Autoa 3000-6000e hintaluokkaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lähtökohdat tuohon hintaluokkaan IMO;

-EI italiaanoja
-EI ranskattaria
-EI Opelia

Panisin: Toyota Carina E, Toyota Camry, Mazda 626, Nissan Maxima tai Honda Accord, Ugh.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lähtökohdat tuohon hintaluokkaan IMO;

-EI italiaanoja
-EI ranskattaria
-EI Opelia

Panisin: Toyota Carina E, Toyota Camry, Mazda 626, Nissan Maxima tai Honda Accord, Ugh.

Näin. Jäi alussa mainitsematta että myöskään Ford ei ole suosikkieni listalla, vaikka esim. Mondeoita saisi sangen edullisesti. Carina E (2.0) kiinnostaa, Mazdasta, Nissanista ja Hondasta pitäisi kaivella vielä tietoja, Mitsu Galantista myös. Japsien ollessa kyseessä tuskin voi pahasti metsään mennä, kallistui mihin merkkiin tahansa.
 
Saab täyttäisi kriteerit.
 
Mä lähtisin kattelemaan Seatteja ihan ensiksi. Oma valinta todennäköisesti olis Leon. Samoin Skoda Octavia voisi olla järkivaihtoehto.
 
^ Samaa mieltä, noi unohtu mainita. Galant myös erinomainen auto ja niin myös 406 pösö(vaikka ranskalainen onkin). ;) Ois kiva tietää, monellako on itsellään ollut esim. Peugeot siis näistä tyypeistä jotka suhtautuu niin ennakkoluuloisesti johonkin tiettyyn merkkiin. Itsellä ollut 4 ranskalaista autoa ja yhdessäkään ei ole ollut mitään valittamista.:)
 
Näin. Jäi alussa mainitsematta että myöskään Ford ei ole suosikkieni listalla..

Eikös tuo ole ihan itsestäänselvää, ettei voorteihin kosketa.
Nimim. Kokemusta on!!:hyper:

Mutta miten saatoin unohtaa maailman luotettavimman eli SUBARUN. Tolla hinnalla tosin joutuu vähän ottamaan kilometrejä, mutta eihän noissa japseissa 300k km ole vielä mitään.

Pari kiesiä;

http://www.nettiauto.com/viewVehicl...rom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+>>&PN

http://www.nettiauto.com/viewVehicl...rom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+>>&PN

http://www.nettiauto.com/viewVehicl...rom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+>>&PN

http://www.nettiauto.com/viewVehicl...rom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+>>&PN
 
^Nyt mennään kyllä ojasta allikkoon... Voorteihin ei kosketa, mutta ehdotetaan 90- luvun alun, 300tkm ajettuja subaruita... Nehän ovatkin erityisen kovapeltisiä kulkineita.
 
^Nyt mennään kyllä ojasta allikkoon... Voorteihin ei kosketa, mutta ehdotetaan 90- luvun alun, 300tkm ajettuja subaruita... Nehän ovatkin erityisen kovapeltisiä kulkineita.

Nojaa..:D


FORD MONDEO (1993-2005)

MOOTTORIVIAT
Sytytyselektroniikkavikoja. Vuosimalliin 1994 saakka 1,6 ja 1,8 litran moottorit sammuvat tyhjäkäynnillä.
1,8 litran moottori kolisee käynnistyksen jälkeen. Moottorissa liikaa välyksiä.
Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja vuosimalleissa 2002-2003.
Sylinterikansivaurioita.
Ilmamäärämittarivikoja.
Ruiskutuslaitteistovuotoja vuosimalliin 2004 saakka.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalliin 2004 saakka. Turbon jäähdytyksen vika.
Imusarjan tiivistevuotoja.
Pakoventtiilit juuttuvat.
Öljyvuotoa öljypumpun kohdalta, öljypohjan tiivisteestä ja sylinterikannen tiivisteestä.
Käynnistysongelmia. Tulpanhattuihin kerääntyy kosteutta.
Käynnistysmoottorivikoja.
Laturivikoja vuosimallissa 2005.
Polttoainepumppuvikoja.
Kampiakselin asentotunnistimen vikoja dieselmoottoreissa vuosimallit 2002-2003.
VAIHTEISTON JA VOIMANSIIRRON VIAT
Automaattivaihteisto voi vuotaa öljyä.
Automaattivahteistovikoja.
Vetoakselivikoja.
Luistonestojärjestelmässä (TCS) ongelmia.
Etupyörän laakereissa väljää.
JARRUVIAT
Jarrulevyt kuluvat nopeasti.
Elektronisen ajonvakautusjärjestelmän kiertymisanturi viallinen. Anturi vaihdettava. Takaisinkutsu 30.4.2004.
OHJAUSLAITTEIDEN JA PYÖRÄNRIPUSTESTEN VIAT
Raidetangon päät ovat väljät.
Etualatukivarren pallonivel ja laakeri väljiä.
Iskunvaimenninvikoja.
SÄHKÖ JA VALOVIAT
Keskuslukitus reistailee.
Valokatkaisijassa vikoja.
Rekisterikilven valo reistailee.
Ajovalot heikkotehoiset, parannettu vuosimallissa 1997.
Vanhemmissa malleissa ajovalojen "lasit" kellastuvat.
Polttoainemittarivikoja.
Kierroslukumittari reistailee.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori kulunut. Vika ilmenee vinkumisena.
Suojaamattomista sähköjärjestelmän liittimistä aiheutuu ajan mittaan erilaisia sähköhäiriöitä. Esimerkkinä voidaan mainita Airbag-merkkivalon vika.
PAKOPUTKISTOVIAT
Pakoputkisto on ruostunut.
SEKALAISET VIAT
Vuosimallien 2001-04 tunkit pettäneet renkaanvaihdossa. Ford lähetti keväällä 2007 omistajille kirjeen, jonka mukaan tunkkia saa käyttää vain hätätapauksessa, ei renkaiden kausivaihdossa.
Turvavyön kelavika.
RUOSTEVIAT
Ovien saumat ruostuvat.
________________________________________________

SUBARU IMPREZA (1993-2001)

MOOTTORIVIAT
Ajonestolaitteen vikoja.
VAIHTEISTON JA VOIMANSIIRRON VIAT
Takapyörien laakerivikoja.
SÄHKÖ JA VALOVIAT
Turvatyynyn varoitusvalo reistailee


Lähde: HS
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tuo hsn vikalista on kyllä niin paska ku olla ja voi. jos noilla hsn mahtavilla tiedoilla ostaa autoa niin kannattaa jäättää kokonaan se auto ostamatta. paras ajaa polkupyörällä.


Raidetangon päät ovat väljät.
:david: mikä saatanan vika se tääkin on. ei jumalauta. kulutusosat merkataan vioiksi. melkoista asiantuntemusta hsn päässä. onko joku oikeasti niin perkeleen uuno, että lähtee autoja katseleen hs lista kourassa, varmaankin.
 
Nojaa..:D


FORD MONDEO (1993-2005)

MOOTTORIVIAT
Sytytyselektroniikkavikoja. Vuosimalliin 1994 saakka 1,6 ja 1,8 litran moottorit sammuvat tyhjäkäynnillä.
1,8 litran moottori kolisee käynnistyksen jälkeen. Moottorissa liikaa välyksiä.
Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja vuosimalleissa 2002-2003.
Sylinterikansivaurioita.
Ilmamäärämittarivikoja.
Ruiskutuslaitteistovuotoja vuosimalliin 2004 saakka.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalliin 2004 saakka. Turbon jäähdytyksen vika.
Imusarjan tiivistevuotoja.
Pakoventtiilit juuttuvat.
Öljyvuotoa öljypumpun kohdalta, öljypohjan tiivisteestä ja sylinterikannen tiivisteestä.
Käynnistysongelmia. Tulpanhattuihin kerääntyy kosteutta.
Käynnistysmoottorivikoja.
Laturivikoja vuosimallissa 2005.
Polttoainepumppuvikoja.
Kampiakselin asentotunnistimen vikoja dieselmoottoreissa vuosimallit 2002-2003.
VAIHTEISTON JA VOIMANSIIRRON VIAT
Automaattivaihteisto voi vuotaa öljyä.
Automaattivahteistovikoja.
Vetoakselivikoja.
Luistonestojärjestelmässä (TCS) ongelmia.
Etupyörän laakereissa väljää.
JARRUVIAT
Jarrulevyt kuluvat nopeasti.
Elektronisen ajonvakautusjärjestelmän kiertymisanturi viallinen. Anturi vaihdettava. Takaisinkutsu 30.4.2004.
OHJAUSLAITTEIDEN JA PYÖRÄNRIPUSTESTEN VIAT
Raidetangon päät ovat väljät.
Etualatukivarren pallonivel ja laakeri väljiä.
Iskunvaimenninvikoja.
SÄHKÖ JA VALOVIAT
Keskuslukitus reistailee.
Valokatkaisijassa vikoja.
Rekisterikilven valo reistailee.
Ajovalot heikkotehoiset, parannettu vuosimallissa 1997.
Vanhemmissa malleissa ajovalojen "lasit" kellastuvat.
Polttoainemittarivikoja.
Kierroslukumittari reistailee.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori kulunut. Vika ilmenee vinkumisena.
Suojaamattomista sähköjärjestelmän liittimistä aiheutuu ajan mittaan erilaisia sähköhäiriöitä. Esimerkkinä voidaan mainita Airbag-merkkivalon vika.
PAKOPUTKISTOVIAT
Pakoputkisto on ruostunut.
SEKALAISET VIAT
Vuosimallien 2001-04 tunkit pettäneet renkaanvaihdossa. Ford lähetti keväällä 2007 omistajille kirjeen, jonka mukaan tunkkia saa käyttää vain hätätapauksessa, ei renkaiden kausivaihdossa.
Turvavyön kelavika.
RUOSTEVIAT
Ovien saumat ruostuvat.
________________________________________________

SUBARU IMPREZA (1993-2001)

MOOTTORIVIAT
Ajonestolaitteen vikoja.
VAIHTEISTON JA VOIMANSIIRRON VIAT
Takapyörien laakerivikoja.
SÄHKÖ JA VALOVIAT
Turvatyynyn varoitusvalo reistailee


Lähde: HS


Kuntokokeen Subaru Legacy STW 2.0 LX 4x4. Mallisukupolven yleisiä vikoja ovat: 1) Ohjaustehostin vuotaa. 2) Polttoainepumppuvikoja. 3) Sylinterikannen tiivistevuotoja. 4) Keskuslukitus reistailee. 5) Takapyörien laakerivaurioita. 6) Vetonivelien suojakumit saattavat olla rikki. 7) Ruosteongelmia.

Yhden päivän kuntoajossa ja tutkimuksessa testattu kahdeksanvuotias Subaru Legacyn farmarimallimalli edustaa vuosina 1995-1999 valmistettua sukupolvea.

Lähde: HS

Merkillistä, että näitä vikoja ei ole ilmoitettu HS:n erityisen luotettavassa vikaluettelossa...?
Hyvin pitkälle näyttäisi olevan samoja ongelmia kuin foordissakin. Tosin ruostuminen on vielä nopeampaa.
 
Oli mikä ikiliikkuja hyvänsä niin 300tkm on paljon. Tuon ikäiseen subaruun alkaa olla jo varaosienkin kanssa varmasti ongelmia. Perustelen omaa suositusta (seat leon) osien saatavuudella, hinnalla ja varmalla volkkarin tekniikalla. Korikin on kymmenen vuotta vanhempia japseja varmasti paremmassa kunnossa.

Miinukset on tietenkin ovisuus ja tuohon budjettiin mahtuva 1,6l kone. Jos vähän joustaa tai pirun hyvä tuuri käy niin 1,8l 20v turbon saa vähän budjetissa joustamalla. Sitten ehtii.

Sitten toki VW bora ja golf IV. Boraa saa hyvin tuohon hintaluokkaan jo. Vanhempia korimalleja en ottaisi. Noista joko 1,6l tai 2,0. Ja jos taas joustaa hinnassa niin 1,8T.
 
Zone-sarja -42%
ylipäätänsä aika harvassa on ne 1.6bensa leonitkaan jos 6ke on ylä rajana. 1.6 leonikin on kuitenkin keskimäärin 9-10ke auto. toki niitä yksittäisiä sitten saattaa olla sinne 6ke pintaan, mutta valinnanvaraa ei siellä hintaluokassa ole joten melkovarmasti saa sutta ja sekundaa tai ainakin pettyy kun paikan päälle menee katsomaan. niin tuttua autokauppoja tehdessä.. ja mitä tuohon 1.8t(leon) tulee, niin tuskin kukaan täyspäinen alle 11ke myy jos auto on vain kunnossa. kyseisestä merkistä ei ole pahaa sanottavaa. 90tkm>>>160tkm 90% kaupunkiajoa ajaneena voi todeta että kestävä auto, mutta niin pitää noilla kilsoilla vielä ollakki. tai no hsn mukaan se ois varmaan huono ku on joutunut vaihtamaan jarrupalat ja kerran levyt taakse...
 
Ei varmaan mikään fiksuin idea etsiä noita bimmereitä 325 koneella. Ovat kaikkien teinien alla olleet ja varmaan kohtalaisen remppa-alttiita. Tehot alas, niin saa merkistä kuin merkistä hyvän auton.

Mitä taas tulee näihin "ei fordia, ei bemaria, ovat paskoja", niin olkaa nyt jo tässä maailmassa. Ei ole semmoista autoa, jossa ei vikoja olisi. Toinen haukkuu volvon ja toinen kehuu volvon, kumpi nyt sitten on oikeassa? Autot on paskoja kaikki, merkistä riippumatta. Jos tehorassin haluaa, niin se on ihan sama mikä merkki se on, niin se on räsitty peli.
 
Noihin tilastoihin ei todellakaan kannata sokeasti luottaa, vähän osviittaa ne antaa. Ja kyllä 300tkm alkaa olee paljon, ei koneelle, mutta muulle autolle. Jo 200tkm kieppeillä saa vaihtaa aika lailla kuluvaa osaa, koneethan kestää nykyöljyillä vaikka kuinka pitkään, jos ne vaan muistaa vaihtaa.;) Mutta ns. tehomallit on yleensä järeämmin tehtyjäkin, osia ei tartte samaa tahtia vaihtaa. Tietysti sit osat on yleensä vähän kalliimpia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom