SUPERCARB 1kg -40%

Autojen vikojen ratkaisuthread

Ei auttanut kyseinen operaatio. Olisiko muita ehdotuksia? Tosiaan jos lisää äänenvoimakkuutta paljon tai esimerkiksi bassoa säätää kovemmalle autoradio sammuu eikä pysy päällä. Aina kun autoon laittaa virrat radio pomppaa päälle automaattisesti, sammutti sen edellisellä kerralla tai ei.
Joo kuulostaa ehdottomasti virransaantiongelmalta. Millainen sulake siellä mahtaa olla? Mulla oli joskus subbarin vahvistimen kanssa samanlainen ongelma ja syypää oli putkisulakkeen huono kontakti. Totesin, että noihin hommiin ei kannata käyttää ikinä mitään muuta kuin ANL-sulakkeita. Mäkin vetäisin suoraan akulta virtapiuhan ilman mitään sulakkeita pelkästään kokeilumielessä niin näkisi onko ongelma siinä välissä. Tietää sitten mitä korjaa.
 
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
MIkä olisi paras keino selvittää minkä renkaan anturissa vika? ODB ei anna mitään vikaria tai ainakaan mun kiinalainen bluetooth vehje ei anna. (andoid sovelluksia kokeiltu).
Yleismittarilla pitäisi pystyä mittaamaan vastusalueelta, että antaako jokainen anturi samanverran vastusta,
 
Onko kukaan vaihtanu ite dsg-lootaan öljyjä?
Mitähän kaikkee pitäis ottaa huomioon?
Jotain kuullu/lukenu että uudet öljyt laitetaan pohjapropun kautta ja ne pitäs paineella saaha menemään
 
Miksi mun Accordi puoltaa vasemmalle puolelle? Teki sitä kesänakeilla, mutta kun vaihdatin talvinakit, niin lopetti puoltamisen. Nyt kun puhkesi kuskin puolen eturengas ja ostin uuden käytetyn kumin, niin taas alkoi puoltamaan.
 
Miksi mun Accordi puoltaa vasemmalle puolelle? Teki sitä kesänakeilla, mutta kun vaihdatin talvinakit, niin lopetti puoltamisen. Nyt kun puhkesi kuskin puolen eturengas ja ostin uuden käytetyn kumin, niin taas alkoi puoltamaan.

Renkaat kulunut eri tavalla tai epätasaset paineet renkaissa tulisi ekana mieleen kerran ei tehnyt talvirenkailla. Toki 4 pyörä suuntaus kannattaa tehdä koska jos kulmat huonot niin syö renkaat nopeasti. Toki kannattaa tien kunto myös katsoa että ei johdu siitä vetely. Mahdollisiman hyväkuntoinen ja tasainen tie.
 
Viimeksi muokattu:
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ei liity niinkään itse autoon, mutta akkulaturista kysymys. Ostin Defan Smartcharge-akkulaturin, joka vilkuttaa valoja kun akku latautuu. Alkuun näytti olevan n. puolet latinkia (pari palkkia viidestä paloi ja kolmas vilkkui tjsp.). Hetken lataamisen jälkeen päätin siirtää akun ja laturin toiseen paikkaan ja kun laitoin laturin päälle, niin sen mukaan akku onkin yhtäkkiä täysi, kaikki 5 valoa palaa. Mikähän tuossa kusee? Vielä ei tosin vilkuta ylläpitolatausta, mutta tuskin akku vielä täynnäkään on, kun ehkä tunnin ehti latautua ennen siirtämistä.
 
Ei liity niinkään itse autoon, mutta akkulaturista kysymys. Ostin Defan Smartcharge-akkulaturin, joka vilkuttaa valoja kun akku latautuu. Alkuun näytti olevan n. puolet latinkia (pari palkkia viidestä paloi ja kolmas vilkkui tjsp.). Hetken lataamisen jälkeen päätin siirtää akun ja laturin toiseen paikkaan ja kun laitoin laturin päälle, niin sen mukaan akku onkin yhtäkkiä täysi, kaikki 5 valoa palaa. Mikähän tuossa kusee? Vielä ei tosin vilkuta ylläpitolatausta, mutta tuskin akku vielä täynnäkään on, kun ehkä tunnin ehti latautua ennen siirtämistä.

Itselläni nuo laturit välillä näyttää vähän mitä näyttää, eikä se varausmittari ole kovin tarkka aina. Varsinki jos akku on ollut kylmässä ja olet tuonut lämpimään sen saattaa mittari näyttää omiaan aluksi.
 
Ei liity niinkään itse autoon, mutta akkulaturista kysymys. Ostin Defan Smartcharge-akkulaturin, joka vilkuttaa valoja kun akku latautuu. Alkuun näytti olevan n. puolet latinkia (pari palkkia viidestä paloi ja kolmas vilkkui tjsp.). Hetken lataamisen jälkeen päätin siirtää akun ja laturin toiseen paikkaan ja kun laitoin laturin päälle, niin sen mukaan akku onkin yhtäkkiä täysi, kaikki 5 valoa palaa. Mikähän tuossa kusee? Vielä ei tosin vilkuta ylläpitolatausta, mutta tuskin akku vielä täynnäkään on, kun ehkä tunnin ehti latautua ennen siirtämistä.

Se arvio 2/5 varauksesta on varmaan lähempänä todellisuutta. Todennäköisesti laturi teki uuden arvion akun varauksesta, kun vaihdoit latauspaikkaa. Akku ei ollut kuitenkaan kerennyt laskeutua takaisin kelluntajännitteelle lataamisen jäljiltä, joten laturi oletti sen olevan todellista täydempi.

Perinteisesti älylaturi lataa kolmivaiheisesti. Ensimmäisessä vaiheessa akkua ladataan vakiovirralla siihen asti, kunnes haluttu jännite saavutetaan, vaikka 14,3 V. Saavutettuaan jännitteen 14,3 V laturi siirtyy vakiojännitevaiheeseen, jolloin latausvirtaa lähdetään pienentämään ettei akun jännite enää kasva. Latausvirran laskettua riittävän alas laturi siirtyy ylläpitovaiheeseen, jolloin haluttu akkujännite laskee jonnekin 13 V tuntumaan. Ylläpitovaiheessa laturi joko pitää jännitteen jatkuvasti tietyssä kohti, tai lataa syklittäin, jolloin jännitteellä on tietty hystereesi latauspulssien välillä.
 
Mikäköhän on että ajaessa kuuluu vinkumista eturenkaasta/eturenkaista? Vinkuminen voimistuu ajonopeuden mukaan: hitaalla ääni "laahaa" hitaasti, mutta vinkuminen voimistuu nopeuden kasvaessa. Oli tällä viikolla huollossa koska tämän vian lisäksi esiintyi jarruttaessa eräänlaista "narskumista/laahamista", joka paljastui jarrusatulan männän pienoisesta jumittamisesta, mutta tämä korjattiin. Samalla tarkistettiin jarrut yleisesti ja olivat fine. Tänään alkoi tuo vinkuminen todenteolla siis. Sitä ennen vain pienoista ääntelyä, mutta nyt lähestulkoon koko ajan ajaessa. Jarruttaessa tuota vinkumisääntä ei kuulu. Renkaassa jotain häikkää? Ei vaan laakeri olis???
 
Mikäköhän on että ajaessa kuuluu vinkumista eturenkaasta/eturenkaista? Vinkuminen voimistuu ajonopeuden mukaan: hitaalla ääni "laahaa" hitaasti, mutta vinkuminen voimistuu nopeuden kasvaessa. Oli tällä viikolla huollossa koska tämän vian lisäksi esiintyi jarruttaessa eräänlaista "narskumista/laahamista", joka paljastui jarrusatulan männän pienoisesta jumittamisesta, mutta tämä korjattiin. Samalla tarkistettiin jarrut yleisesti ja olivat fine. Tänään alkoi tuo vinkuminen todenteolla siis. Sitä ennen vain pienoista ääntelyä, mutta nyt lähestulkoon koko ajan ajaessa. Jarruttaessa tuota vinkumisääntä ei kuulu. Renkaassa jotain häikkää? Ei vaan laakeri olis???

Kuullostas ekana siltä että jarrupalat laahaisi levyjä vasten, jos jarruttaessa ääni häviää. Liekkö mäntä vieläki hieman jumissa? Ja tuo narskuminen kuuluu yleensä jos jarrupalat on lopussa.
 
Laakeri se saattaa olla jos jarruttaessa loppuu, tosin myös paska pala, surkeet liukupinnat, rasva...

Tee laakerin perustesti.. Loppuuko/väheneekö kääntyessä jompaan kumpaan suuntaan?

Automallia ei ollut laitettu niin ei pysty sanomaan oikein noista "tyyppi" kitinöistä
 
Onko kukaan vaihtanu ite dsg-lootaan öljyjä?
Mitähän kaikkee pitäis ottaa huomioon?
Jotain kuullu/lukenu että uudet öljyt laitetaan pohjapropun kautta ja ne pitäs paineella saaha menemään

Propun kautta joo, ei kovin kummallinen proseduuri, wolkkari kehitti hienon systeemin ja erikoisöljyn löhinnä hinta syistä, onhan se makeeta kun vaihdetaan alakautta ja kusen keltainen neste, mukavampi laskuttaa se 800€

Homma ei oo erikoinen, filsun vaihto on itsessään paskamaisempi akun ja ilmanputsarin irrottelun takia, itse öljyn laittaa millä vain pumpulla tai pitkällä letkulla korkealta, itse suosin snadia öljypumppua, mutta ei ammattikäytössä menee myös käsipumpulla ihan kivasti.
Ei saa ylitäyttää missään tapauksessa, kuten öljyjä ei koskaan :)
 
Laakeri se saattaa olla jos jarruttaessa loppuu, tosin myös paska pala, surkeet liukupinnat, rasva...

Tee laakerin perustesti.. Loppuuko/väheneekö kääntyessä jompaan kumpaan suuntaan?

Automallia ei ollut laitettu niin ei pysty sanomaan oikein noista "tyyppi" kitinöistä

Mazda 3 vm 2006. Kääntyessä molempiin suuntiin ei vaikutusta ääneen. Jos auto on seissyt jokusen tunnin niin ääni ei ilmesty kuin vasta parin km ajon jälkeen. Tulee välillä satunnaisia taukoja, mutta ääntelee suoraan ajaessa sekä käännyttäessä. Jarrupalat katsottiin (jo toistamiseen kahden viikon sisään) ja ne olivat kunnossa ja pintaa oli vielä puolet jäljellä.

Kuullostas ekana siltä että jarrupalat laahaisi levyjä vasten, jos jarruttaessa ääni häviää. Liekkö mäntä vieläki hieman jumissa? Ja tuo narskuminen kuuluu yleensä jos jarrupalat on lopussa.

Todennäköisesti varmaa mäntä taas jumissa sillä töistä tullessa kotiin äsken kokeilin kädellä noi jarrylevyt läpi ja ainoastaan oikea etupuoli hohkasi taas kuumana. Muut kylmiä. Jarrupalojen ei pitäisi myöskään laahata. Tämäkin kahdelta eri henkilöltä poissuljettu vaihtoehto. Painotan kuitenkin sanoja "ei pitäisi", mutta mistä näitä tietää... En itse autoista niin ymmärrä, mutta jos joku osaisi etsiä korjaussarjaa tuohon jarrusatulaan ja linkata meikälle, niin kiittäisin. Mazda 3 vm 2006 auto kyseessä siis. Vähän halvemmaksi tulee kuin uuden satulan osto, vaikkei mazdaan nyt varaosat kauheasti maksakaan :D
 
Satula on ate peruskauraa mazda numerolla
BPYK3361XC
Noin 100€
Ja siihen sopiva korjaus sarja on
D41151C
Hintaa noin 20 euroo


Yleensä tota ei ees tarvi jos ei vuoda, sisään ulos moneen kertaan vaan, vaihda samalla myös jarruneste koko koslaan, jumii yleensä kohta kaikkialla muuten.

Kääntötesti varmisti että laakeri se ei oo ja lämpeneminen varmistaa että jarru jumii, satulat jumii pääasiassa laiminlyötyjen nesteenvaihtojen takia, kertyy vettä, joka ruostuu jne.

Herkistä satulaa reilusti ja rajusti.. Moneen kertaan, vaihda uusi neste dot5.1 ja voitele palat, uusi jos tarvii ja kovaa ajoa, helppoa ja halpaa
 
Viimeksi muokattu:
Satula on ate peruskauraa mazda numerolla
BPYK3361XC
Noin 100€
Ja siihen sopiva korjaus sarja on
D41151C
Hintaa noin 20 euroo


Yleensä tota ei ees tarvi jos ei vuoda, sisään ulos moneen kertaan vaan, vaihda samalla myös jarruneste koko koslaan, jumii yleensä kohta kaikkialla muuten.

Kääntötesti varmisti että laakeri se ei oo ja lämpeneminen varmistaa että jarru jumii, satulat jumii pääasiassa laiminlyötyjen nesteenvaihtojen takia, kertyy vettä, joka ruostuu jne.

Herkistä satulaa reilusti ja rajusti.. Moneen kertaan, vaihda uusi neste dot5.1 ja voitele palat, uusi jos tarvii ja kovaa ajoa, helppoa ja halpaa

Jees kiitos. Auton ostin käytettynä viime marraskuussa ja sähköisen huoltokirjan mukaan jarrunesteet on viimeksi vaihdettu viime syksynä. Mut lähdetään noilla ohjeilla kokeilee. Kiitän!
 
Todennäköisesti varmaa mäntä taas jumissa sillä töistä tullessa kotiin äsken kokeilin kädellä noi jarrylevyt läpi ja ainoastaan oikea etupuoli hohkasi taas kuumana. Muut kylmiä. Jarrupalojen ei pitäisi myöskään laahata. Tämäkin kahdelta eri henkilöltä poissuljettu vaihtoehto.

No jos ne jarrupalat ei kerran laahaa niin ei kai se mäntä siellä silloin mitään jumita? Varmistaisin laakerin kunnon ennen jarrujen remppaamista, viallinen laakerikin kuumentaa aika rajusti napaa/vannetta/jarrulevyä.
 
No jos ne jarrupalat ei kerran laahaa niin ei kai se mäntä siellä silloin mitään jumita? Varmistaisin laakerin kunnon ennen jarrujen remppaamista, viallinen laakerikin kuumentaa aika rajusti napaa/vannetta/jarrulevyä.

Joo mun autotietämys on luokkaa nolla. Jarrupalat pitäisi kuulemma olla ok ja kun toi jumittunut mäntä fiksattiin niin olisko sitten toi laakeri. Pitää käydä poissulkemassa se vaihtoehto. Uskaltaakos tuolla nyt sitte ajaa miten? Huolto parin päivän päästä ja kahden henkilön km lukemat työmatkoineen tekee autolla ajamista ~ 150km päivään.

EDIT: ja kai se on huonoa tuuria jos 50tkm ajettu ja laakeri falskaa? Luin netistä että pitäisi ainakin tuplat/triplat kestää?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom