GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Autojen vikojen ratkaisuthread

Oli pemarissa hieno vika.

Ensin sytytteli ABS ja luistonesto vikavaloja, jotka seisokin aikana kuitenkin aina sammuivat. Sitten valot sytty ja jäi päälle. Vikakoodi näytti kuskin puolen anturia. Vaihdoin sen. Valot sytty uudestaan. Vikakoodi näytti nyt vänkärin anturia. Luin jostain että paska laakeri saattaa sytytellä noita. Vänkärin laakeri oli kyllä entinen ja se vaihdettiin mutta ei auta, valot palaa. Vaihdoin tuon vänkärin puolen anturin myös ja tarkistelin kaikki liitokset sunmuut. Vikakoodia toiveikkaana nollaamaan, joka kuitenkin näyttää kolmea anturia, kaikkia muita paitsi vänkärin anturia.

Aloin epäileen sitä itse ABS ohjausyksikköä. Löysin paikan joka korjaa noita ja käytin sen siellä. Boksi takaisin paikalleen ja koodin lukuun. Kaikki muut viat on pois paitsi se kuskin anturi joka ensimmäisenä vaihdettiin. Vittua ja perkelettä kuului tässä vaiheessa jo usein ja isosti.

Mietin että mitähän vittua sitä tekis. En keksiny muuta kuin vaihtaa vielä sen saman kuskin puolen anturin taas uuteen. Tämän jälkeen homma toimi. Mitä tapahtu????

Voiko se rikkinäinen ohjausyksikkö hajottaa noita antureita?
 
Auto vm95 Audi A6 C4 korinen automaattilaatikolla oleva. Ei siis starttaa lämpimänä millään, starttimoottori ei pyöri. kylmänä lähtee nätisti käymään ja startti pyörii. paha työntää käyntiinkään kun automaatti. Ja kun on käynnissä niin pysyy käynnissä ja käy normaalisti. Eli mistä hakemaan vikaa kun vain lämpimänä startti ei toimi?
 
Focus -04 1.6l bensa (MK1 kori) Farmarissa pieniä tyhjäkäyntiongelmia.

Eli välillä tiputtaa kierrokset niin alas, että ajovalot "vilkkuvat" ja välillä jopa auto sammuu. Mutta sitten joskus voi ajella pari kolme päivää ettei mitään ongelmia.
Joskus ongelmat esiintyvät pitkän ajomatkan jälkeen, joskus lyhyen. Ei siis mitään johdonmukaisuutta tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.

n. kk sitten tehty jakopää, vuosihuolto (tulpat, öljyt jne.) ja moniurahihna. Tuon huollon jälkeen alkanut ilmenemään tyhjäkäynti vikaa.

Pitäis varmaan viedä takaisin huoltoon ja kysyy mitä tekivät, vai laukasko huolto vaan ton vian. Varmaa kuitenkin vierittävät syyn omille niskoille ja "huoltavat" autoa taas viikon verran, kuten viimeeksi kävi.

Kellään vinkkejä tuohon ongelmaan?

Mulla oli samanlainen vika -99fokkerissa. Just tuo alipaineletku oli haljennut. Sellanen muotoon valettu, toisestapäästä leveämpi letku. Siinä koneen takana, kaasun vieressä alavasemmalla. Koita kaasuttaa käsin ja jos kuuluu pihinää niin huomaat sen. Sitä alkuperästä letkua on varmaan turha metsästää jos vika on siinä. Osta vaan perus bensaletkua tms. ja vedä klemmareilla kiinni. Pelittää ihan yhtä hyvin ja maksaa luultavasti murto-osan alkuperäisestä.
 
Oli pemarissa hieno vika.

Ensin sytytteli ABS ja luistonesto vikavaloja, jotka seisokin aikana kuitenkin aina sammuivat. Sitten valot sytty ja jäi päälle. Vikakoodi näytti kuskin puolen anturia. Vaihdoin sen. Valot sytty uudestaan. Vikakoodi näytti nyt vänkärin anturia. Luin jostain että paska laakeri saattaa sytytellä noita. Vänkärin laakeri oli kyllä entinen ja se vaihdettiin mutta ei auta, valot palaa. Vaihdoin tuon vänkärin puolen anturin myös ja tarkistelin kaikki liitokset sunmuut. Vikakoodia toiveikkaana nollaamaan, joka kuitenkin näyttää kolmea anturia, kaikkia muita paitsi vänkärin anturia.

Aloin epäileen sitä itse ABS ohjausyksikköä. Löysin paikan joka korjaa noita ja käytin sen siellä. Boksi takaisin paikalleen ja koodin lukuun. Kaikki muut viat on pois paitsi se kuskin anturi joka ensimmäisenä vaihdettiin. Vittua ja perkelettä kuului tässä vaiheessa jo usein ja isosti.

Mietin että mitähän vittua sitä tekis. En keksiny muuta kuin vaihtaa vielä sen saman kuskin puolen anturin taas uuteen. Tämän jälkeen homma toimi. Mitä tapahtu????

Voiko se rikkinäinen ohjausyksikkö hajottaa noita antureita?

Laitoitko orkkisanturin vai tarvikkeen? Aika yleistä erilaisten tarvikeantureiden kanssa, etteivät ne toimi edes uutena. Millä luettu vikakoodit?
 
Kauanko on normaalia, että DPF aiheuttaa käryä putkeen? Eilen tulin pihaan pitkältä ajomatkalta ja haistoin käryn autossa. Sen jälkeen olrn ajanut nyt 35 km pätkäajoa ja haju on pistänyt nenään aina pysähtyessä. DPF vai vikaa?
 
Jos on ilmastointi niin ilmastoinnin kompura voipi olla rikki. Tuppaa menemään noista aika herkästi. Ja monetkaan huoltamot eivät usko tuohon vikaan.

Ilmastointi huolto kyllä tehtiin tuohon vuosihuollon yhteydessä ja ilmastointi pelaa muutenkin moitteettomasti. Voiko kompura olla rikki vaikka ilmastointi toimii?

Laturin hihna tarpeeksi kireällä? Akku kuinka vanha? Akun piuhat kunnolla kiinni? jos tulpat vaihdettu tulpanhatut kunnolla kiinni? siinä alkuun jos ei mikään noista kannattaa mitata latausjännite.

Kiitos näistäkin vinkeistä. Akku varmaan alkuperäinen ja varmasti pitää se kohta vaihtaa.

Mulla oli samanlainen vika -99fokkerissa. Just tuo alipaineletku oli haljennut. Sellanen muotoon valettu, toisestapäästä leveämpi letku. Siinä koneen takana, kaasun vieressä alavasemmalla. Koita kaasuttaa käsin ja jos kuuluu pihinää niin huomaat sen. Sitä alkuperästä letkua on varmaan turha metsästää jos vika on siinä. Osta vaan perus bensaletkua tms. ja vedä klemmareilla kiinni. Pelittää ihan yhtä hyvin ja maksaa luultavasti murto-osan alkuperäisestä.

Pitääpä testata tuolla tavoin.

Ilmoittelen mikä oli vialla kuhan tästä työkiireiltäni ehdin, voi mennä kuukausi kaksi :)
 
Kävin tänään uljaalla ratsullani (carina II) ilta-ajelulla, kunnes huomasin että auto nykii ihan tajuttomasti. Normaalilla pintakaasu ajolla tai kiihdyttäessä, muttei kovilla kierroksilla ajettaessa.
Missä piilee vika? tai mitä tulisi teillä ekana mieleen. Tähän asti toiminut ihan moiteetta, kun aamulla töihin menin, ei mitään ongelmaa, eikä töistä tullessa, voiko johtua että olisi kosteutta päässyt johonkin mihin sitä ei tarvisi päästä, koko päivän auto seisonut kumminkin tuolla kauheassa sateessa. Käyntiin kumminkin lähtee niinkuin unelma. Enkä ole tankannut väärää pensaa. :D Okei, voi olla vaikea kyllä sanoa tuosta vain kun ei pääse paikanpäältä toteamaan, mutta mitä kannattaisi ensin katsoa :)
 
Dynamiitti.com :: Näytä viesti - toyota carina 2 nykiminen

e: kaverin autoon tuli jännä vika. Vaihtoi alle talvirenkaat, vähän liian isot siihen autoon, mutta sopivat pyörimään alla ja olivat viimetalvenkin.
Kun rullaa risteykseen vapaalla niin oikea etukulma alkaa päästää ihmeellistä kolkotusta. Jarrua kun painaa niin loppuu. Jarruasetelma irrallaan vai alapallonivel? Auto on skoda felicia, vuosimallia en muista tarkalleen taitaa olla 95-00 väliltä.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Moikkamoooi!

Ostin tossa itelle 1998 Volvon V40. Siihen oli jälkiasennettu joku perusmankka, jossa oli vain cd, ei usbeja, sun muita mitä nykynuori tarvii. Kävin hakeen siihen sitten uuden mankan ja aloin asentelemaan. Huomasin että tavallaan auton päästä, joka piuha oli katkaistu, eli ei ollut sitä liitintä enää siinä. Sama mankan päässä. Käytännössä johdot oli siis yhdistelty mankan ja auton välille suoraan pienillä liittimillä. Purin väpöstyksen ja koska en mistään löytänyt liitintä, jonka olisin laittanut auton pään piuhoihin niin että saan mankan suoraan siihen kiinni, niin jouduin myös mankan piuhat katkomaan ennen liitintä ja tekemään käytännössä samanlaisen asennuksen kuin aikaisemmin.
Yhdistelin piuhasta piuhaan kaikki kiinni ja aloin lyömään virtoja. Mitään ei tapahtunut. Sulake oli palanut, joten vaihdoin sen ja samalla vaihdoin kahden keltaisen piuhan paikkaa keskenään. Tämän jälkeen virrat päälle ja johan alkoi pelaamaan. Mankka siis toimii normaalisti, ääni kuuluu jne, mutta... Ilmeisesti sulakkeenpalon yhteydessä paloi sulake myös jostain muualta. Sisätilan valot hävisivät kaikki, virtojen poisoton jälkeen mankan asetukset nollautuvat ja samalla nollautuu myös mittaristosta kellonaika ja trippi.

Onko jostain muualta siis palanut sulake, vai puuttuuko mulla nyt joku piuha jostain?
 
Ainakin mulla oli autossa johtosarja ja mankan johdotukset ristissä. Mankka nollaantui joka kerta kun sammutti virrat, radio ei kuulunut ollenkaan eikä ajovalomuisti toiminut ilman katkaisijaa. Myös varashälytin hävisi kokonaan. Piti ostaa väliin välijohto, jolla sain kaiken varashälytintä lukuunottamatta toimimaan.

Toi on vähän sen luokan kysymys, että volvo foorumi vois auttaa enempi.
 
Seuraava toimenpide.
Mulla oli sama juttu Pioneerin kanssa Opelissa. Toimenpide mankka irti ja jatkuva virta ja heräte (remote) irti ja kytketään ristiin. Helppo nakki jos ja kun sieltä löytyy liittimet. Ei tartte kuin napata irti ja laittaa kiinni toiseen reikään.
E: Oliskohan mun tapauksessa ollut niin että keltainen ja punainen vaihtoi paikkaa. Ehkä, en ole varma. Yleinen vaiva kyllä monessa autossa / soittimessa.
 
Mulla oli sama juttu Pioneerin kanssa Opelissa. Toimenpide mankka irti ja jatkuva virta ja heräte (remote) irti ja kytketään ristiin. Helppo nakki jos ja kun sieltä löytyy liittimet. Ei tartte kuin napata irti ja laittaa kiinni toiseen reikään.
E: Oliskohan mun tapauksessa ollut niin että keltainen ja punainen vaihtoi paikkaa. Ehkä, en ole varma. Yleinen vaiva kyllä monessa autossa / soittimessa.

Joo, VAG-konsernin vehkeissä ilmestyny tota että se ISO-liitin ei oo ihan pätevä, eli siinä heräte ja jatkuva väärinpäin. Itsellä epäilys kuite koska Vulva kyseessä.
Ja kuten edellämainitsin, niin tossahan oli kaikki piuhat vedetty suoraan piuhasta piuhaan, eli ei mitään liittimiä ollu välissä. Vaihdoin patentin sitten sokeripalarivistöön, joten siinäkin on näppärä vaihtaa noiden piuhojen paikkoja keskenään.
En oo saanu vielä kokeiltua, mutta uskoisin kans ite että tostahan siinä on kyse.
 
Dynamiitti.com :: Näytä viesti - toyota carina 2 nykiminen

e: kaverin autoon tuli jännä vika. Vaihtoi alle talvirenkaat, vähän liian isot siihen autoon, mutta sopivat pyörimään alla ja olivat viimetalvenkin.
Kun rullaa risteykseen vapaalla niin oikea etukulma alkaa päästää ihmeellistä kolkotusta. Jarrua kun painaa niin loppuu. Jarruasetelma irrallaan vai alapallonivel? Auto on skoda felicia, vuosimallia en muista tarkalleen taitaa olla 95-00 väliltä.

eikös se irrallinen jarruasetelma aiheuta tuota kolkotusta ainakin muistelisin näin...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom