Autojen vikojen ratkaisuthread

Mistäs sen tietää onko rikki ? Pystyykö mitenkään testata ? Kaikki sulakkeet on ehjät, testattu mittarilla. Irrotin yhden polttimen missä on pitkät ja lyhyet, testasin toisella akulla ja valo palaa. Laturi siis on 90A.
 
Jos säädin rikki niin jännite heittelee useita voltteja, kun toimii niin käydessä voltit pysähtyy jonnekin 14-14,8 alueille. Jos sinulla on vara-akku niin vaihda se vielä siihen autoon ja kokeile sillä. Minusta laiturista on vika kun voltit noin kovat. Onhan siinä laturissa takuu?
 
Laturissa on takuu, huomenissa vielä tulee joku autosähkö tyyppi katsomaan autoa. Joo pitää kokeilla vielä tota akun vaihtoa. Laturin kun tilasin niin vakio laturi on 75A, mutta siellä sanottiin että 90A käy myös, voisko noissa olla jotain hämärää ? Muistelen että kun valot simahti niin konehuoneesta kuulu pieni napsahdus..
 
minkä laturi toi on eikös mitsuissa tuppaa olemaan 75A laturi(e:hidas). Saman ikäisessä lancerissa on ainakin latausjännite 13,5V/2000rpm jos tyhjäkäynnillä tulee jo yli 15V niin kierroksilla varmaan vielä enemmän. Yhtään ihmettele että jotain hajoaa. jos sulakeet ja polttimot on ehjät niin releet seuraavaksi tai valokatkaisija.
 
Ei tuo ampeerimäärä haittaa, monesti tuntuu että on liian pieniä latureita pirsseissä jo lähtöjään.. Talvella varsinkin ku on penkin/lasin/sisätilan/peilin yms yms lämmittimiä + lyhyt ajomatka, niin akkukaan ei ehdi latautua
 
Ei tuo ampeerimäärä haittaa, monesti tuntuu että on liian pieniä latureita pirsseissä jo lähtöjään.. Talvella varsinkin ku on penkin/lasin/sisätilan/peilin yms yms lämmittimiä + lyhyt ajomatka, niin akkukaan ei ehdi latautua

Ongelma ei ole liian tehottomassa laturissa vaan siinä, että kylmänä se akku ei yksinkertaisesti pysty ottamaan virtaa kunnolla vastaan.
 
Hankkikaa siihen autoon varaustason ylläpidin, mikäli pidätte autoa lokilämmittimessä.
Dieselauto ei kerkiä lataamaan noilla 10-15 min ajoilla akkua riittävästi, vaikka omassakin on 190Ah laturi.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Noniin vika on korjattu, huomaa taas kun ammattilainen tekee... sulakkeet oli ehjät, mutta koko sulake boxi piti purkaa ja sulakkeet oli ottanut jotain epämäärästä kontaktia sieltä alta...
 
Chrysler Sebringissä (2006) kojetaulun taustavalo syttyy vasta kun lämpötila nousee auton sisällä jonnekin 15° asteeseen. Kerran käynyt jo huollossa eikä vika korjaantunut (vaihtoivat lamput uusiin). Oisko mitään vinkkiä? Autokorjaamolla on sormi suussa.
 
-06 Seat Leon teki tänää semmosen tempun, että mikään sähköikkuna ei auennu, yrittää vähän mutta ei kuitenkaan. Tuskin kaikki lasit jäässä?

edit: kokeillas ku laitetaan oikeaan osioon tämä kysymys :)
 
Pistetään tännekin ongelman ratkaisu.

Eli ongelma oli se, että alkoi audissa CAT-valo palamaan ja auto täristi n.1500-1800 kierroksilla. Vikakoodin kun luki, niin ilmoitti misfire cylinder 5. Eli siis 5 sylinteri ei sytyttänyt. Vaihdoin tulpat - ei auttanut. Vaihdoin puolan - ei auttanut. Sitten löysin allaolevasta kuvasta ilmenevän kipinänvahvistimen (vai mikä se ny on). Niitä on näköjään 2 kpl (ovat allekkain, toinen alla ja toinen näkyvissä). Sen kun vaihtoi, niin alkoi käymään taas tasaisesti. Sama osa on käsittääkseni joissain muissakin VW ja Audi malleista tuon A8:n lisäksi.
Hassuinta tässä oli se, että tuo osa maksoi motonetissä 98€, jossain muualla suomen netistä löydetyssä autovaraosaliikkeessä 160€ ja jenkeistä ebayn kautta tilattuna posteineen 31€ :D Tarkanmarkan miehenä tilasin ebaystä ja toimii ku kukkanen - vaikka ei audi logoa osassa olekaan.

_small.jpg
 
Chrysler Sebringissä (2006) kojetaulun taustavalo syttyy vasta kun lämpötila nousee auton sisällä jonnekin 15° asteeseen. Kerran käynyt jo huollossa eikä vika korjaantunut (vaihtoivat lamput uusiin). Oisko mitään vinkkiä? Autokorjaamolla on sormi suussa.

oisko jtn kosteus häiriöitä?, eli kun se kosteus lähtee niin sitten syttyy.
 
oisko jtn kosteus häiriöitä?, eli kun se kosteus lähtee niin sitten syttyy.

Olisikohan tuollainen mahdollisesti kostea kohta sitten viiksessä vai jossain muualla? Jotenkin tuntuu että tässä on kyse jonkin jutun lämpölaajenemisesta, koska ilmiö on niin ennustettavissa oleva asia. Veikkaan että viiksi pitäisi repiä auki.
 
Auto: Opel astra 1.6 bensa vm 2000. Mikäköhän vikana kun sammuilee välillä kun kytkimen iskee pohjaan. Eli kierrokset tippuvat niin alas, että kone sammuu? Joskus ei sammuile olleenkaan, mutta kun oikeen vmäiseks rupee niin sammuu jatkuvasti?
 
Ongelma ei ole liian tehottomassa laturissa vaan siinä, että kylmänä se akku ei yksinkertaisesti pysty ottamaan virtaa kunnolla vastaan.

Totta tämäkin, opiskeluaikoina auto purki akkua ja oli vähän niin ja näin pakkasella käyntiinlähtö. Pistin emännän hiustenkuivaajan pellin alle akun viereen ja hyvin skulas. Akkulämmitin olis kova lisävaruste
 
Auto: Opel astra 1.6 bensa vm 2000. Mikäköhän vikana kun sammuilee välillä kun kytkimen iskee pohjaan. Eli kierrokset tippuvat niin alas, että kone sammuu? Joskus ei sammuile olleenkaan, mutta kun oikeen vmäiseks rupee niin sammuu jatkuvasti?
99% varmuudella tyhjäkäyntisäädin likainen tai viallinen. Kannattaa putsata sieltä kaikki kaasuläppäkotelot ja letkut sun muut ja katsoa auttaako.

Hae vaikka ocf:stä sanoilla tyhjäkäyntisäädin tai tyhjäkäyntimoottori, niin luulisi löytyvän ohjeita.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom