Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko kalibroinut sen rengaspaineentunnistusjärjestelmän uudestaan renkaiden vaihdon jälkeen? Se pitäisi aina tehdä kun laittaa uudet kumit alle. Johtuu siis todennäköisesti siitä. Ulina johtuu ihan vain siitä, että Hakka 8 sattuu olemaan kuulemani mukaan aivan järkyttävän kovaääninen rengas.Nonniin, eilen alle uudet hakka8. Vanteet tulivat auton mukana ja yksi on ilmeisesti kolhittu. Kesärenkailla ei siis ongelmia vaan tämä tuli renkaiden vaihton jälkeen. Autona BMW 120d coupe.
Satunnaisesti pitää jotain matalaa ulinaa, siis tosi pientä, vaikea kuulostella välillä. Ihan pintakaasulla alkaa vilkuttaa luistonestoa. noin 250km ajettu renkailla ja ruutuun pamahti rengasrikon näyttö punasena. Kaikissa renkaissa paineet ok, ei mitään ongelmia ajossa, muuta kuin tuo pieni ulina.
Olisikohan tuo vanne sitten kehältään mennyt vituiksi, jolloin auto luulee kiihdyttäessä että se luistaa ja kehässä kun on heittoa, niin nyt anturi sitten tajusi, että voisi olla rengasrikko ja siitä tuo? Vai tuleeko jotain muuta mieleen?
Lähinnä mysteeriksi jää tuo ulina, kun rengaiden ei pitäisi paljoa ulista? Laakerit ok, ei klappia kokeilemalla ja kesärengailla ei ulvo. Taitaa joutua vaihtaan vanteita... Mutta tuleeko raadilla jotain muuta mieleen?
Ihan varmuudeksi varmistan ettet oleta talvirenkaiden olevan yhtä hiljaset kun kesäset? Talvikumeista aina lähtee naksun enempi ääntä.
Toiseen asiaan, mahtaisko anturi rikko aiheuttaa herjaa luistoneston= tyyliin kumipuhki ja luulee suttaavansa?
Ootko kalibroinut sen rengaspaineentunnistusjärjestelmän uudestaan renkaiden vaihdon jälkeen? Se pitäisi aina tehdä kun laittaa uudet kumit alle. Johtuu siis todennäköisesti siitä. Ulina johtuu ihan vain siitä, että Hakka 8 sattuu olemaan kuulemani mukaan aivan järkyttävän kovaääninen rengas.
Ei auttanut kyseinen operaatio. Olisiko muita ehdotuksia? Tosiaan jos lisää äänenvoimakkuutta paljon tai esimerkiksi bassoa säätää kovemmalle autoradio sammuu eikä pysy päällä. Aina kun autoon laittaa virrat radio pomppaa päälle automaattisesti, sammutti sen edellisellä kerralla tai ei.tekeekö tuon myös auto käynnissä. jos ei niin akku saattaa olla finaalissa. jos akku kunnossa niin paksumpaa kaapelia. Kunnon erillinen maadoitusjohto ainakin alkuun.
Olisko jokin anturi rikki, vai ohjausyksikkö?
Ei auttanut kyseinen operaatio. Olisiko muita ehdotuksia? Tosiaan jos lisää äänenvoimakkuutta paljon tai esimerkiksi bassoa säätää kovemmalle autoradio sammuu eikä pysy päällä. Aina kun autoon laittaa virrat radio pomppaa päälle automaattisesti, sammutti sen edellisellä kerralla tai ei.
Itellä kävis ensin mielessä anturi vika, itselläni kyllä noin saman ikäisessa mazdassa nakkaa kaikki hallinnan lisälaitteet pois kun innostus kunnolla rälläämään ja lähteevät pois vasta kun käynnistää uudelleen..