Autojen vikojen ratkaisuthread

Tapaus BMW 318i 2007 (E90). Ajoin tänään kuoppaan (tiedättehän PK-seudun kaninkolot teissä). Täysin vahingossa, ja yllättäen alkoi auton sisäpuolelta sellainen ääni, joka kuulostaa muoviselta pieneltä hakkaamiselta. Saattaa olla resonanssiääni. Ääni ei tule tyhjäkäynnillä, mutta mitä enemmän kori tärisee, sitä voimakkaampi ääni on. Ääni tulee jostain apukuskin suunnalta. Olen käynyt verhoilua läpi, mutta mikään ei ainakaan hälyyttävästi ole irti. Osaisiko joku viisaampi osoittaa paikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään äänen lähdettä? Ääni tulee selvästi sisältä, joten sinänsä huokaisin helpotuksesta kun kyse ei ole rautavauriosta.

Jostain löysin, että yleisesti on ollut vikana tiivisteet ovissa, jotka aiheuttavat resonanssia lukuvaloon. Tiivisteiden suojaus on joillain auttanut.
 
Passat 1.9tdi 2003. Ei nyt varsinaisesti vika ja taidan tietää vastauksen jo kysyessäni: Jarrut vinkuu silloin tällöin ja kun jarruttelee silleen kevyesti risteykseen hidastaen, niin pitää melkosta rohinaa. Eteen on vaihdettu palat+levyt (1v sitten) ja jarruletkut (2,5v sitten). Taakse on vaihdettu palat n. 2v sitten. Jarrunesteet vaihdettu pari viikkoa sitten. Taakse en ole levyjä vaihtanut, auto ollut minulla 90tkm/3v eli ei hajua mitenkä kauan nuo samat levyt olleet. Huollossa käytin ja pyysin tarkastamaan jarrut ja välykset eikä ne nyt silmämääräisesti ollut vaihtokunnossa, vaikka eron huomaa etupään levyihin. Onko ne vaan niin ruosteessa tai jarrupalan ja levyn välissä hiekkaa että siksi rohisee? Voisin myös viikonloppuna vähän rasvailla jarruja/levyjä jos siitä on jotain iloa, mutta miten se tehdään/mitä rasvaa käytetään? palan ja levyn väliin tietääkseni ei mitään rasvaa saa laittaa, paineilmalla puhdista vaan.
 
Kytkin päästää ääntä. Kun painan kytkinä alas hitaasti, niin puolessa välissä kuuluu kohinaa ja alas asti painaessa ääntä ei enää kuulu. Mikähän mahtaa olla? Nuo kytkimeen liittyvät rempat ei ikinä ole halpoja. Kyseessä siis Accord, joka on koeajossa.

Onko Autotohtorista kokemuksia? Selviääkö siellä tommonen vika? Ei viitsisi viedä korjaamolle tarkastettavaksi, kun siellä ne irrottaa koko vaihteiston, jotta ne pääsee näkee mistä on kyse ja pelkän diagnoosin saaminen tulee maksamaan sen pari kolme sataa.

Arvostan kovasti vastauksia jo etukäteen, sillä olen pian ostamassa ko. autoa.
 
Älä osta autoa jos se epäilyttää, accordeja löytyy sellaisiakin missä kytkin ei pidä ääniä.

Millainen se tuntuma on?
Saattaisi olla vaikkapa painelaakeri, ne yleensä tosin enemmin vinkuu.
Mä katselisin jotain muuta autoa joka on ehjä. Kytkimet ei ole kauhean kallita mutta mahdolliset kaksoismassavauhtipyörät on, ja tollaisen työt maksaa kyllä paljon.
 
Massavauhtipyörää mietin itsekin. Ja pelkästään osa maksaa pitkälle päälle tonnin. Mutta kun en tiedä tuleeko ääni siitä. Osaisikohan autotohtorin ukko kertoa sen?

Tuntuma on hyvä ja normaali eli jos laittaisin korvat kiinni, niin en huomaisi mitään. Lähinnä tuo raapiva kohina kuuluu kun kytkintä pitää tuntumalla about puolessavälissä.

Muuten auto on kyllä kunnossa. Ostan sen ystävältä ja ystävähintaan ~ 5K € vm. 2006. Muut vastaavanlaiset on lähempänä 7K. Eli vaikka tiedossa olisi vaikka 500-1000 € remppa niin silti oisin kivasti "plussalla". Massavauhtipyörä + muut osat ja työt päälle, niin puhutaan jo parin tonnin paukusta. Noh, kattoo ny mitä sitä tekis.
 
No melkein mä veikkaisin painelaakeria kuitenkin melkein.

En autotohtorille veisi, ne katsoo enemmän näitä mitä leimalle, eli niveliä, puslia sen sellaisia. Kokeile kysellä Hondan huoltotiskiltä tai joltain korjaamolta?

Mutta jos sen sopuhintaan saat niin ei se sitten kannattamaton kauppa ole vaikka olisikin vauhtipyörä.
 
Moi.

Auto oli käyttämättä 6 kk ja nyt on akku tyhjä. Jännitemittarilla sain akusta lukeman 4,3 V. Akkulaturi ei lataa akkua, jää vain Standby-tilaan (ohjekirjan mukaan akussa? vika, ei lataa). Voiko tästä jo varmuudella päätellä, että akku on rikki? Vai voikohan laturi olla rikki?
 
Pomppasi katsastuksessa päästöistä.
CO kierroksilla 0,56 kun raja on 0,2

Kone Vag 1.8t vm2002

Kulutus normaali
Tyhjäkäynti normaali
Ahtaa samalla tavalla kuin ennenkin(katsottu vagcomilla)

Huohotuspuolen laitoin nyt aluksi uusiksi ja tilasin perus huolto-osat kuten ilmansuodattimen ja tulpat. Maffin putsasin.

Vielä imupuoli tarkoitus koeponnisaa

Oisko muita ehdotuksia?
 
Auto oli käyttämättä 6 kk ja nyt on akku tyhjä. Jännitemittarilla sain akusta lukeman 4,3 V. Akkulaturi ei lataa akkua, jää vain Standby-tilaan (ohjekirjan mukaan akussa? vika, ei lataa). Voiko tästä jo varmuudella päätellä, että akku on rikki? Vai voikohan laturi olla rikki?

Standby-tila viittaisi siihen että yrität ladata "älylaturilla", ne ei saa tuollaista ihan tyhjää akkua hereille. Jos löydät jostain perinteisen väkisinlataavan niin akku saattaa vielä ottaa virtaa vastaan. Akku voi toki siitä huolimatta olla vaihtokunnossa.
 
Standby-tila viittaisi siihen että yrität ladata "älylaturilla", ne ei saa tuollaista ihan tyhjää akkua hereille. Jos löydät jostain perinteisen väkisinlataavan niin akku saattaa vielä ottaa virtaa vastaan. Akku voi toki siitä huolimatta olla vaihtokunnossa.

Joo sellainen halpis älylaturi se on. Pidin nyt kuitenkin jonkin hetken akkua laturissa ja jännite nousi noin 1V. Ehkä se sit kuitenkin lataa sitä akkua? Pitää kokeilla pitää vielä vähän pidempään ja seurata tilannetta.
 
Missähän mahtaa olla vika, kun 78-80km/h vauhdissa tasaisesti ajellessa (esim vakkari päällä" kierrokset alaa "heittelemään", olisiko 1,5k kierroksesta nousee hetkeks 1,7k ja takas. Ja sitten välillä tekee niin että vaikka kuinka painaa kaasua, ei ota kierroksia kunnolla mutta sitten lopulta nousee. Ja liikkeelle lähdettäessä sama. Kyseessä automaatti 200cdi pannu, vika ei kovin isolta tunnu eikä ihan hirveästi haittaa muuten kuin jos pitää nopeasti lähteä ohi tai liikkeelle. Tuntuu, että vikaa ei ole vaihteiston sport-asetuksella tai ei ainakaan niin huomattava kun pitää kierroksia korkealla muutenkin, ja samoin jos käsin vaihtaa niin ihan ok vaihteet pelittää.

Auto menossa muutenkin huoltoon pian, niin eiköhän se selviä. Ajattelin vaan jos joku tietäisi että uskaltaako lainkaan ajaa.
 
Ei oo vika mutta en keksinyt muutakaan paikkaa kysyä. Eli 3 kopan golffi 1.8 koneella ja bensamittari on viimeisen valkeen viivan ja punaisen viivan välissä, niin pääsisinköhän noilla bensoilla 10 työpäivää kun matka on suuntaansa 5km? Eli 100km yhteensä 10 päivässä ja alkuunhan kone on kylmä ja vie hivenen enempi löpöä, niin riittääköhän?

2 viikon päästä olis siis tilipäivä ja parin pikkujutun takia tilillä ei ole kuin 2,4 euroa.
Pyörällä menisin töihin jos olisi ja kävellen ei oikein jaksaisi kun sen verran ruumiillista työtä teen sen 8h..
 
Ei oo vika mutta en keksinyt muutakaan paikkaa kysyä. Eli 3 kopan golffi 1.8 koneella ja bensamittari on viimeisen valkeen viivan ja punaisen viivan välissä, niin pääsisinköhän noilla bensoilla 10 työpäivää kun matka on suuntaansa 5km? Eli 100km yhteensä 10 päivässä ja alkuunhan kone on kylmä ja vie hivenen enempi löpöä, niin riittääköhän?

2 viikon päästä olis siis tilipäivä ja parin pikkujutun takia tilillä ei ole kuin 2,4 euroa.
Pyörällä menisin töihin jos olisi ja kävellen ei oikein jaksaisi kun sen verran ruumiillista työtä teen sen 8h..

Golffin bensamittaria tuntematta, sanoisit että pääset jos bensavalo ei vielä pala. Mutta voi olla, että viimisimpinä päiville jäät sivulle. :D Kannattaisi vaikka lainata jostain kymppi kaksi tms.
 
Viisari ei siis vielä ole punarajalla ja syttyyköhän noissa golffeissa bensavalo? Ei oo koskaan aikaisemmin nimittäin niin vähiin päässyt. Siinä bensamittarin vieressä on se kuva mutta syttyykö se sitten kun menee "varatankille"?
Pitää varmaan toisella viikolla sitten ainakin pari päivää kävellä

Onneksi on ruokaa sentään kaapit täynnä niin saa sentään ite polttoainetta :D
 
Missähän mahtaa olla vika, kun 78-80km/h vauhdissa tasaisesti ajellessa (esim vakkari päällä" kierrokset alaa "heittelemään", olisiko 1,5k kierroksesta nousee hetkeks 1,7k ja takas. Ja sitten välillä tekee niin että vaikka kuinka painaa kaasua, ei ota kierroksia kunnolla mutta sitten lopulta nousee. Ja liikkeelle lähdettäessä sama. Kyseessä automaatti 200cdi pannu, vika ei kovin isolta tunnu eikä ihan hirveästi haittaa muuten kuin jos pitää nopeasti lähteä ohi tai liikkeelle. Tuntuu, että vikaa ei ole vaihteiston sport-asetuksella tai ei ainakaan niin huomattava kun pitää kierroksia korkealla muutenkin, ja samoin jos käsin vaihtaa niin ihan ok vaihteet pelittää.

Auto menossa muutenkin huoltoon pian, niin eiköhän se selviä. Ajattelin vaan jos joku tietäisi että uskaltaako lainkaan ajaa.
Bensamersu m104+aut käyttäytyi just noin kun ilmamassamittari hajos.
Eli koita sitä. Anturilta liitin irti ja jos oireet häviää niin siinä oli vika.
 
Ei oo vika mutta en keksinyt muutakaan paikkaa kysyä. Eli 3 kopan golffi 1.8 koneella ja bensamittari on viimeisen valkeen viivan ja punaisen viivan välissä, niin pääsisinköhän noilla bensoilla 10 työpäivää kun matka on suuntaansa 5km? Eli 100km yhteensä 10 päivässä ja alkuunhan kone on kylmä ja vie hivenen enempi löpöä, niin riittääköhän?

2 viikon päästä olis siis tilipäivä ja parin pikkujutun takia tilillä ei ole kuin 2,4 euroa.
Pyörällä menisin töihin jos olisi ja kävellen ei oikein jaksaisi kun sen verran ruumiillista työtä teen sen 8h..

Ihan uteliaisuudesta, millanen työ on niin fyysistä et ei fillarilla pysty ajaa töihin o_O
 
Siis kävellä en mielellään haluais. Ja raskaan kaluston asennushommissa. Vasen polvikin on tuommonen reistaileva paskiainen, kiitos aikaisemman jalkapallo harrastuksen.
Fillarilla menisin mielellään mutta tällä hetkellä ei löydy pyörää
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom