Autojen vikojen ratkaisuthread

Nyt on kyllä mielenkiintoinen ongelma eli: peilin säätö ei toimi kun apukuskin puolelle. Tai siis sama heittääkö napin L tai R asentoon, niin aina säätyy apukuskin peili, mutta kuskin peili ei missään tilassa. Mikä vikana?
 
Nyt on kyllä mielenkiintoinen ongelma eli: peilin säätö ei toimi kun apukuskin puolelle. Tai siis sama heittääkö napin L tai R asentoon, niin aina säätyy apukuskin peili, mutta kuskin peili ei missään tilassa. Mikä vikana?
Ihan ekana tulee mieleen, että siitä valinta nupista on jotain mekaanisesti rikki, eli joku muovinpala lohjennut irti ja sen vuoksi siellä on koko aika kontaktipinnat R:n puolella vaikka kuinka nappia kääntelee.
Mikä auto?
 
Ihan ekana tulee mieleen, että siitä valinta nupista on jotain mekaanisesti rikki, eli joku muovinpala lohjennut irti ja sen vuoksi siellä on koko aika kontaktipinnat R:n puolella vaikka kuinka nappia kääntelee.
Mikä auto?

VW Jetta. Myös keskuslukituksen merkkivalo ovessa palaa koko ajan ja se oven alareunassa oleva valo ei toimi. Uusin koko johtosarjan oveen, kun oli muutama johto katkennut siitä ovessa olevasta "haitarista".
-peilin säädöt ei toimi
-keskuslukitus ei toimi.

Muut ovessa pelaa mm. Ikkunan nostimet.
 
Mondeo 2002 Kierrokset

Kysytäänpä täältä.

Mulla on autona Ford Mondeo 2002 1.8i STW joka on toiminut ihan moitteetta vuosikaudet.
Nyt tänä aamuna tuli ongelma johon saattaa tarvita vinkkejä. Eli eli.. Kaasua painaessa kaasu jää aina huutamaan 1500-4000 kierroksien paikkeille. Tossa hetki sitten kävin testaamassa ja sama homma jatkuu. Kierrokset jää huutamaan vaihtelevasti 1500-4000 välille. Osaako joku ammatti-ihminen tai kuka tahansa antaa vinkkiä mitä tsekata? Todella rasittava vika varsinkin risteysalueilla.. no on se kyllä muutenkin.
 
Kysytäänpä täältä.

Mulla on autona Ford Mondeo 2002 1.8i STW joka on toiminut ihan moitteetta vuosikaudet.
Nyt tänä aamuna tuli ongelma johon saattaa tarvita vinkkejä. Eli eli.. Kaasua painaessa kaasu jää aina huutamaan 1500-4000 kierroksien paikkeille. Tossa hetki sitten kävin testaamassa ja sama homma jatkuu. Kierrokset jää huutamaan vaihtelevasti 1500-4000 välille. Osaako joku ammatti-ihminen tai kuka tahansa antaa vinkkiä mitä tsekata? Todella rasittava vika varsinkin risteysalueilla.. no on se kyllä muutenkin.
Jos pitäis arvaamaan lähteä Fordeista mitään tietämättä niin ekana putsaisin kaasuläppäkotelon ja tyhjäkäyntimoottorin. Siellä saattaa olla jotain töhnää mikä jumittaa niitä ja uittaminen bensassa auttanee.
 
Audista (q3) kuuluu pelkääjän puolelta kiihdyttäessä epämääräistä vaimeata muovista resonointia. sisäpuolelta tutkittu muoviosia ja koneesta tutkittu muovikannet eikä oikeen osaa sanoa mikä siellä resonoi. Ehdotuksia?
 
Toi mondeon vika on tyhjäkäynti säädin melkovarmasti, koko säätimen voi poistaakkin, mutta tyhjäkäynti kannattaa asettaa manuaalisesti asteen korkeammalle n.1000..

Säädin on itse pieni yleensö musta pyöreäperäinen mötikkä, 2-3:lla pultilla kiinni kaasuläppäkottelon kyljessä.. Eka kannattaa putsaa koko paketti tai kun kierrokset on alhaalla niin nappaa sen säätimen piuhan irti, oireet loppuu siihe :D


Dorkster kuuluuko sisältä vai ulkoota, liittyykö se vauhtiin vai paikallaan vastaavasti kaasuttaen ilmestyy myös.?
 
Kyllä se tuntuis sisältä kuuluvan, joko kojelaudan tai matkustamon. Kuuluu liikkuessa, yleensä kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Tänään ääntä paikannettaessa tuntui kuin olisi kuulunut pelkääjän puolen penkin muovisuojista. Mahdollista että kolisee kiskoihin? On nimittäinen melko löyhästi paikallaan.
 
Kyllä se tuntuis sisältä kuuluvan, joko kojelaudan tai matkustamon. Kuuluu liikkuessa, yleensä kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Tänään ääntä paikannettaessa tuntui kuin olisi kuulunut pelkääjän puolen penkin muovisuojista. Mahdollista että kolisee kiskoihin? On nimittäinen melko löyhästi paikallaan.

Mihin kiskoihin? Tuollaiset resonoinnit liikkeellelähdöissä on täysin normaaleja. Väitän, että suurimmassa osassa autoja esiintyy.
 
Eli siis muovit penkin kiskoihin. Ääni ei tule liikkeelle lähtiessä vaan ajossa kiihdyttäessä sekä saattaa maantienopeuksissa jäädä päällekin pidemmäksi aikaa. Voin vakuuttaa että ääni ei ole normaalia käyntiääntä.
 
Ei ole mikään vika, mutta en viitsi uutta keskustelua tän takia tehdä. Ostin kakkosautoksi -99vm Ford Focus jossa on se fordin oma cd/radio soitin, onko siihen mahdollista asentaa aux-johto? Ja jos on niin kuinka iso projekti on? Oma osaaminen autojen kanssa on renkaiden vaihdossa ja öljyn tarkistuksessa..
 
Subaru Outback. Vikakoodi C0071 kääntökulma tunnistin ja P0409 pakokaasun takaisinkierrätys a-virtapiiri. Mistä lähtis tutkimaan ja hutkimaan?
 
Eli siis muovit penkin kiskoihin. Ääni ei tule liikkeelle lähtiessä vaan ajossa kiihdyttäessä sekä saattaa maantienopeuksissa jäädä päällekin pidemmäksi aikaa. Voin vakuuttaa että ääni ei ole normaalia käyntiääntä.

Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.
 
Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.


Automaattivaihteiston turbiinikin voi saada aika kovaa tärinää aikaan, jos on paskana.
 
Subaru Outback. Vikakoodi C0071 kääntökulma tunnistin ja P0409 pakokaasun takaisinkierrätys a-virtapiiri. Mistä lähtis tutkimaan ja hutkimaan?

Alkaisikohan EGR olla karstoittunut? Jos putsailisi egr:n ja kokeilisi että kara liikkuu?
Mitäs tuo kääntökulmatunnistin tekee? Liittyykö ajonvakautukseen?
 
Vähän epämääräistä tekstiä, mutta onko se pelkkä ääni vai täriseekö koko auto? Jos tärisee, niin vika voi olla renkaissa, alustassa tai voimansiirrossa. Vetareiden tärinä ilmenee yleensä juurikin kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa.

Täriseekö vaihdekeppi?

Suosittelen ottamaan koeajolle jonkun, joka tietää autoista jotain.

Noniin, viikon päivät audin pojat etti syytä tälle epämääräiselle äänelle ja löytyihän se sieltä viimeinkin. Lohkolämppäri oli aikoinaan asennettu väärin jolloin lämppärin johto pääsi elämään ja resonoimaan auton sisällä. Tämän lisäksi bensatankin piuhasta oli kiinnike hajonnut mikä myös tärisi ajettaessa. Takuuseen meni.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom