Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nissan micra 1.0 -87 käy tyhjäkäyntiä huonosti, mutta välillä ihan ok :confused: Valoihin on vähän hankalaa pysähdellä. Vaihteella jarrutus ei tuota ongelmia mutta kun loppu vauhti pitää ottaa pois kaasua ja jarrua vuorotellen painelemalla :D

Tulpat ja johdot ajettu alle 10tkm. Käret, konkka, virranjakajan kansi ja pyörijä ajettu alle 3tkm. Kokeilin vaihtaa puolan ja tyhjäkäynti olikin sen jälkeen ok, mutta nyki pahasti kierroksilla -> alkup. puola takaisin. Puolan ostin Motonetistä :david:, joten se ei varmaankaan ole sieltä parhaimmasta päästä:jahas: Kannattaisikohan investoida ihan alkuperäinen puola?

Kylmänä ei pysy käynnissä kuin tuurilla, joten automaattiryyppykin taitaa olla huollon tarpeessa. Onko monimutkainen/kallis homma laittaa kuntoon? Tuon hintaiseen autoon ei suuria summia viitsi sijoittaa, joten tärkeintä olisi saada tyhjäkäynti toimimaan edes lämpimällä koneella. Tämän talven "pakkasilla" on kyllä lähtenyt kylmänä käyntiin ihan ok mutta sammuu heti jos ei paina kaasua.
 
Nissan micra 1.0 -87 käy tyhjäkäyntiä huonosti, mutta välillä ihan ok :confused: Valoihin on vähän hankalaa pysähdellä. Vaihteella jarrutus ei tuota ongelmia mutta kun loppu vauhti pitää ottaa pois kaasua ja jarrua vuorotellen painelemalla :D

Tulpat ja johdot ajettu alle 10tkm. Käret, konkka, virranjakajan kansi ja pyörijä ajettu alle 3tkm. Kokeilin vaihtaa puolan ja tyhjäkäynti olikin sen jälkeen ok, mutta nyki pahasti kierroksilla -> alkup. puola takaisin. Puolan ostin Motonetistä :david:, joten se ei varmaankaan ole sieltä parhaimmasta päästä:jahas: Kannattaisikohan investoida ihan alkuperäinen puola?

Kylmänä ei pysy käynnissä kuin tuurilla, joten automaattiryyppykin taitaa olla huollon tarpeessa. Onko monimutkainen/kallis homma laittaa kuntoon? Tuon hintaiseen autoon ei suuria summia viitsi sijoittaa, joten tärkeintä olisi saada tyhjäkäynti toimimaan edes lämpimällä koneella. Tämän talven "pakkasilla" on kyllä lähtenyt kylmänä käyntiin ihan ok mutta sammuu heti jos ei paina kaasua.

Oliko vanhassa puolassa etuvastus entä uudessa.
imuvuotoa. sytytyspielessä.kärkien kondensaattori rikki?
 
Molemmissa puolissa etuvastus, näyttivät 100% samanlaisille mutta en mitannut ovatko samanlaiset. Testattu molemmilla vastuksilla.

Sytytys tarkastettu n. 1kk sitten, kondensaattori tuskin rikki kun on ajettu alle 3tkm.

Voiko tuota imuvuotoa testata mitenkään, vai vaihdanko vaan imusarjan tiivisteen ja toivon parasta? Ei se varmaan montaa euroa maksa kun tuothon tuntuu olevan halvat varaosat.
 
Pistetäänpä omakin kysymys tänne kun alan forumeilla on melko hiljaista vastailun suhteen. Eli kyseessä 405 GLX 1.9i -92 peugeot ja venttiilit nakuttaa kylmänä ainakin.
Ajeleeko tuolla huoletta nyt seuraavaan öljynvaihtoon ~5tkm (samalla sais ilmasilla töillä noi venttiilitki säädettyä), vai pitäiskö tuosta huolestua? Tähän mennessä en nyt ole muita vaikutuksia netistä etsimällä keksiny kuin että tehot voi jonkin verran tippua sekä bensan kulutus kasvaa.
 
Mitäs muuten seuraa jos auton katsastus on pahasti myöhässä luokkaa 3 kuukautta. Kröhöm.. kaveri vaan tossa kyseli.:D

Ei mitään jos ei satu poliisit pysäyttämään, katsastuksessa on vaan se huono puoli kun vie myöhässä, niin ajoaikaa ei enää tule jos ei mene läpi. Ne lyö semmosen 10x10cm tarran tuulilasiin missä lukee ajokiellossa. Minkä saa ottaa pois vasta kun auto on hyväksytysti katsastettu.
 
Voiko tuota imuvuotoa testata mitenkään, vai vaihdanko vaan imusarjan tiivisteen ja toivon parasta? Ei se varmaan montaa euroa maksa kun tuothon tuntuu olevan halvat varaosat.


Setä opettaa. Imuvuodon voi testata starttipilotti-suihkulla. Auton käydessä alat suihkimaan kohti imusarjaa ja muita "imuosia" sitä ainetta. Jos auto hörähtää, on jossain vuoto. Hätätapauksessa käy myös voimakas crc..

Tuohon ongelmaan liittyen, sytytyksen läpivuodot/iskut saat tutkittua "duunarin hiellä". Eli otat sumutepulloon vettä ja odotat, että on pimeä. Sitten ruiskit sitä vettä sytkälle sumuna ja katsot, tuleeko revontulia mistä tulpanjohdosta tai liittimestä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nissan micra 1.0 -87 käy tyhjäkäyntiä huonosti, mutta välillä ihan ok :confused: Valoihin on vähän hankalaa pysähdellä. Vaihteella jarrutus ei tuota ongelmia mutta kun loppu vauhti pitää ottaa pois kaasua ja jarrua vuorotellen painelemalla :D


Onko tämä muuten vielä kaasarikone? Jos on, niin tarkista kaasarin likaisuus.. Joskus kaasari on vain liian kulunut ja tyhjäkäynti mättää sen takia.
 
Mitä voi olla vialla kun etenkin kääntyessä (pieni veto päällä) ja suoraankin ajettaessa kovemmin kiihdyttäessä kuuluu etupyörän (vasen) paikkeilta sellasta ... röpinää (ei parempaakaan sanaa tule mieleen :D).

Siis ei mitään metallista kolinaa, vaan pikemminkin sellaista kun jokin muovi/kumiosa löisi johonkin. Koventunut ja tihentynyt pikku hiljaa, mutta ei mikään hirvittävän kova ääni. Ja etuvetoinen auto, kuten nykyään tietty melkein kaikki.
 
Mitä voi olla vialla kun etenkin kääntyessä (pieni veto päällä) ja suoraankin ajettaessa kovemmin kiihdyttäessä kuuluu etupyörän (vasen) paikkeilta sellasta ... röpinää (ei parempaakaan sanaa tule mieleen :D).

Siis ei mitään metallista kolinaa, vaan pikemminkin sellaista kun jokin muovi/kumiosa löisi johonkin. Koventunut ja tihentynyt pikku hiljaa, mutta ei mikään hirvittävän kova ääni. Ja etuvetoinen auto, kuten nykyään tietty melkein kaikki.

vetonivel:arvi:
 
Onko tämä muuten vielä kaasarikone? Jos on, niin tarkista kaasarin likaisuus.. Joskus kaasari on vain liian kulunut ja tyhjäkäynti mättää sen takia.

ei kaasari mitään kulu. paskaa se täynnä on jos siin ongelma on. mut kannattaa tarkastaa ettei kipinä lyö läpi mistään, eli ei tulpanjohdoista tai jakajan kannesta tule kipinää. pakokaasutesti kertoo aika paljon
 
Pistetäänpä omakin kysymys tänne kun alan forumeilla on melko hiljaista vastailun suhteen. Eli kyseessä 405 GLX 1.9i -92 peugeot ja venttiilit nakuttaa kylmänä ainakin.
Ajeleeko tuolla huoletta nyt seuraavaan öljynvaihtoon ~5tkm (samalla sais ilmasilla töillä noi venttiilitki säädettyä), vai pitäiskö tuosta huolestua? Tähän mennessä en nyt ole muita vaikutuksia netistä etsimällä keksiny kuin että tehot voi jonkin verran tippua sekä bensan kulutus kasvaa.[/QUOTE

mitä öljyä käytät? käytätkö lohkolämmitintä? muistaakseni 92 vuoden pösös olis jo hydrauliset nostajat, eli ei säätöä. en varmaks sano kumminka. ja sit viel sellainen kysymys että onko se alkanut tekemään nakutusta kylmänä vai onko se nakuttanut aina?
 
Nissan micra 1.0 -87 käy tyhjäkäyntiä huonosti, mutta välillä ihan ok :confused: Valoihin on vähän hankalaa pysähdellä. Vaihteella jarrutus ei tuota ongelmia mutta kun loppu vauhti pitää ottaa pois kaasua ja jarrua vuorotellen painelemalla :D

Tulpat ja johdot ajettu alle 10tkm. Käret, konkka, virranjakajan kansi ja pyörijä ajettu alle 3tkm. Kokeilin vaihtaa puolan ja tyhjäkäynti olikin sen jälkeen ok, mutta nyki pahasti kierroksilla -> alkup. puola takaisin. Puolan ostin Motonetistä :david:, joten se ei varmaankaan ole sieltä parhaimmasta päästä:jahas: Kannattaisikohan investoida ihan alkuperäinen puola?

Kylmänä ei pysy käynnissä kuin tuurilla, joten automaattiryyppykin taitaa olla huollon tarpeessa. Onko monimutkainen/kallis homma laittaa kuntoon? Tuon hintaiseen autoon ei suuria summia viitsi sijoittaa, joten tärkeintä olisi saada tyhjäkäynti toimimaan edes lämpimällä koneella. Tämän talven "pakkasilla" on kyllä lähtenyt kylmänä käyntiin ihan ok mutta sammuu heti jos ei paina kaasua.

niin ja epäilen kovin automaattiryyppyvikaa. pakokaasutesteriin ja auto säätöön
 
mitä öljyä käytät? käytätkö lohkolämmitintä? muistaakseni 92 vuoden pösös olis jo hydrauliset nostajat, eli ei säätöä. en varmaks sano kumminka. ja sit viel sellainen kysymys että onko se alkanut tekemään nakutusta kylmänä vai onko se nakuttanut aina?

Teboilin goldia, 5w-40w, käytän kyllä lohkolämmitintä. Ei ole aina venttiilit nakuttanut, tosin ihan viime aikaa ennemmin paha sanoa kun pari viikkoa tuli ajeltua käytännössä ilman takavaimenninta. Vaihdon jälkeen sen äänen sitten jo huomaskin.

Hydraulisia nostajia kuulemma tosta ei löydy ja tuli nyt tosta nakutuksesta kysyttyä muun käynnin yhteydessä muistaessa sekä pösön merkkihuollon vanhemmalta asentajalta, sekä isältä joka myös autonasentaja. Vastauksena oli että ajoa vaan ja että säätää ne venttiilit kun tuun taas kotona käymään.
 
ei kaasari mitään kulu. paskaa se täynnä on jos siin ongelma on. mut kannattaa tarkastaa ettei kipinä lyö läpi mistään, eli ei tulpanjohdoista tai jakajan kannesta tule kipinää. pakokaasutesti kertoo aika paljon

Tulee mieleen ainakin kolme autoa(bmw e30, MB 123w 300S, ja Volvo) johon tuli vaihdettua korvauskaasutin aikoinaan, koska oma oli jo kulunut liikaa. Jokainen vipu alkoi vipata millejä suuntaansa ja se kertaantui se virhe. Myös alipainekelloissa alkoi olla kulumista ja tyhjäkäynti ja automaattiryyppy prakasivat näiden takia. Kaikkea yritettiin, puhdistettiin ja tiivistettiin. Kunnes lopulta tultiin erään ralliautoilusta tutun kaasarisepän kanssa tulokseen, että kaasuttimet on liian kuluneita ja ei niitä perhana saada enää iskuun. Vaihdoin sitten kaasarit korvauskaasuttimiin ja meno oli taas tasaista ja tyhjäkäyntikin löytyi.

Tuon kipinän läpilyönnin saa helpoiten tarkistettua noin kotikonstein sillä työmiehen hiellä, mistä kerroin ylempänä..
 
Nissan micra 1.0 -87
kaasari kulunu, sen säädöt päin prinkkalaa, tai just tuo tomaattiryyppy.
siellä ryypyssä on semmone metallinen "kierre"(hitto ku ei tule se oikea nimi mieleen), joka lämpötilan mukaan laajenee/kutistuu. sen säädöt/se koko metallikierre voi olla vituillaan. koneen lämmetessä ryypyn pitäisi kytkeytyä pois, mut jos ei, se vaikuttaa tommosena outona käyttäytymisenä, ja hillittömänä polttoaineenkulutuksena. jo sen purkaminen ja voitelu voi auttaa paljon, tosin hieman luulen että on tuossa muutakin vielä vikana. toivottavasti vika löytyy.
 
Oliskohan täällä ketään joka osaisi vastata, kun tuolla btcf:n sivuilla ei kukaan ole vastannut.

Eli kyseessä BMW 325i e36 -91. Startatessa ei tapahdu mitään, siis startti ei pyöri eikä edes naksahda. Sähkö lähtee virtalukolta eteenpäin. Onko virtalukon ja startin välissä relettä tai sulaketta? Jos on, niin missä? Autossa on uusi akku.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom