Autojen vikojen ratkaisuthread

Onko muilla ollut ongelmia katsastuksen päästötestin läpi saamisen kanssa? Siitä tuli nyt hylätty vaikka vuosi sitten tuli ihan erilainen tulos. Selvittelin asiaa ja näyttäisi olevan niin, että päästötesti antaa eri lukemia riippuen siitä miten lämmin moottori on. Minulla oli aika klo.10 ja ajoin katsastuskonttorille 10min vaille ja katsastusmies teki mittaukset joskus 20-30 yli 10. Tuota ennenkin ajelin vain lyhyen reissun ja en antanut panofordille edes kenkää. Ajelemalla paskarinkiä isoilla kierroksilla puolisen tuntia olisi mahdollista saada päästötestistä läpi menevä tulos. Onko palstalla ketään joka olisi kikkaillut tällä tavalla?
 
Onko muilla ollut ongelmia katsastuksen päästötestin läpi saamisen kanssa? Siitä tuli nyt hylätty vaikka vuosi sitten tuli ihan erilainen tulos. Selvittelin asiaa ja näyttäisi olevan niin, että päästötesti antaa eri lukemia riippuen siitä miten lämmin moottori on. Minulla oli aika klo.10 ja ajoin katsastuskonttorille 10min vaille ja katsastusmies teki mittaukset joskus 20-30 yli 10. Tuota ennenkin ajelin vain lyhyen reissun ja en antanut panofordille edes kenkää. Ajelemalla paskarinkiä isoilla kierroksilla puolisen tuntia olisi mahdollista saada päästötestistä läpi menevä tulos. Onko palstalla ketään joka olisi kikkaillut tällä tavalla?

Aika normi käytäntö kengittää konetta vähän reippaammin ennen mittausta. Jos sattuu katsurille hyvä päivä niin tekee sen sun puolesta. Kerran itselläni kävi niin, inssi sanoi päästöjen ensin olleen ihan keturallaan, mutta kun kierrätti konetta niin tippui arvot sallittuihin lukemiin.
 
Riippuen vähän miten kaukana katti sijaitsee, saattaa suoristamaan nilkkaa ihan kunnolla ennen päästömittausta että putket lämpiää kunnolla.
Puhuvat myös että alkoholin osuuden kasvattaminen polttoaineessa auttaa läpäisemään tuon testin. Siis vika ei tietenkään poistu mutta noin niinkuin periaatteessa.
 
Uudenuutukainen v. 1987 Diesel-Caddy, jonka statusta maailman parhaana autona horjuuttaa satunnainen käynnistymättömyys. Jättänyt vähän kylmemmällä säällä käynnistymättä muutamia kertoja. Esim. tiistaina ei edes pyörittänyt, nyt aaamulla koitin ilman akun latausta välissä ja lähti suoraan liikenteeseen. Täysin ymmärtämättömänä veikkaisin itse starttimoottoria.

Mistä moisen olet löytänyt?

Laskiko pakkanen tuossa välillä? Jos akku on sippi voi pienikin lämmönnousu auttaa.

Normi-dieselin paikat: akku, hehkut, maadoitukset ensin. Jos ei tokene, startti.
 
Onko muilla ollut ongelmia katsastuksen päästötestin läpi saamisen kanssa? Siitä tuli nyt hylätty vaikka vuosi sitten tuli ihan erilainen tulos. Selvittelin asiaa ja näyttäisi olevan niin, että päästötesti antaa eri lukemia riippuen siitä miten lämmin moottori on. Minulla oli aika klo.10 ja ajoin katsastuskonttorille 10min vaille ja katsastusmies teki mittaukset joskus 20-30 yli 10. Tuota ennenkin ajelin vain lyhyen reissun ja en antanut panofordille edes kenkää. Ajelemalla paskarinkiä isoilla kierroksilla puolisen tuntia olisi mahdollista saada päästötestistä läpi menevä tulos. Onko palstalla ketään joka olisi kikkaillut tällä tavalla?

Jos puhut dieselistä, niin joo, ennen jokaista katsastusta ajan koneen varmasti kuumaksi niin, että kierrokset on 3-4 tuhannen välilä maantienopeuksissa ja lisäksi reiluja kiihdytyksiä niin kauan, kunnes nokea ei tule enää putkesta. Tähän asti katsastusmies itse polkenut sen 5-10 kertaa rajoittimelle, ennen kuin laittaa paperille arvon.
 
Mistä moisen olet löytänyt?

Laskiko pakkanen tuossa välillä? Jos akku on sippi voi pienikin lämmönnousu auttaa.

Normi-dieselin paikat: akku, hehkut, maadoitukset ensin. Jos ei tokene, startti.

-Franco

Ostin mustalaiselta!

Kiitos, pistin akun vaihtoon. Olen luullut, että kylmällä akun varaus häviää, ettei se tule lämpimämmälläkään takasin.
 
^
Tarkkaan ottaen tuossa kai on kyse virtahäviöiden vähenemisestä.

Kun vaihdat akun varmista samalla kenkien kiinnitys ja maadoitukset.

Kannattaa lukea Overdrivelta ko. konetyypin säie, voi säästää surua ja rahaa.

Jos et tuota kokonaan riko, ota yhteyttä kun tili on tyhjä ja hermot laitteeseen menneet ;)
 
Jos puhut dieselistä, niin joo, ennen jokaista katsastusta ajan koneen varmasti kuumaksi niin, että kierrokset on 3-4 tuhannen välilä maantienopeuksissa ja lisäksi reiluja kiihdytyksiä niin kauan, kunnes nokea ei tule enää putkesta. Tähän asti katsastusmies itse polkenut sen 5-10 kertaa rajoittimelle, ennen kuin laittaa paperille arvon.

Mulla on bensakone ja mk1 ford focus. Meinasin tehdä niin, että istun autossa ja huudatan moottoria ja pidän sen lämpimänä katsastusmiestä odottaessa. Minua kyllä vituttaa nämä päästömittaukset jos niiden läpimeno vaatii tällaista kikkailua ja säätämistä. Onko tässä mitään järkeä?
 
Mulla on bensakone ja mk1 ford focus. Meinasin tehdä niin, että istun autossa ja huudatan moottoria ja pidän sen lämpimänä katsastusmiestä odottaessa. Minua kyllä vituttaa nämä päästömittaukset jos niiden läpimeno vaatii tällaista kikkailua ja säätämistä. Onko tässä mitään järkeä?

Aina ennen katsastusta kone kunnolla lämpimäksi, sitten kun kone on lämmin niin reippaita kiihdytyksiä vaikka punarajaa myöten... Ja tiukkoja jarrutuksia kannattaa tehdä myös silloin tällöin, vanhemmissa autoissa varsinkin takajarrut tuppaavat jumittumaan pikkuhiljaa ja hylky tulee katsastuksessa kun jarruvoimissa on liikaa eroa. Toki absien rutisuttaminen nastarenkailla tuntuu paljaalla asvaltilla ilkeältä.

Ei ehjä auto siitä rikki mene jos joskus kierrättää ja jarruttelee reippaammin.
 
Mulla on bensakone ja mk1 ford focus. Meinasin tehdä niin, että istun autossa ja huudatan moottoria ja pidän sen lämpimänä katsastusmiestä odottaessa. Minua kyllä vituttaa nämä päästömittaukset jos niiden läpimeno vaatii tällaista kikkailua ja säätämistä. Onko tässä mitään järkeä?
Mikäs päästöissä oli vikana? Jos siellä on esim jokin imuvuoto niin ei auta moottorin huudattaminen... osta ennen vuotta 1977 ensirekisteröity auto niin ei tarvitse käyttää päästötestissä :D
 
Mulla on bensakone ja mk1 ford focus. Meinasin tehdä niin, että istun autossa ja huudatan moottoria ja pidän sen lämpimänä katsastusmiestä odottaessa. Minua kyllä vituttaa nämä päästömittaukset jos niiden läpimeno vaatii tällaista kikkailua ja säätämistä. Onko tässä mitään järkeä?
Lambda-anturin vaihto kannattaa tehä. Vaikuttaa päästöihin paljon. Eikä muistaakseni oo kallis kikkare.
 
Moro. Eli 93 vuosimallin 530i V8 automaatti laatikolla. Kun laitan pakin päälle kuulu pieni "kolke" ja pieni nykiminen, kun päästät jarrun autolähtee taakse päin hieman tökkivästi mutta kaasua kun antaa niin pelaa hyviin. Ja mittaristoon ilmestyi jostain syystä 30t kilometria tyhjästä, nämä poistui kun käytin virtoja poissa ja käynnistin uudelleen.
 
Moro. Eli 93 vuosimallin 530i V8 automaatti laatikolla. Kun laitan pakin päälle kuulu pieni "kolke" ja pieni nykiminen, kun päästät jarrun autolähtee taakse päin hieman tökkivästi mutta kaasua kun antaa niin pelaa hyviin. Ja mittaristoon ilmestyi jostain syystä 30t kilometria tyhjästä, nämä poistui kun käytin virtoja poissa ja käynnistin uudelleen.

Www.brcf.fi
 
Joskus vaan sattuu kohdalle kaveri, joka tietää mitä tekee. Sillon se homma menee tuossa tunnissa.

Voit valita näistä kaksi:
-Hyvä
-Halpa
-Nopeesti

Pätee moneen muuhunkin asiaan, kuin autohuoltoon.
 
Mikähän on vikana kun -04 vuosimallises opel vectras palaa oikean puolen etuvilkku pohjas koko ajan. Siis jos vilkuttaa niin se toimii normaalisti mutta silloin kun ei vilkkua käytä niin se palaa pohjassa?
 
Mikähän on vikana kun -04 vuosimallises opel vectras palaa oikean puolen etuvilkku pohjas koko ajan. Siis jos vilkuttaa niin se toimii normaalisti mutta silloin kun ei vilkkua käytä niin se palaa pohjassa?
Tarkista palaako oikealla edessä parkkivalo. Jos se on palanut, niin on mahdollista, että auto tekee silloin vilkusta parkkivalon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom