Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Focus -04 1.6l bensa (MK1 kori) Farmarissa pieniä tyhjäkäyntiongelmia.
Eli välillä tiputtaa kierrokset niin alas, että ajovalot "vilkkuvat" ja välillä jopa auto sammuu. Mutta sitten joskus voi ajella pari kolme päivää ettei mitään ongelmia.
Joskus ongelmat esiintyvät pitkän ajomatkan jälkeen, joskus lyhyen. Ei siis mitään johdonmukaisuutta tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.
n. kk sitten tehty jakopää, vuosihuolto (tulpat, öljyt jne.) ja moniurahihna. Tuon huollon jälkeen alkanut ilmenemään tyhjäkäynti vikaa.
Pitäis varmaan viedä takaisin huoltoon ja kysyy mitä tekivät, vai laukasko huolto vaan ton vian. Varmaa kuitenkin vierittävät syyn omille niskoille ja "huoltavat" autoa taas viikon verran, kuten viimeeksi kävi.
Kellään vinkkejä tuohon ongelmaan?
Oli pemarissa hieno vika.
Ensin sytytteli ABS ja luistonesto vikavaloja, jotka seisokin aikana kuitenkin aina sammuivat. Sitten valot sytty ja jäi päälle. Vikakoodi näytti kuskin puolen anturia. Vaihdoin sen. Valot sytty uudestaan. Vikakoodi näytti nyt vänkärin anturia. Luin jostain että paska laakeri saattaa sytytellä noita. Vänkärin laakeri oli kyllä entinen ja se vaihdettiin mutta ei auta, valot palaa. Vaihdoin tuon vänkärin puolen anturin myös ja tarkistelin kaikki liitokset sunmuut. Vikakoodia toiveikkaana nollaamaan, joka kuitenkin näyttää kolmea anturia, kaikkia muita paitsi vänkärin anturia.
Aloin epäileen sitä itse ABS ohjausyksikköä. Löysin paikan joka korjaa noita ja käytin sen siellä. Boksi takaisin paikalleen ja koodin lukuun. Kaikki muut viat on pois paitsi se kuskin anturi joka ensimmäisenä vaihdettiin. Vittua ja perkelettä kuului tässä vaiheessa jo usein ja isosti.
Mietin että mitähän vittua sitä tekis. En keksiny muuta kuin vaihtaa vielä sen saman kuskin puolen anturin taas uuteen. Tämän jälkeen homma toimi. Mitä tapahtu????
Voiko se rikkinäinen ohjausyksikkö hajottaa noita antureita?
Jos on ilmastointi niin ilmastoinnin kompura voipi olla rikki. Tuppaa menemään noista aika herkästi. Ja monetkaan huoltamot eivät usko tuohon vikaan.
Laturin hihna tarpeeksi kireällä? Akku kuinka vanha? Akun piuhat kunnolla kiinni? jos tulpat vaihdettu tulpanhatut kunnolla kiinni? siinä alkuun jos ei mikään noista kannattaa mitata latausjännite.
Mulla oli samanlainen vika -99fokkerissa. Just tuo alipaineletku oli haljennut. Sellanen muotoon valettu, toisestapäästä leveämpi letku. Siinä koneen takana, kaasun vieressä alavasemmalla. Koita kaasuttaa käsin ja jos kuuluu pihinää niin huomaat sen. Sitä alkuperästä letkua on varmaan turha metsästää jos vika on siinä. Osta vaan perus bensaletkua tms. ja vedä klemmareilla kiinni. Pelittää ihan yhtä hyvin ja maksaa luultavasti murto-osan alkuperäisestä.
Kone huoneen puolelta palanut myös sulake jos en väärin muista niin 10A sitä en kyllä muista mitä siinä lukee
edit sulake 5 konehuoneen puolelta Volvo V40 manual sivu 265.
Näin olikin. Vaihdoin ton sulakken niin muistivirta palasi mittaristolle, samontein sisävalot alkoivat pelaamaan. Vielä mankan muistivirta hukassa...
Heräte virtalukolta ja jatkuva virta ristissä?
Mulla oli sama juttu Pioneerin kanssa Opelissa. Toimenpide mankka irti ja jatkuva virta ja heräte (remote) irti ja kytketään ristiin. Helppo nakki jos ja kun sieltä löytyy liittimet. Ei tartte kuin napata irti ja laittaa kiinni toiseen reikään.Seuraava toimenpide.
Mulla oli sama juttu Pioneerin kanssa Opelissa. Toimenpide mankka irti ja jatkuva virta ja heräte (remote) irti ja kytketään ristiin. Helppo nakki jos ja kun sieltä löytyy liittimet. Ei tartte kuin napata irti ja laittaa kiinni toiseen reikään.
E: Oliskohan mun tapauksessa ollut niin että keltainen ja punainen vaihtoi paikkaa. Ehkä, en ole varma. Yleinen vaiva kyllä monessa autossa / soittimessa.
Dynamiitti.com :: Näytä viesti - toyota carina 2 nykiminen
e: kaverin autoon tuli jännä vika. Vaihtoi alle talvirenkaat, vähän liian isot siihen autoon, mutta sopivat pyörimään alla ja olivat viimetalvenkin.
Kun rullaa risteykseen vapaalla niin oikea etukulma alkaa päästää ihmeellistä kolkotusta. Jarrua kun painaa niin loppuu. Jarruasetelma irrallaan vai alapallonivel? Auto on skoda felicia, vuosimallia en muista tarkalleen taitaa olla 95-00 väliltä.