Autojen vikojen ratkaisuthread

Ihan varmuudeksi varmistan ettet oleta talvirenkaiden olevan yhtä hiljaset kun kesäset? Talvikumeista aina lähtee naksun enempi ääntä.
Toiseen asiaan, mahtaisko anturi rikko aiheuttaa herjaa luistoneston= tyyliin kumipuhki ja luulee suttaavansa?
 
Nonniin, eilen alle uudet hakka8. Vanteet tulivat auton mukana ja yksi on ilmeisesti kolhittu. Kesärenkailla ei siis ongelmia vaan tämä tuli renkaiden vaihton jälkeen. Autona BMW 120d coupe.

Satunnaisesti pitää jotain matalaa ulinaa, siis tosi pientä, vaikea kuulostella välillä. Ihan pintakaasulla alkaa vilkuttaa luistonestoa. noin 250km ajettu renkailla ja ruutuun pamahti rengasrikon näyttö punasena. Kaikissa renkaissa paineet ok, ei mitään ongelmia ajossa, muuta kuin tuo pieni ulina.

Olisikohan tuo vanne sitten kehältään mennyt vituiksi, jolloin auto luulee kiihdyttäessä että se luistaa ja kehässä kun on heittoa, niin nyt anturi sitten tajusi, että voisi olla rengasrikko ja siitä tuo? Vai tuleeko jotain muuta mieleen?

Lähinnä mysteeriksi jää tuo ulina, kun rengaiden ei pitäisi paljoa ulista? Laakerit ok, ei klappia kokeilemalla ja kesärengailla ei ulvo. Taitaa joutua vaihtaan vanteita... Mutta tuleeko raadilla jotain muuta mieleen?
Ootko kalibroinut sen rengaspaineentunnistusjärjestelmän uudestaan renkaiden vaihdon jälkeen? Se pitäisi aina tehdä kun laittaa uudet kumit alle. Johtuu siis todennäköisesti siitä. Ulina johtuu ihan vain siitä, että Hakka 8 sattuu olemaan kuulemani mukaan aivan järkyttävän kovaääninen rengas.
 
Ihan varmuudeksi varmistan ettet oleta talvirenkaiden olevan yhtä hiljaset kun kesäset? Talvikumeista aina lähtee naksun enempi ääntä.
Toiseen asiaan, mahtaisko anturi rikko aiheuttaa herjaa luistoneston= tyyliin kumipuhki ja luulee suttaavansa?

Juu en sentään :) On vaan semmonen ulina, mutta tuossa Voimahousu sanoikin niistä.

Ootko kalibroinut sen rengaspaineentunnistusjärjestelmän uudestaan renkaiden vaihdon jälkeen? Se pitäisi aina tehdä kun laittaa uudet kumit alle. Johtuu siis todennäköisesti siitä. Ulina johtuu ihan vain siitä, että Hakka 8 sattuu olemaan kuulemani mukaan aivan järkyttävän kovaääninen rengas.

En ole kalibroinut, eli varmaan se, täytyy selata ohjekirjaa. Kuulemma eivät tuossa Kaivokselan Lexuksella suosittele Nokiaa autojen alle, kun vilkuttelee sensoreita löysän rungon takia. Mene ja tiedä onko totta, asentaja sanoi.
 
E mersuista oon ainakin lukenut että herkästi heittää luistonestoa päälle talvikumeilla. Auttaisko kovemmat paineet?
Nokialaiset ulisee aina.
 
M-Nutrition OsmoPure 1 kg -35%
Hieman takanojassa mutta itselle kävi näin. Focus mk2.5 ja 1.8TDCI. Ylimääräinen kovempi nakutus (joo se diesel nakutus). Suuttimia oli huonossa kunnossa 3 kappaletta mutta ei auttanut joten motti auki ja kiertokangen laakerit paskana. Uusia ei saa joten puolimoottori tulee Fordilta ruotsista. Sitä odoteltu kolmatta viikkoa. Onneksi autoliike maksaa 100%.
 
Corollan (2003) renkaanvaihdon yhteydessä katkesi pinnapultti. Eli kierretanko on siis kiinteästi kiinni ja irtoavan osan pitäisi olla ainoastaan pultti. Onko pultin vaihto iso homma? Pahoin pelkään, että jarrua joutuu vähän purkamaan?
 
Onko levy- vai rumpujarrut? Mutta joo, joka tapauksessa täytyy ravottaa paikat levälleen, että saa napattua vanhan tyngän pois ja lyötyä uuden tilalle.
 
Autoon liittyvää vikaa. Eli ostin uuden autoradion ja laitoin paikoilleen. Ongelmana se, että jos nostan volyymia kovemmalle radio sammuu, palaa takaisin päälle ja sammuu taas. Jos lasken volyymia, radio toimii taas hyvin. Eli en voi kuunnella radiota ollenkaan kovemmalla. Edellinen radio toimi hyvin (45wx4) ja nyt tämä uusi (50wx4) ei. Auttakaa!!

Ps. Olen ihan amatööri, joten selkokielinen avustus olisi paikallaan :)
 
tekeekö tuon myös auto käynnissä. jos ei niin akku saattaa olla finaalissa. jos akku kunnossa niin paksumpaa kaapelia. Kunnon erillinen maadoitusjohto ainakin alkuun.
 
tekeekö tuon myös auto käynnissä. jos ei niin akku saattaa olla finaalissa. jos akku kunnossa niin paksumpaa kaapelia. Kunnon erillinen maadoitusjohto ainakin alkuun.
Ei auttanut kyseinen operaatio. Olisiko muita ehdotuksia? Tosiaan jos lisää äänenvoimakkuutta paljon tai esimerkiksi bassoa säätää kovemmalle autoradio sammuu eikä pysy päällä. Aina kun autoon laittaa virrat radio pomppaa päälle automaattisesti, sammutti sen edellisellä kerralla tai ei.
 
2006 Nissan Primera. ABS häviää aina kun nopeutta on 80 kilsaa tunnissa. Siis valo syttyy ja ABS pois pelistä. Kaikki palaa normaaliksi, kun käynnistää uudestaa. ABS siis pysyy pois pelistä vaikka vauhtia hiljentää. Ja aina tämä tapahtuu, kun mittari näyttää noin 80 km/h.

ABS toimii hyvin, kunnes tuo raja on kerran ylitetty.

Olisko jokin anturi rikki, vai ohjausyksikkö?
 
Olisko jokin anturi rikki, vai ohjausyksikkö?

Itellä kävis ensin mielessä anturi vika, itselläni kyllä noin saman ikäisessa mazdassa nakkaa kaikki hallinnan lisälaitteet pois kun innostus kunnolla rälläämään ja lähteevät pois vasta kun käynnistää uudelleen..
 
Ei auttanut kyseinen operaatio. Olisiko muita ehdotuksia? Tosiaan jos lisää äänenvoimakkuutta paljon tai esimerkiksi bassoa säätää kovemmalle autoradio sammuu eikä pysy päällä. Aina kun autoon laittaa virrat radio pomppaa päälle automaattisesti, sammutti sen edellisellä kerralla tai ei.

Kuullostaa kyllä siltä että laitos ei saisi tarpeeksi virtaa tai että se katkeaa jostai syystä. Kokeile brutaalisti ottaa virrat suoraan akulta mankalle kunnon kaapeleilla nii tiedät onko vika mankassa vai jossain muualla, liitä myös kaiuttimet paikalleen.
 
Itellä kävis ensin mielessä anturi vika, itselläni kyllä noin saman ikäisessa mazdassa nakkaa kaikki hallinnan lisälaitteet pois kun innostus kunnolla rälläämään ja lähteevät pois vasta kun käynnistää uudelleen..

MIkä olisi paras keino selvittää minkä renkaan anturissa vika? ODB ei anna mitään vikaria tai ainakaan mun kiinalainen bluetooth vehje ei anna. (andoid sovelluksia kokeiltu).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom