Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olis sellanen ongelma et 88 corollan kytkin jämähtäny kiinni. Töistä lähdettäessä pienen parin kolmen minuutin painelun jälkeen lähti toimimaan ja ajattelinkin että johtuu vaan ilmaston kylmenemistä pieni kankeus. Ajelin sitten pidemmän lenkin sillä et sais kunnolla lämmetä jos alkaisi toimimaan puolentunnin lenkillä ei mitään vaikutusta vaan kytkintä sai välillä pumpata kunnolla että sai vaihdettua. Vein auton sitten paikallisen marketin lämpimään halliin reiluks tunniks vielä lämpiään. Kun sitten koitin lähteä sieltä ei kytkin auvennut enää ollenkaan edes 20min kytkimen pumppauksen jälkeen. Ajelin siitä sitten ykkösellä kotio kiroillen mahdollista kytkimen remppaa/romutusta. Ajon aikana kun pumppasin kytkin poljinta aina välillä palautui tuntuma ja kytkin aukesikin välillä niin sain kakkosen päälle. Hetken päästä kytkimestä meni taas tunto ja palautui taas painelemalla.

Autohan on corollan 88 vuoden malli. Kytkin on nestekytkin ja siellä ?paisunta? säiliössä mikä konetilasta löytyy oli jonkin verran nestettä eikä vettäkään näkynyt pinnalla. Kylmällä ilmalla voi olla jotain tekemistä asian kanssa mutta kone oli kuitenkin koko päivän tolpassa kiinni josta ajoon ja lämpimään halliin niin en jäätymiseen kuitenkaan uskoisi. Olisiko jotain neuvoja mitä tehdä vai onko peli menetetty tämän 500e sijotuksen osalta?
 
Mulla olisi pari kysymystä transportterista. Kyseessä on 2,5 litranen tdi vuosimallia 1999 ja kilometrejä n. 260 000.

Ensimmäisenä ongelmana on huono käynnistyminen. Auto kyllä lähtee käyntiin, mutta yskii aluksi liikaa, kun siis käynnistetään pitkän tauon jälkeen esim. aamulla. Kyseeseen vehkeeseen on juuri vaihdettu kaikki hehkut. Ongelma ei poistunut, vaan se lieveni jonkin verran.

Toisena ongelmana on automaattilaatikko joka on vaihdettu jo kertaalleen n. 60 000 kilometriä sitten. Laatikko kolahtaa pakille vaihdettaessa ja nopeasti kaasua höllätessä. Auttaisiko noihin vaivoihin laatikon huolto, vai onko edessä jälleen koko komeuden uusiminen?

Tiedän, että transportteri automaatilla ei ole järkevä valinta, mutta se on vaan niin mukava ajaa. :)
 
Olis sellanen ongelma et 88 corollan kytkin jämähtäny kiinni. Töistä lähdettäessä pienen parin kolmen minuutin painelun jälkeen lähti toimimaan ja ajattelinkin että johtuu vaan ilmaston kylmenemistä pieni kankeus. Ajelin sitten pidemmän lenkin sillä et sais kunnolla lämmetä jos alkaisi toimimaan puolentunnin lenkillä ei mitään vaikutusta vaan kytkintä sai välillä pumpata kunnolla että sai vaihdettua. Vein auton sitten paikallisen marketin lämpimään halliin reiluks tunniks vielä lämpiään. Kun sitten koitin lähteä sieltä ei kytkin auvennut enää ollenkaan edes 20min kytkimen pumppauksen jälkeen. Ajelin siitä sitten ykkösellä kotio kiroillen mahdollista kytkimen remppaa/romutusta. Ajon aikana kun pumppasin kytkin poljinta aina välillä palautui tuntuma ja kytkin aukesikin välillä niin sain kakkosen päälle. Hetken päästä kytkimestä meni taas tunto ja palautui taas painelemalla.

Autohan on corollan 88 vuoden malli. Kytkin on nestekytkin ja siellä ?paisunta? säiliössä mikä konetilasta löytyy oli jonkin verran nestettä eikä vettäkään näkynyt pinnalla. Kylmällä ilmalla voi olla jotain tekemistä asian kanssa mutta kone oli kuitenkin koko päivän tolpassa kiinni josta ajoon ja lämpimään halliin niin en jäätymiseen kuitenkaan uskoisi. Olisiko jotain neuvoja mitä tehdä vai onko peli menetetty tämän 500e sijotuksen osalta?

Kannattaa varmaan tarkastaa, että vuotaako kytkimen pää- tai työsylinterin tiivisteet. Omasta autosta rupesi vuotamaan kytkimen työsylinterin tiiviste. Eli aina kun paino kykimen pohjaan, niin sitä kytkinnestettä vuosi vähän työsylinterin männän ohi ja pikkuhiljaa se kytkimen nestesäiliö tyhjeni eikä kytkin enää toiminu. Joutu raakana heittämään vaihteet sisään....onneks olin menossa töihin ja olin melkein perillä. No homma ratkes niin, että vaihdoin sylinteriin uudet tiivisteet ja ilmasin kytkimen. Tiivisteet makso muistaakseni vähän päälle 10 euroa.
Niin, ja oma auto on -94 Accord
 
No voi perkele nyt olis tämmönen kysymys vuoden -96 opel corsasta. Eli tänään huomasin auton ollessa parkissa kotona sen vierestä kierrejousen yläosasn, no katoin auton alle ja vasemman takarenkaan kierrejousen yläosasta tämä metallinpala oli jostakin kumman syystä irronnut, no kysymys sitte kannataako jättää sikseen vai mennä korjauttamaan (osaako joku arvioida minkä hintaisesksi tulee?) muuten se loppujousi on vielä kiinni ja ainaki vielä se jousitus pelittää saa nähä kuinkakohan kauan se pysyy kiinni. Se pala ei ole erityisen iso, noin 10cm jos sen kierteen levittäis... :curs:
 
Ei täysin, hinautin auton eilen Metro-Autoon. Mutta, jonkinlainen tukos siellä jossain on, öljytikussa oli yli puoleen väliin asti ölppää.

Noniin, nyt olisi Seatti pajalta hakemista vaille valmis. Uusi alakerta vaihdettiin, kok. kustannus 6400 vitun euroa!! Itselle maksettavaksi jäi 25% tuosta. En oikein käsitä, mistä tuollainen summa syntyy, alakerta maksoi kuitenkin "vain" 2800e...:rolleyes: Toki tuohon tarvittiin tiivisteitä ym. tarvikkeita, laskeskelin niiden lisäksi töitä tehdyn n. 45 tuntia, jos 1 työtunti olisi ~75e...hohhoijjaa...No, maanantaina menen hakemaan autoa, saapa nähdä..
 
No voi perkele nyt olis tämmönen kysymys vuoden -96 opel corsasta. Eli tänään huomasin auton ollessa parkissa kotona sen vierestä kierrejousen yläosasn, no katoin auton alle ja vasemman takarenkaan kierrejousen yläosasta tämä metallinpala oli jostakin kumman syystä irronnut, no kysymys sitte kannataako jättää sikseen vai mennä korjauttamaan (osaako joku arvioida minkä hintaisesksi tulee?) muuten se loppujousi on vielä kiinni ja ainaki vielä se jousitus pelittää saa nähä kuinkakohan kauan se pysyy kiinni. Se pala ei ole erityisen iso, noin 10cm jos sen kierteen levittäis... :curs:

jouset maksaa b mallin corsaan alle 40€kpl eli kun molemmat puolet pitäisi vaihtaa samalla, n.80€. siihen työ päälle jos et itse vaihda. työ ei vie kauan mutta eri asia paljon liikkeet laskuttaa siitä. alle tunnin homma vaihtaa molemmat jouset. Helppo vaihtaa myös itse, tunkilla kulma ylös, jousipuristimilla jouset kasaan ja ottaa pois. puristimet kiinni uusiin ja jouset paikalleen.
 
Noniin, nyt olisi Seatti pajalta hakemista vaille valmis. Uusi alakerta vaihdettiin, kok. kustannus 6400 vitun euroa!! Itselle maksettavaksi jäi 25% tuosta. En oikein käsitä, mistä tuollainen summa syntyy, alakerta maksoi kuitenkin "vain" 2800e...:rolleyes: Toki tuohon tarvittiin tiivisteitä ym. tarvikkeita, laskeskelin niiden lisäksi töitä tehdyn n. 45 tuntia, jos 1 työtunti olisi ~75e...hohhoijjaa...No, maanantaina menen hakemaan autoa, saapa nähdä..

laskusta vois luulla että ne on ostanut kokonaan uuden auton. :D
 
Mut hei, se on:

'Auto Emocion!'

:=)

Sori, en voinut vastustaa. Paska homma kaikkiaan!

Mikä se vika nyt loppujenlopuksi oli? Öljytukos missä?
Sanoivatko, että ihan ensimmäinen kerta kun
tälläinen on päässyt käymään?

-Franco
 
Mut hei, se on:

'Auto Emocion!'

:=)

Sori, en voinut vastustaa. Paska homma kaikkiaan!

Mikä se vika nyt loppujenlopuksi oli? Öljytukos missä?
Sanoivatko, että ihan ensimmäinen kerta kun
tälläinen on päässyt käymään?

-Franco

Auto Emocion tosiaan:D Kävin tosiaan tänään hakemassa auton..Paikalla ei vaan ollut henkilöä,joka tuosta remontista olisi tiennyt kertoa juuta eikä jaata, joten käteen ei jäänyt kuin lasku, ja lista vaihdetuista osista hintoineen, sekä lyhyt selostus; "Moottori jumissa. Moottorin alakerta jumissa/puolimoottorin uusinta/uudessa puolimoottorissa ei ollut kiertokankia/kiertokankien asennus/laturi jumissa/laturin vaihto." Työn osuus näyttäisi olleen 2125 euroa, osat sitten n. 4300 euroa...Täytyy olla tuonne vielä yhteydessä...Olen kuullut, että näissä VW:n pienissä koneissa (1.4/1.6)on ollut suht paljon tän tyyppisiä ongelmia. Paska mikä paska...
 
jouset maksaa b mallin corsaan alle 40€kpl eli kun molemmat puolet pitäisi vaihtaa samalla, n.80€. siihen työ päälle jos et itse vaihda. työ ei vie kauan mutta eri asia paljon liikkeet laskuttaa siitä. alle tunnin homma vaihtaa molemmat jouset. Helppo vaihtaa myös itse, tunkilla kulma ylös, jousipuristimilla jouset kasaan ja ottaa pois. puristimet kiinni uusiin ja jouset paikalleen.

ei tarvii puristimia. iskarin pultti irti ni jous tippuu
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olis sellanen ongelma et 88 corollan kytkin jämähtäny kiinni. Töistä lähdettäessä pienen parin kolmen minuutin painelun jälkeen lähti toimimaan ja ajattelinkin että johtuu vaan ilmaston kylmenemistä pieni kankeus. Ajelin sitten pidemmän lenkin sillä et sais kunnolla lämmetä jos alkaisi toimimaan puolentunnin lenkillä ei mitään vaikutusta vaan kytkintä sai välillä pumpata kunnolla että sai vaihdettua. Vein auton sitten paikallisen marketin lämpimään halliin reiluks tunniks vielä lämpiään. Kun sitten koitin lähteä sieltä ei kytkin auvennut enää ollenkaan edes 20min kytkimen pumppauksen jälkeen. Ajelin siitä sitten ykkösellä kotio kiroillen mahdollista kytkimen remppaa/romutusta. Ajon aikana kun pumppasin kytkin poljinta aina välillä palautui tuntuma ja kytkin aukesikin välillä niin sain kakkosen päälle. Hetken päästä kytkimestä meni taas tunto ja palautui taas painelemalla.

Autohan on corollan 88 vuoden malli. Kytkin on nestekytkin ja siellä ?paisunta? säiliössä mikä konetilasta löytyy oli jonkin verran nestettä eikä vettäkään näkynyt pinnalla. Kylmällä ilmalla voi olla jotain tekemistä asian kanssa mutta kone oli kuitenkin koko päivän tolpassa kiinni josta ajoon ja lämpimään halliin niin en jäätymiseen kuitenkaan uskoisi. Olisiko jotain neuvoja mitä tehdä vai onko peli menetetty tämän 500e sijotuksen osalta?

jos kytkin saa nesteen samasta säiliöstä ku jarru, mut kyl muistasin et oma säiliö on kytkin nesteelle, mut kuitenki vaihda ne. jarruneste ylipäätään täytyy vaihtaa sen takia koska siihen kondensoituu vettä. aiheuttaa sen että kesällä kovas käytössä neste alkaa kiehuun ja teho häviää. talvella taas neste jäätyy ja teho häviää. jollei auta niin tarkista vuotaako jostain päin järjestelmä. jollei vuoda niin uus kytkimen työsylinteri vaan. se on meinaan ruostunu pohjaan sit. maksaa palttia rallaa 20€
 
Mulla olisi pari kysymystä transportterista. Kyseessä on 2,5 litranen tdi vuosimallia 1999 ja kilometrejä n. 260 000.

Ensimmäisenä ongelmana on huono käynnistyminen. Auto kyllä lähtee käyntiin, mutta yskii aluksi liikaa, kun siis käynnistetään pitkän tauon jälkeen esim. aamulla. Kyseeseen vehkeeseen on juuri vaihdettu kaikki hehkut. Ongelma ei poistunut, vaan se lieveni jonkin verran.

Toisena ongelmana on automaattilaatikko joka on vaihdettu jo kertaalleen n. 60 000 kilometriä sitten. Laatikko kolahtaa pakille vaihdettaessa ja nopeasti kaasua höllätessä. Auttaisiko noihin vaivoihin laatikon huolto, vai onko edessä jälleen koko komeuden uusiminen?

Tiedän, että transportteri automaatilla ei ole järkevä valinta, mutta se on vaan niin mukava ajaa. :)

siis yskii aina vai vaan kovalla pakkasella? käytätkö lohkolämmitintä? diesel on aika herkkä auto, eli jos sul ei ole lohkolämmitintä niin pitäis antaa auton käydä kovalla pakkasella joku 5min ennen liikkeelle lähtöä. eikä saa antaa kaasuu. voisin sanoa että se ei välttämättä ole vika vaan ominausuus.
oletko varma et se on vaihdeaski mikä kolisee? kolahtaako käynnistäessä? öljynvaihto auttaa yleensä. mutta siellä voi myös pitää kolinaa moottorin kumityynyt tai vetonivelet. entä pitääks ääntä jos "nyit" kaasun kans
 
Focuksen "raskas tyhjäkäynti"

Elikkäs focus käy melko alhaista tyhjäkäyntiä, noin 700rpm. Mistäköhän vikaa metsästämään? Tulpat ja putsari on kai viime huollossa uusittu eli ei niissä pitäis olla vikaa(tai vauhtivaunu on jälleen kerran kusettanut asiakasta)
 
Ilmansuodatin? Kaasuläpän putsaus autto ainakin mutsin astrassa joskus kun kävi vaivasesti.

Putsarilla tarkoitin ilmansuodatinta. Taitaa tuo kaasuläppä olla focuksessa niin ärsyttävässä paikassa että menkööt sitten huoltoon, kun ei oma auto ole
 
Vika-analyysiä kaivataan!

Romu sierra -87 2.0 ohc

Autossa ollut vähä aikaa paha käyntihäiriö, eli moottori käy tyyliin wroom wrooom wrooom -soutaa jatkuvasti. No nyt si yhtäkkiä motarilla ajaessani huomasin et lämmöt on aivan tapissa ja eiku moottori pois päältä ja tien sivuun. Töihin oli kuitenkin lyhyehkö matka ja kiire tottakai, niin aattelin hetken konetta jäähdyteltyäni että rykäsenpä tän matkan kävi miten kävi. Heti kun auton käynnisti ni kitkerä savu tussahti tuuletuskanavista ja konepellin alta. No, luovuin aikeesta ja palasin paikalle töiden jälkeen kun moottori oli jäähtynyt. Lähin kylmällä autolla ajaan ja lämmöt nousi taas hirveetä kyytiä, mutta selvisin määränpäähän, jossa taas sammutin auton ja hetken päästä auton hieman jäähdyttyä käynnistin tutkiakseni kuseeko kenties jäähdytinnesteitä jostain kun paisuntasäiliö oli tyhjä. Seurauksena jälleen samanlainen tussahdus savua, mutta nyt kun oli konepelti ylhäällä, niin ehdin paikallistaan savun ja huohotinputkestahan se tuli. Jäähdytinnesteet oli hieman vajaat, mutta vain vähän...eli ilmeisesti pientä ylivuotoa paisuntasäiliön kautta koneen kuumetessa, ei muuta.

Kysyn vika-analyysiä koska olen uutta autoa ostamassa ja haluaisin tehdä sen kaikessa rauhassa, mutta nyt jos tuo sierra petti niin mulla on jumalaton kiire tehdä kaupat autosta, koska autoa tarvin ehdottomasti. Eli jos tuosta selviäisi sanotaanko alle 200 euron, niin harkitsen ainakin vakavasti korjauttamista.
 
Olisikohan kannentiiviste korkannut?
 
VW Polo vm. 96
Puoltaa ja tärisee helvetisti. Ajettaessa auto nykii toiseen suuntaan ja tuntuu kuin joku renkaista olisi kiero/irti. Ohjauskulmat ok. Renkaat ja vanteet ok, ainakin päällisin puolin.

Missä vois vika olla? Vetonivel? (ei pidä mitään rouhivaa ääntä)
 
Vika-analyysiä kaivataan!

Romu sierra -87 2.0 ohc

Autossa ollut vähä aikaa paha käyntihäiriö, eli moottori käy tyyliin wroom wrooom wrooom -soutaa jatkuvasti. No nyt si yhtäkkiä motarilla ajaessani huomasin et lämmöt on aivan tapissa ja eiku moottori pois päältä ja tien sivuun. Töihin oli kuitenkin lyhyehkö matka ja kiire tottakai, niin aattelin hetken konetta jäähdyteltyäni että rykäsenpä tän matkan kävi miten kävi. Heti kun auton käynnisti ni kitkerä savu tussahti tuuletuskanavista ja konepellin alta. No, luovuin aikeesta ja palasin paikalle töiden jälkeen kun moottori oli jäähtynyt. Lähin kylmällä autolla ajaan ja lämmöt nousi taas hirveetä kyytiä, mutta selvisin määränpäähän, jossa taas sammutin auton ja hetken päästä auton hieman jäähdyttyä käynnistin tutkiakseni kuseeko kenties jäähdytinnesteitä jostain kun paisuntasäiliö oli tyhjä. Seurauksena jälleen samanlainen tussahdus savua, mutta nyt kun oli konepelti ylhäällä, niin ehdin paikallistaan savun ja huohotinputkestahan se tuli. Jäähdytinnesteet oli hieman vajaat, mutta vain vähän...eli ilmeisesti pientä ylivuotoa paisuntasäiliön kautta koneen kuumetessa, ei muuta.

Kysyn vika-analyysiä koska olen uutta autoa ostamassa ja haluaisin tehdä sen kaikessa rauhassa, mutta nyt jos tuo sierra petti niin mulla on jumalaton kiire tehdä kaupat autosta, koska autoa tarvin ehdottomasti. Eli jos tuosta selviäisi sanotaanko alle 200 euron, niin harkitsen ainakin vakavasti korjauttamista.
Kannentiiviste paskana. lohko halki. kansi kiero tai halki.
tainnut mennä öljyt ja vedet sekaisin.
 
Viime päivinä on rakas Nissan sunny vm -93 ruvennut kettuilemaan. Mutta ei toki täysipäiväisesti, vain moottori kylmänä esiintyy ongelma.
Ja ongelman kuvaus on seuraava: moottori rupeaa nykimään, kun lisää kaasua. Ihan kuin se meinaisi tukehtua kokonaan hurjiin tehoihinsa.
Pintakaasulla ajettaessa ei mitään ongelmaa. Ja ongelma myös häviää kun moottori lämpiää.

Joko pitäisi huolestua? Ja mistä kannattaisi mahdollista vikaa lähteä etsimään?

Feikki edit: Sen verran voin vielä lisätä, että jos on ollut lohkossa yön niin ei mitään ongelmaa. Nyt ei vain ole jaksanut joka yö pistää lohkoon, kun on kuitenkin ollut suht lämmintä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom