Asiantuntevia kommentteja
Ensinnäkin, on olemassa ihan peruspaskat, sit vähän sporttisemmat ja oikein huippumallit. Melkein joka merkillä ja joka mallista näin, eikö?
Niistä ihan peruskarvismalleista olen pysytellyt erossa jo kohta 10 vuotta, eikä minulla ole ollut mitään ongelmia autojen kanssa. Ei isompaa remppaa tai tielle jättämisiä. Kylläkin huoltoa ajallaan ja ajoa. Se on ihan totta, että nämä GTI:t sun muut vielä kalliimmat mallit on tehty paremmin. Jarrut on järeämmät, joskus jopa johtosarjat on erilaisia, laturit isompia, kone rasittuu vähemmän ku voimaa on enemmän=voi ajella pintakaasulla ku vieressä toinen huudattaa karvismalliaan :D jne jne.
Sekin on totta, että yleensä niillä ajetaan vähän rivakammin, mutta uskoisin, että aika pienellä osalla kuitenkin ihan oikeasti ajetaan kovaa. Ja ei auto siitäkään hajoa, jos se on tehty reilumpaan ajoon ja muistaa huoltaa autoon muutenkin ku sit vasta ku jotain hajoaa. Mulla on ollu japsiautoja(montaa eri merkkiä), ranskalaisia, V.A.G-konsernin laitteita, italiaano, uudempaa ja vanhempaa ja tosiaan huonoiten pelas yks Civicci. Vaikka japsit on yleisesti tekniikoiltaan varmempia, niin näin mun kohdalla. Nykyinen kulkine on taas japsi ja siinä ei ole ollut mitään vikaa, eihän kyllä uusissa sais ollakaan. Kuitenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen, eniten kattosin autoa ostaessa auton kuntoa, ajokilometrimäärää, huoltoja, entisiä omistajia jne. enkä tuijottas vain sokeasti merkkiin. Se Corolla, Carinakin tai mersukin voi olla täys paska, se merkki itsessään ei takaa auton kuntoa ja huolettomia kilometrejä. Sitä kannattaa selvittää ku käytetystä autosta puhutaan, että mitä osat ja huoltaminen maksaa ja sit vasta tehdä päätöksiä merkin ja mallin suhteen. Eli kiteytettynä paskalla pidolla ollut, paljon ajettu niin yleisesti lujana pidetty Corolla voi olla paljon paskempi ostos ku esim. parilla omistajalla ollut, suht vähän ajettu ranskalainen.
Mies847 sanoi:
Itse aiemmin ranskalaisen omistaneena sai vaan ihmetellä suu auki, kun pösöforumilla kehuttiin autoa maasta taivaaseen, vaikka joka kevät ja talvi pitää jarruista männät putsata, räpeltää huohottimelle suojaa ym "pikku puuhaa". Yhtä vitun taistelua sen paskan kans mulla olikin ja samaa kirosivat mulle 4 eri korjaamoa ja eräs hinausmies. Löysin siis vuodessa noin 20 "tyyppivikaa".
Esim. nuo jarrujen männät nykyisestä autosta, 100tkm ilman että tehty mitään. Ei minkäänlaista ongelmaa avata, kun vanhan kans taisteltiin ties millä virityksellä vaikka edellisestä avauksesta muutama kuukausi..
Monta pösöä omistaneena en ole koskaan tollasia tehnyt, eikä ole ollut mitään ongelmia.:hyvä:;)