- Liittynyt
- 13.4.2007
- Viestejä
- 189
- Ikä
- 41
08- vuoden C mese kyseessä, kattelin että laakerisarja yhteen pyörään 70€. No jos alkaa oireilla tai tulee muuten syytä niin varmaan vaihdatutan. Olen vaan kovin herkkä tuon auton kanssa, että jos jokin pieni kolahdus tms kuuluu niin alan epäilemään jotain vikaa, ja haluan muutenkin pitää tuota hyvänä ja korjata viat ilma mitään viritelmiä.
Odottelinkin, että nyt taitaa olla mersu, mutta ihan noin uudesta ei ole kokemuksia. Kuitenkin näyttäs pääpiirteittäin olevan samanlainen kuin vanhemmissakin.
Näissähän PITÄÄ olla pieni välys. Jos se kiristetään kokonaan pois niin laakeri on entinen hyvin pian.
Ainakin vanhemmissa, todennäköisesti tässäkin, laakerin vaihto on helppo homma. Ei myöskään vaadi pyöränsuuntauksia operaation jälkeen, joten pitäis olla edullinen suorittaa.
Jos haluu ite suorittaa, niin jarrulevy veks, laakerin rasvakuppi pois, sen alta kuusioruuvia löysemmälle ja laakerin kiristysmutteri pois olka-akselista. Tän jälkeen napa lähtee vetämällä. Liukuvasaraa voi käyttää jos tuntuu jumivan, pitäis lähtee ilmankin. Vanhat laakerikehät irti tuurnan kanssa lyömällä, on tiukassa. Uudet menee paikalleen naputtelemalla. Käyttää vanhaa laakerikehää välikapulana ettei suoraan uuteen laakeriin lyö. Tarttis sit saaha suorana menemään, ettei paljo samalta puolen kerralla hakata. Auttaa kun pistää uudet laakerit pakastimeen odottelemaan omaa vuoroa ja napa kuumaksi kaasun kanssa. Sormet vähän palaa naputellessa.. Näin se vanhemmissa menee. Paljon vain rasvaa sisälle, ja ei kiristetä liikaa.
Mutta jos on epävarma niin suosittelen korjaamoa. Puolessa välissä autoa on tosi vaikea siirtää pajalle kun siinä ei ole etupyörää...