Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Renault Megane vm. -00 4ovinen.

Pakoputki poikki... onko hajua mitä maksaa uusi ja sen asentaminen? Ja missä kannattaa huoltaa. En toud mihinkään vitun Essolle vie. En paljoo autoista ja niiden huoltamisesta tiedä.
 
Väliosa 55e+takapönttö 55e. Motonet hinnaston mukaan. Käy itsekatsomassa www.motonet.fi Erikoneisiin erihintaset putket työllä. Ei tuo pakoputken vaihtaminen todellakaan paha homma ole. Itse kyllä uskaltaisin viedä ihan "pikkukorjaamoillekkin". Jopa essollekkin :D
Esim itsevaihdoin isännän GDI -99 carismaan ite putken, eikä ollu homma eikä mikään.
 
No mutta, täytyypä kysästä asentajankin mielipidettä kun ei ole itse saanut vielä aikaiseksi tutkia vikaa sen paremmin, eli: Carina E (engelsmanni) sammuu kun täristää kunnolla, eli ajaa vaikka "nimismiehenkihariin" reilua nopeutta. Siis potkaisee vedot pois hetkeksi ja kun tärinä vaimenee, lähtee tietysti uudelleen käyntiin. Oon miettinyt voisiko tuo olla vain sähköpuolella, esim. joku puolan johto heikossa kunnossa, vai voisiko ruisku ottaa itteensä tärinästä, että katkaisis bensan tulon? Pari kertaa on tuota vain tehny, mutta pitäis varmaan tutkia ennen kuin jättää välille.

Quottaanpa itteäni kun tuli käytyä autoelektroniikkapajalla toisen jutun takia niin kysäisin samalla tästäkin: sen mukaan tuo on Carinoissa ominaisuus eikä vika. En muista tarkkaan mitä se sano, mutta joku magneettihässäkkä, joka katkasee bensapumpun tärinässä. Esim. jos napauttaa meisselillä sitä hässäkkää niin pätkäsee bensan tulon. Kaikkea sitä, en oo ikinä moisesta kuullu..

Niin, se toinen juttu on tyhjäkäynnin aaltoilu, välillä hyrskyttelee 500 - 1500 kierrosta, välillä käy oikein tasaisesti. Laittoi auton piuhoihin niin kävi todella hyvin, ei sitten löytänyt vikaa, sanoi vain että tuo uudelleen kun vika päällä. Muuten ei edes häiritsis pieni aaltoilu, mutta kun samalla vääntää tosi huonosti alakierroksilla. Useampaan kertaan on tullut sammutettua auto liikennevaloihin ja sitten korvat punaisena starttaillut käyntiin..:nolo:
Kelien mukaan tuntuu joskus tilanne vaihtelevan-->epäilen jotain koneen lämpötilan anturia, mutta ei viittis turhaan ostella niin kalliita osia.
 
Mä veikkaan bensapumppua tai paineensäätimen alipaineletkua. Tietysti joku huono liittimen kontaktikin saattaa aiheuttaa tollasta. Ikäviä tuollaiset viat kun on niin pirun vaikeita löytää.

edit.Jos akun napa olis hapettunut ja aiheuttaisi tuollaisia oireita niin varmaan auto lähtis käyntiin todella huonosti, lähteekö?


Tästä jo aiemmassa kirjoitinkin mitä autoelektroniikka-asiantuntija oli mieltä. Akun navoissa ei pitäs ainakaan olla vikaa, viime syssynä vasta nakkasin uuden akun keulille. Ja käyntiin on lähteny sen jälkeen kuin kello.
 
Väliosa 55e+takapönttö 55e. Motonet hinnaston mukaan. Käy itsekatsomassa www.motonet.fi Erikoneisiin erihintaset putket työllä. Ei tuo pakoputken vaihtaminen todellakaan paha homma ole. Itse kyllä uskaltaisin viedä ihan "pikkukorjaamoillekkin". Jopa essollekkin :D
Esim itsevaihdoin isännän GDI -99 carismaan ite putken, eikä ollu homma eikä mikään.

Kyllä mäkin melkeinpä ite vaihtaisin putken. Ei ole temppu eikä mikään vaikka oisi peukalo pyllyssä. Ajaa vain pukkien päälle ja änkeää alle.
 
Ainut vaan tuossa putken laitossa on, että pitää päästä kunnolla auton alle.
Sepi80: Mites lambda anturi? Onkohan sitä vaihdettu ikinä? Ja paljon ajettu koneella? Lambda-anturia on meinaan vaikea mitata.
 
Toyota Carina II 1.8 -91, aj. 360tkm.
Auto nytkyttää etenkin löysätessä kaasun tai muuten vaan ajaessa alle kahdentuhannen kierroksen. Ei ole väännöstä kiinni, on toiminut ennen.
Sytytystulpat jo vaihdoin ja ilmeisesti tulpanjohdot ja virranjakajan kannen vois myös vaihtaa. Virranjakajan kansi näytti ehjältä ja poistin lisäksi suurimmat hapettumat, ei auttanut. Muita ehdotuksia aiheuttajaan? Kiitos jo etukäteen.
 
Toyota Carina II 1.8 -91, aj. 360tkm.
Auto nytkyttää etenkin löysätessä kaasun tai muuten vaan ajaessa alle kahdentuhannen kierroksen. Ei ole väännöstä kiinni, on toiminut ennen.
Sytytystulpat jo vaihdoin ja ilmeisesti tulpanjohdot ja virranjakajan kannen vois myös vaihtaa. Virranjakajan kansi näytti ehjältä ja poistin lisäksi suurimmat hapettumat, ei auttanut. Muita ehdotuksia aiheuttajaan? Kiitos jo etukäteen.

Ilmavuoto jossain letkussa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaihdoin etuiskarit Avensikseen. Vänkärin puolelta alkoi kuulumaan kolinaa, kuuluu kuoppaisella tiellä ja jyrkissä käännöksissä, esim. parkkipaikalla. Mikähän mahtaa kolista? Johtuuko vanhasta yläpään laakerista?
 
Toyota Carina II 1.8 -91, aj. 360tkm.
Auto nytkyttää etenkin löysätessä kaasun tai muuten vaan ajaessa alle kahdentuhannen kierroksen. Ei ole väännöstä kiinni, on toiminut ennen.

En tunne Carinaa tarkasti, joten en osaa sanoa missä Egr-sijaitsee, mutta sieltä varmaan sellainen löytyy. Tutki se ja puhdista/vaihda. Jos se ei auta, ota puola seuraavaksi mittauksen alle.
 
Almeran oikea parkkivalo ei toimi polttimon vaihdosta huolimatta. Lähi- ja kaukovalot toimii.:confused: Auttakee tyhmää!

Nytkytä ja hiero, poltinta siis. Siinä on joku kosketushäikkä, varmaan vielä maadoituspuolella. Eikös se ota maadoituksen siitä lamppuhässäkästä, tai sitten muista ihan päin p:tä. Jos ei muu auta, ota virtamittari käteen ja tutki tuleeko siihen johdon päähän virtaa, jos tulee: i rest my case :)
 
Vaihdoin etuiskarit Avensikseen. Vänkärin puolelta alkoi kuulumaan kolinaa, kuuluu kuoppaisella tiellä ja jyrkissä käännöksissä, esim. parkkipaikalla. Mikähän mahtaa kolista? Johtuuko vanhasta yläpään laakerista?

jousenpää ei luultavasti ole paikoillaan eli jousenpää hakkaa jousilautaseen.
tukkaa kulma ylös ja käännä jousta.
tai sitten unohdit laittaa kumit lautasen ja jousen väliin.
 
Vaikutti siltä, että sisätilanflekti hirtti kiinni. Ainakin äänestä päätellen tai se moottori meni. Missä on Audi Coupe -89:ssä puhaltimen moottori? Löytyykö se pyyhkijöiden alapuolelta vai joudunko purkamaan kojelautaa?

Googlella löytyy varmasti, mutta jos täältä löytyisi niksejä niin ei tarvi kantapään kautta hoitaa asiaa.
 
Ihan turisti kun olen autoasioissa, niin apua sellaiseen probleemaan, että jarruvalot syttyilee itekseen päälle ja pois?
Auto on Volvo 460 -91, jos tämä tieto mitään auttaa.
 
Volvon omistajat, HUOMIO!

Ostin tuossa Volvo S40:n vuosimallia '97. Moottori 2.0 bensa, laatikko automaattinen.

Ei sattunut autossa olemaan ohjekirjaa mukana, joten nyt tarvisin nopeasti merkkivalojen tulkkaukseen apua. Mitä mahtaa tarkoittaa oranssi varoitusvalo, jossa on auton kuva ja ruksi tuon auton yli? Kun virta-avaimesta kääntää niin se vilkkuu nopeasti ja tuolloin startti ei pyörähdä lainkaan. Hetken päästä, kun yritin uudestaan valo paloi jatkuvana ja auto käynnistyi normaalisti. Valo myöskin sammui hetki, kun moottori starttasi.

Mitään muuta ongelmaa ei starttauksen yhteydessä ilmennyt. Kone oli lämmin ja se oli sammutettu about 5 minsaa ennen uudelleen käynnistystä.

Anybody got any ideas?
 
*klip*Mitä mahtaa tarkoittaa oranssi varoitusvalo, jossa on auton kuva ja ruksi tuon auton yli? Kun virta-avaimesta kääntää niin se vilkkuu nopeasti ja tuolloin startti ei pyörähdä lainkaan. Hetken päästä, kun yritin uudestaan valo paloi jatkuvana ja auto käynnistyi normaalisti. Valo myöskin sammui hetki, kun moottori starttasi.
*klip*
Vika taitaa olla käynnistykseneston antennirenkaassa. noin oli ainakin Volvo-foorumissa puhetta. Pitänee soittaa merkkihuoltoon.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom