Autojen vikojen ratkaisuthread

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Oletan että auto on diisseli ja sitä myöten automaatti, kuten melkein kaikki eemelit. Tältä pohjalta ei tule ensimmäisenä mieleen tuo automaatti (öljyt vaihtoa vailla tai jos shit happens niin jäähdytysnesteen sotkemat) tai sitten vetarit väljät.

Automaatti + diesel vm. -08. Tuon ikäisissähän ei pitäisi olla enää sitä "glykolit laatikkoon"-vaivaa. Ja automaattiin vaihdettiin öljyt reilu kuukausi sitten.

EDIT. Ja automaatin öljyistä vielä sitä, että ne on vaihdettu alusta alkaen autoon suositusten mukaisesti. Ko. huoltotoimenpidettä ei ole laiminlyöty.
 
Automaatti + diesel vm. -08. Tuon ikäisissähän ei pitäisi olla enää sitä "glykolit laatikkoon"-vaivaa. Ja automaattiin vaihdettiin öljyt reilu kuukausi sitten.

EDIT. Ja automaatin öljyistä vielä sitä, että ne on vaihdettu alusta alkaen autoon suositusten mukaisesti. Ko. huoltotoimenpidettä ei ole laiminlyöty.
Mersut on meikä mannelle utopiaa, joten mutuiluna menee. Mutta koska ääni kuuluu vetopäällä ja tietyssä nopeudessa, on aiheuttaja todennäköisesti väljä nivel jossain kohdin voimansiirtoa.
 
Mersut on meikä mannelle utopiaa, joten mutuiluna menee. Mutta koska ääni kuuluu vetopäällä ja tietyssä nopeudessa, on aiheuttaja todennäköisesti väljä nivel jossain kohdin voimansiirtoa.

Joo siis oli kaasua tai ei, niin se erottuu siis parhaiten siinä 50-60 km/h vauhdeissa. Väljyyteen jossain nivelessä itsekin uskon ja näin ollen syytä olla ajamatta tuskin on... ellei joku konkari koe asiaa toisin. Maanantaita aikaisemmin kun en pajalle pääse.

EDIT. Nivelvaivat on erittäin tyypillisiä ko. mallissa... mutta ainoa kysymysmerkki tässä on vaan tuo, että tämä ääni ei tarvitse sitä monttua tai kääntymistä esiintyäkseen; suora kuopaton tie tuo kumahdusten sarjan esiin tietyillä nopeuksilla.
 
Voihan perkele. Kolina meni niin kovaks, että piti hätäratkasuna mennä lähimpään alkuillasta auki olevaan korjaamoon. Tein sen jälkikiristys-ketjun hiljattain ja olen jälkikiristänyt renkaani, mutta etupään laakereiden JA RENKAIDEN kiristäminen sekä kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto (menee maanantaille) olivat mekkalan takana.
 
Mites nuo tuulilasien vaihdot, pitääkö se olla aina ehtaa vai löytyykö hajottamoilta kelvollisia tai edukkaita pleksejä vähän harvinaisempiin rasseihin? Olen nyt myymässä Sebringiä eikä viitsisi tuliterää pleksiä laittaa turhan takia. Googletin nopeasti mutta ei löytynyt pätevää infoa.
 
Kakkosvaihde ei mene enään sisään, vaan tökkää kuin seinään. Muut vaihteet toimii. Synkro? Auto -95 wrx impreza
Onko vaihdekeppi muuten "löysä" tai löytyykö sivuttais heittoa? Eli saattas olla vaihteensiirron puslat lopussa jolloin kaavio ei pidä enää paikkaansa ja jumii. Jos syncro ois menny niin normisti kyl pitäis meteliä tai jopa löis sormille kun yrittää pykälää silmään.
EDIT: tuota voi testata esim keppiä vatkaamalla/pyörittelemällä/nytkyttämällä josko menee silloin pykälään, eli osuu liikerata kohilleen.
 
Välikaasulla voi kokeilla pykälää sisään. Yhden kaverin subarussa oli sama homma. Subaru tosin oli 4x4 Justy, eikä sille laatikolle alettu mitään tekemään, välikaasulla homma toimi.
 
Kävin koeajolla ja nyt löytyy taas kakkonenkin kuin taikaiskusta. Vapaalla vaihdekepissä on vasemmalle tosi väljä tuntuma. Täytyypä heittää toi ajatus puslista autoliikkeelle jos/kun suostuvat tän fiksaamaan!
Edit: iloa ei siis kestänyt kauaa, vaan kakkonen hävisi pienen ajon jälkeen.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jos edestä on laakereita kiristetty, niin onko todennäköistä, että laakerit leviää vaihtokuntoon pian?

Ei kait se kiristäminen laakereita riko jos ne on tehty kiristettäviksi? Itsellä samanmoinen mese(farmari)veteli aika pahasti urissa ja syynä tähän oli välys etupyörän laakereissa. Laakereiden kiristys ja nyt menty jo 105tkm toimenpiteen jälkeen.
 
"Heilahduksenvaimentimen kiinnitys takana vasemmalla ja oikealla (ylemmät helat) - välyksellinen"

Näin luki katsastuskortissa. Mitähän tommosen korjaaminen tulee maksaa? Arvioita?
 
Jos edestä on laakereita kiristetty, niin onko todennäköistä, että laakerit leviää vaihtokuntoon pian?

On. Ja varsinkin mersussa. Koska monesti laakeria kiristetään liikaa tai se jätetään rasvaamatta. Ja muutenkin tuntuu että ei se kiristys kovin pitkäkestonen korjaus ole. Tai sitten se vaan tuntuu siltä koska laakeri yleensä löystyy siinä vaiheessa kun sillä on jo reilumman puoleisesti ajeltukkin..

- - - Updated - - -

"Heilahduksenvaimentimen kiinnitys takana vasemmalla ja oikealla (ylemmät helat) - välyksellinen"

Näin luki katsastuskortissa. Mitähän tommosen korjaaminen tulee maksaa? Arvioita?

On kyllä nuo katsastuskonttorin tekstit välillä yhtä hepreaa. Mutta yleensähän ne kyllä näyttää suoraa osan joka on finaalissa. Viisammat vastatkoon tarkoittaakos nämä heilahduksenvaimentimien kiinnitykset nyt siis koiranluita vaiko jotain vakaajatangon puslia? Jokatapauksessa jos kyseessä on edes toinen näistä niin korjaus maksanee korjaamolla noin 1h töitä (50-80e) + osat (10-30e)
 
1998 1.6 corolla on poltellut jo pitkään ABSn valoa. Alkuun talvella poltteli sitä käynnistäessä, mutta sammui vähän ajan päästä tai päivän toisella käynnistyksellä. Nyt siis kuitenkin palaa koko ajan.
Jotain vikaahan tuossa olisi, itse ajattelin anturia, mutta viisaammat voivat toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

Tietysti mieluiten hankkisin hintavan anturin vasta kun olen varma, että vika on juuri siinä. Kun en ole ABS-antureiden kanssa pelannut niin osaisiko joku neuvoa anturin testaamisessa?
 
1998 1.6 corolla on poltellut jo pitkään ABSn valoa. Alkuun talvella poltteli sitä käynnistäessä, mutta sammui vähän ajan päästä tai päivän toisella käynnistyksellä. Nyt siis kuitenkin palaa koko ajan.
Jotain vikaahan tuossa olisi, itse ajattelin anturia, mutta viisaammat voivat toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

Tietysti mieluiten hankkisin hintavan anturin vasta kun olen varma, että vika on juuri siinä. Kun en ole ABS-antureiden kanssa pelannut niin osaisiko joku neuvoa anturin testaamisessa?

Aloita siitä että testaat toimiiko ABS vai ei.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom