Autojen vikojen ratkaisuthread

Katsastuksesta hylsy korkeitten hc päästöjen takia (tyhjäkäynnillä). Sytytyksessä siis jotain vikaa, mutta ajettaessa auto tuntuu kuitenkin ihan normaalilta, eli puola on ainakin pois suljettu. Tulpatkin tsekkasin ja oli juuri oikean väriset että niissäkään tuskin vikaa on. Katti taasen vaihdettu vuosi sitten, ja lämmitetty huolella ennen katsastusta. Eli melkeen voisi epäillä pientä vuotoa jossain, mutta pitää ensin kysyä että voisko tulpat olla silti paskana vaikka väri kohdallaan? Hc arvo oli 150, ja sallittuhan on 100, joten katsastukseen aattelin kuitenkin heittää masinolit tankkiin että läpi menee, mutta voisko se silti tosiaan olla noi tulpat vaikka väri on kohdillaan, kuluneet tms.

Imuvuoto, puristele imuputkea ja suihki starttisprayta konehuoneeseen. Sitten kun/jos kone ottaa kierroksia on vuoto löytynyt
 
Auto volvo v70 2,5tdi, auto ei lähde käyntiin esim. tänään 17 asteen pakkasesta ilman roikkaa. Hehkut mitattu/testattu eilen kaikki kunnossa, noetkin vielä pyyhkiin jokaisesta. pumpun ajoitus pitäisi olla kyllä kohdillaan ja viime talvena ostettu uusi akkukin.
 
Auto volvo v70 2,5tdi, auto ei lähde käyntiin esim. tänään 17 asteen pakkasesta ilman roikkaa. Hehkut mitattu/testattu eilen kaikki kunnossa, noetkin vielä pyyhkiin jokaisesta. pumpun ajoitus pitäisi olla kyllä kohdillaan ja viime talvena ostettu uusi akkukin.

Ainakin 3.0 Diesel bemmi oli aika tarkka akusta talvella. Jos vähänkin hapan niin ei välttämättä anna tarpeeksi virtaa startatakseen. Akun vaihdolla lähti vaikka oli ainakin puolet hehkuista paskana. :D
 
Auto volvo v70 2,5tdi, auto ei lähde käyntiin esim. tänään 17 asteen pakkasesta ilman roikkaa. Hehkut mitattu/testattu eilen kaikki kunnossa, noetkin vielä pyyhkiin jokaisesta. pumpun ajoitus pitäisi olla kyllä kohdillaan ja viime talvena ostettu uusi akkukin.
Onkos startti+kaapelit+kytkennät tsekattu. Kahteen dieseliin olen aikoinaan startit vaihtanut ja sen jälkeen lähtee käyntiin kuin palmun alta. On kriittinen tuo veivausnopeus dieselissä...

e: toiseen vielä vaihdoin akkua jonka jälkeen hetken toimi ok. Startin vaihtamalla alkoi käynnistymään vanhallakin akulla ;)
 
Eihän tuo edes ole mikään vika, jos diesel ei -17 asteessa lähde ilman roikkaa :D montaki kertaa hehkutit? Onko akku liian pieni? Dieseleihin AINA niin iso kuin fyysisesti sopii.

Tuota starttia kannattaa kaverin startatessa kuulostella. Bendix pyörän lieväkin rasahtelu on ensioire startin "hajoamiseen".

Vaikka taiat tietää nää itekki ;)
 
Tämmönen vika iski kesken ajon kun olin menossa salille.



Valoshown jälkeen auto kuoli suoraan liikkeestä.
Kosla on jo pajalla, mutta vian arvaajalle vuoden tietäjä palkinto.
Kerron mitä vaihdettiin kun saan huollosta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tämmönen vika iski kesken ajon kun olin menossa salille.



Valoshown jälkeen auto kuoli suoraan liikkeestä.
Kosla on jo pajalla, mutta vian arvaajalle vuoden tietäjä palkinto.
Kerron mitä vaihdettiin kun saan huollosta.


Millä koneella toi on? Katsoin videosta että herjaa "jarruvika, pysähdy varoen". Tässä vähän vastaavaa valoshowta ollut: VRCF

Veikkaan että CEM-yksikkö menee vaihtoon (ei ilmeisesti halpa).
Toivon että jokin relevika (halpa jos korjaamo tietää mitä tekee ja löytää vian vaihtamatta kaikkia sähköosia).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Millä koneella toi on? Katsoin videosta että herjaa "jarruvika, pysähdy varoen". Tässä vähän vastaavaa valoshowta ollut: VRCF

Veikkaan että CEM-yksikkö menee vaihtoon (ei ilmeisesti halpa).
Toivon että jokin relevika (halpa jos korjaamo tietää mitä tekee ja löytää vian vaihtamatta kaikkia sähköosia).

2l diesel kone.
Mullakin ensin ilmoitti, että jarrut lähti ja sen jälkeen nollas mittarit ja sitten alkoi toi show. Show:n jälkeen koko auto kuoli paikalleen ja hinurilla vietiin huoltoon.
Toivottavasti olisi esim. linkin muikasesti mennyt rele ja siitä johtunut flippaaminen ja sen jälkeen vaan kuollut sähköt.
 
Onkos startti+kaapelit+kytkennät tsekattu. Kahteen dieseliin olen aikoinaan startit vaihtanut ja sen jälkeen lähtee käyntiin kuin palmun alta. On kriittinen tuo veivausnopeus dieselissä...

e: toiseen vielä vaihdoin akkua jonka jälkeen hetken toimi ok. Startin vaihtamalla alkoi käynnistymään vanhallakin akulla ;)

Omassa 2,0D Volvossa (175tkm) vika oli myös startttimoottorissa.
Vanhalla startilla vaati monesti lisävirtaa että sai rääkättyä sen käyntiin.

Ennen vian löytymistä vaihdettiin akku ja hehkut kokeilumielessä.
Nyt ainakin starttaa iloisesti kovallakin pakkasella.
 
En keksiny muutakaan paikkaa niin kysynpä täältä, eli käykö kolmoskorisesta golffista 1.6 koneella jarrupalat ja kengät 1.8 koneella olevaan kolmoskoriseen?
 
Tjoop. Yheltä kaverilta sain kuskinpalkaks ilmaseks ja itellä on 1.8 koneinen niin mietin vain että käykö. Pitää kahtoo jos kevään mittaan sovittelis noita ja jos ei käy niin myy sit etiäpäin
 
Katsastuksesta hylsy korkeitten hc päästöjen takia (tyhjäkäynnillä). Sytytyksessä siis jotain vikaa, mutta ajettaessa auto tuntuu kuitenkin ihan normaalilta, eli puola on ainakin pois suljettu. Tulpatkin tsekkasin ja oli juuri oikean väriset että niissäkään tuskin vikaa on. Katti taasen vaihdettu vuosi sitten, ja lämmitetty huolella ennen katsastusta. Eli melkeen voisi epäillä pientä vuotoa jossain, mutta pitää ensin kysyä että voisko tulpat olla silti paskana vaikka väri kohdallaan? Hc arvo oli 150, ja sallittuhan on 100, joten katsastukseen aattelin kuitenkin heittää masinolit tankkiin että läpi menee, mutta voisko se silti tosiaan olla noi tulpat vaikka väri on kohdillaan, kuluneet tms.

Vika löydetty. Ostin auton syksyllä eräältä vanhalta rouvalta joka sanoi että katti on vaihdettu silloin hiljattain, niin oletin että näin myös on ja katissa ei olisi mitään vikaa. Mutta vanha rouvahan ei tietenkään autolla hirveästi ollut päästellyt, joten katti täynnä paskaa. Pajalla tehtiin niin, että kakkosvaihteella ajettiin pikku lenkki 70km/h ja samantien ilman turhaa seisomista testeriin ja arvothan oli juuri niinkun kuuluikin. Maanantaina siis viemään pajan lappua konttorille ja leima pösöön. Jes.

Täytyy toivoa ettei katsastuspaikka halua tehdä tarkastusta itse :D
 
Uudenuutukainen v. 1987 Diesel-Caddy, jonka statusta maailman parhaana autona horjuuttaa satunnainen käynnistymättömyys. Jättänyt vähän kylmemmällä säällä käynnistymättä muutamia kertoja. Esim. tiistaina ei edes pyörittänyt, nyt aaamulla koitin ilman akun latausta välissä ja lähti suoraan liikenteeseen. Täysin ymmärtämättömänä veikkaisin itse starttimoottoria.
 
Osaako joku sanoa onko vinkissä perää, kun myös kansanautossa tuota käynnistymisen ongelmaa on. Sekä kylmänä että myös lämpimänä hetken ajon jälkeen tekee tätä. Tosin mulla usein pyörittää laiskasti, mutta sitten käynnistyy eli ei jätä pyörittämättä. 06' 2.0 Tdi Pasuuna siis kyseessä ja vinkiksi sain, että maadotukset tulisi käydä läpi. Akku tuosta on vuosi sitten vaihdettu, mutta sama homma jatkui senkin jälkeen ja laturikin tuntuu pelaavan eli sillä puolella tuskin vikaa.
 
Auto volvo v70 2,5tdi, auto ei lähde käyntiin esim. tänään 17 asteen pakkasesta ilman roikkaa. Hehkut mitattu/testattu eilen kaikki kunnossa, noetkin vielä pyyhkiin jokaisesta. pumpun ajoitus pitäisi olla kyllä kohdillaan ja viime talvena ostettu uusi akkukin.
Tää tulee nyt vähän myöhään, mutta ymmärsin, että se pyörittää kuitenkin mutta ei lähde käyntiin. Koittaako vähän luvata välillä mutta ei lähde kuitenkaan? Dieseleiden ikuinen ongelma on suuttimet mitkä alkaa ajan saatossa vuotaan ja se näkyy juuri kylmillä ilmoilla käyntiin lähtemisessä. Moottorilämmittimen käyttö voi auttaa asiaan, mutta kohta ne suuttimet on niin valmiit ettei lähde edes sen jälkeen käyntiin.
 
Osaako joku sanoa onko vinkissä perää, kun myös kansanautossa tuota käynnistymisen ongelmaa on. Sekä kylmänä että myös lämpimänä hetken ajon jälkeen tekee tätä. Tosin mulla usein pyörittää laiskasti, mutta sitten käynnistyy eli ei jätä pyörittämättä. 06' 2.0 Tdi Pasuuna siis kyseessä ja vinkiksi sain, että maadotukset tulisi käydä läpi. Akku tuosta on vuosi sitten vaihdettu, mutta sama homma jatkui senkin jälkeen ja laturikin tuntuu pelaavan eli sillä puolella tuskin vikaa.

Voi olla startti finaalissa, pyörittää kyllä muttei tarpeeksi reippaasti. Kokeile apuvirralla, jos silloin lähtee mukisematta niin startti vaihtoon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom