- Liittynyt
- 28.12.2005
- Viestejä
- 2 302
- Ikä
- 34
Ootko sulakkeet kattonu?
Yritin ohjekirjasta katsella, mutta en löytänyt sulaketta tuolle takaluukulle. Täytyy vielä uudemman kerran tutkia, pitäiskö sille kuitenkin olla paika siellä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko sulakkeet kattonu?
Katalysaattorin suojapellin kiinnikkeet oli löystyneet ja se resonoi muita osia vasten. Korjaustyönä oli suojapellin irroitus ja hintaa tuli hulppeat 0€. Ei rutise enää.Auto viety pajalle, saas nähdä mitä korjaamon setä sanoo. Työkaverin kanssa eilen rahinaa kuunneltiin ja epäili vesipumppua aiheuttajaksi. Sopisi sinänsä kuvaan, koska ostaessa jäähdytinnesteen tankki oli tyhjä ja rahina alkoi melko pian sen jälkeen kuulumaan kun nestettä tankkiin lisäsin. Toinen veikkaus olis laturin hihnan jonkun telan laakeri, sillä jollekin sille seudulle ääni mahdollisesti paikantuu kun konepelti auki kuuntelee... Katsotaan.
Voi hyvinkin olla. Jos pääset auton alle niin katsopa aluksi löytyykö sieltä pakoputkiston seuduilta sellaisia ohuita lämpösuoja-räminäpeltejä.
Katalysaattorin suojapellin kiinnikkeet oli löystyneet ja se resonoi muita osia vasten. Korjaustyönä oli suojapellin irroitus ja hintaa tuli hulppeat 0€. Ei rutise enää.
Onko kaasarikone? Kuulostaa automaattiryypyn temppuilulta.
No kyllä. Kerkesin jo kuumottelemaan, että pitää koko jakopää uusia tai että tulee vähintään joku 100€ remppa. Vituttaa 1500€ autoon rueta monen sadan euron korjauksia teettämään ja toisaalta uuden auton hankintakin on pikkubudjetilla suhteellisen raskasta kun pitää poimia helmet roskan seasta.Hyvä että selvisi. Varmasti oli helpotus kun olikin noin yksinkertainen "vika" ja pääsit halvalla
Auton taulussa palaa avoimen oven merkkivalo vaikka kaikki ovet on kiinni. Missähän vika? Minkähänlaiset tunnistimet noissa on? Auton virkaa toimittaa Octavia Skoda.
Miten ois tämmönen. 93- MB 190E. Jonkunnäkönen kylmäkäynnistysongelma. Ollut koko talven päällä. Nollakelin tuntumassa autoa vaikea aluksi saada käyntiin, starttaa kyllä mutta sammuu heti. Siitä se sitte pikkuhiljaa kaasua heruttelemalla käynnistyy, ja kun lämpeää niin pysyy käynnissä. Kierrokset kuitenkin aaltoilee vähän lämpimänäkin jos oikeen tarkkaan seuraa, sitä ei kyllä huomaa jos ei tiedä. No, sitten tulee kunnon pakkaset, -10....-30. Starttaa ja imu toimii niinkuin pitääkin, pysyy käynnissä ja käy hyvin. Aina.
Yj-rele vaihdettu ja sen toisen vieressä olevan boksin, onko se joku bensapumpun ohjaus...? en oo varma.. tinaukset tinailtu uusiksi. Tulpan johdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Sekä sen imupaketin aluskumi oli rikki ja sekin on vaihdettu. Oisko jollain heittää jotain ideaa tuohon?
Oven "sisäkarmeissa" on painotunnistimet, niistä varmaan joku sökö?
Tuli yks pikku vika mieleen tämän ketjun innoittamana. Porrasperä Avensis -98 2.0 bensa jostai moottorin suunnilta kuuluu räminää, kun starttaa koneen ollessa kylmä. Räminä loppuu kun kone pyörii muutaman minuutin tyhjäkäyntiä ja vastaavaa ääntä ei tule ennen kun antaa koneen jäähtyä taas kunnolla.
Joku pelti siellä varmaa täristää, mutta jännä että vain kylmänä kuuluu. Pitäs tuolla liejussa varmaa konttailla ja tutkia näkyykö mitää silminnähtävää väljyyttä, muttei millää kehtais :D
Talven seisonnassa ollut ford, jonka nyt otin taas käyttöön on homehtunut hieman sisältä mm. turvavöistä ja takapenkeistä. Muutamia pilkkuja on siellä täällä lisäksi. Millä aineilla homeen saisi kokonaan pois, eikä vain ''pinnasta'' ?