• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Autojen vikojen ratkaisuthread

Liittynyt
15.5.2006
Viestejä
732
Ikä
31
Nyt on kyllä mielenkiintoinen ongelma eli: peilin säätö ei toimi kun apukuskin puolelle. Tai siis sama heittääkö napin L tai R asentoon, niin aina säätyy apukuskin peili, mutta kuskin peili ei missään tilassa. Mikä vikana?
 
Liittynyt
7.12.2013
Viestejä
24
Nyt on kyllä mielenkiintoinen ongelma eli: peilin säätö ei toimi kun apukuskin puolelle. Tai siis sama heittääkö napin L tai R asentoon, niin aina säätyy apukuskin peili, mutta kuskin peili ei missään tilassa. Mikä vikana?
Ihan ekana tulee mieleen, että siitä valinta nupista on jotain mekaanisesti rikki, eli joku muovinpala lohjennut irti ja sen vuoksi siellä on koko aika kontaktipinnat R:n puolella vaikka kuinka nappia kääntelee.
Mikä auto?
 
Liittynyt
15.5.2006
Viestejä
732
Ikä
31
Ihan ekana tulee mieleen, että siitä valinta nupista on jotain mekaanisesti rikki, eli joku muovinpala lohjennut irti ja sen vuoksi siellä on koko aika kontaktipinnat R:n puolella vaikka kuinka nappia kääntelee.
Mikä auto?
VW Jetta. Myös keskuslukituksen merkkivalo ovessa palaa koko ajan ja se oven alareunassa oleva valo ei toimi. Uusin koko johtosarjan oveen, kun oli muutama johto katkennut siitä ovessa olevasta "haitarista".
-peilin säädöt ei toimi
-keskuslukitus ei toimi.

Muut ovessa pelaa mm. Ikkunan nostimet.
 
Liittynyt
3.7.2012
Viestejä
215
Kaupunki
Vihti, Nummela
Mondeo 2002 Kierrokset

Kysytäänpä täältä.

Mulla on autona Ford Mondeo 2002 1.8i STW joka on toiminut ihan moitteetta vuosikaudet.
Nyt tänä aamuna tuli ongelma johon saattaa tarvita vinkkejä. Eli eli.. Kaasua painaessa kaasu jää aina huutamaan 1500-4000 kierroksien paikkeille. Tossa hetki sitten kävin testaamassa ja sama homma jatkuu. Kierrokset jää huutamaan vaihtelevasti 1500-4000 välille. Osaako joku ammatti-ihminen tai kuka tahansa antaa vinkkiä mitä tsekata? Todella rasittava vika varsinkin risteysalueilla.. no on se kyllä muutenkin.
 
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
11 843
Ikä
37
Kysytäänpä täältä.

Mulla on autona Ford Mondeo 2002 1.8i STW joka on toiminut ihan moitteetta vuosikaudet.
Nyt tänä aamuna tuli ongelma johon saattaa tarvita vinkkejä. Eli eli.. Kaasua painaessa kaasu jää aina huutamaan 1500-4000 kierroksien paikkeille. Tossa hetki sitten kävin testaamassa ja sama homma jatkuu. Kierrokset jää huutamaan vaihtelevasti 1500-4000 välille. Osaako joku ammatti-ihminen tai kuka tahansa antaa vinkkiä mitä tsekata? Todella rasittava vika varsinkin risteysalueilla.. no on se kyllä muutenkin.
Jos pitäis arvaamaan lähteä Fordeista mitään tietämättä niin ekana putsaisin kaasuläppäkotelon ja tyhjäkäyntimoottorin. Siellä saattaa olla jotain töhnää mikä jumittaa niitä ja uittaminen bensassa auttanee.
 
Liittynyt
25.3.2010
Viestejä
382
Audista (q3) kuuluu pelkääjän puolelta kiihdyttäessä epämääräistä vaimeata muovista resonointia. sisäpuolelta tutkittu muoviosia ja koneesta tutkittu muovikannet eikä oikeen osaa sanoa mikä siellä resonoi. Ehdotuksia?
 
Liittynyt
21.8.2002
Viestejä
771
Toi mondeon vika on tyhjäkäynti säädin melkovarmasti, koko säätimen voi poistaakkin, mutta tyhjäkäynti kannattaa asettaa manuaalisesti asteen korkeammalle n.1000..

Säädin on itse pieni yleensö musta pyöreäperäinen mötikkä, 2-3:lla pultilla kiinni kaasuläppäkottelon kyljessä.. Eka kannattaa putsaa koko paketti tai kun kierrokset on alhaalla niin nappaa sen säätimen piuhan irti, oireet loppuu siihe :D


Dorkster kuuluuko sisältä vai ulkoota, liittyykö se vauhtiin vai paikallaan vastaavasti kaasuttaen ilmestyy myös.?
 
Liittynyt
25.3.2010
Viestejä
382
Kyllä se tuntuis sisältä kuuluvan, joko kojelaudan tai matkustamon. Kuuluu liikkuessa, yleensä kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Tänään ääntä paikannettaessa tuntui kuin olisi kuulunut pelkääjän puolen penkin muovisuojista. Mahdollista että kolisee kiskoihin? On nimittäinen melko löyhästi paikallaan.
 
Liittynyt
22.1.2008
Viestejä
6 449
Kyllä se tuntuis sisältä kuuluvan, joko kojelaudan tai matkustamon. Kuuluu liikkuessa, yleensä kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Tänään ääntä paikannettaessa tuntui kuin olisi kuulunut pelkääjän puolen penkin muovisuojista. Mahdollista että kolisee kiskoihin? On nimittäinen melko löyhästi paikallaan.
Mihin kiskoihin? Tuollaiset resonoinnit liikkeellelähdöissä on täysin normaaleja. Väitän, että suurimmassa osassa autoja esiintyy.
 
Liittynyt
25.3.2010
Viestejä
382
Eli siis muovit penkin kiskoihin. Ääni ei tule liikkeelle lähtiessä vaan ajossa kiihdyttäessä sekä saattaa maantienopeuksissa jäädä päällekin pidemmäksi aikaa. Voin vakuuttaa että ääni ei ole normaalia käyntiääntä.
 
Liittynyt
21.10.2008
Viestejä
396
Ei ole mikään vika, mutta en viitsi uutta keskustelua tän takia tehdä. Ostin kakkosautoksi -99vm Ford Focus jossa on se fordin oma cd/radio soitin, onko siihen mahdollista asentaa aux-johto? Ja jos on niin kuinka iso projekti on? Oma osaaminen autojen kanssa on renkaiden vaihdossa ja öljyn tarkistuksessa..
 
Liittynyt
28.7.2007
Viestejä
6 324
Ei ole mikään vika, mutta en viitsi uutta keskustelua tän takia tehdä. Ostin kakkosautoksi -99vm Ford Focus jossa on se fordin oma cd/radio soitin, onko siihen mahdollista asentaa aux-johto? Ja jos on niin kuinka iso projekti on? Oma osaaminen autojen kanssa on renkaiden vaihdossa ja öljyn tarkistuksessa..
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1AVSX_enFI570FI570&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=1999+focus+aux

Focus MK2 Sony + BT + USB/AUX - Ford-Club Finland
 
Liittynyt
22.1.2008
Viestejä
6 449
Eli siis muovit penkin kiskoihin. Ääni ei tule liikkeelle lähtiessä vaan ajossa kiihdyttäessä sekä saattaa maantienopeuksissa jäädä päällekin pidemmäksi aikaa. Voin vakuuttaa että ääni ei ole normaalia käyntiääntä.
Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.
 
Liittynyt
28.7.2007
Viestejä
6 324
Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.

Automaattivaihteiston turbiinikin voi saada aika kovaa tärinää aikaan, jos on paskana.
 
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
1 751
Subaru Outback. Vikakoodi C0071 kääntökulma tunnistin ja P0409 pakokaasun takaisinkierrätys a-virtapiiri. Mistä lähtis tutkimaan ja hutkimaan?
Alkaisikohan EGR olla karstoittunut? Jos putsailisi egr:n ja kokeilisi että kara liikkuu?
Mitäs tuo kääntökulmatunnistin tekee? Liittyykö ajonvakautukseen?
 
Liittynyt
25.3.2010
Viestejä
382
Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.
Noniin, viikon päivät audin pojat etti syytä tälle epämääräiselle äänelle ja löytyihän se sieltä viimeinkin. Lohkolämppäri oli aikoinaan asennettu väärin jolloin lämppärin johto pääsi elämään ja resonoimaan auton sisällä. Tämän lisäksi bensatankin piuhasta oli kiinnike hajonnut mikä myös tärisi ajettaessa. Takuuseen meni.
 
Ylös