Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Etikka on tosiaan hyvä ja halpa aine. Oikea homeenpoistoainekaan ei paljoa maksa, Star Brite on ainakin ihan toimivaa. Jos autoa joutuu seisottamaan talven yli, niin pari kosteudensyöjäpönttöä sopivasti sijoitettuna vähentää tuollaisia ongelmia ihan olennaisesti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auton taulussa palaa avoimen oven merkkivalo vaikka kaikki ovet on kiinni. Missähän vika? Minkähänlaiset tunnistimet noissa on? Auton virkaa toimittaa Octavia Skoda.

Jos vielä on vikaa noissa eikä ratkennu niin voi olla ns "haamuvalo" tjsp (en osaa selittää miten toimii), valo vilkkuu turhaan eivätkä ovet ole auki. Ainakin meidän Pösössä oli tämmönen haamuvalo vilkkui taulussa vaikka ovet kiinni kunnolla.
 
Diesel avensis, 04 tiputtaa kirkasta nestettä, maultaan saatanan pahaa ja suolaista about etupenkkien linjan kohdalla keskeltä. Sormissa neste siis näytti täysin kirkkaalta ja ajattelin, että on ilmastoinnin kondenssivettä, mutta oli niin saatanan pahan makuista, että sitä se tuskin on. Jäähdytinnestesäiliö ei mielestäni ole tyhjentynyt mitenkään merkittävästi, kovin tarkasti en sitä kyllä nyt päässyt moottoritilan suojamuovien alta tarkastelemaan, mutta vaikuttaisi olevan ihan raja-arvoissaan. Mitähän mahtaa olla kyseinen neste?
 
Diesel avensis, 04 tiputtaa kirkasta nestettä, maultaan saatanan pahaa ja suolaista about etupenkkien linjan kohdalla keskeltä. Sormissa neste siis näytti täysin kirkkaalta ja ajattelin, että on ilmastoinnin kondenssivettä, mutta oli niin saatanan pahan makuista, että sitä se tuskin on. Jäähdytinnestesäiliö ei mielestäni ole tyhjentynyt mitenkään merkittävästi, kovin tarkasti en sitä kyllä nyt päässyt moottoritilan suojamuovien alta tarkastelemaan, mutta vaikuttaisi olevan ihan raja-arvoissaan. Mitähän mahtaa olla kyseinen neste?

Sisäilmanoton "kaukalon" poistoletku tukossa lehti- tms jätteestä ja valuttaa seisoneita sadevesiä vähitellen siitä läpi?
Menee tosin ihan arvalla kun en tiedä mihin kohtaan Avensiksessa se letku tiputtelee, enkä edes sitä onko siinä Carinan kaltainen kaukalo, johon voi kertyä vettä.

Ilmastoinnin kondenssivesi olisi minunkin ensimmäinen arvaukseni. Ei se herkulta maistune.
 
Zone-sarja -42%
Sisäilmanoton "kaukalon" poistoletku tukossa lehti- tms jätteestä ja valuttaa seisoneita sadevesiä vähitellen siitä läpi?
Menee tosin ihan arvalla kun en tiedä mihin kohtaan Avensiksessa se letku tiputtelee, enkä edes sitä onko siinä Carinan kaltainen kaukalo, johon voi kertyä vettä.

Ilmastoinnin kondenssivesi olisi minunkin ensimmäinen arvaukseni. Ei se herkulta maistune.
Joo, mutta en kyllä voi kuvitella, että kyseessä olis ihan sadevettä/kondenssivettä, koska se maku muistutti jotain suolahappoa tmv. Täytynee viedä öljynvaihtoon ja pyytää samalla tarkistamaan tuo, kun tuntuu, ettei se nyt ole kauheasti tiputellut.
 
rupea maistelemaan erilaisia nesteitä ja vertaa mikä maistuu samalta :) tiputtaako jos ilmastointi ei ole päällä. sillähän se selviää jos ei ole ilmastointi päällä ei pitäisi tulla kondessi vettäkään. onhan jarruissa nestettä eikä poljin ole "pehmeä" jarrunestettä en kyllä suosittele maistelemaan.
 
Itsellä olisi tuommoinen Volvo 740GL -91, johon tuli nyt jokin kumma vika, enkä tiedä yhtään että mistä voisi kiikastaa.

Elikkä olin eilen ajelemassa kotiin päin, kun pysähdyin käymään kaupassa. Kaupassa käytyäni starttasin auton normaalisti ja auto tuntui käyvän vähän rohisevasti. Samalla huomasin, että valot, vilkut eikä ohjaustehostin toimineet. Pysäytin sitten tien reunaan ja passaisilin siinä tilannetta vähän aikaa ja päätin ajaa auton kotiin. Pääsin kotihin asti ja kun myöhemmin menin tutkiskelemaan vikaa ei auto lähtenytkään enään avaimesta käyntiin. Saatiin kaverin kanssa työntämällä käymään ja nyt kaikki sähköt pelasikin ihan normaalisti. Nyt tuo rotisko vaan ei enää käynnisty ja kun yritän käynnistää autoa pitää se todella outoa kolinaa ja rahinaa.

Onko mitään ideaa, mikä voisi olla vikana? Akun kengät katsoin, kun kaveri epäili niiden löysyyttä/irtonaisuuttaa syyksi, mutta ihan hyvin olivat kiinni.
 
Kuvauksen perusteella epäilisin että startti ei ole vapautunut käynnistyksen jälkeen. jolloin moottori rupeaa pyörittämään starttia ja rikkoo sen. ja toivottavasti vain startin eikä vauhtipyörän hammaskehää.
Oletko talven jälkeen katsonut jäähdytinnesteitä. kannattaa katsoa ettei vesipumpun ympärys ole märkä ja että letkut on kunnolla kiinni vaikka nyt näyttäisi kuivilta. eikä lasit mene huuruun tai lattian matot ole kosteita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aiemmin itkeskelin täällä Volvo S60 T5 2001:n ongelmista tyhjäkäynnin kierrosten heittelystä ja tehojen häviämisestä. Aiempi vika löytyi paineventtiilistä, joka oli hajonnut.

Viimeisen viikon aikana Vulva on vilkutellut moottorivaloja ja muuta kivaa. Googlettelu paljasti tyyppivian kaasuläppäkotelossa, jota moni ystävällinen kaveri täälläkin arveli.

Eilen napattiin härkää sarvista ja otettiin kaasuläppäkotelo irti. Perusteellisen kaasuläpän putsauksen jälkeen auto on toiminut jälleen moitteettomasti. Puhdistuksen vaikutti huomattavasti auton tehoihin ja käyttäytyminen oli pirteämpää. Puhdistusoperaatiolla saavutettiin väliaikainen parannus auton käyttäytymiseen ja todennäköisesti jossain vaiheessa kaasuläppäkotelo tulee uusia kokoaan. Onko se ajankohtainen viikon vai kuukauden päästä, sitä ei tiedä kukaan.
 
Olisiko kellään arviota missä vika kun 2009 Audi A4:sen kanssa ei lähdön jälkeen ensimmäisen vaihteen jälkeen meinaa vaihtaminen onnistua. Eli auto lähtee ok käyntiin ja liikkeelle, mutta ensimmäinen paikka missä pitäis käydä vaihdetta vaihtamaan niin ei meinaa millään mennä.Joutuu yleensä pysähtymään ja veivaamaan jonkun aikaa ennen kuin saa taas ykkösen silmään. Tämän jälkeen toimii yleensä suht moitteetta kun auto lämmin. Kytkimen työsylinteri on juuri vaihdettu kun entinen hajosi. Vaihteet muutenkin jäykät joten voisiko vika olla pelkästään vaihdelaatikon öljyissä? Uskaltaako tuolla ajella huoletta kun tälläistä ilmenee?
 
Olisiko kellään arviota missä vika kun 2009 Audi A4:sen kanssa ei lähdön jälkeen ensimmäisen vaihteen jälkeen meinaa vaihtaminen onnistua. Eli auto lähtee ok käyntiin ja liikkeelle, mutta ensimmäinen paikka missä pitäis käydä vaihdetta vaihtamaan niin ei meinaa millään mennä.Joutuu yleensä pysähtymään ja veivaamaan jonkun aikaa ennen kuin saa taas ykkösen silmään. Tämän jälkeen toimii yleensä suht moitteetta kun auto lämmin. Kytkimen työsylinteri on juuri vaihdettu kun entinen hajosi. Vaihteet muutenkin jäykät joten voisiko vika olla pelkästään vaihdelaatikon öljyissä? Uskaltaako tuolla ajella huoletta kun tälläistä ilmenee?

No ei sillä ainakaan uskalla huoletta ajella. Eivätkö pykälät vain löydy vai rutiseeko vaihdettaessa? Oireiliko auto samalla lailla jo ennen työsylinterin vaihtoa? Jos oireet tulivat rempan yhteydessä, niin luultavasti järjestelmää ei ole ilmattu kunnolla.
 
Opel Astrassa, näytössä lukee Jarrupalat, mutta vika on siinä, että piuha, joka menee jarrupaloista tietokoneeseen on poikki jostain kohdasta.
saisikohan tosta otettua sulaketta jostain pois vai pitääkö viedä vaan huoltoon... ?
 
Olisiko kellään arviota missä vika kun 2009 Audi A4:sen kanssa ei lähdön jälkeen ensimmäisen vaihteen jälkeen meinaa vaihtaminen onnistua. Eli auto lähtee ok käyntiin ja liikkeelle, mutta ensimmäinen paikka missä pitäis käydä vaihdetta vaihtamaan niin ei meinaa millään mennä.Joutuu yleensä pysähtymään ja veivaamaan jonkun aikaa ennen kuin saa taas ykkösen silmään. Tämän jälkeen toimii yleensä suht moitteetta kun auto lämmin. Kytkimen työsylinteri on juuri vaihdettu kun entinen hajosi. Vaihteet muutenkin jäykät joten voisiko vika olla pelkästään vaihdelaatikon öljyissä? Uskaltaako tuolla ajella huoletta kun tälläistä ilmenee?

Kyllä se poljintuntuma ainakin pitäisi olla erillainen, jos ilmaa on järjestelmässä. Ainakin omassa autossa näin oli, selvä tyhjä alue kytkimessä. Omaani audilaiseen vaihdoin laatikkoon öljyt, kun ei meinannut ykkönen ja kakkonen mennä kylmällä lootalla hyvin sisään. Redlinet tilalle ja jo toimii!
 
Mitähän vittua, moottorin keltainen vikavalo syttyi tänään ajaessa ja jäi palamaan, mutta mitään vikailmoitusta ei tullut ruutuun näkyviin? Ei varmaan auta kuin käydä lukemassa mahdolliset vikakoodit jossain huoltamolla? Auto saab 9-3 ttid 2007
 
Olisiko kellään arviota missä vika kun 2009 Audi A4:sen kanssa ei lähdön jälkeen ensimmäisen vaihteen jälkeen meinaa vaihtaminen onnistua. Eli auto lähtee ok käyntiin ja liikkeelle, mutta ensimmäinen paikka missä pitäis käydä vaihdetta vaihtamaan niin ei meinaa millään mennä.Joutuu yleensä pysähtymään ja veivaamaan jonkun aikaa ennen kuin saa taas ykkösen silmään. Tämän jälkeen toimii yleensä suht moitteetta kun auto lämmin. Kytkimen työsylinteri on juuri vaihdettu kun entinen hajosi. Vaihteet muutenkin jäykät joten voisiko vika olla pelkästään vaihdelaatikon öljyissä? Uskaltaako tuolla ajella huoletta kun tälläistä ilmenee?

Toi on Audin tyyppivika, liittyy jotenkin siihen vaihdemekaanismiin.
 
Mitähän vittua, moottorin keltainen vikavalo syttyi tänään ajaessa ja jäi palamaan, mutta mitään vikailmoitusta ei tullut ruutuun näkyviin? Ei varmaan auta kuin käydä lukemassa mahdolliset vikakoodit jossain huoltamolla? Auto saab 9-3 ttid 2007
Vikakoodit kannattaa käydä lukemassa. Tai osta esim huuto.netistä Opcom 40eurolla niin voit itse katsoa koodit ja resetoida ne tarpeen vaatiessa läppärillä. Oma opcomi maksoi itsensä takaisin ekan vikakoodin kohdalla :)
 
Uskollinen Almerani on ruennut vittuilemaan. Ensin lakkas pyyhkijät toimimasta kun pyyhkimiä liikuttavaan moottoriin yhteydessä olevan tangon pallonivel on niin kulunut, että se ei pysy paikallaan pyyhkimiä liikuttavassa mekanismissa... Noh, se on alle 30€ varaosa ja pystyy vaihtamaan itse.

Nyt kuitenkin auto on pari kertaa tehnyt niin, ettei meinaa lähteä käyntiin. Pitkään seisoneena yleensä lähtee ongelmitta käymään ja kun on ajanut hetken ja koittaa uudelleen käynnistää, pitää muutaman kerran kokeilla ennenkun lähtee. Tässä pari päivää sitten lähdin ajamaan, ajoin ehkä 500m päähän huoltsikalle, tankkasin ja ajoin auton ruutuun, ei ongelmia. Kun kävin hakemassa kahvin ja koitin ruudusta lähteä liikenteeseen, ei Almera meinannut käynnistyä. Piti joku 10x koittaa startata ja polkea kaasua ennenkuin lähti. Startti naksuttaa mutta kone ei lähde käymään. Tänä aamuna töistä lähtiessä starttasi taas moitteetta 13h seisomisen jälkeen, sammutin vahingossa valoihin kun vaihde oli 3:lla ja kun koitin käynnistää uudestaan, taas sama homma: piti joku kymmenen kertaa väännellä avainta virtalukossa ennenkuin lähti taas käyntiin. Kun auton saa käyntiin, ei käymisessä ole ongelmia.

Kaveri arveli, että saattaisi olla startin solenoidi paskana, kuulemma tyyppivika noissa vanhoissa japseissa. Kattelin motonetissä ja uus solenoidi on 25€ luokkaa, joten sen vois ainakin ihan testimielessä vaihtaa. Kysymys kuuluukin: vaihtaminen ei pitäisi olla iso homma, mutta pystyykö tuon vaihtamaan -96 Almeraan (N15, GA16DE) ilman nosturia/monttua, ihan parkkiksella? Onko joku muu, mistä ongelma voisi johtua jos ei tuo solenoidin vaihto auta? Ilmeisesti virranjakajan kannen puhdistus/vaihto saattais myös auttaa jos kyse ei oo solenoidista, saako tuon vaihdettua parkkiksella?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom