterikannen välissä
- polttoainepumppu
- polttoainesuodatin
...

Voi olla mitä vaan :)
 
Kenelläkään tietoa mitä maksaa uusi pakoputki 96-vuoden hatchback opel corsaan 1.2I? Ku vanhasta irtosi viimeiset 60cm ja takavaimennin :jahas: eikä uudelleen hitsauskaan varmaan taida oikeen onnistua...
 
Tuli ostettua muutama päivä sitten Nissan Micra 1.3 16v vuosimallia 1999. Muuten on kaikki menny hyvin, mutta bensankulutus on kaikkee muuta mitä odotin. Missään ei näy vuotoja, eikä myöskään haise bensa. Oiskohan ryyppy hirttäny päälle tai jotain. Yks ton kirpun ostamisen motiivi oli nimenomaan, että se veis vähän bensaa. Paljonkohan moisen korjaukset maksaa?
 
Tuli ostettua muutama päivä sitten Nissan Micra 1.3 16v vuosimallia 1999. Muuten on kaikki menny hyvin, mutta bensankulutus on kaikkee muuta mitä odotin. Missään ei näy vuotoja, eikä myöskään haise bensa. Oiskohan ryyppy hirttäny päälle tai jotain. Yks ton kirpun ostamisen motiivi oli nimenomaan, että se veis vähän bensaa. Paljonkohan moisen korjaukset maksaa?
Kuinka paljo se vie ja minkälaisessa ajossa?
 
Tuli ostettua muutama päivä sitten Nissan Micra 1.3 16v vuosimallia 1999. Muuten on kaikki menny hyvin, mutta bensankulutus on kaikkee muuta mitä odotin. Missään ei näy vuotoja, eikä myöskään haise bensa. Oiskohan ryyppy hirttäny päälle tai jotain. Yks ton kirpun ostamisen motiivi oli nimenomaan, että se veis vähän bensaa. Paljonkohan moisen korjaukset maksaa?
Taitaa olla ruiskukone, eli ei sieltä "ryyppyjä" löydy. Normihommat kantsii tarkistaa tai vaihtaa ekana, eli tulpat, ilman- ja bensansuodatin.
 
Kenelläkään tietoa mitä maksaa uusi pakoputki 96-vuoden hatchback opel corsaan 1.2I? Ku vanhasta irtosi viimeiset 60cm ja takavaimennin :jahas: eikä uudelleen hitsauskaan varmaan taida oikeen onnistua...
www.motonet.fi

Takapönttö 34e, väliosa 35e.
 
Kenelläkään tietoa mitä maksaa uusi pakoputki 96-vuoden hatchback opel corsaan 1.2I? Ku vanhasta irtosi viimeiset 60cm ja takavaimennin :jahas: eikä uudelleen hitsauskaan varmaan taida oikeen onnistua...
Motonetista takapönttö 34 € ja väliputki 35 €.

edit. foobarilla kulkee lujempaa...
 
Kävipä eilen niin, että ajoin kaatosateessa suuresta vesilätäköstä jonka jälkeen ei auto lähtenyt enää käyntiin kun olin lähdössä kaupan pihasta, annoin seistä puolisen tuntia jonka jälkeen starttas uudelleen ja sain ajettua takaisin kotipihaan.

Tänään ei sitten enää lähtenyt käyntiin ollenkaan. Ilmanputsariin ei ainakaan ollut imaissut vettä ja tulpat anto kipinää normaalisti. Mikähän voisi olla vikana, ilmeisesti pääsi joku paikka kastumaan moottorista kun ajoin eilen siitä lätäköstä.. Auto on Volkswagen jetta -88 1.6l.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom