Autojen vikojen ratkaisuthread

Tarvis auto saada leimasta kuukauden sisään läpi, mutta rahaa ei opiskelijalla ole... Autoa kuitenkin keväämmällä tarvitsisin työmatkoihin ja mietityttää onko seuraukset ilman leimaa ajamisessa kummemmat kuin nuo noin kymmenen päiväsakkoa?

En tiedä onko kaupunkitarinoita vai ei? mutta olen kuullut että tuollaisessa tilanteessa kun ajat kolarin niin seurauksena voi olla ettei vakuutuksesi korvaa mitään..
 
Ok pitää selvitellä vähän asioita tarkemmin, taidan käyttää työmatkoihin vain, jos vakuutus silti vielä korvaa. On se sääli, kun muuten täysin toimiva auto kärsii ruosteesa.. Muutamassa niin paskamaisessa paikassa reikä, että kalliiks tulis korjata. Helmat kerran jo itse tehty, mutta enää ei mahiksia. Kyse kumminki n. 500e autosta =D
 
Ok pitää selvitellä vähän asioita tarkemmin, taidan käyttää työmatkoihin vain, jos vakuutus silti vielä korvaa. On se sääli, kun muuten täysin toimiva auto kärsii ruosteesa.. Muutamassa niin paskamaisessa paikassa reikä, että kalliiks tulis korjata. Helmat kerran jo itse tehty, mutta enää ei mahiksia. Kyse kumminki n. 500e autosta =D

Onhan noita kitilläkin korjattu ja mennyt läpi leimasta... vai onko kyse jälkitarkastuksesta?
 
Ok pitää selvitellä vähän asioita tarkemmin, taidan käyttää työmatkoihin vain, jos vakuutus silti vielä korvaa. On se sääli, kun muuten täysin toimiva auto kärsii ruosteesa.. Muutamassa niin paskamaisessa paikassa reikä, että kalliiks tulis korjata. Helmat kerran jo itse tehty, mutta enää ei mahiksia. Kyse kumminki n. 500e autosta =D

Kyllä vakuutus korvaa, lähipiiristä myös kokemusta asiasta.
 
Kyllä vakuutus korvaa, lähipiiristä myös kokemusta asiasta.

Ainakin mahdollisen vastapuolen vahingot. Mutta onko varmaa tietoa miten menetellään korvausten kanssa, jos itselle käy jotain, meneekö silloin hoitokulut yms omasta pussista(tämä siis siinä tapauksessa että jos kyseessä on uusintakatsastukseen määrätty auto, jolloin vakuutusyhtiö voi todeta että tietoisesti on ajettu liikenteeseen soveltumattomalla ajoneuvolla)?
 
Mites kun tuo 90-luvun puolenvälin Corsan räppänäni alkoi kesken ajon temppuilemaan vaihteiden kanssa, ykkösen kun haluaa päälle pitää vetää sinne missä yleensä pakki, ja pakkia ei oikein saa millään päälle?
 
Mites kun tuo 90-luvun puolenvälin Corsan räppänäni alkoi kesken ajon temppuilemaan vaihteiden kanssa, ykkösen kun haluaa päälle pitää vetää sinne missä yleensä pakki, ja pakkia ei oikein saa millään päälle?
Vivusto väljä. kirjoita googleen corsa b gear linkage repair kit niin löytyy korjaus...
 
Ainakin mahdollisen vastapuolen vahingot. Mutta onko varmaa tietoa miten menetellään korvausten kanssa, jos itselle käy jotain, meneekö silloin hoitokulut yms omasta pussista(tämä siis siinä tapauksessa että jos kyseessä on uusintakatsastukseen määrätty auto, jolloin vakuutusyhtiö voi todeta että tietoisesti on ajettu liikenteeseen soveltumattomalla ajoneuvolla)?

Jos autossa on lailliset kilvet ja viranomaisen lupa ajaa juuri sinä päivänä sillä hetkellä, niin ei ole mitään ongelmaa. Ja jos sinulla on kasko. Pelkkä liikennevakuutushan korvaa vain vastapuolen kulut.

Jos taas "kilvettömällä" autolla ajelet, niin vakuutusfirma todennäköisesti tulee karhuamaan sinulta myös maksamansa vastapuolen korvaukset.
 
Jos autossa on lailliset kilvet ja viranomaisen lupa ajaa juuri sinä päivänä sillä hetkellä, niin ei ole mitään ongelmaa. Ja jos sinulla on kasko. Pelkkä liikennevakuutushan korvaa vain vastapuolen kulut.

Jos taas "kilvettömällä" autolla ajelet, niin vakuutusfirma todennäköisesti tulee karhuamaan sinulta myös maksamansa vastapuolen korvaukset.

Vähän näin asiaa itsekkin mietiskellyt, jännä vaan että yhdenkään vakuutusyhtiön sivulta ei näihin kysymyksiin saa tyhjentävää vastausta :D.
 
Autona Golf vm -96 2.0 GTI. Tyhjäkäynnillä auto pysyy ihan normaalisti käynnissä, mutta kun ajettaessa laittaa kytkimen pohjaan ja rupeaa jarruttamaan niin kierrokset tippuu todella alas ja auto sammuu/meinaa sammua. Missä vika?
 
Autona Golf vm -96 2.0 GTI. Tyhjäkäynnillä auto pysyy ihan normaalisti käynnissä, mutta kun ajettaessa laittaa kytkimen pohjaan ja rupeaa jarruttamaan niin kierrokset tippuu todella alas ja auto sammuu/meinaa sammua. Missä vika?

Vasta jarruttaessa meinaa sammua? Sitten veikkaisin että jarrutehostimesta kalvo puhki...
 
Mulla oli sama homma focuksessa.Alipaine /imuletku vuosi. Koita antaa käsikaasua konepelti auki ja jos kuuluu semmonen jännä sihinä niin tutkiskele vähän niitä letkuja.
 
Imuvuotoa voi ettiä myös jonkin helposti syttyvän sprayn kanssa, jarrukliineri taitaa esim toimia. Suihkii kohti letkuja ja jos kierrokset nousee niin siellä on vuoto. Jos vieläpä olisi sellainen missä aineen suihkutusta vois vähän tähdätä, eikä puoli konehuonetta olisi heti aineessa, niin pystyy vähän haarukoimaan missä se vuoto on.
 
Nonniin, joskus aikaisemmin ihmettelin auton rahinaa kylmänä. Sellaista metalli vasten metalli ääntä, loppui varmaan kuukausiksi välillä. Nyt auto kylmänä välillä kiljuu ihan saatanasti kiihdyttäessä, siis sellasta hirveää vinkunaa (ei mitään pihinää, jostain vuodosta). Ei tule pienillä kierroksilla, eikä aivan huippukierroksillakaan, vaan jostain 2500-5500rpm. Ei kuulu paikallaan, eli moottorin äänet ovat aivan normaalit. Kun auto lämpeää, niin tuo loppuu (10-15km ajon jälkeen). Kytkin ja vaihteet pelaavat aivan normaalisti, nätisti päälle, ei tärinöitä tms.


Mitäs tuosta nyt ensimmäisenä lähtisi tsekkaamaan? Frendi sanoi, että voisi olla kardaanin tukilaakeri, mutta luulisi että laakerit kiljuisivat aina. Autossa on jatkuva neliveto 40:60 suhteella, Jaguar X-type siis kyseessä. Mikähän tuo voisi olla, jakolaatikko? Myös muita ehdotuksia?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom