Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auto viety pajalle, saas nähdä mitä korjaamon setä sanoo. Työkaverin kanssa eilen rahinaa kuunneltiin ja epäili vesipumppua aiheuttajaksi. Sopisi sinänsä kuvaan, koska ostaessa jäähdytinnesteen tankki oli tyhjä ja rahina alkoi melko pian sen jälkeen kuulumaan kun nestettä tankkiin lisäsin. Toinen veikkaus olis laturin hihnan jonkun telan laakeri, sillä jollekin sille seudulle ääni mahdollisesti paikantuu kun konepelti auki kuuntelee... Katsotaan.
 
Miten ois tämmönen. 93- MB 190E. Jonkunnäkönen kylmäkäynnistysongelma. Ollut koko talven päällä. Nollakelin tuntumassa autoa vaikea aluksi saada käyntiin, starttaa kyllä mutta sammuu heti. Siitä se sitte pikkuhiljaa kaasua heruttelemalla käynnistyy, ja kun lämpeää niin pysyy käynnissä. Kierrokset kuitenkin aaltoilee vähän lämpimänäkin jos oikeen tarkkaan seuraa, sitä ei kyllä huomaa jos ei tiedä. No, sitten tulee kunnon pakkaset, -10....-30. Starttaa ja imu toimii niinkuin pitääkin, pysyy käynnissä ja käy hyvin. Aina.

Yj-rele vaihdettu ja sen toisen vieressä olevan boksin, onko se joku bensapumpun ohjaus...? en oo varma.. tinaukset tinailtu uusiksi. Tulpan johdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Sekä sen imupaketin aluskumi oli rikki ja sekin on vaihdettu. Oisko jollain heittää jotain ideaa tuohon?
 
Auto viety pajalle, saas nähdä mitä korjaamon setä sanoo. Työkaverin kanssa eilen rahinaa kuunneltiin ja epäili vesipumppua aiheuttajaksi. Sopisi sinänsä kuvaan, koska ostaessa jäähdytinnesteen tankki oli tyhjä ja rahina alkoi melko pian sen jälkeen kuulumaan kun nestettä tankkiin lisäsin. Toinen veikkaus olis laturin hihnan jonkun telan laakeri, sillä jollekin sille seudulle ääni mahdollisesti paikantuu kun konepelti auki kuuntelee... Katsotaan.
Katalysaattorin suojapellin kiinnikkeet oli löystyneet ja se resonoi muita osia vasten. Korjaustyönä oli suojapellin irroitus ja hintaa tuli hulppeat 0€. Ei rutise enää.
 
Voi hyvinkin olla. Jos pääset auton alle niin katsopa aluksi löytyykö sieltä pakoputkiston seuduilta sellaisia ohuita lämpösuoja-räminäpeltejä.

Katalysaattorin suojapellin kiinnikkeet oli löystyneet ja se resonoi muita osia vasten. Korjaustyönä oli suojapellin irroitus ja hintaa tuli hulppeat 0€. Ei rutise enää.

Score!



Hyvä että selvisi. Varmasti oli helpotus kun olikin noin yksinkertainen "vika" ja pääsit halvalla :)
 
Hyvä että selvisi. Varmasti oli helpotus kun olikin noin yksinkertainen "vika" ja pääsit halvalla :)
No kyllä. Kerkesin jo kuumottelemaan, että pitää koko jakopää uusia tai että tulee vähintään joku 100€ remppa. Vituttaa 1500€ autoon rueta monen sadan euron korjauksia teettämään ja toisaalta uuden auton hankintakin on pikkubudjetilla suhteellisen raskasta kun pitää poimia helmet roskan seasta.
 
Auton taulussa palaa avoimen oven merkkivalo vaikka kaikki ovet on kiinni. Missähän vika? Minkähänlaiset tunnistimet noissa on? Auton virkaa toimittaa Octavia Skoda.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten ois tämmönen. 93- MB 190E. Jonkunnäkönen kylmäkäynnistysongelma. Ollut koko talven päällä. Nollakelin tuntumassa autoa vaikea aluksi saada käyntiin, starttaa kyllä mutta sammuu heti. Siitä se sitte pikkuhiljaa kaasua heruttelemalla käynnistyy, ja kun lämpeää niin pysyy käynnissä. Kierrokset kuitenkin aaltoilee vähän lämpimänäkin jos oikeen tarkkaan seuraa, sitä ei kyllä huomaa jos ei tiedä. No, sitten tulee kunnon pakkaset, -10....-30. Starttaa ja imu toimii niinkuin pitääkin, pysyy käynnissä ja käy hyvin. Aina.

Yj-rele vaihdettu ja sen toisen vieressä olevan boksin, onko se joku bensapumpun ohjaus...? en oo varma.. tinaukset tinailtu uusiksi. Tulpan johdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Sekä sen imupaketin aluskumi oli rikki ja sekin on vaihdettu. Oisko jollain heittää jotain ideaa tuohon?

Anyone?
 
^ Mikäköhän pannu tossa on?
Jos on ruisku, niin vois olla lämpötila-anturi tai miljoona muuta vikaa (töpsöli kiinni ja ihmetteleen). Jos taas kaasari, niin saattaisin lähteä ryypyn puolelta etsimään.

Muoks: Tuollahan se jo lukikin että ruisku. Käy lukemassa vikakoodit.
 
Kylmänä kuuluukin käydä 1000 - 1100 i/min kunnes siirtyy Closed Loop:n.

Alipaine vuoto, jokin letkuliitos, todennäköisesti se TBI:n ja imusarjan tiiviste. Kulutus tavaraa, hyvä vaihtaa vaikka kerran vuodessa.

IAC ja kanavan puhdistus kaasarinpuhdistus aineella tms., Brake Clenar ei suositella...

IAC perussäätö lyhyesti:

-Kone normi lämpimäksi
-Sammuta, virrat edelleen päällä.
-Yhdista A ja B ALDL testipistokkeelta ja odota 30s virrat päällä -> IAC ajaa kokonaan kiinni itsensä.
-irrota IAC piuha ja ota hyppypiuha pois ALDL pistokkeesta, käynnistä auto, pitäs käydä 550 - 600 i/min.
-Sammuta, virrat pois.
-Yhdistä IAC piuha
-Pitäs käydä normaalisti.


Tein tän mukaan tän jutun mutta se autto vain yhteen käynistys kertaan ja sillonki kierrokset jäi 100rpm mutta huomas et parantu! sitten uus käynnistys kierrokset 1700rpm ja siita laski 1500rpm huutaku hullu.

eli onko iac paskana vai mikäs?


mikä vittus siinä on?


edit oisko mun pitany tehä tää enen tota operaatioo? AKUN TOINEN LIITIN HETKEKSI PALAUTTAAKSESI (resetoidaksesi) AUTON TIETOKONEEN ASETUKSET ! nyt se muistelee vanhoi ja nostaa kierrokset heti toisel starttauksel?
 
Tuli yks pikku vika mieleen tämän ketjun innoittamana. Porrasperä Avensis -98 2.0 bensa jostai moottorin suunnilta kuuluu räminää, kun starttaa koneen ollessa kylmä. Räminä loppuu kun kone pyörii muutaman minuutin tyhjäkäyntiä ja vastaavaa ääntä ei tule ennen kun antaa koneen jäähtyä taas kunnolla.

Joku pelti siellä varmaa täristää, mutta jännä että vain kylmänä kuuluu. Pitäs tuolla liejussa varmaa konttailla ja tutkia näkyykö mitää silminnähtävää väljyyttä, muttei millää kehtais :D
 
Tuli yks pikku vika mieleen tämän ketjun innoittamana. Porrasperä Avensis -98 2.0 bensa jostai moottorin suunnilta kuuluu räminää, kun starttaa koneen ollessa kylmä. Räminä loppuu kun kone pyörii muutaman minuutin tyhjäkäyntiä ja vastaavaa ääntä ei tule ennen kun antaa koneen jäähtyä taas kunnolla.

Joku pelti siellä varmaa täristää, mutta jännä että vain kylmänä kuuluu. Pitäs tuolla liejussa varmaa konttailla ja tutkia näkyykö mitää silminnähtävää väljyyttä, muttei millää kehtais :D

Oiskohan tuossa pakosarjan päällä sellainen lämpösuoja? Voi hyvinkin olla hiiren verran löysällä ja lämmetessään kun laajenee niin loppuu jurinat.
 
Ei liity varsinaisesti autojen vikoihin, mutta missä/miten pystyy vaihtamaan autonavaimeen patterit? Jollain välähtäny liimata koko paska kiinni, ettei kukaan varmasti saa sitä auki.
 
^oletko varma että on vaihdettavat patterit? Kaikissa kaukosäätimissä ei ole vaihdettavia pattereita ollenkaan, vaan kaken sisällä on pieni "akku" jota varataan aina kun avain on virtalukossa (tai autolla ajetaan)
ja vaihto onnistuu missä vain korjaamolla esimerkiksi.
 
Talven seisonnassa ollut ford, jonka nyt otin taas käyttöön on homehtunut hieman sisältä mm. turvavöistä ja takapenkeistä. Muutamia pilkkuja on siellä täällä lisäksi. Millä aineilla homeen saisi kokonaan pois, eikä vain ''pinnasta'' ?
 
Talven seisonnassa ollut ford, jonka nyt otin taas käyttöön on homehtunut hieman sisältä mm. turvavöistä ja takapenkeistä. Muutamia pilkkuja on siellä täällä lisäksi. Millä aineilla homeen saisi kokonaan pois, eikä vain ''pinnasta'' ?

Lähtisin varmaan höyrypesurilla niitä putsaamaan ja todella huolellinen kuivaus paikassa jossa hyvä ilmanvaihto, vaikka puhaltimia apuna käyttäen. Jos ei mahdollista saada höyrypesuria käyttöön niin sitten etikkavedellä hankaamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom