Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikutti siltä, että sisätilanflekti hirtti kiinni. Ainakin äänestä päätellen tai se moottori meni. Missä on Audi Coupe -89:ssä puhaltimen moottori? Löytyykö se pyyhkijöiden alapuolelta vai joudunko purkamaan kojelautaa?

Googlella löytyy varmasti, mutta jos täältä löytyisi niksejä niin ei tarvi kantapään kautta hoitaa asiaa.
Todih irroitus olikin nätti homma. Hansikaslokeron takana piilossa. Oli tippunut irti klipsin petettyä ja luultavasti polttanut ittensä. Ei mennyt kuin 5min. Moottori paskana ja uusi maksaa 80€ Mitäs eri romuttamoita on?
 
405 GLX 1.9i pösössä tahtoo varsinkin kakkonen rutista, varsinkin jos moottori ei ole vielä lämmennyt. Vaihteistoöljyt vaihdettu, oikein nätisti ajaessa tuota ei tee, eikä myöskään lämpimänä ongelma ole kovin huomattava. Kytkin on myös jotenkin vähän jäykän oloinen.
Eli onko tuosta nyt kytkin menossa, vaiko vaihdelaatikko (tai siis 2-vaihde)?
 
Mun -89 Nissan Sunny alkoi vittuilemaan. Startatessa kuului outo ääni ja jonkin ajan kuluttua tuosta ei startannutkaan enää, solenoidi naksahti kyllä mutta startti ei jaksanut pyörittää moottoria, eli aivan kuin akku olisi ollut lopussa. Valot kuitenkin paloivat kirkkaasti ja yleismittarilla mitattuna akun jännite oli 12.5V, kuormitettuna yli 10V (=startatessa). Päättelin sitten että startti tai sen laakerit ovat paskana. Menin Neuvostoliiton autolla Motonettiin, ostin uuden startin 54e ja iskin sen kiinni, vaihto onnistui alle tunnissa. 2 pulttia ja muutama sähköjohto (kannattaa muistaa otta akun johdot irti ennen operaatiota!!!)

Kokeilin startata ja voilá, auto käynnistyi moitteetta. Startin mukana muuten tuli uusi solenoidikin, vanhasta startista saa vielä 20e kun sen palauttaa Motonetille.

Elämäni ensimmäinen autoremppa, renkaiden vaihtoa lukuunottamatta :D

Aijoo, soittelin jonnekin nyrkkipajalle että mitä maksaa startti+sen vaihto, 200e oli hinta-arvio. :eek:
 
Ootko kattonut ettei vaan ole hiilet finaalissa, tuskinpa.

No tuolta voi kattoa jos sattuis löytämään halvemmalla.

http://www.varaosahaku.fi/
Ei ollut finaalissa pitihän se purkaa ja sitä ennen tutkia laturin kanssa, että saako sitä kolistelemalla ja hiiliä liikuttamalla kuntoon. No romuttamolta on startti tulossa. Meinasi kiskoa eka 60e+15e postikuluja ja maksoin 35e+pk. Uusi olisi maksanut vajaa 90e
 
Meillä on iankaikenvanha mersu, siitä paloi jo ennemmin vilkunrele. (Kojetaulussa vilkunvalo paloi jatkuvasti eikä vilkkumalla kuten ennen, vilkut ei toiminu mutta hätävilkut kyllä. Releessä oli 'reikä' jonka isä sai juotettua kuntoon ja vilkut toimi kuten pitikin)

Nyt ne vilkut lagas taas, tälläkertaa rele näyttää ehjältä eikä ees hätävilkut toimi. Mistähänpäin autoa tälläkertaa pitäis mennä vikaa paikantamaan ? Kaikki sulakkeetkin kun näyttää ehjiltä.

Olisko jollakulla tietoa/ideaa mikä vois auttaa ?
Kiitos !:worship:
 
Missä mättää kun Peugeot 406 '97 nopeusmittari jumittaa? Onko anturi paskainen vai onko itse mittarissa hammasrattaat kulunut? Joskus mittari jää kuuteen kymppiin vaikka vauhtia on ainakin se satanen, sitten pienellä kopautuksella mittarin lasiin se pompsahtaa oikeaan nopeuteen. Tämä viittaisi mielestäni mittarin sisällä olevaan vikaan? Myös nopeutta laskettaessa jää viisari monesti siihen neljään kymppiin ja sitten tipahtaa kerralla alas kun auto on melkein pysähtynyt. Miten tuon mittarin saa yleensä avattua, tai missä sijaitsee itse nopeusanturi?

Toinen mittarivika on bensamittarissa. Viisari huopaa ja soutaa ylös alas, eli tankissa on varmaan mittakoho irti. Miten siihen pääsisi käsiksi?
 
Missä mättää kun Peugeot 406 '97 nopeusmittari jumittaa? Onko anturi paskainen vai onko itse mittarissa hammasrattaat kulunut? Joskus mittari jää kuuteen kymppiin vaikka vauhtia on ainakin se satanen, sitten pienellä kopautuksella mittarin lasiin se pompsahtaa oikeaan nopeuteen. Tämä viittaisi mielestäni mittarin sisällä olevaan vikaan? Myös nopeutta laskettaessa jää viisari monesti siihen neljään kymppiin ja sitten tipahtaa kerralla alas kun auto on melkein pysähtynyt. Miten tuon mittarin saa yleensä avattua, tai missä sijaitsee itse nopeusanturi?

Toinen mittarivika on bensamittarissa. Viisari huopaa ja soutaa ylös alas, eli tankissa on varmaan mittakoho irti. Miten siihen pääsisi käsiksi?
Nopeusanturi sijaitsee tod. näk. jomman kumman etupyörän luona. Mittarin saat auki niin paljon, kun se lähtee irrottamalla ne kojetaulusta. Sen joudut tekemään. Ja kyllä tuo mulle kuulostaa mittarin sisäiseltä ongelmalta.

Mittakohoon et varmaan pääse käsiksi ilman, että irroitat tankin. Se nimittäin todennäköisesti sijaitsee tankin päällä tai siis asennetaan sitä kautta. Noinkin uudessa vehkeessä se anturi saattaa olla myös sähköinen, joten sille ei voi välttämättä tehdä muuta kuin vaihtaa se.
 
Tere!

Ostin vähän aikaa sitten 96 vuosimallin VW POLOn. Ongelmana on helvetinmoinen rengasmelu tai semmoinen humina, kuulostaa kuin ois 2 vaihde päällä 100km/h vauhdissa. Melu vaihtelee nopeuden mukaan. Pahin melu on ajettassa 60-70km/h. Oiskohan jossain pyörässä laakerit mennyt vai voikohan halvat aluvanteet aiheuttaa moiden huminan. Ääni on selvesti kovempi kuin moottorin ääni. Miltään hankausääneltä se ei kuulosta. Mitään nykimistä tai muuta ei ole.
 
Tere!

Ostin vähän aikaa sitten 96 vuosimallin VW POLOn. Ongelmana on helvetinmoinen rengasmelu tai semmoinen humina, kuulostaa kuin ois 2 vaihde päällä 100km/h vauhdissa. Melu vaihtelee nopeuden mukaan. Pahin melu on ajettassa 60-70km/h. Oiskohan jossain pyörässä laakerit mennyt vai voikohan halvat aluvanteet aiheuttaa moiden huminan. Ääni on selvesti kovempi kuin moottorin ääni. Miltään hankausääneltä se ei kuulosta. Mitään nykimistä tai muuta ei ole.
Pikkuautoissa rengasmelu on usein melkoinen, varsinkin jos alla on yhtään vakiota leveämpää kumia. Pyöränlaakerit taas pitää sellaista aika pistävääkin ulinaa, jonka ääni usein muuttuu tai häviää kaarrettaessa tai jarrua painettaessa. Vanteista ääni ei voi johtua. Jos ääni on voimakkaimmillaan tietyllä kapealla nopeusalueella, tulee lähinnä mieleen joku resonanssi esim. voimansiirrosta tms. Kannattaa kuunteluttaa autoa jollain asiantuntijalla, syy selvinnee nopeasti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tere!

Ostin vähän aikaa sitten 96 vuosimallin VW POLOn. Ongelmana on helvetinmoinen rengasmelu tai semmoinen humina, kuulostaa kuin ois 2 vaihde päällä 100km/h vauhdissa. Melu vaihtelee nopeuden mukaan. Pahin melu on ajettassa 60-70km/h. Oiskohan jossain pyörässä laakerit mennyt vai voikohan halvat aluvanteet aiheuttaa moiden huminan. Ääni on selvesti kovempi kuin moottorin ääni. Miltään hankausääneltä se ei kuulosta. Mitään nykimistä tai muuta ei ole.

Polossa takapyörän laakerit on kulutustavaraa, ei maksa onneksi kuin reilun 10 €. Eli laakerit kannattaa tarkastaa.
Pyöristä tuleva melu on tosiaankin kovaa polossa, rengas tyyppi vaikuttaa aikapaljon. Halpiksilla melua tulee yleensä enemmä. Vanteet ei vaikuta rengas meluun.
 
Mites ku mulla Nissan Almera 2001 2.2 tdi:ssä vasen etukulma narisee ku kääntää oikeelle ja kun sille puolelle tulee painoo. Kysymys ei oo ainakaa vetarista. Suoraa ajaessa ei kuulu narinaa vaikka tuleeki painoa enemmän vasemmalle puolelle ainoastaan oikealle kääntäessä...?????
 
Mites ku mulla Nissan Almera 2001 2.2 tdi:ssä vasen etukulma narisee ku kääntää oikeelle ja kun sille puolelle tulee painoo. Kysymys ei oo ainakaa vetarista. Suoraa ajaessa ei kuulu narinaa vaikka tuleeki painoa enemmän vasemmalle puolelle ainoastaan oikealle kääntäessä...?????

nissanien tyyppivika. iskarin yläpää se siellä narisee. koita ruiskuttaa silikoni spreitä sinne. jollei auta niin iskari pois, puhdistus ja takaisin paikkaan
 
Pikkuautoissa rengasmelu on usein melkoinen, varsinkin jos alla on yhtään vakiota leveämpää kumia. Pyöränlaakerit taas pitää sellaista aika pistävääkin ulinaa, jonka ääni usein muuttuu tai häviää kaarrettaessa tai jarrua painettaessa. Vanteista ääni ei voi johtua. Jos ääni on voimakkaimmillaan tietyllä kapealla nopeusalueella, tulee lähinnä mieleen joku resonanssi esim. voimansiirrosta tms. Kannattaa kuunteluttaa autoa jollain asiantuntijalla, syy selvinnee nopeasti.

pyöränlaakerin kulumisen huomaa kun kääntää autoa, esim kun ajaa 40km/h ja kääntää vasemmalle ja ääni hiljenee, kun vastaavasti kääntää oikealle niin ääni kovenee. niin silloin vasemman puolen pyöränlaakeri on väljä. pyöränlaakerin väljyys ei kuitenka välttämättä kuulu ollenkaan, vaan sen tuntee ku nostaa pyörän ylös ja heiluttaa pyörää pystysuunnassa. tosin sen jurinankin erottaa selvästi kun pyörä on ilmassa ja pyörittää sitä. vaikeempi vaan kokeilla vetäville pyörille.
 
Tere!

Ostin vähän aikaa sitten 96 vuosimallin VW POLOn. Ongelmana on helvetinmoinen rengasmelu tai semmoinen humina, kuulostaa kuin ois 2 vaihde päällä 100km/h vauhdissa. Melu vaihtelee nopeuden mukaan. Pahin melu on ajettassa 60-70km/h. Oiskohan jossain pyörässä laakerit mennyt vai voikohan halvat aluvanteet aiheuttaa moiden huminan. Ääni on selvesti kovempi kuin moottorin ääni. Miltään hankausääneltä se ei kuulosta. Mitään nykimistä tai muuta ei ole.



tuleeko ääni siis pelkästään aluvanteiden kanssa? jos tulee niin käy hakeen lyhyemmät pyöränpultit. jos se meinaan niin kovaa ääntä pitää ja pelkästään niil sun alumiinikiekoilla niin ehdottomasti pulteissa vika. tää on mulle aikasemminkin tuttu juttu volkkareista.
 
Mun -89 Nissan Sunny alkoi vittuilemaan. Startatessa kuului outo ääni ja jonkin ajan kuluttua tuosta ei startannutkaan enää, solenoidi naksahti kyllä mutta startti ei jaksanut pyörittää moottoria, eli aivan kuin akku olisi ollut lopussa. Valot kuitenkin paloivat kirkkaasti ja yleismittarilla mitattuna akun jännite oli 12.5V, kuormitettuna yli 10V (=startatessa). Päättelin sitten että startti tai sen laakerit ovat paskana. Menin Neuvostoliiton autolla Motonettiin, ostin uuden startin 54e ja iskin sen kiinni, vaihto onnistui alle tunnissa. 2 pulttia ja muutama sähköjohto (kannattaa muistaa otta akun johdot irti ennen operaatiota!!!)

Kokeilin startata ja voilá, auto käynnistyi moitteetta. Startin mukana muuten tuli uusi solenoidikin, vanhasta startista saa vielä 20e kun sen palauttaa Motonetille.

Elämäni ensimmäinen autoremppa, renkaiden vaihtoa lukuunottamatta :D

Aijoo, soittelin jonnekin nyrkkipajalle että mitä maksaa startti+sen vaihto, 200e oli hinta-arvio. :eek:


10v on liian vähän kuormitettuna. startatessa jännitteen pitäis ol sellanen 11v - 11.5v 10sek. et kyl sun akkus alkaa oleen kans finaalis
 
Mulla ois ongelma koskien mutsin autoa...

Auto on Porsche 928 S vm.84

Ongelma ilmeni kun ajaessani auton käyntiääni muuttui hieman ja tehot putosivat olemattomiin. Moottori pysyi siis edelleen tasaisesti käynnissä ja auto kulki edelleen eteenpäin, mutta erittäin laiskasti. Kierroksia annettaessa kuulosti äänet jotenkin todella räkäisiltä, vähemmän sivistyneiltä kuin yleensä. Tyhjäkäynti muistaakseni kuulostaa hieman matalammalta.

Itse ajattelin että ilmeisesti auto käy enään vain 7 sylinterillä (autossa siis 4,7 L V8)

Mikäli tämä kuulostaa loogiselta, miten selvitän syyn miksi yksi sylintereistä ei toimi. Virranjakaja ? Sytytystulppa ? Jokin muu ?
 
Mulla ois ongelma koskien mutsin autoa...

Auto on Porsche 928 S vm.84

Ongelma ilmeni kun ajaessani auton käyntiääni muuttui hieman ja tehot putosivat olemattomiin. Moottori pysyi siis edelleen tasaisesti käynnissä ja auto kulki edelleen eteenpäin, mutta erittäin laiskasti. Kierroksia annettaessa kuulosti äänet jotenkin todella räkäisiltä, vähemmän sivistyneiltä kuin yleensä. Tyhjäkäynti muistaakseni kuulostaa hieman matalammalta.

Itse ajattelin että ilmeisesti auto käy enään vain 7 sylinterillä (autossa siis 4,7 L V8)

Mikäli tämä kuulostaa loogiselta, miten selvitän syyn miksi yksi sylintereistä ei toimi. Virranjakaja ? Sytytystulppa ? Jokin muu ?

Kisko tulpanjohdot irti yksi kerrallaan auton käydessä. Se tulppa/sytkäjohto jonka irroittaminen ei vaikuta käyntiääneen on syypää. Sit voitkin kokeilla vaihtaa viereisen johdon sille tulpalle (vaihdetaan luonnollisesti molemmista päistä että sytytysjärjestys pysyy oikeana). Jos ei auta niin sit tulppa irti, kipinän silmämääräinen tarkastus ja vaihto viereisen kanssa. Jos pimeä sylinteri ei noilla toimenpiteillä vaihdu niin sit syytä voi etsiä virranjakajasta/pääteasteesta.

Vikahan voi olla kyllä muuallakin kuin sytytysjärjestelmässä. Tarkistaisin ainakin alipaineletkujen kunnon, onko murtumia/katkenneita letkuja.
 
Okei.. Thanks.

Joo. Pitää kokeilla tota, jos vaikka löytys vika. En oo mikään kauheen pro näissä auton korjaushommissa. Toivottavasti pääsen käsiksi noihin sytytystulpan johtoihin ilman että tarvii repii koko myllyä pihalle.. (mitä mä en tietenkään osaa itse tehdä..) On nimittäin aika tiukassa paketissa toi kone..



1004947_b_28828bc40007eed2.jpg


(Ei oo siis meidän kiesistä toi kuva mut samanlainen kuitenki...)
 
Mikäs toi muuten on toi pääteaste ? (ja missä se sijaitsee yleensä ?) Tossa autos on ollu jonkin verran aiemminkin jotain sähköongelmia.. Jotenki tuntuu että vois olla taas vikaa siellä suunnalla..

Thanks tosi paljo...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom