Autojen vikojen ratkaisuthread

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaikee sanoa tuosta kuvasta, mutta jonkinlainen linkkitankohan se on. Kyllä ne varaosaliikkeessä arpoo oikeen osan sulle kun kerrot tuon paikan missä sijaitsee, otat mukaan suurpiirteisen pituuden ja halkasijan tuosta tangosta...

- - - Updated - - -

Ylläpitolaturi olis paljon ajavalla aivan loistojuttu, mutta kuulemma aika turha, jos on tolppapaikka 2 h rajoittimella vain käytössä. Hiukan offtopicina sanottakoot, että 2 h lohkolämmityskin on liian lyhyt pätkä Suomen oloissa keskellä talven kylmintä jaksoa.

Siks kannattaa talvisin heittää illalla jonkinlainen peite tai vaikka matto konepellin päälle, vaikuttaa nimittäin aika nätisti moottorin lämpenemiseen 2h aikana :) Jos haluaa hifistellä ni konepellin alapintaan lämpösuojaa/foliopäällysteistä äänenvaimennsmattoa; suojaa maalipintaa, vaimentaa moottorimelua ja pitää koneen lämpösenä talvella...
 
No nyt tuli tee-se-itsemiehelle ongelma. Santa Fe:stä pitäisi vaihtaa vetonivelen suojakumi. Ei irtoa vetonivel, ei sitten millään. Keskiön ruuvia saatiin kyllä löystettyä (tosi kovassa sekin), mutta itse nivel ei irtoa millään. Senhän pitäisi vaan olla booriurilla (tai jotain sinnepäin) ja irrota ihan napauttamalla.n Nyt sitten yritettiin vähän liian voimalla hakata ruuvinpäästä irti ja lopputuloksena paskaksi mennyt vetonivelen pää. Stefa on toivottavasti vielä ehjä. Motonetistä katsoin jotain ulosvetäjiä, mutta ne kiinitetään jarrulevyn taakse ja se varmaan halkeasisi ennenkuin irtoaisi. Auttaisikohan kuumentaminen? Netistä kun katsoin kuvia, niin sen ei pitäisi olla enää millään kiinni. Olisiko jollain jotain ideoita. Motonetistä tilasin jo uuden ulomman vetonivelen, kuminvaihdolla ei taideta enää selvintä :(
 
^kuumennus ja crc, noita ite koittasin. Aika heikkoa materiaalia saa kyllä vetari olla jos hakkaamalla saa pään lyttyyn, tai sit nuijitte kunnon lekalla eikä käyny mieles käyttää kuminuijaa? :D Ite oon macpherson-tyylisen rakenteen vetarihommat purkanu aina niinpäin että irrottanu keskiön alapallosta & tolpasta jonka jälkeen keskiötä vetämällä ja taakse naputtamalla irrottanu, iskaritolppa antaa tarpeeks periks ja vetarihan on viel laatikon päässä kiinni joten se ei varmasti liiku mihinkään. Sit ku vetari liikkuu booreillaan niin tietää varmasti että kannattaa ottaa molemmista päistä ite kohde irti...
 
Mikä hemmetti tossa mun ranskan ihmeessä on! (Xsara 1.6 -00)
Kylmänä nykii n. 10sek ajan. Esim töihin mennessä aina samassa kohtaa! (tietyssä lämpötilassa?)
Kierrokset heittelee tyhjäkäynnillä välillä omia ja eilen mäkin autokaistalla huomasin rattia kääntäessäni kierrosten heittelevän. Ei tarvinnut kun ratti siirtää oikealla niin kierrokset rupesivat heittämään. (tekee tätä kylmänä sekä kuumana)
On 2 krt sammunut valoihin kylmänä noin kilometrin matkan jälkeen. toisella kerralla starttasi heti uudestaan, toisella kerralla meni n. 10sek. Ei minkäänlaista varoitusvaloa syttynyt. Ei ole kyllä sammunut vähään aikaan. Sammuessa ollut aina kytkin pohjassa.
 
^ 2004 307 Peugeot, vastaavanlaiset oireet. Vika oli MAP anturissa. Tai itseasiassa piuha oli mennyt poikki, välillä yhdisti välillä ei. Ei antanut vikakoodia, vika löytyi ns. "vahingossa" kun piti vain alkaa tarkistelemaan mahdollisia vikakohtia.
 
Ai täällä on tälläinenki ketju. Pari vuotta tullu vaan lueskeltua ennekuin uskalsin liittyä kerhoon mukkaan. Mutta joo asiaan, mikähän mahtais olla 00 vuoden volkkarin borassa kun takapää kolisee perkeleesti? iskarit, ja iskarin yläpään jo vaihtanu. Autossa on korkeus säädettävä alusta, jota olen kokeillut nostaakkin,mutta ei auttanu. mikähän vittu siellä vois kolista? takapää on niin sanottu jäykkäperänen.. ja joo... vararengas on kii kunnolla :D
 
Eli kysytääs ny täälläkin. Auto 2001 Nisan primera 1.6. Autoradio vittuilee. Löytää kyllä kanavat, mutta kaiuttimista kuuluu särinää/vinkunaa. Välillä voimakkaampaa. CD kuuluu hyvin. Uusi ISO-liitin ostettu. Sulakkeet katottu. Soittimen maa-piuha katottu/vaihdettu ja siirretty eri kohtaan. Kattoantenni vaihdettu. Akun navat putsattu.Konehuoneen maa-piuha katottu. Koitettu toisella antennijohdolla--> ei tulosta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^ se kävi mielessä, ei ole yhtään ylimäärästä saatavilla. Joku vanha kasettimankka on, mutta en rupea värisokeena johtoja yhdistelemään. Tilasin netistä antennin linjavahvistimen, koitan sitä vielä kun saapuu ja ostan sitten uuden soittimen jos ei auta
 
^kuumennus ja crc, noita ite koittasin. Aika heikkoa materiaalia saa kyllä vetari olla jos hakkaamalla saa pään lyttyyn, tai sit nuijitte kunnon lekalla eikä käyny mieles käyttää kuminuijaa? :D Ite oon macpherson-tyylisen rakenteen vetarihommat purkanu aina niinpäin että irrottanu keskiön alapallosta & tolpasta jonka jälkeen keskiötä vetämällä ja taakse naputtamalla irrottanu, iskaritolppa antaa tarpeeks periks ja vetarihan on viel laatikon päässä kiinni joten se ei varmasti liiku mihinkään. Sit ku vetari liikkuu booreillaan niin tietää varmasti että kannattaa ottaa molemmista päistä ite kohde irti...

Kyllähän se siitä sitten viimein lähti. CRC:tä, ulosvetäjiä ja moikotusta ... siis ensin. Edellämainituilla ei inahtanutkaan. Kolmas ulosvetäjä oli jo niin suuri että käsin käsittely meni jo hankalaksi. Hydrauliprässiin kun laittoi 40 tonnia niin johan lähti ... sanoi autokorjaajasetä.
 
Ai täällä on tälläinenki ketju. Pari vuotta tullu vaan lueskeltua ennekuin uskalsin liittyä kerhoon mukkaan. Mutta joo asiaan, mikähän mahtais olla 00 vuoden volkkarin borassa kun takapää kolisee perkeleesti? iskarit, ja iskarin yläpään jo vaihtanu. Autossa on korkeus säädettävä alusta, jota olen kokeillut nostaakkin,mutta ei auttanu. mikähän vittu siellä vois kolista? takapää on niin sanottu jäykkäperänen.. ja joo... vararengas on kii kunnolla :D

Onkos ton ikäsessä volkkarissa kallistuksenvakaaja yhdystangoilla kiinnitetty tolppien päähän? Yleensä noi yhdystangot eli ns. koiranluut pitää ääntä kun väljähtyvät. Toinen mahollisuus on kallistuksenvakaajan korikiinnitysten puslat jotka kovettuessaan väljääntyy jä päästää sen vakaajan hakkaamaan pienemmissäki montuissa...
 
Razorblade


Joo, puslathan siellä oli paskana. Viikonloppuna vaihettiin ja oli muute aika paska homma. Piti ottaa hallin lattialle koko takakelkka että sai vaihettua.. Mutta eipä kolise ennää!
 
2k vm mitsu galant, ohjaustehostimen nesteet puskee korkin tiivisteen läpi pihalle, mikä helv...?! 2dl säiliöllä ajaa sen 150km~ ja taas saa täyttää. Koitin korkkiin tehä pari millin reikää jos paineita päästäis pihalle mut ei :D
 
2k vm mitsu galant, ohjaustehostimen nesteet puskee korkin tiivisteen läpi pihalle, mikä helv...?! 2dl säiliöllä ajaa sen 150km~ ja taas saa täyttää. Koitin korkkiin tehä pari millin reikää jos paineita päästäis pihalle mut ei :D

Ettei ois vaan se tiiviste paskana? Tosin nyt ku korkin jo menit puhkomaa ni hankalampi selvittää :D Toinen mahollisuus on tukos jossai järjestelmän sisuksissa jonka takia puskee nesteet säiliön kautta läpi...
 
Mikähän mahtaisi olla vikana -97 automaattivaihteisessa Golfissa, kun kylmänä laittaa pirssin käyntiin niin kierrokset ovat nyt pari kertaa nousseet noin 2000, josta laskeneet heti normaaliin noin 1000.
 
Ei MB Star näyttänyt mitään, mutta vakkari ei pysy moottoritiellä päällä ja 100 vauhdissa putoaa aina silloin tällöin pois. 80 vauhdissa hyvin harvoin, eli tuntu olevan nopeusriippuvainen.
Kun se aikansa putoilee, niin menee jumiin eikä lähde päälle ollenkaan. Auto sammuksiin ja start, taas pelaa. Auto MB W210 270 CDI vm. 01.
Itse mietin oisko joku noista pyörän antureista tmv. Jarruvalokatkaisimen vaihdoin ja se ei vaikuttanut, vaikka siitä herjaa vikalistassa olikin.

Mikähän mahtaisi olla vikana -97 automaattivaihteisessa Golfissa, kun kylmänä laittaa pirssin käyntiin niin kierrokset ovat nyt pari kertaa nousseet noin 2000, josta laskeneet heti normaaliin noin 1000.

Oisko käynnistysautomatiikkaa, eli tavallaan 'ryyppyä' kylmällä ?
 
Zone-sarja -42%
Ei MB Star näyttänyt mitään, mutta vakkari ei pysy moottoritiellä päällä ja 100 vauhdissa putoaa aina silloin tällöin pois. 80 vauhdissa hyvin harvoin, eli tuntu olevan nopeusriippuvainen.
Kun se aikansa putoilee, niin menee jumiin eikä lähde päälle ollenkaan. Auto sammuksiin ja start, taas pelaa. Auto MB W210 270 CDI vm. 01.
Itse mietin oisko joku noista pyörän antureista tmv. Jarruvalokatkaisimen vaihdoin ja se ei vaikuttanut, vaikka siitä herjaa vikalistassa olikin.

Jahas, ei ollut kovinkaan vaikea juttu tää.
MB-forumilta tietävät kertoi, että asia on niinkin helppo kuin renkaiden epätasainen kuluminen :D

E-sarjahan ruukkaa kuluttamaan takarenkaita enempi, kuin eturenkaita !

Korjaus siis meni tilaukseen jo eilen, kun tilasin uudet kesäkiekot autoon :D
 
Kaupunkiajossa (ja varmaan myös taajaman ulkopuolella) kuuluu aina välillä vinkumista. Jarruttaminen saa äänen katoamaan ja jarrutuksen loputtua vinkuminen palaa takaisin. Mikä tuossa voi olla vikana?

Jarrulevyt ja -palat tarkistettu eikä vika ollut niissä. Olen ulapalla. Kyseessä -99 sportti farkku Astra.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom