- Liittynyt
- 3.1.2013
- Viestejä
- 1 641
Audi A4 B6 vm. 03. Ollut kirjoitushetkellä jo yli kuukauden eräässä autokorjaamossa (ei merkkiliike), koska jäähdytysjärjestelmän merkkivalo välillä ilmoittelee itsestään. Korjaamolta ei ole tullut mitään selkeää infoa, mikä heidän mielestään autossa olisi vialla. Eivät ole vikakoodinlukijalla kai päässeet käsiksi, joten pitäis kai vaihtaa Laakkoselle tai muualle.
Ensiksi voisin silti kysyä täältä, jos joku täällä osaisi vastata. Auton lämpötilat nousevat noin 5-10min aikana 105 asteeseen, mutta putoavat sieltä sitten normaaliin 90 asteeseen eli lukiojärjellä jäähdytys ei ala "ajoissa" käyntiin. Merkkivalo on taulussa ehkä noin minuutin. Tuo merkkivalo ei pala, kun lämpö on laskenut takaisin normaaliin ja kun ajetaan tasaisesti esim. 80km/h, mutta herää taas, kun nopeus tippuu noin 3 minuutiksi 40km/h. Vikavalo ei jää tauluun siis pysyvästi, vaan palaa kylmänä käynnistämisen jälkeen noin 10 min kuluttua startista ja "lämpimänä" käynnistämisen jälkeen noin minuutissa. Lähtee sitten pois noin 1min kuluessa, kun vauhti on yli 50km/h.
En nyt jaksa uskoa, että ongelma olisi ammattimiehelle mitään rakettitiedettä. Harmittaa, kun tuli tutulle vietyä, eikä suoraan merkkihuoltoon tms varmasti osaavaan puljuun. Alkaa jo hivenen vituttamaan, kun on auto, joka makaa huollossa, eivätkä ilmeisesti halua nostaa käsiään pystyyn ongelman osalta.
Ensiksi voisin silti kysyä täältä, jos joku täällä osaisi vastata. Auton lämpötilat nousevat noin 5-10min aikana 105 asteeseen, mutta putoavat sieltä sitten normaaliin 90 asteeseen eli lukiojärjellä jäähdytys ei ala "ajoissa" käyntiin. Merkkivalo on taulussa ehkä noin minuutin. Tuo merkkivalo ei pala, kun lämpö on laskenut takaisin normaaliin ja kun ajetaan tasaisesti esim. 80km/h, mutta herää taas, kun nopeus tippuu noin 3 minuutiksi 40km/h. Vikavalo ei jää tauluun siis pysyvästi, vaan palaa kylmänä käynnistämisen jälkeen noin 10 min kuluttua startista ja "lämpimänä" käynnistämisen jälkeen noin minuutissa. Lähtee sitten pois noin 1min kuluessa, kun vauhti on yli 50km/h.
En nyt jaksa uskoa, että ongelma olisi ammattimiehelle mitään rakettitiedettä. Harmittaa, kun tuli tutulle vietyä, eikä suoraan merkkihuoltoon tms varmasti osaavaan puljuun. Alkaa jo hivenen vituttamaan, kun on auto, joka makaa huollossa, eivätkä ilmeisesti halua nostaa käsiään pystyyn ongelman osalta.